Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 8 juli 2011 om 17:28
Net trouwens even op de Posbank gefietst met Spartacus en ZeewierF5. Iets van 3u10, 85km, 26.5km/u en 120hpm.
Oorspronkelijk geplaatst door JosM op vrijdag 8 juli 2011 om 20:56
@HermanTK, hoe zit dat precies dan? Ik ben lid van een Toer Fiets Club. Dus daar kan je ook gewoon mee starten? En als je matriaal pech hebt, ben je dan uitgeschakelt of, rijd er gewoon een matriaalwagen rond, en op het einde krijg je je bandje terug?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 8 juli 2011 om 21:16
Ja, dat lijkt me geen probleem.
Als je materiaalpech hebt ben je uitgeschakeld. Op een parcours van 1,5km ben je zo bij het clubhuis en terugkomen lukt toch niet meer dan. Staat ook niks op het spel, dus bij pech kun je je snel neerleggen.
Oorspronkelijk geplaatst door JosM op vrijdag 8 juli 2011 om 21:19
@Hermantk, ik wacht eigenlijk nog wanneer je bij een club gaat fietsen waar je matriaal krijgt enzo... Dan kom ik een keer kijken. ''De grote door braak van Herman Ten Kate''
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 8 juli 2011 om 22:53
Tot over twee weken! Op weg naar Itali
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 8 juli 2011 om 22:56
Goeie instelling Gilbert! Goed voor je balzakje zorgen en alles komt goed ;) Je hoeft pas aan het einde van onze vakantie te pieken h
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 10 juli 2011 om 15:19
Aangezien het gisteren slecht weer was. Ben ik vandaag maar weer eens met de toerclub meegereden we reden vandaag maar met 5 mensen dat is een zeer lage opkomst. Maar toch nog lekker gereden.
Stats 88,8 km | 29,6 gem | 159 bpm | 186 min | 88 cad | 2452 kcal
Vandaag trouwens in de bollentrui gefietst. En ik heb de sprint op de Grebbeberg uiteraard gepakt
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 10 juli 2011 om 16:00
Wie heeft dat ook wel eens? Dat je zo hard, diep of lekker rijd dat je gewoon kippenvel krijgt.
Vandaag fors gestart en op elk klimmetje fors doorgetrokken. Pas op de Barraque Michelle een paar korte keren op de het binnenblad gereden. Vanaf Welkenraat gaat het richting Teuven eerst langzaam naar beneden en daarna wat op en af. Hier heb ik even flink doorgetrokken, tempo continue tussen de 35 en 45 km per uur en voelde zeker niet slecht. Daarna de klim Heijnenrath om over de heuvelrug richting Gulpen te kachelen en hier reed ik zo hard en kon zo lang doorgaan dat ik kippenvel kreeg (en dat is toch al weer een jaartje geleden). Mijn maximum snelheid gereden ergens in de afdaling naar Goe, 71,9 km/h en met een gemiddelde van 29,5 over 100 km en ruim 1200 HM is dit niet echt slecht te noemen
Oorspronkelijk geplaatst door JoostS op maandag 11 juli 2011 om 22:50
Iemand nog tips voor een goede betrouwbare fietscomputer? (liefst wel draadloos + hartslag meting)
Oorspronkelijk geplaatst door JoostS op dinsdag 12 juli 2011 om 00:32
Heb slechte verhalen gehoord over de cs200. Net nog wezen kijken en de sigma bc1909 hr sts lijkt me wel wat (draadloos, + draadloos cadans + hrm)
Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op dinsdag 12 juli 2011 om 07:00
Ik heb de cs400, vind het een fijn ding.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 12 juli 2011 om 14:07
Garmin 800 Edge, ook erg prettig apparaat
Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op dinsdag 12 juli 2011 om 18:23
Rij zelf met een Cateye Strada RD300 Wireless i.c.m een Garmin Forerunner 310XT. Beide echt topapparaten. Garmin beschikt over de meeste gekke functies: Kan wedstrijd tegen mezelf rijden en kan zien hoelaat de zon opkomt/onder gaat en met de maan vice versa. Garmin beschikt niet over cadans maar je kan wel een snelheids/cadanssensor aanschaffen voor 70piek... Wat biedt een cadans functie en wat heb je er eigenlijk aan?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 12 juli 2011 om 18:30
Een cadansfunctie laat zien hoeveel trapomwentelingen je maakt per minuut. Het is er fijn om te hebben aangezien je dan weet of je juist lichter/harder te rijden om het gewenste resultaat te behalen. Ik zelf rij meestal met een gemiddelde trapfrequentie begin 90. Maar voor sommige krachttrainingen hoef moet je 50 omslagen per minuut maken en dan is het erg handig om er een tellertje voor te hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 12 juli 2011 om 19:21
Ik wilde vanavond eigenlijk gaan koersen, omdat het niveau op dinsdag een stuk hoger schijnt te liggen. Zo wilde ik me dan klaarstomen voor zaterdag, want ik wil zo langzamerhand toch wel zo'n trainingskoersje gaan winnen (in de B-klasse).
Maar helaas veel regen op komst, dus m'n training maar even verschoven naar vanmiddag en solo afgewerkt. 3x10 minuten met hartslag 180-187 (onder omslagpunt) en 5 minuten rust ertussen. Daarvoor en daarna lekker losgetrapt. :)
Hopelijk worden de weersvoorspellingen nog gunstiger dan het er nu uitziet.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 12 juli 2011 om 21:43
@Herman: de weersvoorspellingen zien er in NL niet goed uit, maar ja dat kan snel veranderen.
Ik heb ivm bezoekje radiologie en vakantie ritje met Vigiroso moeten verschuiven naar achteren. Nog 5 uur en dan zitten we in de wagen en morgenmiddag zitten we in Oostenrijk en dagje later in de Kroatische zon. Daar hoop ik toch weer wat te trainen en de goede lijn door te zetten.
Oorspronkelijk geplaatst door JoostS op dinsdag 12 juli 2011 om 21:54
Bedankt voor de tips, als ik meer dan 200 ga uitgeven, dan wordt het een met gps, maar de sigma is onder de 100e voor alles draadloos.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 12 juli 2011 om 22:35
Ondanks de slechte weersvoorspelling toch maar vanavond een rondje gemaakt met de toerclub. Toen ik er aan kwam bleek het dat er maar 4 mensen waren die zin hadden om te fietsen. Uiteindelijk toch nog lekker gereden ging bij mij best goed. Op het eind kwam ik er goed doorheen. Er stond wel flink wat wind ik schat toch wel zo'n kracht 4-5. De tocht werd daardoor een stuk zwaarder en natuurlijk ook nog de regen.
Stats: 165 bpm (200 max) | 141 minuten | 70 km | 31,8 gem (50,8 max) | 96 cad (114 max) | 1958 kcal
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 12 juli 2011 om 22:54
@Klimgeit
Dat hoop ik ook, dat het omslaat :)
Fijne vakantie alvast en hopelijk leent de omgeving zich om goed te trainen!
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 12 juli 2011 om 23:00
Ik hoop op een vlakke kustweg van ca. 28km en heuvels in het binnenland ;
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 12 juli 2011 om 23:01
Mazzl ik gan nog even 4 uur slapen, veel plezier hier en trainingsarbeid, geniet van de tour
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 juli 2011 om 23:01
@Peter
Wanneer en waar zitten jullie in de Alpen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.