[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 143 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 16 april 2011 om 19:40

Vandaag Amstel Gold Race 200km gefietst.
We zaten in het begin al gauw in een omvangrijke groep van aardig niveau met veel Vlamingen. Ik voelde me erg goed, dus heb heel veel kopwerk gedaan. Dit kostte me weinig moeite.

Na het eerste rustpunt (55km) waren we die groep kwijt en reden we nog maar met z'n vieren. Samen zijn we vrij gemakkelijk tot Valkenburg gereden en hebben daar de overtollige kleding in de auto gelegd.

Daarna volgde eerste Geulhemmerberg met kort daarop de Bemelerberg. Op die laatste trok ik lekker door en Gilly nam op de top meteen goed over. Zo reden we samen met KoffieMolenJan weg van Spartacus.

Op ongeveer 110km daalde ik af op een hobbelige weg en vloog mijn kilometerteller tussen de spaken. Het repareren duurde toch wel een minuutje of twee en toen ik opkeek was Gilly ineens weg, terwijl ik hem toch nog zag stoppen om op me te wachten. Vol in de achtervolging dan maar. Ik heb een uur lang in de achtervolging gereden met een gemiddelde van ongeveer 31.5km/u. Maar ik zag ze telkens maar niet.. Bij het rustpunt van 140km (Zie post xistnc) bleek dat ze ergens verkeerd waren gereden en ik dus 30km voor niets een behoorlijk jasje heb uitgedaan..

Vervolgens iets te lang gepauzeerd. Pauzes zijn echt niet goed voor me. Slappe benen daarna, ik voelde al weer een hongerklop komen. Dus ik heb in korte tijd drie gelletjes en zo'n vijf repen verorberd. Over de Loorberg vooral de klimgeitjes het werk laten doen. Toen kreeg ik m'n benen weer een beetje terug. Maar ze waren niet meer de oude. Er zat duidelijk geen jus meer in. Terwijl de conditie nog prima was. Uiteindelijk was mijn maximale hartslag vandaag 181, terwijl mijn omslagpunt op ong. 186 ligt.

Voorbij de Loorberg zijn we verkeerd gereden en dat heeft ons zo'n 6km gekost. Via de reuzenslalom de Eyserbosweg op, vervolgens de Huls, Bergseweg en de Fromberg. Op de Fromberg moest KoffieMolenJan laten lopen. Op de Keutenberg was het weer als vanouds druk. Het eerste gedeelte ging goed en kon nog een redelijk zware versnelling draaien, maar daarna was het te druk en ben ik op 30*25 gaan rijden. Inhalen kon toch niet meer..

Boven op de top kwamen Gilly en ik Spartacus weer tegen. Die dus 7km winst had gemaakt op ons door het verkeerd fietsen. Onderaan de Cauberg was het ook weer lekker druk. Spartacus maakte zelfs nog een gat dankzij de afdaling wat ik toch echt moest dichten. Op de top wilde ik nog een sprintje trekken, maar moest ineens vol in de remmen door een slingerende bierdrinker op de fiets. Hierdoor kon Gilly er makkelijk overheen komen en liepen mijn benen vol zuur toen ik weer opnieuw moest aanzetten. Dus die jongen begint al aardig in vorm te komen voor Les Trois Ballons ;)

Bovenop heeeeerlijk genoten van een massage. Daarna was ik het tegenover mijn testosteron verplicht om nog op de foto te gaan met de rondemissen. Waarna ik tevreden terug kon keren naar onze verblijfplaats.

Mijn eerste keer boven de 180km en dan direct in Zuid-Limburg. Ik ga hier beter van worden en ik heb ook geleerd dat ik me de volgende keer wat meer moet sparen. Die 30km volle bak op voornamelijk buitenblad moest ik later toch wel terugbetalen..

Gegevens:
Time: 6u45 | Dst: 200.0km | Avg: 29.9km/u | HFavg: 148bpm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 16 april 2011 om 19:44

Puik gemiddelde Herman, zeker in combinatie met die hartslag.

