Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op donderdag 21 april 2011 om 23:02
@Spartacus Ga er nog even een nachtje over slapen. te rust. :6
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 21 april 2011 om 23:03
Ik zou 'm zeer graag rijden, dus als dat mogelijk is: heel graag. Maar ik wil vooral niet tot last zijn, dus voel je nergens toe verplicht! ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 21 april 2011 om 23:05
@RubenAV Ik zal het gewoon ff voor je vragen, je hoort er nog van:) heb je msn trouwens?
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 21 april 2011 om 23:08
Ja, ik heb het even moeten opzoeken, maar ik heb nog msn (en hij staat nu aan): ***@live.nl
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 21 april 2011 om 23:10
voeg ik je ff toe :)
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op vrijdag 22 april 2011 om 08:58
@Saphire06
Zit nog te twijfelen tussen de 150 of 200 km.
Het voetbal seizoen is dan afgelopen en dan heb ik wel meer tijd dan nu om op de fiets te zitten en te trainen. Zag dat er nog meer dan 4000 plekken waren, dus kan er nog heel eventjes over nadenken.
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op vrijdag 22 april 2011 om 10:03
Zo, vanmorgen voor een vertrek naar Groezrock (muziekfestival) met Elbosco nog wat gereden. De veertig kilometertjes gingen erg lekker en dat resulteerde in een gemiddelde van 30.1 km/h.
Gegevens:
Tijd: 1u25m13s
Afstand: 42.8 km
Gem. snelheid: 30.1 km/h
Max. snelheid: 44.6 km/h
Gem. hartslag: 162
Max. hartslag: 177
Gem. cadans: 90
Max. cadans: 116
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 10:05
Gemiddeld 162? :o
Jullie hebben mekaar goed pijn gedaan!
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op vrijdag 22 april 2011 om 10:53
Sorry, misverstand... Ik fietste alleen, maar ga met Elbosco naar Groezrock... En ik heb mezelf idd goed doorgegeven... .Ik ga nu naar de big Boss
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 22 april 2011 om 14:36
@xistnc:
Ik had na de Joop Zoetemelk een gemiddelde hartslag van 167 ofzo :p Dat deed pas pijn :)
Ging wel hard overigens.
Net terug van een rit van 120km, wat is het toch een fantastisch weer. Maargoed, om als Nederlander toch maar wat te zeiken: kutpollen, kutvliegjes...
:p
Oorspronkelijk geplaatst door Diever op vrijdag 22 april 2011 om 14:39
Rijdt er trouwens van WF iemand in Utrecht (Amsterdamsestraatweg) in de roze trui van Rabo met Xacibeo, of hoe je dat ook spelt, handschoentjes?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op vrijdag 22 april 2011 om 16:27
@StonedCamel alleen heb jij een stuk hogere maximale hartslag als Bijls waarschijnlijk
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op vrijdag 22 april 2011 om 16:40
@Diever: Nee, ik niet. Zal er zeker uit hebben gezien als een tang op een varken?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 april 2011 om 16:46
@Ruben
Wat mij betreft ben je welkom hoor! ;)
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 22 april 2011 om 16:56
Wilde 5h trainen maar daarvoor was het toch te warm. Had 2l water mee maar was na 3h water proberen te sparen toch al behoorlijk uitgedroogd (had nog 0.75l over) In het volgende halfuur nog een halve liter gedronken en de rest gedoseerd tot thuis.
3h54min
112km
28.7km/h
hf: 137
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 april 2011 om 17:01
Het is wel enorm wennen nu. En zeker met die pollen in de lucht die ook nog eens een droge keel bevorderen.
Heb gisteren 2 uurtjes gefietst en had daarin net genoeg aan 2 liter. (Ben overigens wel een veeldrinker)
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 17:06
Ik herken wel wat noyelje schrijft. Niet om te sparen, maar zo lang de luchtkoeling voldoende fris is, vergeet ik te drinken. Tot het moment daar is dat ik eigenlijk uitgedroogd ben.
Tijdens de tocht van gisteren heb ik pas na 70km mijn eerste flinke slok genomen, daarvoor hooguit 2 kleine nipjes. Maar dan uiteindelijk thuis wel de hele koelkast leegdrinken...
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 22 april 2011 om 17:07
Ik ben normaal ook een veeldrinker op training. Vorig jaar in de zomer had ik in 1 uur anderhalve liter op.
Voortaan maar 's ochtends gaan trainen.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 22 april 2011 om 17:17
Ik drink ook veel tijdens het fietsen, maar als ik merk dat ik niet heel veel drinken meer heb, dan stop ik bij het eerstvolgende tankstation om even bij te vullen. Daar hebben ze altijd kraantjes, dus dan hoef je je training daar niet op aan te passen.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 17:22
Tja, ik ging even 45 km flinke tempotraining doen en nam maar 1 bidon mee. Veel te weinig dus. Kreeg droge bek en door een tekort aan circulerend volume een hoge hartslag. Op zich wel lekker getraind. Nog aardig windje uit het oosten richting Wijk bij Duurstede.
33,6 km/h 162 bpm
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 17:23
Pak je dan helemaal de dijk? Of binnendoor wind tegen en met de dijk terug, wind achter?
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 17:24
Binnendoor langs Houten, door Werkhoven en Cothen; terug over de dijk en door 't Goy en door Houten terug naar Utrecht.
Heen met wind tegen rond de 31 gereden; terug over de dijk ongeveer 39 gereden
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 17:28
Dan heb je de Lek en Lingetocht alvast gedaan.
Oostenwind mee op de dijk op de terugweg is idd heerlijk. Rechttoe rechtaan met hooguit flauwe bochten, dan kun je zo hard dat het lijkt alsof je alsnog wind tegen hebt!
En opeens is de dijk dan op.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 17:31
Ja, das dan altijd weer vervelend; maar richting 't Goy heb je nog even die brug die je vol op kan. In Houten zelf moet het dan weer minder natuurlijk met die spelende kinderen, maar de fietspaden zijn er wel goed!
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 april 2011 om 17:36
Wat overigens heel erg helpt is ook v
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.