[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 144 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 17 april 2011 om 20:10

@vooral xistnc,
Ik heb het aangepast. Maar ik moest effe snel typen dus dan let je daar niet op.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 17 april 2011 om 20:11

Haha mooi om te zien! Hoe oud was hij ook alweer, want de gemiddelde snelheid ligt best hoog!

@SC ik bedoel ook de hoofdletters

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 20:16

Hij is 10 jaar. Volgens mij is hij wat ongelukkig jarig, want ik het jaar dat je 10 wordt en voor de meisjes 11 rij je cat 3. Dus Max januari kan uiteindelijk tegen bijna 2 jaar oudere meiden rijden en dat verschil zie je wel.
Wat echt niet te geloven is, is dat Max dus ca. 30 minuten met een hartslag van ca. 190 heeft rondgereden (a)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 17 april 2011 om 20:25

@klimgeit,
is Max dus in januari jarig? Dat werkt op de langere termijn veel gunstiger. Waarom? Omdat je bij de Nieuwelingen en Junioren elk 2 jaar rijd. (dus je doet er 2 jaar over en jongens en dames rijden apart) Dus in het jaar dat iemand 15 wordt, rijdt hij bij de Nieuwelingen en in het jaar dat je 17 wordt, rijd je bij de Junioren. Dus het komt bij ons nog wel eens voor dat ik als 16 jarige tegen jongens rij van 14.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 17 april 2011 om 20:27

@klimgeit,
Bij de jeugd is het volgens mij ook zo dat de meisjes 1 jaar ouder mogen zijn als de jongens.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 20:43

@G/D Even aangepast en nog eens goed gekeken. Hij is net tien geworden en het gaat idd om het jaar dat je 10 wordt. Hij moet dus idd voordeel hebben, maar dan is die van ons wel klein van stuk vergeleken bij anderen. Nou ja dat gaat heb dus in de toekomst ook helpen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 17 april 2011 om 20:47

Vandaag tussen de laatste twee passages over de Gulperberg nog een klein rondje gefietst van iets meer dan een uur. Kruisberg - Eyserbosweg - Fromberg - Keutenberg, oh nee, die mocht ik niet op - Gulperberg x2
Ondanks zuur in de benen had ik nog vrij veel power. Op de Gulperberg kwam ik boven met 39*15 of 14 als versnelling. En dan nog onder het omslagpunt, lekker gevoel :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 17 april 2011 om 20:47

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 17 april 2011 om 20:53

@xistnc: goed geschreven en empatisch verslag! Ik classificeer deze onder de categorie langere verhalen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 21:13

@xistnc: wel een mooi verslag. Ik vind het altijd wel dapper en erg knap dat renners die totaal kapot zitten het dan toch tot het einde te volbrengen. Want soms zie je ze op de Huls omhoog rijden, dan denk ik aaaaaaauw. Na hoeveel km zat de Huls erop?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 17 april 2011 om 21:21

Goed verslag Spartacus! ;)

@Klimgeit
Volgens mij krijg je de Huls dan na ongeveer 230km.

@Xistnc
Ik herken jouw moeite om jezelf echt goed pijn te doen. Ik kan het alleen met een snel wiel voor me. Mijn max. hartslag gisteren was 181, mijn omslagpunt is 186. Dat zegt misschien al genoeg.
Vogezen moeten me wel beter liggen, omdat ik dan meer tijd heb om de juiste versnelling te kiezen die correspondeert met een gewenste hartslag. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 21:26

Tja, ik denk dat dat dan ong 210 km moet zijn anders kan der rest er niet meer achter qua afstand, dan is ie zeker lastig hoor, ik baal al als ik tot de eerste afslag naar links moet rijden ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 17 april 2011 om 21:27

Heb het nagekeken en heb je inderdaad gelijk in :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zondag 17 april 2011 om 21:32

@Herman:
Leer dat dan, om jezelf goed pijn te kunnen doen. Dan kun jij denk ik je grenzen nog heel ver verleggen.
Ik zat op de Posbank met een hartslag van 200 in het wiel. Op de Zijpenberg reed ik zelfs met 206 :p

Nu rijd ik vaker op geaccidenteerd terrein met van die lichtgewichten, en om dan mee te kunnen moet ik steevast diep gaan. Dat heeft er wel in geresulteert dat ik vreselijk hard kan afzien tegenwoordig, daar heb ik al ruime ervaring inxD Heb wat dat betreft hetzelfde probleem als Spartacus, ik weeg ook rond de 85 kg.