Had gedacht dat je wel eens eerder meer dan 200 had gefietst? Zou voor L3B nog wel een keer boven de 200 rijden, je wordt er inderdaad echt sterker van en dat ga je daar nodig hebben om in niet al te deplorabele staat bij de slotklim te komen :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 16 april 2011 om 19:52

Ik rij 1 mei Omloop Math Salden 210km. (Is veel meer HM dan AGR200km). En 28 mei nog in Dalfsen 200km. Heel eventueel nog Steven Rooks, maar weet niet hoe lang die is?
Ga het zeker nodig hebben :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 16 april 2011 om 20:01

Steven Rooks Classic is 160 of 110.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 16 april 2011 om 20:10

au

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 16 april 2011 om 20:14

@Herman: Wie is hier het beest, jij of ik ;) hoeveel HM erin?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 16 april 2011 om 20:24

@Klimgeit
Weinig. 1850hm. Komt omdat je in de 200km niet de Camerig t/m Drielandenpunt doet.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 16 april 2011 om 20:28

Toch wel een klasse prestatie, was er wel lekker weer voor en je rijd bijna nooit op kop omdat je van groepje naar groepje rijd. Volgens mij hebben jullie voldoende getraint voor de L3B. Kortom de kopmannen zijn daar Gilly2 en HermanTK helemaal top kan ik gewoon mijn ding doen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 16 april 2011 om 20:34

Waarom heeft alleen Bijls zich nog ingeschreven bij Bikeplanner (ik krijg geen commissie)?
@Bijls je kan zelfs nu op de kilometerstanden een selectie maken op Wielerflits. Je staat nu tweede, zelfs als ik de Tacx km's eraf haal. Je komt ook op een tweede plaats met HM 39.000 om 7.000. Dus je moet wel even aanzetten :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 16 april 2011 om 21:40

Ook ik zal even een verslagje typen:
Vanmorgen, na een korte nacht, om 20 voor 8 vertrokken met Herman, Arjan en Jan voor 200km fietsplezier in de Limburgse heuvels. Vrijdagavond had ik nog een feestje, dus was net nuchter toen we startten:p.

De eerste veertig kilometer voelde ik behoorlijk dat ik te weinig nachtrust en teveel alcohol had gedronken. Kon niet volop meedraaien met onze groep, het bleef bij enkele kopbeurten. Bij de eerste verzorgingspost begon ik net in mijn ritme te komen.... Hier even de bidons gevuld en weer voort gereden. Het duurde even voordat we weer een groepje te pakken kregen die een 'redelijk' tempo hadden.

Toen de eerste lus erop zat hebben we even wat spulletjes in de auto gelegd. Zoals beloofd zou ik hier mijn oortjes indoen, want op muziek ga ik voor mijn gevoel harder rijden. Op de Geulhemmerberg zette ik me dan ook op kop en trok de boel uit elkaar, enkel Herman kon(zoals verwacht) in mijn wiel blijven. Boven hadden we een leuke voorsprong op Arjan en Jan dus besloot ik om gewoon door te rijden. Bij een oversteekpunt waren we onze voorsprong echter weer kwijt. Toen heeft Herman de Bemelerberg voor zijn rekening genomen, en toen lostte we Arjan definitief. Bovenop de Bemelerberg kwam net een lekker nummer;) dus daar heb ik me dan ook op kop gezet en onze voorsprong uitgebreid. Hele groepen voorbijgereden, die ook bij ons aansloten, maar ze wisten niet wat overnemen was. Herman en ik hebben daarom de hele tijd op kop gereden, totdat ik een knal hoorde. Herman stond langs de kant met pech, dus heb ik netjes gewacht, want we zouden samen de finale hard maken. Ik zag de KMJ al wat was doorgereden dus ben ik even gaan zeggen dat hij moest inhouden. Toen ik achteromkeek zag ik Herman alweer komen. Het duurde echter zo lang, en wij reden al freewheelend verder. Toen we Herman kwijt waren hebben we niet echt meer op de route gelet, en zijn daardoor waarschijnlijk van de route geraakt. Op een gegeven moment haalde Jan en ik Remko bij. Dit was vlak voor het 3e rustpunt na +-140km.

