[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 168 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 11:26

Ben net wakker maar, ik heb geen tijd voor verslag typen vandaag omdat ik moet gaan leren. Heel misschien vanavond ofzo alhoewel mijn verslag is gelijkwaardig aan die van Spartacus.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 22 mei 2011 om 11:55

Het (langverwachte) verslag van de Wielerland toertocht in Breda:

Zaterdagochtend half 8 Peter (Saphire06) opgehaald bij station Driebergen en samen naar Breda gereden. Daar kwamen we meteen al Bijls tegen. Bij het opspelden van de inmiddels verkregen rugnummers kwam Remko (Xistnc) als laatste (toen al!) ons vergezellen. Het was nog helemaal niet zo druk en we konden rustig bij de start gaan wachten tot het 9 uur was. Er werd steeds in groepen van zo'n 25 renners gestart om de 2 minuten. Op zich wel goed gezien het eerste gedeelte dat over fietspaden ging.

Wij startten in groep 4. Dat bleek gelijk een goede groep te zijn, want er werd vanaf het begin een lekker tempo gereden (32 km/h). Wij peddelden rustig mee in de groep en hebben ook even onze kopbeurten gedaan zij aan zij. Al spoedig haalden wij groep 3 en later ook groep 2 bij zodat wij samen met groep 1 als eersten bij de bevoorradingspost aankwamen.

Daar even rustig gegeten. We hielden wel even goed in de gaten wanneer de 'snelle gangmakers' van de groep weer zouden vertrekken, zodat we gelijk mee konden gaan. En toch in een moment van onoplettendheid waren ze al weg. Dus begonnen we gelijk met een sprint om de groep bij te halen. Dat lukte goed, maar nu was de groep eigenlijk te groot (groep 1 en 2 samen) voor het parcours. In dit tweede deel van de tocht waren de landweggetjes redelijk smal, maar ook erg bochtig. Daarnaast waren er een paar pannenkoeken in de groep, die continu actief afremden als er een tegenligger aankwam, zodat het zeer vermoeiend rijden was.

Bijls en Xistnc (jawel!) vonden het blijkbaar opeens wel genoeg geweest en plaatsten een demarrage. Saphire06 en ik zaten wat meer achterin het peloton en zagen ze gaan. Op een wat veiliger plek gingen wij ze achterna en uiteraard gingen er wat mensen mee zodat we uiteindelijk een compacter peloton over hielden dat goed samenwerkte (met enkele uitzondering daargelaten).

Nu kon het tempo er goed op! Gemiddeld reden we zo'n 37 km/h. Toch zag je dat sommigen steeds kortere kopbeurten draaiden of helemaal niet meer op kop kwamen. Uiteindelijk bleven Saphire06 en ik met nog 2 andere renners over en waren Bijls en Xistnc gelost. Het laatste stuk naar de tweede bevoorrading was vol wind tegen en was nog even zwaar. Peter en ik hebben daar 5 minuten moeten wachten op Xistnc en Bijls.

Die zagen niet zo fris meer uit. Xistnc verkondigde meteen dat hij het de laatste 60 km rustiger aan ging doen. Na een versnapering gingen we met een ander groepje op stap die rustiger reden (31 km/h). Voor Xistnc en Bijls was dat een prima tempo.
Op een of andere onverklaarbare wijze ging deze groep toch ook steeds harder rijden. Waarom? Geeeeen idee ;) We haalden heel wat groepjes in die probeerde bij ons aan te klampen. Uiteindelijk reden we weer tegen de 40 km/h aan en de kopbeurten van de meesten werden weer steeds korter. Op dit derde deel van de tocht heb ik Xistnc welgeteld 0 keer op kop gezien en Bijls 2x (en dan ook 700 meter). Achter elkaar moesten de mensen lossen. Xistnc waren we op gegeven moment weer kwijt en Bijls schreeuwde moord en brand dat hij toch echt ging lossen.

Maar nee, Bijls mag trots zijn op zichzelf, want uiteindelijk hebben we iedereen gelost en bleven wij met zijn 3en over. Dat gaf een voldaan gevoel! Bijls mocht nog even als beloning kopman spelen op wat 'kasseistrookjes' (ik zou het gewoon slecht aangelegde klinkerweggetjes noemen).

Het laatste stuk hebben we iets rustiger aangedaan. Een paar km voor de finish wilde ik nog even de benen testen en plaatste een demarrage; die liep op zich lekker maar het hoge tempo kon ik toch ook niet heel lang meer volhouden. Dat was voor Bijls echter er te veel aan maar Peter kwam nog heel knap terug! Bij een stoplicht vlak voor het NAC stadion werd de demarrage meteen afgestraft en kon Bijls weer terugkomen zodat wij met zijn 3en over de finish konden komen.

En ja, nu maar wachten op Xistnc. Die kwam echter binnen 10 minuten al binnen. Na later bleek, en uit zijn verslag zal blijken, had hij het laatste stuk afgesneden. De gegevens:

Duur 4:45:50

Energieverbruik 3050 kcal

Minimale hartslag 110 hsm
Gemiddelde hartslag 154 hsm
Maximale hartslag 180 hsm

Gemiddeld Snelheid 33,4 km/u
Maximum Snelheid 44,0 km/u
Afstand 157,1 km

Gemiddelde trapfrequentie 92 rpm
Maximale trapfrequentie 113 rpm
Tijd gefreewheeld 0:33:40 (11.8 %)
Afstand gefreewheeld 15,3 km (9.7 %)

Stijging 45 m
Daling 76 m

Moe en voldaan togen we naar het hotel van Xistnc en hebben we ons daar lekker kunnen opfrissen. Vervolgens natuurlijk met elkaar de etappe van de Giro bekeken en daarna (toen Jan intussen was gearriveerd) de stad ingegaan, een terrasje opgezocht en heerlijk gegeten en intussen vergaderd over de reis naar de Vogezen. De sfeer voor de vakantie zit er alvast goed in!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 12:11

Mijn verslag is hetzelfde als Spartacus maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen kijk op zo'n tocht al kan ik mij hierin wel vinden.

