[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 146 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 18 april 2011 om 13:08

Ook ik heb zaterdag de Amstel Gold Race gereden, maar ik deed de 150 kilometer. Samen met een studiegenoot gingen we om kwart acht van start. Vantevoren hadden we al gezegd dat we elkaar eraf wilden rijden, dus er stond wat op het spel. De eerste 75 kilometer zouden we bij elkaar blijven, maar ik voelde me erg goed en reed heel erg op reserve, ondanks veel kopwerk. Op de Schweiberg na 70 kilometer reed ik toen per ongeluk mijn maat al los, en ik heb toen in de afdaling een aantal minuten rustig moeten fietsen voordat hij weer bij was. Daarna hebben we afgesproken dat we gewoon allebei ons eigen tempo zouden aanhouden, waardoor ik bij de eerst volgende beklimming hem kon lossen. Hierna heb ik helaas veel alleen moeten rijden. Af en toe eens kunnen aansluiten bij een groepje, maar op de klimmetjes gingen ze me dan weer te langzaam, waardoor ik weer opnieuw op zoek moest naar een groep. Uiteindelijk kwamen de 65, 100 en 125 kilometer ook bij de route en daar is toen iets mis gegaan. Ik heb ergens een roze bordje (van de 125 kilometer?) voor een rood bordje aangezien en heb helaas de Keutenberg, waar ik nog voor heb zitten sparen, niet gedaan, maar in plaats daarvan de Sibbegrubbe. Hierdoor had ik gelukkig nog wel wat over voor een eindsprint op de Cauberg en werd mijn naam omgeroepen door de speaker. Helaas was een man op 250 meter van de streep zo vermoeid dat hij zwalkte over de weg en mij volledig afsneed en blokkeerde. Hierdoor kwam ik ten val en waarschijnlijk ook nog onder het zicht van de vaste camera. Mijn gemiddelde volgens de Garmin was 27,8 km/h en een hartslag van 149, dus dat moet veel hoger kunnen. Nog belangrijker is dat ik mijn maat op meer dan een half uur gefietst, dus ik kon tevreden zijn.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JDB op maandag 18 april 2011 om 13:22

Maar die maat deed wel de 150km? :P

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 18 april 2011 om 13:43

Hehe, ik had uiteindelijk ook 150 kilometer op de teller staan hoor :). Maar ja, hij heeft de Keutenberg wel gedaan. Zijn moeder was daar speciaal heengekomen om hem aan te moedigen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 18 april 2011 om 17:24

Lekker doorbeulen in het zonnetje met 2 huisgenoten vandaag.
Op en neer naar de Maeslantschans, langs de Waterweg een splijtende demarrage en zo met 55 per uur de anderen uit het wiel gereden. Helaas besloot de zwakste schakel de ander terug te brengen en vervolgens zelf te lossen, kon net niet genoeg snelheid vasthouden om dat onmogelijk te maken. Daarna heuvelop de sprint simpel gewonnen. Vervolgens op de terugweg flinke stukken wind tegen, iets te laat besloten om rond te gaan draaien, anders was het gemiddelde nog wel wat hoger geweest:
Afstand: 38.1km
Tijd: 01.09.44
Hfavg: 165
HFmax: 203
Vgem: 33.1 kmu(incl uitrijden)
Vmax: 54.6 kmu(op het vlakke)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 18 april 2011 om 17:43

Vandaag nog even lekker alleen gefietst in het zonnetje met een muziekje op. De benen voelde sterk en dat bleek ook, zelfs tegen de wind in nog met ruim 30 doorgeknalt. De conditie verbeterd nog elke week en de vorm begint dan eindelijk ook te komen, nog een weekje of 3 tot de echte topvorm.

Afstand 44,55 km || Snelheid 33,4 km/h || Hf 158 || Hfmax 201 || 98 hms

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 18 april 2011 om 17:44

@gilly2 Ik merkte trouwens dat jouw snelheidsmeter bijna 2 km/h hoger aangeeft dan de mijne ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 18 april 2011 om 17:52

@Spartacus, dit is de polar, die klopt wel met de gps;-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 18 april 2011 om 17:54

@gilly2 Ik heb ook Polar hoor, en die klopt altijd wel met Google maps :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 18 april 2011 om 18:06

Ik zie een oude koe uit de sloot klimmen :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 18 april 2011 om 18:13

Respect voor wat jullie nu alweer kunnen opbrengen.