Bij de pauzeplaats samen met Jan en Remko op Herman(en ook Arjan) gewacht. Remko moest nog een flink stuk dus die is verder gereden, wij hebben nog even gerust op de pauzeplaats. Toen zijn we verdergereden en vrijwel meteen kwam de Loorberg in zicht, hier nam ik de kop en was Arjan weer gezien. Op een redelijk tempo bovengekomen, even 5 seconde uitgepuft en weer tempo rijden. Vervolgens hebben we de afslag naar de Eyserbosweg gemist en zijn we 7 km omgereden. Op de Eyserbosweg was het zoals gewoonlijk een grote slalom. Jan reed in het bos weg, mede doordat Herman en ik te kampen hadden met auto's en slingerende wielertoeristen. Bovenop Eyserbos was het gat alweer dicht en we hadden meteen weer een goed tempo te pakken. Toen ik de kop nam op de Huls opdraaide voelde ik gewoon de energie uit mijn benen vloeien, ik kon doen wat ik wilde die teller kwam maar niet boven de 15 uit.... We zaten met zijn drieen al redelijk kapot na de Huls. Herman heeft vervolgens de Bergseweg voor zijn rekening genomen, en zijn we zo doorgestoken naar de Fromberg. Het was daar al redelijk druk en raakte zo een paar keer in de berm. Bovenop de top kwam ik tot de ontdekking dat Jan er niet meer bijzat. Dus die heeft daar ergens moeten lossen denk ik.

Vervolgens de Keutenberg bij Herman in het wiel begonnen maar na 100meter kwam ik achter een dikke vent in een groen shirt terecht die bijna stilstond. Ik kon er niet langs en gelukkig kon Herman ook nergens langs(reed ondertussen al 30meter voor me). Op het plateau van de Keutenberg vielen veel mensen stil en zo kon ik het gat met Herman weer dichten. Hier kwamen we ook weer in het wiel van Arjan terecht(die geen 7km heeft omgefietst;) ) Ik had nog wat over, maar ben samen met Herman in zijn wiel gaan zitten. Hij had niets in de gaten en toen we hem begonnen te kutten had hij pas door dat wij dat waren. Enigzins verbaasd vroeg hij waar wij vandaan kwamen:P. In de afdaling naar de Cauberg nam Arjan een paar lengten voorsprong op Herman en mij. We zijn dan ook maar de eerste meters van de Cauberg in zijn wiel gaan zitten. Er was eigenlijk geen plaats voor de prestigesprint, maar we wilden toch nog ff de benen testen. Herman zat links van de weg en ik rechts. Herman kon er goed langs en ik zat gevangen achter een groepje, maar op een of andere manier ben ik toch weer in zijn wiel gekomen. De sprint was hartstikke wazig en kan ik me niet meer voor de geest halen. Maandag maar even naar de filmpjes kijken ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 16 april 2011 om 22:42

Ik dacht bij het begin van het verhaal even dat ploegleider Jan meedeed. Maar het ging natuurlijk om KoffieMolenJan :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zaterdag 16 april 2011 om 23:34

AGR mannen en PvP-classic man: leuke verslagen!
Groot verschil is naast parcours ook het aantal deelnemers en drukte vooral op moeilijke klimmen, vermoed ik.
En als iets mij frustreert is dat ik zelf soms met moeite steile klimmen verteer maar dan gehinderd wordt door sterk zwalkende, stilstaande, omvallende en lopende renners.
Als ik alles zo lees is de vorm nu al best goed voor L3B hoewel toch weer een heel ander koers.
@Bijls: jij kiest de Vlaamse wedstrijden vanwege de afstand tot regio maar ook liefde voor omgeving, kasseien? Want klimmen moet je daar toch ook wel veel!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 16 april 2011 om 23:43

