[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 202 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op woensdag 6 juli 2011 om 21:28

Ik wil ook wel es mee naar Papendal, beetje hardheid opdoen. Kan dat zomaar?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 6 juli 2011 om 21:44

@Herman: nee zo plat als een pannenkoek, met twee lange bochten. Laatste 3 ronden van 1,8 km gewoon dik 50 -55 in het uur

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 juli 2011 om 23:07

@Ruben
Dat wedstrijdrijden gaat zeker wat voor jou zijn! Als je nagaat dat je al op niveautje Gilly mee omhoog gaat, terwijl je 20kg meer mee moet zeulen. Dan kun je wsl wel een aardig wattage trappen op het vlakke. :)

Wil best wel eens samen aan een wedstrijdje deelnemen. Maar dat soort dingen moeten we dan even via andere media bespreken. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 6 juli 2011 om 23:15

al niveautje gilly, of pas niveautje gilly ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 juli 2011 om 23:18

Zoals ik zeg: al. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 6 juli 2011 om 23:22

Volgens mij kun je het dan beter verwoorden dat ik pas niveautje Ruben ben ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op donderdag 7 juli 2011 om 07:17

Ik ben in de afgelopen maand juist een paar kilo kwijtgeraakt wat ook wel nodig was voor Frankrijk. Heb nog een weekje. Ben van 76kg naar 71.5kg gegaan nu dus dat gaat flink wat schelen in de bergen.
Gister weer even wat rondjes op de Posbank gemaakt. Op de klimmetjes redelijk doorgetrokken, tussendoor rustig aan gefietst. De klimmen ben ik om en om op kracht opgereden.

Gegevens Waarde Eenheid
Duur 2:16:10
Registratie-interval 5 s

Energieverbruik 1674 kcal
Aantal hartslagen 19347 slagen
Herstel -37 slagen
Minimale hartslag 94 hsm
Gemiddelde hartslag 142 hsm
Maximale hartslag 185 hsm
Standaardafwijking 15,7 hsm

Minimum Snelheid 9,3 km/u
Gemiddeld Snelheid 27,9 km/u
Maximum Snelheid 56,6 km/u
Afstand 62,7 km
Afstandsmeter 6430 km

Minimale trapfrequentie 15 rpm
Gemiddelde trapfrequentie 86 rpm
Maximale trapfrequentie 107 rpm
Tijd gefreewheeld 0:20:15 (14.9 %)
Afstand gefreewheeld 10,5 km (16.7 %)

Minimale hoogte 10 m
Gemiddelde hoogte 46 m
Maximale hoogte 105 m
Stijging 495 m
Daling 513 m
Hellingen 5
V.A.M. 218 m/h

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op donderdag 7 juli 2011 om 16:43

Vandaag een rondje Duiven - Arnhem (posbank) - Doesburg - Doetinchem en dan via Didam - Zevenaar terug naar Duiven.
Veel wind tegen gehad, maar het ging erg goed.

Afstand: 65,30 km
Gem: 29,2 km/u.
Max: 56 km/u.

Heb nu wel honger honger honger :P

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 7 juli 2011 om 21:18

Net weer trainingswedstrijdje gereden.
Niveau lag wat hoger dan de vorige keer en had het erg zwaar na een aantal rondes. Aantal keren mee in ontsnappingen gezeten, terwijl ik eigenlijk beter in het peloton had kunnen meedraaien. Want niemand kreeg echt ruimte. Na ongeveer 50 minuten kwam ik er eindelijk een beetje doorheen en kon ik mensen ook een beetje pijn gaan doen. Maar wegrijden was nog steeds geen optie. In de laatste ronde (na 1u15 + 3 rondjes) zat ik in 2de positie. In de voorlaatste bocht zette de voorste keihard aan, maar stuurde ineens naar links. Zo kwam ik op kop en moest ik vol doortrekken. Het was nog ongeveer 700m tot de streep en ik werd ingehaald op het viaductje op 150m voor de streep. Nog volle bak opgetrokken, maar 3de plek was het hoogst haalbare. Toch wel tevreden, want de volgende keer ga ik gewoon meedoen voor de overwinning. :) (Mits ik mijn tactisch inzicht wat verbeter:p)