Stats 33,4 km/h (44,4 km/h max) | 167 bpm (232 max) | 92 cad (116 max)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zondag 22 mei 2011 om 12:36

Ehm Peter: Die max hartslag is een meetfout neem ik aan?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 12:40

Dat lijkt mij ook ja. Aangezien mijn maximale hartslag 210 is. En ik heb volgens mij geen hartritmestoornissen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 22 mei 2011 om 14:24

45 meter stijging en dan toch maar 33,5 op de teller? Grapje :p

@Jan, meer kilometers dan mij verwacht ik toch op zijn minst;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 14:38

Reusjen hoe ging bij jou de tocht er staat later meer dus heb je nog zin om wat te typen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 22 mei 2011 om 15:14

@zeewier
lol... misschien wel net zoveel zin als jij!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op zondag 22 mei 2011 om 15:29

mooi die verslagen over de Wielerland tocht van Marco Goudswaard.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 15:42

Nu de grote vraag wat doet Wielerflits met redacteuren die even een kijkje komen nemen bij de concurrentie?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 22 mei 2011 om 15:58

En wat met leden die die concurrentie hier om de haverklap komen noemen? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 19:27

Om 7.30 stond ik in Driebergen klaar om samen met Arjan (Spartacus) naar Breda te rijden. Na 5 minuten gewacht te hebben kwam hij dan en hebben we de tactieken in de auto besproken we kwamen aan om 8.20 in Breda daar stonden we geparkeerd naast Matthijs (Bijls) even een klein praatje gemaakt en al snel kwam Remko (xistnc) en toen vertrokken we in peloton 4 aan deze lange maar zeer vlakke tocht.

In het begin lekker rustig gepeddeld met snelheden begin 30 ging het heel lekker. Toen hebben ik en Matthijs even wat kopwerk verricht op wat hogere snelheden om de rest van de groep een beetje uittedunnen aangezien het toch wel een grote groep was. Eventjes een paar kilometer lekker op kop gereden daarna waren we al vrijsnel bij de eerste verzorgingspost waar we na even wat gegeten te hebben alweer vertrokken. De snelle mannen van onze vroegere groepen waren er al van door zodat we even moesten doorrijden om er nog bij te komen. Ik zag dat Remko het zwaar had dus heb mijzelf even terug laten zakken zodat hij het niet te zwaar zou krijgen in het begin van de rit.

Remko en Matthijs schoven goed in de groep op maar Arjan en ik bleven lekker in de buik van de groep zitten. Maar daar zagen we ineens Remko en Matthijs samen met een andere groepje een versnelling plaatsen zodat ze onze groep op een 10 tal seconden hadden gezet. Toen vonden ik en Arjan het wel welletjes na allebei simpel

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 22 mei 2011 om 19:43

@Saphire
Volgens mij heeft het uitrijden van Cima Coppi vorige week je heel goed gedaan, of niet? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 22 mei 2011 om 19:47

Ja ik denk het wel. Ik zat er nog vrij fris bij op het eind. Toch maar goed dat jij mij zo goed motiveerde vorige week :) Maar het was wel een *** tocht die Cima Coppi vandaag dacht ik er weer aan toen ze in de Giro de Cima Coppi beklommen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 22 mei 2011 om 21:16

Ik vraag me af of Bijls al een teken van leven heeft gegeven na de zware rit van gisteren....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 22 mei 2011 om 21:18

Bijls werkt natuurlijk hard aan de voorbeschouwing van de rustdag, die om 20u klaar had moeten zijn...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 22 mei 2011 om 22:29

lol :) Maa rik leef nog harstikke, ben vandaag hard bezig geweest in m'n huisje. Moet toch af zijn voor de Tour de Bijls

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 22 mei 2011 om 22:31

@Bijls, met barbeque? :o

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 22 mei 2011 om 22:44

Na zo'n vermoeiend weekend voor Bijls geef ik hem in de voorbeschouwing voor morgen bij deze 5 sterren !

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 22 mei 2011 om 23:26

bbq, kan geregeld worden. Maar ik denk niet dat m'n tuin tegen die tijd al zo ver is...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op maandag 23 mei 2011 om 20:20

Bijl's Classic.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 23 mei 2011 om 20:25

Ff 900 hms weggetikt. Van Heerlen naar Mechelen, twee rondjes met de Schweiberg en het Vijlenerbos en daarna via Simpelveld en de verkeerde kant van Heerlen terug naar hotel.

68km totaal, tegen de 25 gemiddeld. Morgen met de auto naar Mechelen en van daaruit een rondje van 120km met twee keer de Baraque de Friture.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 23 mei 2011 om 21:32

Vandaag even getrained met de club. Nadat ik een bocht wat te ruim nam aan het eind van de bocht eruit geschoten 2 schaafplekken op elleboog en heup maar het valt reuze mee gelukkig. In totaal nog zo'n 40 km gereden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 23 mei 2011 om 21:36

Materiaal ook nog in orde dus?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 23 mei 2011 om 21:38

@Herman, ga jij gauw wiskunde leren ;)

1 2 ... 168 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.