[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 151 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 17:38

Waarschijnlijk ben je dan zo'n beetje voor mijn huis langs gereden. Na 't Goy krijg je binnen Houten het meertje met de pastelhuizen en even later heb je een basketbalveldje links.

Daarna verlaat je de bebouwde kom alweer langs de voetbalvelden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op vrijdag 22 april 2011 om 17:39

Volgens mij rijden jullie op traningstochten vaak op het buitenblad, zelf doe ik dit zelden begin met 40/18 na ongeveer een 15 km een tandje erbij en dan na 30 km 40/16 meestal, het groote blad gebruik ik meer in het weekend.(heb niet zoveel kracht). :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 17:40

Ja dat klopt; die Scandinavische huizen aan het water zijn trouwens best mooi. En jij woont bij het basketbalveldje begrijp ik eruit?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 17:41

@vigiroso Normaal train ik ook altijd op binnenblad hoor. Maar met deze training nam ik buitenblad (train voor een tijdritwedstrijd). Wel achter nog redelijk licht: 53/19 en soms 53/17.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 april 2011 om 17:49

Ik fiets zoveel mogelijk op de 39. Behalve in afdalingen of wanneer het er in toertochten hard aan toe gaat. Maar ook aan het begin van zo'n toertocht blijf ik liever op binnenblad draaien. Dan heb ik aan het einde van de tocht aanzienlijk minder zware benen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 17:50

Ik kijk idd uit op het basketbalveldje.

Voor 7+ ton[/url] heb je zo'n pastelhuis. Da's me wat te gortig!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 april 2011 om 17:51

Zijn die huisjes daar zo duur?
Heb daar overigens in een dronken bui in het verleden nog wel eens iets vernield, maar laat ik dat maar niet verder toelichten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 17:52

Dus zonder triple is het 39-52 of 39-53. En bij een triple?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op vrijdag 22 april 2011 om 17:55

@Hermantk
Die ervaring heb ik ook, maar soms laat ik me verleiden in een toertocht of cyclo om te snel het buitenblad te kiezen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 17:56

Zo duur?? Ik zou het er wel voor over hebben, maar dan ergens anders gesitueerd. Het blijft natuurlijk wel Houten he;)
Triple is over het algemeen 52/39/30

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 april 2011 om 17:59

Ergens anders zouden ze ws goedkoper zijn. Houten is nu eenmaal poepduur wonen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 april 2011 om 17:59

@Vigiroso
Zolang ik me nog niet wezenloos peddel op 39*13 (pion gaat tot 12, maar ik vind bij 12 de ketting te schuin staan) blijf ik op binnenblad. :)

Tiagra triple = 50/39/30
Behoorlijk gebrek eigenlijk, maar gewoon een toeristengroep.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 18:01

@xistnc
Maar goed om te weten, ik kom er meestal toch wel 1x per week langs, dus kan ik mijn bidon bij jou komen vullen:)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op vrijdag 22 april 2011 om 18:13

@Hermantk
Ja, je ketting mag niet te schuin staan anders krijg je te snel slijtage van de ketting en de tandwielen, en sta je onderweg met de brokken. xD

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Theepoesje op vrijdag 22 april 2011 om 18:47

@xistnc&

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 22 april 2011 om 21:04

@Herman: Buiten slijtage kost een scheefstaande ketting 7% weerstand. Bovendien is 39x13 gelijk aan 52x17 en dat is right in the middle

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 22 april 2011 om 21:30

Ik heb hier dus weinig verstand van, maar ik heb volgens mij een 50x34 en een compact. Wat betekent dit voor welke ondergronden? :p Ik draai eigenlijk altijd op het buitenblad, want het binnenblad draait net te licht voor op het vlakke.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 22 april 2011 om 22:04

@RubenAV
50/34 is inderdaad compact. Op zich prima hoor, maar het is soms lastiger een geschikt verzet te vinden. Op het binnenblad soms net te licht en moet je naar een klein kransje toe zodat je ketting scheef ligt; of naar het buitenblad dat je juist achter naar een grote krans moet zodat de ketting wederom scheef ligt. Gewoon een beetje uitproberen zodat je een goede cadans trapt en de ketting niet te scheef ligt. Met compact kan je wel in principe alle kanten op, alleen de topsprint niet (maar ja, wie heeft dat nou nodig als toerrijder;) )

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op vrijdag 22 april 2011 om 22:06

Op nederlandse wegen is het bij een compact crank gebruikelijk om de 34 te vervangen voor een 38/39 (met 110steek).
Ik heb op m'n triple (jaja), de piccolo van 30t geruild voor een 34. Het lukt mij redelijk daar een duurtraining op af te werken, met een cadans van 105 tot 110 rpm. Goed voor de motoriek.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 22 april 2011 om 22:08

@Ruben: volgens mij is het mogelijk om op de 110mm (vorige schrijver had het juist) steek nog wel een paar grotere tandwielen te kopen. Persoonlijk heb ik van de compact veel plezier omdat ik in de heuvels woon, maar als ik in het gebied van Jan zou wonen dan gaat er gewoon een 53 / 48 onder en dan 12-21 of zo

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 22 april 2011 om 22:25

Ik heb inderdaad vaak wel moeite om het juiste verzet te vinden. Aan het begin van het seizoen al helemaal, maar nu ik sterker ben geworden kan ik

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op vrijdag 22 april 2011 om 22:34

http://www.j-berkemeier.de/Ritzelrechner.html

Kijk daar eens Ruben, handig om voor jezelf de juiste vertanding te vinden.
Een kettingblad wisselen is vrij eenvoudig om zelf te doen btw.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 22 april 2011 om 23:56

Ruben: bij een kompact zou ik niet verder gaan dan 36T als binnenblad. Dan heb je 36/50 en indien 11V een legio aan mogelijkheden

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 23 april 2011 om 13:32

Pfffoeeii...

Vanochtend 110km een prettige fietsles gekregen van Vigiroso. Althans, een deel van die afstand. En wat een heerlijk weer! Een verslagje komt later vandaag.

110 km | 89 hms | 31,2 km/u | ??? bpm

De gemiddelde hartslag zal misschien net boven de 140 liggen, misschien niet eens. De eerste 60 km gingen in een goede groep heel relaxed, keuvelend en al. Tussen km 70 en 90 hebben we samen gereden en flink wat wind gevangen. Dat heeft allicht geteld.

De 12 km naar huis had ik nog puf om op het elan door te trekken, aan 35+ km/u. En nu zout aanvullen met een bord kippensoep.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 23 april 2011 om 17:02

Vandaag Ronde van Noord-Holland gereden met Spartacus.
Ben op dit moment nog te lui/inspiratieloos voor het verslagje, maar alvast de gegevens:

4u55 | 157.3km | 32.0km/u | 143bpm
Volgens de nieuwe innovatie rekenmethode van Spartacus was het gemiddelde overigens 32.5km/u. (En ben op het einde nog minuutje weg gereden)

1 2 ... 151 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.