Of het gezond is is overigens een 2de :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 21:34

@Spartacus: ze zeggen dat elke kilo 1 minuut is op de Mt Ventoux. Het hoogteverschil wat jullie hebben genomen is ca. het hoogte verschil van deze berg, dus je had zo'n 20-30 minuten achterstand toen je begon :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 17 april 2011 om 21:38

Ik mpet morgen geopeerd worden aan mijn neus en er word aangeraden 3 weken niet te wielrennen :( Maar waarschijnlijk gaat me dat niet lukken.

@Herman je mag wel bij mij in cursus Voor afzien die eerste toertochten van het jaar was pas afzien voor mij.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 17 april 2011 om 21:44

@Klimgeit
Dank voor deze toevoeging. Aangezien ik bij elkaar minder dan een kwartier achterstand had (gecorrigeerd voor het omrijden van de anderen) ben ik dus eigenlijk gewoon beter dan die jonkies ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 21:55

Zo is het die gasten patsen maar een beetje, maar gezien leeftijd en gewicht moeten ze je echt op dik een half uur kunnen zetten anders rijden ze de kantjes ervan af ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 17 april 2011 om 22:05

@simplex
Nee, zo oud ben ik natuurlijk niet, maar wel 2x zo oud als de jonkies met wie ik fietste. En de Limburgers sloeg op de maten Gilly2 en KoffieMolenJan; de Belgen sloeg op aardige Vlamingen die bij ons in de groep meefietste, maar niet overnamen ;) Ze gingen er ook sneller dan ons vandoor in de 1e pauze, maar uiteindelijk reden we er 2 van voorbij in Walem toen zij moesten parkeren ;)

@xistnc
Laten we het maar op de spieren houden; als ik meer hersens had, hoefde ik morgen niet te gaan werken en kon ik net als jij van het mooie weer genieten;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 17 april 2011 om 22:11

@xistnc Welk wiel bij V-V? En dan er achter wegdemarreren zeker :-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 22:11

@xistnc: die route nemen ze ook bij Limburg Mooiste, knap vervelend stuk en niet echt inspirerend, m.i. ga je daarna richting Klimmen (of hebben jullie de smalle weg genomen met vrij gelijkmatige klim richting Ubachsberg?), maar jullie hebben dan de afslag in Voerendaal richting Ubachsberg genomen en klein stukje gedaald over vrij brede weg tot Fromberg.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 17 april 2011 om 22:25

@Klimgeit
Ik zou het echt niet meer weten, zo dood als ik toen was. Ubachsberg heb ik tig keer zien staan, Klimmen zijn we volgens mij aan het eind niet meer geweest.

Mijn eigen tochtjes door Limburg gaan meestal niet die hoek in. Nu ik de Fromberg heb leren kennen, zal ik dat toch eens overwegen.

@Bijls
Heeft die ene keer op de Holleweg zo'n indruk nagelaten? Verder heb ik hooguit jouw schaduw op het asfalt gezien, als ik omlaag keek...

Edit: nee, da's niet terecht. Ik moest zelfs een keer lossen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 17 april 2011 om 22:29

@StonedCamel
In de situaties van afzien die jij nu noemt had ik dus geen echte wielen om af te zien. Ik kon toen nog vrij gemakkelijk mee met de demarrages. Daarom zou wedstrijden rijden de meest logische stap zijn..

@Gewichtsdiscussie
Is er ook zo'n berekening voor koersen op het vlakke? Zodat ik zaterdag na de Ronde van Noord-Holland de morele winnaar ben, omdat Spartacus mij er niet af gaat krijgen op het vlakke. ;)

Ik heb trouwens ook nog wel het verschil in gewicht gemerkt, toen op het einde van de tocht mijn benen op waren. Ik klim op kracht en Gilly en Jan dansen op souplesse omhoog. Het was duidelijk te zien dat die steilere klimmen hun toen makkelijker af gingen. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 17 april 2011 om 22:32

Op het vlakke speelt dit niet, dan telt alleen het wind opp en rolweerstand. En zoals gedacht heeft een iets zwaardere rijder vaak ook een iets groter opp wat wind pakt ;) maar dit is eigenlijk te verwaarlozen. Maar uiteindelijk gaat het om wie het eerste ergens is he, dus 20 kilo meer en 20 minuten langer over mt ventoux doen is gewoon verloren wedstrijd

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 17 april 2011 om 22:33

Ik voel wel dat zon lange tocht als gisteren me goed doet. Ik reed vandaag vrij makkelijk en de klimmetjes reed ik ook met een twee versnellingen zwaaarder op met een hogere snelheid itt twee weken geleden. Het stemde me wel tevreden dat ik na 200km nog vrij fris zit en nog een sprint in de benen heb:-).

De conditie gaat de goede kant uit, als de vorm nu ook nog komt...

1 2 ... 144 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.