[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 147 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 18 april 2011 om 22:35

Ik kan het toch (weer) niet laten. Hoeveel lieden hier houden hun kilometers / trainingen bij? En zo ja op welke manier en wat?
Ik ben hier benieuwd na. Want ik ben meer een cijfer en data freak en wil mezelf graag vergelijken met..... mezelf of met anderen. Ik heb dit jaren met Excel, Polar, Hac gedaan en dit gaf voldoening. vorig jaar ben ik toevallig tegen bikeplanner aangelopen en ik moet eerlijk zijn, ik heb nog nooit zoiets compleets tegen het lijf gelopen, waarbij je dan ook nog je materiaal, planning, piek, herstel en wat competitie hebt. Wat ik me dan vooral afvraag waarom er van deze fietsfanaten maar een enkeling is die dan ook het programmatje is gaan gebruiken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 18 april 2011 om 22:41

@klimgeit, eerlijk gezegd heb ik er nog niet naar gekeken :| Daarbij heb ik geen polar waarmee ik alles op de pc kan aflezen;-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 18 april 2011 om 22:45

@gilly, hoe hou jij het bij dan? Je kan het ook handmatig invoeren, dat heb ik ook tot een aantal jaar geleden gedaan in excel, maar als ik het nu zou moeten doen, zou ik het toch in bikeplanner doen zo'n goed programma vind ik het

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 18 april 2011 om 22:53

Ik hou het eigenlijk niet echt bij, maar miss wel doen. Is nog veel winst in te halen;-) Ik zal woensdag eens naar Bikeplanner kijken;-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op maandag 18 april 2011 om 22:56

Een fietsfanaat is wat anders dan een cijferfreak, met alle respect trouwens.

Ik gebruik de Polar software, Pro Trainer 5. De gegevens neem ik voor kennisgeving aan, analyseren doe ik nauwelijks. Ik zie het als een leidraad, icm met het gevoel dat ik in m'n lichaam heb. Bij herhaaldelijk slechte benen of vermoeidheid leg ik wel de gegevens van recente ritten naast elkaar.

Ik heb me geloof ik weleens geregistreerd op BP, maar kwam er snel achter dat ik geen behoefte heb aan nog een dagtaak ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 18 april 2011 om 23:07

@wtf1500: ik ben volgens mij beide, wielerfanaat en cijferfreak (v.w.b. analyse van ....) Bij de Polar 725 met software had ik veel meer tijd nodig. Eerst met een of andere stik, IR WAV data overladen naar software Polar en dan bestandje uploaden naar BP. Voordeel van BP is dan wel dat ie met de gegevens veel meer doet dan software van Polar. Met de Garmin ben ik sneller dan welk ander software ook, gewoon direct van Garmin in BP erg snel nog geen 2 minuten staat alles erin, moet ik alleen nog ff bloggen :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 18 april 2011 om 23:22

Ik heb zelf een Polar CS600, maar zit nog te klooien met de verbinding met mn computer. Heb laatst zon USB IrDa ding gekocht, daar zijn echter geen Windows 7 drivers voor te vinden. Houd wel mn kilometers bij op het moment.

Vorig jaar hield ik in Excel wel een heel uitgebreid logboek bij, zelfs een parcoursbeschrijving erbij, waar het goed ging, waar het minder ging etc etc. Alles voor L3B toen.
Dit jaar ben ik toch wat minder gefocust wat dat betreft.

Ik ben overigens wel cijferfreak. Liefst zou ik alle addons voor de Polar erbij aanschaffen, maar wattage enzo dat is nogal aan de prijs :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door desley0125 op maandag 18 april 2011 om 23:29

Saphire06 in vindt het goed kun je toevallig vrijdag? Dan ga ik weer ongeveer de zelfde route fietsen. Wat ik weet dat ik heb beklommen Is de grebbeberg meer weet niet.. Mocht je vrijdag niet kunnen is het pas later over een week of 3 ik zit de meivakantie namelijk in Mallorca op de fiets.!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 18 april 2011 om 23:30

Tja wattage loer ik ook al een paar jaar op, ik had de kans moeten grijpen toen ergomo failliet ging toen kon ik zo'n apparaat kopen voor 500 euri.
Ik heb nu trouwens ook windows 7 en polar 725 voor zoon Max, maar die werkt prima met IrDa (of zo iets)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 18 april 2011 om 23:31

@desley:
Kijk Mallorca daar heb je wat aan!

