Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 5 juli 2011 om 15:39
@Klimgeit, volgens mij heb ik je net nog gespot. Heb nog geroepen maar tevergeefs..
Met een paar fietsvrienden gefietst vandaag, lekker op het gemakkie. Vertrokken op de vaalserberg, stukkie belgie en nog wat in het zuiden gekloot. 63 km 26,3km/h 1100 hms 134 hf avg.
Een keer getest in het teuvenerbosch, hartslag liep lekker op tot 206 slagen per minuut :). Alles op het buitenblad, enkel dit stukkie ff middenblad ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 5 juli 2011 om 15:52
@Gilly en jullie konden me niet inhalen? Is die derde bal al weer weg of heb je alles staand gefietst?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 5 juli 2011 om 15:59
Heb voor donderdag een klasgenoot zo ver gekregen om met mij achter de scooter te trainen. Wordt dus even op snelheid trainen met een hartslag van 130 :). Verwacht een kilometertje of 130.
@Klimgeit, het is slecht maar toch gedaan: paracetemol en aspirientje.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 5 juli 2011 om 17:53
@Klimgeit
Rustig aan gedaan en moet nog even wennen aan de opgedane hardheid. Normaal zit m'n hartslag wel stukje hoger met deze snelheid.
@gilly
Teuvenerbos, heeeeerlijk!
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 juli 2011 om 00:02
Respect hoor! ;)
Krijg er ook zin van om hem te rijden. Ben benieuwd hoe ik me zal houden in het hooggebergte tov andere cyclorijders. Ben toch meer een 'puncheur' dan een klimmer.
Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op woensdag 6 juli 2011 om 00:09
Diepe buiging! Echt respect! Voor herhaling vatbaar?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 6 juli 2011 om 00:16
Marmotte is zo mooi, misschien een koers voor mij over een paar jaar! Mag Herman L3B 'hebben';)
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 juli 2011 om 00:37
En de Eddy Merckx ook svp :)
Mag jij weer Maratona dles Dolomites okay?
En dan knechten we voor elkaar. :p
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op woensdag 6 juli 2011 om 07:36
@willempieee: eerst dacht ik: nee... Nu denk ik: volgend jaar weer
Oorspronkelijk geplaatst door GoodRiddance op woensdag 6 juli 2011 om 12:05
We hebben waarschijnlijk dicht bij elkaar in de buurt gereden, ik was een paar minuten eerder binnen. Het ging best goed. Langzaam begonnen op de Glandon en steeds meer gas bijgegeven. Ik was (naar jouw tijden gekeken) 20 minuten later bij de voet van de Alpe en 4 minuten eerder binnen :-). Daar voelde ik me nog prima en ging dus vol gas naar boven.
Volgend jaar iets minder sparen, nu zette ik de fiets aan de kant en had ik eigenlijk nergens last van. De dag erna ook nog de Col de Sarenne en Alpe d'Huez opgereden om uit te fietsen. De Alpe ging toen nog beter dan tijdens de Marmotte: 1h01.
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op woensdag 6 juli 2011 om 13:19
Gisteren een lekker stukje gereden van zo'n 70 km. Over de posbank gefietst en lijk weer een beetje de goede benen terug te krijgen en de verkoudheid gaat langzaam over.
Vandaag met een paar mensen gesproken over fietsen bij clubs etc. Wil misschien dit jaar of volgend jaar vrijblijvend bij een fietsclub mee gaan fietsen in Arnhem. Maar ben er niet helemaal over uit.
Ik ga waarschijnlijk wel de overbetuwe tocht fietsen. Nog meer mensen van wf die dit van plan zijn?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 6 juli 2011 om 14:04
Waar en wanneer is die overbetuwe tocht?
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 6 juli 2011 om 14:06
@Bijls
Mooi verslag van een fantastische prestatie.
Zware, maar aantrekkelijke tocht gereden met diverse soorten van afleiding : kontje ? vrouwtje - Andrew ? Sky etc). Alleen vergeten als belangrijkste afleiding om tijdig aan tafel te gaan ;)
Die twee afdalingen in lange klim Glandon zijn uiteraard welkom. (Zoiets had Le Grande Ballon onlangs ook 1x?)