Mijn ritje naar station Valkenburg was een-en-al freewheelen en net naar de fietsenmaker deed gewoon pijn op de klinkers.

Ik heb de Waalse Pijl in mijn hoofd, op-en-neer vanuit Maastricht. Morgen nog maar eens kijken hoe het voelt. De nieuwe wielen zien er iig gelikt uit.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 18 april 2011 om 18:22

Wat was je startnummer ook alweer?@herman filmpjes moeten nu toch wel online zijn.

edit:laat maar heb het al;-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op maandag 18 april 2011 om 18:36

Vandaag ook nog eens redelijk doorgereden
4h6min
119.5km
29.1km/h
hf: 150

Deze maand: 1373km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 18 april 2011 om 18:39

Leuke filmpjes. Af en toe rijd ik te langzaam voor hun algoritmes, kennelijk...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 18 april 2011 om 19:50

@noyelje
Hou verhouden jouw trainingskm's zich tot die van je ploegmaats?
Trainen die net zoveel of ben jij zo'n trainingsbeest? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 18 april 2011 om 19:51

Voor de liefhebbers, mijn AGR-filmpjes
Op het merendeel van de filmpjes zie je ook Gilly, KoffieMolenJan en Spartacus.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op maandag 18 april 2011 om 20:05

@Herman: ik heb eigenlijk geen idee maar ik denk wel dat ik nu het meest train. De meesten hebben hun duurkilometers gemaakt in december-januari, bij mij komen die nu pas wegens de examens in januari.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 18 april 2011 om 20:25

Haha, nu zie ik pas wat een enorm lelijke klimstijl ik heb op die AGR-filmpjes. Gelukkig is het wel effectief, want op elk filmpje haal ik mensen in :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door desley0125 op maandag 18 april 2011 om 20:27

Laat ik dan maar eens een verslagje maken(mijn eerste) ik als voetballer die heel graag fiets, rijd zijn kilometers in de weekenden als voetbal niet doorgaat of als ik vroeg moet spelen.

Zaterdag was z'n dag dus ik om Kwart voor 3 in de middag op mijn fiets om vanaf Houten naar Doorneburg(vlakbij Arnhem) te fietsen. De bedoeling was om dat ik ongeveer 75Km te doen maar zoals altijd raak ik de weg kwijt en verdwaal ik.. Vanaf Houten ben ik naar Zeist gereden om vervolgens de volgende plaatsen aan te doen: Rhenen,Amerongen, heteren toen Ben ik helemaal fout gereden en Ben ik in Wageningen terecht gekomen. Vanuit daar heb ik de pond gepakt. Maar uit eindelijk Ben ik er gekomen! Morgen voeg ik de tijden toe die staan in me I pod en daar tik ik nu op.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 18 april 2011 om 20:35

Desley heb je nog wat geklommen in Rhenen? Misschien kunnen we keer afspreken voor klimstage in Rhenen :) Ik woon in Wageningen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op maandag 18 april 2011 om 21:27

@Herman/Gilly: Hebben jullie nu echt Spartacus de hele Cauberg op kop laten rijden om hem er daarna af te sprinten.... Slecht hoor!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 18 april 2011 om 21:30

Nee ik wachtte daar eigenlijk op een verschroeiende demarage van Herman, maar die kwam niet. [Bluf aan]Wilde eigenlijk er de hele Cauberg een klap op geven, maar dan kwam ik niet op het filmpje was immers illegaal;)[Bluf uit]

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 18 april 2011 om 21:36

Haha. Ik was een beetje mijn zelfvertrouwen kwijt na mijn bijna-hongerklop, dus wachtte ik een sprint af. Die overigens ook nog eens onfortuinlijk verliep. :p
Nogmaals: Ik moet mezelf eens leren pijn doen!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 18 april 2011 om 21:43

Jammer he Bijls ze willen gewoon niet toegeven dat Spartacus erg taai was

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op maandag 18 april 2011 om 22:01

Spartacus was degelijk denk ik, iets wat ze zelf blijkbaar niet echt hebben :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 18 april 2011 om 22:07

Niet te veel eer he;) A.s. zaterdag eens flink op snelheid rijden in Noord-Holland. Ben ik weer in mijn element!

1 2 ... 146 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.