Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 1 mei 2011 om 19:05
@pannenkoek ja die wind is op dat parcours goed merkbaar. Vooral het stuk voor de laatste bocht naar de finish... Maar wel een nette uitslag. Was het een massasprint?
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zondag 1 mei 2011 om 20:02
Haha nouu
Er was een kopgroep van 7 weg, 2 man zijn daaruit weggevallen met vermoeidheid/pech dus kopgroep van 5
Groepje daarachter met 4 man
Peloton daarachter
Ik was dan gelost in rondje 33-35 ergens en heb daarna nog doorgereden en ben geklasseerd, maar dus niet 'officieel' volledig uitgereden na een km of 50-55 gaat het kaarsje gewoon uit omdat ik gewoon in 10 weken 3x op een fiets heb gezeten, maar geeft niet het was leuk:)
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 1 mei 2011 om 20:19
Windkracht 4 is niet echt prettig om voor het eerst sinds een week mijn knie te testen. 40km was de bedoeling, maar het zijn er 16 geworden. Geen pijn, maar wel behoorlijk gevoelig.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 1 mei 2011 om 20:28
Heeft niemand die de Omloop Math Salden heeft gereden zin om een verhaal te schrijven?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 1 mei 2011 om 20:45
ja ikke
1. herman
2. de rest die verkeerd is gereden
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 1 mei 2011 om 20:59
Mooi verslag van een mooie tocht!
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 1 mei 2011 om 21:07
Vanavond een samenvatting gezien op Sporza met een reeks oudwielrenners gezien van deze koers. Waaronder Museeuw, Moser,... Zag er echt waar leuk uit, misschien een idee voor een echte profkoers?
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 1 mei 2011 om 21:29
Nee, zo naar bed! Vanmorgen al vroeg gefietst en daarna nog wat bier bij Ronde van Made
Wekker op 6.30!
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 1 mei 2011 om 21:59
@kartje. Toen ze Museeuw aan 't interviewen was ik daarachter aan het uit hijgen, maar gelukkig niet te zien, want ik zat op dat moment ff kapot...
Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op zondag 1 mei 2011 om 22:17
@Gilly2
Je bent een natuur talent, wat een klasse om zo te rijden met de avond er voor drank op, weinig nachtrust, en ook de geheele week niet te fietsen,t,s formidabel. :)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 1 mei 2011 om 22:23
Met twee kleppers, waarvan een fietsmaatje en collega, een rondje van 110 km rondom de Mt Ventoux. Ik had heerlijk stijve benen van gisteren en de klimmetjes tot 5% gingen wel aardig, daarboven werd ik dan ook wel gelost. Het was wederom een prachtige dag en met 1300 HM en 31,5 km/h gemiddeld, was het echt uitrijden. ahum. Nu rust en herstellen.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 1 mei 2011 om 23:05
Ben nu te moe voor een verslag, dat komt morgen ;)
Mijn gegevens:
6u50 | 199.7km (Ik heb de kleinste wielomtrek ingesteld van iedereen waarmee ik vandaag reed) | 29.4km/u gem. | 149hpm
Uitslag:
1. Herman
2. Spartacus +17min.
3. Stiefpa Gilly z.t.
4. Gilly +27min.
5. Ruben +31min.
Ruben pleegde vandaag een StonedCamel'tje. ;)
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 2 mei 2011 om 07:15
@Herman:
Drijf er de spot maar mee ^^
Donderdag en vrijdag verblijf ik in Limburg, hoop totaal ruim 250km te fietsen daar. Heb er reuze zin in :)
Oorspronkelijk geplaatst door Jan op maandag 2 mei 2011 om 07:36
Goeie apotheken in Duitsland Gilly?
;)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 2 mei 2011 om 11:45
@vigiroso, bedankt! Mijn slaaptekort nog niet helemaal weggewerkt! Gisteren om half 10op bed en net om 10uur weer wakker, maar nog steeds moe. Vanavond op tijd naar bed maar zal wel niet gaan lukken :|
@Jimmie, thx:-)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 2 mei 2011 om 11:46
Nu wachten op die van Herman maar die zal wel aan het slapen zijn;-)
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 2 mei 2011 om 13:53
Deel 1:
Zondag 1 mei, de Dag van de Arbeid. En in dat kader besloten we maar om ons 210km lang af te matten in het Zuid-Limburgse heuvellandschap als training voor Les Trois Ballons op 11 juni.
's Ochtends vertrokken Spartacus, Ruben en ik richting de start, na wederom een goed ontbijt in ons altijd gastvrije verblijf. Na 10 minuten kwamen we aan in Limbricht en kregen we al, zij het onbewust, een veeg teken over het verloop van de rest van de dag. We reden namelijk verkeerd richting de start en het duurde iets langer tot we er waren.
Bij de start aangekomen kwamen Gilly en zijn stiefpa er al gauw aan. De 'stiefpa' werd later op de fiets door Ruben omgedoopt in Cadel Evans look-a-like, dus ik zal hem vanaf nu Cadel noemen.
Na ons ingeschreven te hebben was het tijd voor vertrek! De eerste kilometers vond Gilbert (omdat dat mooier klinkt in een wielerverslag) het nodig om het kopwerk op te eisen. Onder het motto 'Wielrennen is het leegeten van andermans bord alvorens aan je eigen te beginnen' bleef ik rustig in het wiel zitten tot hij na 10km het stokje overgaf. Na wat kilometers rondgedraaid te hebben begonnen de eerste heuvels op te doemen. Mijn grote concurrent Gilbert was niet op de afspraak, hij bungelde ergens achteraan in het wiel van Spartacus. Daar was ik niet zo blij mee, want in principe had dat een hele slimme zet kunnen zijn. Op zijn tempo klimmen en vervolgens in het wiel vliegensvlug af te dalen richting de kopgroep. Of desnoods met achterstand bij de eerste controlepost aan te komen in de wetenschap dat we toch niet direct door zouden rijden. Daarom reed ik in die heuvelzone gewoon aardig door met Ruben en Cadel, om ze niet te makkelijk terug te laten komen.
Na zo?n 35km arriveerden we in Valkenburg, voor jawel, de Cauberg! Nog nooit in mijn leven heb ik deze ?berg? na zo?n korte afstand beklommen. Ik kwam dan ook vrij soepel boven met Ruben in het wiel. Cadel had wat meer moeite en Gilbert zag ik in de verte tevoorschijn komen achter de brede rug van Spartacus. Dit gold ook voor de Geulhemmerberg en de Bemelerberg. Al was Gilbert bij het laatstgenoemde obstakel weer van de partij! Hij meldde dat Spartacus een off-day had en de 210km niet zou volmaken. Na wat gemopper van mijn kant zijn we gewoon lekker verder gereden om hem bij de eerste controlepost tegen te komen. Daar hebben we ongeveer 5 tot 10 minuten op moeten wachten.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 2 mei 2011 om 15:39
@Der Jaan, ik ben geen man van het constant trainen:p. Meestal doe ik maar wat en ook niet echt op hartslag. Afgelopen week heb ik slechts 2x getraind en dat was met voetbaltraining;)
Oorspronkelijk geplaatst door Jan op maandag 2 mei 2011 om 16:31
ok, dan nu de vraag van vandaag:
Onder welk pseudoniem gaat de (stief) vader van Gilly schuil op dit Forum?
;)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 2 mei 2011 om 17:32
Wel hele mooie verhalen op te lezen over jullie tocht in het Limburgse, er is weer flink gekoerst!
@Jan, toch wel weer aardig wat kilometers aan het maken zo en met mooie gemiddeldes.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.