[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 178 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op donderdag 9 juni 2011 om 20:02

Kun je zo al een aantal dingen zeggen die er mis mee kunnen zijn. Ik heb niet echt een wielrenner in mijn kennissen kring. Behalve mijn oom maar die is in Frankrijk voor Alpe d'huzes.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op donderdag 9 juni 2011 om 20:04

Idd indien frame heel is en je de bike mooi vind: Doen! Wel even vragen hoeveel jaar en schatting km's. lagers e.d. gaan ca. 20.000 km mee is mijn ervaring

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op donderdag 9 juni 2011 om 20:06

Ik vind het wel een mooi frame, niet exceptioneel maar voor de prijs ben ik er blij mee. Hoe oud mag de fiets voor deze prijs zijn?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op donderdag 9 juni 2011 om 20:10

Is je lichaams- beenlengte ook ongeveer in overeenstemming met deze fiets?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op donderdag 9 juni 2011 om 20:11

Moet ik nog zien bij het bezichtigen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op zondag 12 juni 2011 om 13:40

Nou vandaag weer fietsles gehad.... pfff ben gebroken.

Afstand: 92 km
Gem: 27.2 km/u

Rondje Arnhem - Apeldoorn - Arnhem.
De eerste 50 km boven mijn kunnen gefietst, om mijn fietspartner bij te houden en toch een beetje mijzelf te bewijzen. Toch een beetje over de kop gereden uiteindelijk. Laatste stuk nog redelijk kunnen herstellen, maar niet meer met plezier op de fiets gezeten :P

Maar ondanks alles was het toch een nuttige training.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Windhappers op zondag 12 juni 2011 om 14:29

...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op zondag 12 juni 2011 om 14:48

Als je dat gemiddeld wil gaan rijden kun je volgens mij het beste zo veel mogelijk fietsen ipv rennen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op zondag 12 juni 2011 om 18:37

@Windhappers

Denk dat trainen op de fiets de beste bedoeling is. Trainen trainen trainen. Ik moet zeggen nu ik een trainingsmaatje heb die stukken harder dan mij fietst. Ik nu ook stappen vooruit maak en veel beter train en trap :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 12 juni 2011 om 22:30

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op zondag 12 juni 2011 om 22:31

Ik hoop het ook voor jou, succes.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 12 juni 2011 om 22:39

Morgen het districtskampioenschap dat wordt een echte test voor mij, voorlopig ben ik op de goede weg maar ik kan jammer genoeg nog niet veel. Ben benieuwd wanneer dat komt. Want dit is gewoon niet echt heel leuk. Werd er vorige week nog afgereden en zat bij de echte pannenkoeken te koersen. Nu kan ik het wel al weer volgen vaak met moeite maar ik wil meer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Larson op maandag 13 juni 2011 om 12:16

vandaag met rondje fietsen gecrasht, gelukkig met al te weinig kleerscheuren overleefd

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op maandag 13 juni 2011 om 13:37

Hier ook, regen + tramspoor = boodschappen op straat. (gister) Schaafwond op de knie is het gevolg. Was alleen niet echt aan het trainen ofzo.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op maandag 13 juni 2011 om 13:44

@sembo & gd

Ben benieuwt hoe het is gegaan?

Vandaag even de troep van gisteren eruit gefietst. Rustig met mijn meisje na de Posbank gefietst en weer terug... Alleen jammer dat ze in stilstand viel en nu de knie kapot heeft. Maar was ook pas haar derde keer... ;)

Was trouwens belachelijk druk op de Posbank... :S

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op maandag 13 juni 2011 om 15:22

@jimmieklg,

Het ging vrij goed tot dat ........
Vandaag was het districtskampioenschap op een industrieterrein. Het was alleen maar asfalt met soms van die opnieuw geasfalterende strepen. De koers was begonnen en het ging eigenlijk gelijk vrij hard, we konden het goed bij houden en we zaten met de ploeg goed voorin. Na een paar rondes gereden te hebben ging het regenen/mieseren. Het wegdek werd daardoor erg glad met als gevolg dat er twee grote valpartijen waren. De koers werd geneutraliseerd, nadat iedereen weer bij elkaar was, werd er opnieuw gestart met eerst een loze ronde, daarna gingen we weer koersen. Maar de meesten hadden het wel gezien en stapten af vanwege het gevaarlijke wegdek en het weer. Na een paar rondes vond de jury dat ook en werd de koers afgelast.