1u21 | 55.5km | 40.8km/u | 176hpm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Garin op donderdag 7 juli 2011 om 21:37

Netjes Herman! Goed bezig. Hoe werkt dat die trainingswedstrijden? Heb je daar nog iets van een licentie voor nodig?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JosM op donderdag 7 juli 2011 om 21:50

Hoe zit dat eigenlijk met gewoon wedstrijden rijden, maar dan zonder ploeg. Mag je dan zelf weten welk shirtje je aan trekt?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 7 juli 2011 om 21:55

@Garin
Voor die trainingswedstrijdjes heb je geen licentie nodig. En kun je gewoon aangeven welke klasse je mee wilt rijden (hier althans). Hij vroeg me wel of ik al ervaring had, maar ik zei dat ik zaterdag al had gereden. Waarna bleek dat er al verhalen over mij rond gingen dat ik goed reed :p.

@JosM
Wat trainingswedstrijden betreft mag ik het nu zelf weten, omdat ik niet bij een club rij dus geen verplichtingen heb jegens een sponsor. Hoe dat met criteriums zit weet ik niet. Maar neem aan dat je, wanneer je niet bij een club zit en dus geen verplichtingen hebt, je alles aan mag doen wat je wilt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 7 juli 2011 om 21:59

kutzitvlak, ik sluit mijn seizoen bij deze af.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 7 juli 2011 om 22:19

@gilly2,
dat is wel kut, zo midden in het seizoen eruit. Sterkte ermee!
Het het enige voordeel is wel dat je helemaal naar het nieuwe seizoen kan toeleven, en daarom nog beter zal presteren. Op naar volgend seizoen!! Schrijf Gilly2 alvast maar op.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 7 juli 2011 om 23:22

Ik zal er staan volgend jaar: meer getraind en sterker als nooit tevoren! Zal jullie het vuur aan de schenen leggen op een nieuw racemonster en hopelijk blessurevrij, wil ik nog aan een echte wielercarri

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 7 juli 2011 om 23:29

@gesink/dekker we kunnnen jou denk ik beter opschrijven voor een baan als paragnost aangezien je helemaal niks afweet van gilly op een paar statistiekjes na.
@gilly het seizoen in Wageningen begint op 1 januari dus je kan al trainen voor volgend seizoen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 8 juli 2011 om 01:24

@Gilly: kom op he, 2 weken rust en het is over, daarna eens kijken naar je zitpositie en kleding en natuurlijk wat meer trainen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op vrijdag 8 juli 2011 om 01:29

@peter

Wat een rare reactie zeg, hij steekt hem een hart onder de riem. Als je daar al geagiteerd over doet...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op vrijdag 8 juli 2011 om 07:06

Ik snap je reactie ook niet helemaal peter. Het is toch positief bedoeld van GD..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 8 juli 2011 om 10:34

Inderdaad Peter, jij kent Gilly ook maar van een aantal keer fietsen, dus ik denk niet dat jij hem door en door kent. Een beetje dimmen dus.

Vannacht op vakantie naar Kroati

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op vrijdag 8 juli 2011 om 12:45

@RubenAv

Veel plezier op vakantie!! Word het een fietsvakantie of ook lekker genieten en zonnen?

@Gilly2

Sterkte! Ik heb ook veel zitvlak problemen. Maar ben er achter dat het toch echt aan mijn zadel ligt. Hopelijk zit je weer sneller op de fiets dan je dacht!!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 8 juli 2011 om 15:27

@Ruben waar zit je in kroatie ik in Pakostane (dalmatie)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 8 juli 2011 om 16:06

Markoes hoe bevallen jou die supra wielen? Ik overweeg serieus om die ook te halen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 8 juli 2011 om 16:22

@Klimgeit, ik zit een heel stuk noordelijker bij Senj.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op vrijdag 8 juli 2011 om 16:29

Ik vind het een erg fijn wielsetje Gilly. Heb ze los gehaald bij mantel voor 650 euro. Vrij stevige wielset, bollen goed en vind ze er erg mooi uitzien! Niet de allerlichtste natuurlijk dus het kan geen kwaad om er een setje lage velgen naast te houden. Prijs kwaliteit verhouding is wat mij betreft erg goed!

1 2 ... 202 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.