Zoek maar wat terug in dit topic voor mooie routes ;)

Waar zit je ergens?

@Klimgeit:
Ja nou dit apparaat zijn geen drivers meer voor te krijgen voor Windows 7. De hele fabrikant is amper meer te vinden in dat segment op internet :p
Heb hem hier in Delft ergens bij een kleine computerzaak gekocht, hij had er achter nog 1 liggen die ooit terug was gebracht, zou dus kunnen dat dat ding gewoon niet werkt, ben helaas te laat met ruilen want had net nadat ik hem had gekocht geen tijd om hem te testen :(

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 18 april 2011 om 23:36

@SC is dat toevallig niet dezelfde CD-rom anders kan je hem van mij lenen (moet ik wel weer ergens opsnorren :( )

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 18 april 2011 om 23:40

@Klimgeit:
Het probleem kan hem in 2 dingen zitten:
-Het adaptertje is gewoon kapot en kan met geen mogelijkheid meer werken.
-De drivers werken niet meer op Windows 7, ik heb wel Windows XP drivers dus ik ga hem binnenkort ff op een laptop van een huisgenoot proberen.

Als dat laatste niet werkt is het probleem 1 en dan moet ik een nieuwe kopen.

Heb expres al mn tochten op Mallorca erin laten staan, ik wil namelijk graag de profielen zien :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 18 april 2011 om 23:43

Tja kan ik helemaal begrijpen. Nou veel succes ermee en anders toch een Garmin 705 kopen die zijn nu goedkoop

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op maandag 18 april 2011 om 23:58

Ik had eerst ook een no name IRDA ding en daarmee kreeg ik geen verbinding. Uiteindelijk een echte polar IRDA gekocht en daarmee werkte het wel.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 19 april 2011 om 08:53

@desley0125 ik lig op dit moment in het ziekenhuis. Mag er vandaag wel uit maar ik denk niet dat ik vrijdag alweer op de fiets zit.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 19 april 2011 om 09:00

@Saphire06
Was toch niet echt de bedoeling om op deze manier je 17e verjaardag te vieren. Sterkte man!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 19 april 2011 om 09:14

Bedankt hoor maar ik heb internet dus ik red het hier wel :) En ik mag over een half uurtje hier weg. En kan hierna door mijn neus ademen dus dan ga ik nog beter fietsen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 19 april 2011 om 09:18

En moet jij dan ook in het vervolg met zo'n knijper op je neus fietsen, zoals Hermantk ook doet?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 19 april 2011 om 09:32

Aah, de wonderpleister ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 19 april 2011 om 10:25

Niet in het kader van happen, maar gewoon uitleggen:
Dat is vanwege een licht verstopte neus. En zoals bij Veenendaal of AGR wil ik wel het beste uit mezelf halen, waardoor ik zelfs aan dat soort pleistertjes ga doen om die verkoudheid een beetje op te heffen. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 19 april 2011 om 10:45

@Klimgeit: Ik houd zelf alles bij op ridewithgps.com. Daar kan ik gewoon ook alles meteen aflezen nadat ik mijn Garmin heb laten uitlezen: snelheden, hartslag, route in Google Maps, hoogteprofiel etc. Daarnaast kan ik daar ook makkelijk een route maken die ik eventueel dan kan narijden. Heeft bikeplanner nog iets daarnaast, waardoor ik zou moeten overstappen naar deze concurrent? :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 19 april 2011 om 12:48

Materiaalverbruik, blog met anderen, overzicht van ritten binnen bepaalde categorien (denk aan x ritten tussen 80 en 90 km ) onderverdeling van gereden kilometers per type fiets, tacx, mtb, race maar ook alleen, twee, drie, club, wedstrijd of toertocht. Het weer, je gewicht, slaapuren, gevoel, andere activiteiten zoals schaatsen, voetbal of anders en ziek, rustdag en herstel

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 19 april 2011 om 12:55

Veel te veel dus;-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door desley0125 op dinsdag 19 april 2011 om 14:44

Saphire06 o oke ik snap het. Zeg maar als je weer kan fietsen dan spreken we Dan wel effe af wanneer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 19 april 2011 om 15:30

Ik voel me deze week plots stukken verbeterd :)
2h34min
74km
28.8km/h
hf: 143

1 2 ... 147 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.