In de PvP zitten eigenlijk geen kasseien.... Maar begrijp me goed. Ik heb ook liever asfalt hoor. Maar ten opzichte van anderen verteer ik ze vrij goed

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 17 april 2011 om 10:52

Nooit te lang stil zitten. Is nooit goed! Als de filmpjes er op staan, wel linken eej :))

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zondag 17 april 2011 om 11:57

Prachtig verhaal xistnc

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 17 april 2011 om 14:21

Vandaag de benen even losgefietst na de tocht van gisteren. Ging goed, niet te hard gereden. Heb voornamelijk gelet op een hoge trapfrequentie en een lage hartslag. Alleen op twee bruggen en twee kasseistroken (Boekhouteweg en Plattedijk) even flink aangezet.

Gegevens:
Tijd: 1u46m10s
Afstand: 46.5 km
Gem. snelheid: 26.3 km/h
Max. snelheid: 34.7 km/h
Gem. hartslag: 143
Max. hartslag: 172
Gem. cadans: 92
Max. cadans: 104

Blog

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 17 april 2011 om 15:17

Hulde@matthijs voor je trapfrequentie

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 17 april 2011 om 15:25

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 17 april 2011 om 17:59

Ik heb net als Sembo de ronde van Oud Gastel gereden. het was een leuke en snelle ronde. Ik had goede benen en wou voor het eerst echt een uitslag neerzetten. Vorige week was ik ook al goed maar kon ik jammer genoeg geen uitslag rijden vanwege 2 sukkels die midden in een bocht gingen staan. En die weken daarvoor had ik materiaalpech en zat ik met energietekort.
Na een aantal pogingen van ons en andere kwam er een groep van 9 man(uiteindelijk nog maar 7) vooruit. Hier zaten 2 renners van ons en ik wist dat 1 renner van ons goed was en hier vorig jaar al 3de was geworden. Dus wij gingen als ploeg proberen af te stoppen en dat vergt op sommige stukken veel energie.
Toen 3 rondes voor het eind ging Sembo, hij reed bijna uit mijn wiel weg en ik liet hem rijden om daarna alles af te gaan stoppen. Ik had niet gereageerd anders was ik bang dat ik de rest weer terug bracht bij Sembo dus daarom liet ik hem lopen.
Toen de laatste ronde moest ik opeens vol in de remmen en zat ik relatief gezien van achteren. Toen vollebak door getrokken en dat resulteerde in een plek rond de 20ste positie.
Jammer want ik had hele goede benen maar ik zat ingesloten in het ploegbelang, maar mijn benen voelen goed dus dat belooft wat in de haspengouw tour van 3 dagen volgende week.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 17 april 2011 om 18:35

@gesink/dekker, typ fatsoenlijk of typ niet...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zondag 17 april 2011 om 18:46

@gilly:
Als het over typen gaat zou ik in jou geval mn mond houden, heb van jou heel wat slechtere stukken langs zien komen...

Edit:
Hoewel wat xistnc hierboven zegt dan wel weer waar is. Let even op de hoofdletters.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 17 april 2011 om 18:47

Hoofdletters aan het begin van een zin + af en toe een regel overslaan zou al een h

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 19:39

Een dubbelslag vandaag. De eerste criterium dit jaar van Max en daarna een terugrit vanuit Lieshout naar Simpelveld van mij. Ik had snode plannen, maar ondanks veel gehark......
Lees maar verder, Criterium Maxje en Lieshout - Simpelveld

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 17 april 2011 om 20:00

Leuke foto's van je zoon! Dat leuke smoeltje moet hij toch vooral van zijn moeder hebben ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 20:08

@Xistnc: en bedankt! Maar je hebt gelijk!

1 2 ... 143 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.