Ja en dan komt het: hoe verteer je met te weinig eten het zwaarste einde aan deze lange dag.
Elk jaar zijn er diverse deelnemers die al aan voet van Alp of na enkele eerste bochten helemaal leeg zijn en geparkeerd (blijven) staan. Vrijwel altijd door foutieve verdeling van krachten of??te weinig eten. Je hebt er weer een leermoment bij!
Je hebt het keurig verwoord en finish gehaald. Respect!
Nog een lekkere Belgische pint op terras in Bourg d?Oisans gedronken?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 6 juli 2011 om 14:56
Gisteren nog een klein rondje gereden met de toerclub in totaal iets van 70 km. We gingen naar de Posbank via Italiaanse weg en daarna de Posbank opgereden en toen vrijsnel alweer naar huis gegaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op woensdag 6 juli 2011 om 15:29
30 juli geloof ik in Tiel en dan rond Wageningen en Oosterbeek.
Oorspronkelijk geplaatst door Verweggistan op woensdag 6 juli 2011 om 16:07
Gisteren voor het eerst sinds een jaar weer eens twee uurtjes (rustig) gefietst nadat ik lang last had van een knieblessure.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 6 juli 2011 om 19:23
Heeft iemand nog een opzetstuur, beetjes strak ding, over die ik kan overnemen (31,6 mm stuur)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 6 juli 2011 om 19:53
Oke oke Cancellarabenen dan?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 juli 2011 om 19:53
Amai, de voorbereidingen op de koppelkoers beginnen nu serieus te worden!
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 6 juli 2011 om 20:01
Herman: Als ik beetje klepper, rij ik met mijn armen /polsen op jet stuur in lighouding, maar dat durf ik niet aan met Jan. En gezien mijn huidige conditie moet ik of grijpen naar de doping of een ligstuur (lijkt me handiger) ik heb me eigenlijk nooit verdiept in opzetstuurtjes, maar die zijn verrekt duur :( Psst niet doorvertellen, maar ik heb mijn vrouwtje alweer gestrikt om met 55 in het uur stayeren achter wagen in Kroatie. Even kijken of dat qua wegen ed daar lukt. anders mis ik echt basissnelheid
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 juli 2011 om 20:12
Morgenavond weer een trainingskoersje rijden op Eemland. Het niveau schijnt op donderdag hoger te zijn dan op zaterdag (en iets lager dan dinsdag). Ik verwacht ook wel wat meer Elite/beloftes aan de start dan zaterdag. Dus hopelijk veel afzien en in het peloton finishen. :)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 6 juli 2011 om 20:25
Ik heb helaas geen tijd meer om met de dolle meute op dinsdag hier mee te gaan die rijden uurtje lang 47 gem per uur.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 juli 2011 om 20:30
Mooi parcoursje? Met hoogtemeters?
Het parcours waar ik morgen op rijd vind ik zelf een klote parcours. Veel bochten, en twee met meer dan 90graden. Ook nog stukje klinkers ertussen. Viaductje vlak voor de finish.. Kan er niet zoveel mee.
Maar gewoon beetje ervaring opdoen voordat ik op vakantie ga. Daarna zal er voorlopig niet meer veel van komen vrees ik. :)
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op woensdag 6 juli 2011 om 21:10
Herman, zin om anders ook eens mee te gaan naar Papendal? Of dat ik een keer met je meega naar Eemland natuurlijk.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op woensdag 6 juli 2011 om 21:12
Ik deed namelijk gister ook weer eens een gewichtsmeting, aangezien ik dacht wel wat afgevallen te zijn na 2000 kilometer training in 2 maanden met o.a. Les Trois Ballons en Jan Janssen Classic (200km), maar het tegendeel was waar: ik was 1,5 kilo zwaarder dan de meting van 2 maanden geleden. 83 kilo tegen 81,5 kilo toen. Misschien moet ik maar eens kijken of wedstrijdrijden wat meer mijn ding is, want dat geklim schiet zo ook niet op :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.