gelukkig zijn wij er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, alleen jammer dat we maar een paar rondes gereden hebben. Daarvoor wil je eigenlijk niet naar een koers gaan of een koers rijden. Alleen het is jammer genoeg niet anders. Volgende keer weer beter.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op maandag 13 juni 2011 om 15:59

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 13 juni 2011 om 16:27

Even lekker het zuur uit de benen getrapt na die week in de Vogezen. Het rondje was wel samen met mijn vader maar voor hem was het een zware training voor mij was het een hersteltraining. Al had het iets zwaarder gemogen voor mij.

Stats 35,3 km | 25,2 km/u (36,5 max) | 113 bpm (151 max) | 80 cad (102 max)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op maandag 13 juni 2011 om 16:45

Mmm, klinkt niet al te best qua parcours. Wel jammer als je er zo naar toe leeft.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 13 juni 2011 om 17:11

Wat begon als een rustige training werd uiteindelijk een prestige strijd met mijn Lichamelijke Opvoeding docent van de middelbare school.

Deze man is een goed getrainde MTB'er die ook in het buitenland lange marathons rijdt. Ik herkende hem pas toen ik op een tussenstukje met wind tegen even wachte om het samen aan te vangen. Hij deed er vervolgens alles aan om mij los te rijden, dit lukte pas toen ik met mijn stuur een boom raakte en maar net overeind wist te blijven.

Gedurende een kilometer of 5 ging het gat op het vlakke van 50 naar 200 meter. Heuvelop kreeg ik hem echter weer in het vizier. Op het vlakke stuk naar het einde van het parcours toe pakte ik hem terug en won uiteindelijk ook nog het sprintje.

23 km/23.2 gemiddeld

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 13 juni 2011 om 17:14

23,2 heb je mooi gedaan om de mountainbike

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 13 juni 2011 om 17:15

En zeker op parcours Nuenen niet te onderschatten hoor, met die afval berg erin.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Justin89 op maandag 13 juni 2011 om 17:29

Zojuist terug van drama dag in Elfstedentocht.. Vanochtend even over 7 vertrokken met 2 vrienden en m'n broertje.

Direct dikke plensbuien en later lichte regen bijna de hele tijd door. Toen na 87km maakte een gast voor ons ineens een beweging naar links met snelheid rond 32-35. Tikte m'n vriends voorwiel aan die hard viel. Ik fietste net achter hem en vol erover heen. viel rechtsvoorover dus hoofd stuitte 3/4x tegen wegdek en dus ff niet helemaal bij bewustzijn. Beide van de weg gehaald door medefietser en verzorging gebeld. Pech dat het net ergens kilometers in weinig bevolkt terrein gebeurde. Drie kwartier gewacht op hulp en toen ben alleen ik afgevoerd naar ziekenhuis voor controle.

M'n maat had schaafwonden aan de enkel, armen en wat last van de schouder maar is weer opgestapt.

Ik kwam er vanaf met een lichte hersenschudding, kneuzingen aan de rechterheup en hand en schaafwonden op arm en knie + een zwaarbeschadigde helm(gelukkig helm). Toen opgehaald en dus terug naar huis.

Komt m'n broertje net thuis(pitstop, mn dorp waar ik woon ligt in de route op zo'n 80km voor finish) vertelde hij dat die andere vriend net buiten onze woonplaats van de weg raakte en tegen een auto knalde waardoor er een ruit uitvloeg. Ook gestopt. En ook die eerste die ook viel kon uiteindelijk ook niet meer uitrijden. Dus alleen m'n broertje nu nog op weg in de regen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Larson op maandag 13 juni 2011 om 18:10

wat een pech weer vandaag op wielerflits, ik kwam er gelukkig van af met een dikke lip waarvan de afdruk nog op de auto zit (mooie ronde deuk) en een dikke knie, wat aardig meevalt als je met 35 op een auto knalt

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 13 juni 2011 om 18:14

Ik ben ook nog gevallen haha, maar kon snel weer verder. Alleen wat schade aan de arm.

1 2 ... 178 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.