[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 192 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 28 juni 2011 om 16:51

Weer een 70 km gereden of gepuft. Was wel lekker, maar nog steeds een (te) hoge hartslag. Misschien door de temperatuur?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op dinsdag 28 juni 2011 om 16:52

Er is hier geen materiaal topic?, even een vraagje, ik ga voor 't eerst mijn buitenbanden verwisselen, nu doe ik niks anders dan gewoon rond touren en een beetje trainen. Dus welke banden zijn dan geschikt, het liefst in het wat goedkopere segment.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 juni 2011 om 16:57

gewoon schwalbe lugano...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 28 juni 2011 om 17:08

Tja ik ben van mening dat Swalbes te snel slijten (2500km / 5x lek / 20 euri) en prikkracht wat laag ligt. Dan toch maar Conti GP 4000s, gingen bij mij 5000 km vlekkeloos mee (6500km / 5x lek / 30 euri). Ik ben nu mijn derde type aan het testen de Specialized Turbo Elite (150 km / 0x lek / 25 euri)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 juni 2011 om 17:11

Ik ben louter positief over mijn schwalbe's in dit geval de mtb variant, maar ik heb ze nu ook op mijn racefiets liggen en ben er gewoon tevreden mee.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op dinsdag 28 juni 2011 om 17:16

Die continental ultra sport zijn goedkoop, is dat 'n beetje trainingsband?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 28 juni 2011 om 17:20

Die Swalbes Ultimo R1 zijn licht en mooi zacht compound. Ik zou ze zeker gebruiken als ik wedstrijden zou rijden of alleen bij cyclo's, maar ik weeg wellicht wat meer dan jou, nl. 74 kilo (@maikel11)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 juni 2011 om 17:33

Schwalbe rocket ron voor en en achter op de mtb, ik weeg 61 kilo voor 1:77. Schwalbe lugano op de racefiets, nog niet echt een oordeel heb er nog niet veel mee gefietst.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 juni 2011 om 18:02

Ik zou gewoon voor de GP4000S gaan. Heb er alleen nog stootlekken mee gehad, nog nooit iets doorheen gegaan en ik rijd er toch alweer een km of 6000 op(wel mn 2de setje inmiddels). Komen ook in alle tests er goed uit.
Goedkoop is vaak duurkoop als het om buitenbanden gaat, 2 buitenbanden van 20 euro die 2000 meegaan is toch een stuk duurder dan 1 van 25 die 2500 meegaat.
Zou dus, zelfs als je weinig geld hebt niet voor goedkoop gaan.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 28 juni 2011 om 18:04

Agree.
Al heb ik iets minder geluk gehad met de GP4000s.
Op Vittoria nog nooit lek gereden, maar vind die Continentals gewoon stukken lekkerder rijden en liggen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Emiellg op dinsdag 28 juni 2011 om 18:19

@Bijls
Is goed, kun je me nog wat leren (of ik jou :))
Loof zit nog 2 weken geloof ik daar.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 28 juni 2011 om 18:22

@Emiel
Van Bijls kun je heel veel leren!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 28 juni 2011 om 18:39

Geplaatst door Klimgeit op maandag 27 juni 2011 om 22:22
Bij de start leg ik eerst een laag rubber neer door een burnout

Toch knap dat je de problemen op je werk op die manier positief kunt toepassen!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 28 juni 2011 om 20:31

@xistnc: tja je moet wat. ik hoop voor de vakantie nog bij de internist langs te kunnen. blijft bagger, ben ben gestopt met klagen.
De hitte doet niet goed..... burnout ach dat valt wel mee... maar leuk is anders

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op dinsdag 28 juni 2011 om 20:45

hier gebeurt het 3 sept.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 28 juni 2011 om 21:22

Wat een voldoening heb ik nu. Getraind met echte elites en dan ook nog toepasselijk weer erbij.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 28 juni 2011 om 21:23

Rene, wat kunnen wij nog verwachten in midden limburg qua weer?

Vandaag had ik elite benen, heb daarmee stukje getraind met de sprinter van midden limburg. Hij deed een duurtraining en ik hoefde niet op kop, maar ik had zulke goede benen dat ik het niet kon laten.

Hf avg 151|| 36,2 km/h || 62,0 km

Meer wil ik hier niet over uitweiden, alleen dat ik na thuiskomst 2 uur heb geslapen omdat ik keimoe was. Na mijn dutje heb ik anderhalve liter Spa Blauw doorgespoelt. Op de fiets had ik met mijn twee bidonnen(1,5liter), 2 halveliter flesjes water en blikje lipton icetea net voldoende voor 50km te fietsen. Laatste 12 km niets meer gedronken....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 28 juni 2011 om 21:33

Je hebt nog aardig hard doorgetrapt gezien je gemiddelde. En dat voor midden limburg. Wat was je max? Zo te zien was je dus zeker flink verrot, gezien je slaaprust.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 28 juni 2011 om 21:41

Net met de toerclub een rondje gedaan wegens te weinig mensen (5) moesten we wel gezamenlijk er waren vier A-rijders (de elite) en ik als B-rijder. Maar uiteindelijk ging het prima het weer was alleen erg zwaar doordat het keihard regende en het met bakken uit de hemel viel maar voor de rest ging het. Volgens buienradar kwam er net toen ik op de fiets zat wel een mooi rood front langs daar houd ik dus van. Maar ik neem aan dat Jan vanochtend als echte elite ook wel even heeft getraind of niet dan?

32,5 km/h | 68,9 km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 juni 2011 om 21:42

-

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 28 juni 2011 om 21:46

@gesink/dekker 41,3

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 28 juni 2011 om 22:01

@Gilly: Het thermisch laag is hier net gepasseerd en heeft de warme lucht opgetilt. Hierdoor zijn er behoorlijk wat buien ontstaan en die moeten hier nog passeren omdat ze vooral noord zuid georienteerd zijn en de trekrichting naar het oosten redelijk beperkt is. Vannacht trekt er een koufront over en omdat de bovenlucht nog warm is en de CAPE hoog kunnen er nog onweersbuien ontstaan met wellicht noodweerachtige trekjes. Timing van het e.e.a. is onzeker maar kan zomaar tot morgenochtend 12:00 duren. in uiterste oosten, in het westen is het allemaal eerder.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 28 juni 2011 om 22:06

Dat wordt dus geen 288km morgen.....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 juni 2011 om 22:15

Mietje jij was toch elite...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 28 juni 2011 om 22:17

Haha, hier ook al het bekende fenomeen van groepsdruk :p

1 2 ... 192 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.