[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 208 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 26 juli 2011 om 14:22

Met Herman nu op terrasje in Zwitserland op Arjan aant wachten. Kijk ff op Hermans twitter(@hermantk) wat er zich heeft afgespeeld. Herman was als eerste boven ik mis wat ritme, maar ik piek naar de Mortirolo. Daar hoef ik alleen goed te zijn:).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op dinsdag 26 juli 2011 om 14:44

Net berichtje van Herman op z'n Twitter :
Net Passo dell'Umbrail beklommen met.. JANEZ BRAJKOVIC (@janibrajkovic) van Radioshack! Straks Stelvio op vanuit Prato. twitpic.com/5w3xl4

^^- Gaaaaf!
@Gilly2 hoe is het weer daar? En de drukte?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 26 juli 2011 om 15:36

Zo! Terug van vakantie. Eerst naar Kroati

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op dinsdag 26 juli 2011 om 15:50

@Ruben,

als je maar klaar bent voor de Germania tocht.
Er zijn zelfs WFs die op hoogte stage gaan voor de Germania tocht.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op dinsdag 26 juli 2011 om 15:58

@RubenAV

Zaterdag een tochtje in Tiel. De overbetuwe tocht. Ik twijfel nog aan de Germania tocht. Lijkt mij erg leuk, maar ben dan weer in de voorbereiding met voetballen.

Ik hoop dat Hermantk zijn hielen even heeft laten zien aan Mister Brajkovic :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 26 juli 2011 om 17:45

Ik mag niet zeuren als ik vandaag de verhalen van Stelvio ga lezen. Maar met mijn beperkte conditie vandaag wel even de Alpe d'Huez gedaan wat een *** berg. Veels te stijl voor mij. Maar uiteindelijk valt mijn tijd nog wel wat tegen 1u06m maar ik verbeter het nog wel een keer. In de afdaling heb ik het goed gemaakt door met gemiddeld 47 naar beneden te rijden met een max van 75.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 26 juli 2011 om 18:00

@Jan, met de Germania tocht zit ik alweer in de introweken voor de nieuwe studenten en kan ik dus helaas niet meedoen met die tocht.

@Jimmie, zaterdag ben ik jarig, dus heb ik wat andere (leuke) verplichtingen. (ik krijg een nieuwe helm! :D)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 juli 2011 om 21:46

Zo, even weer wat pasta naar binnen gewerkt. Wel nodig met een verbranding van 3500 cal bij de fietstocht.

Het was erg koud vanochtend dus we hebben de start uitgesteld tot 11 uur. Toen vertrokken met goede moed richting de Stelvio vanuit Bormio. Nadat we Bormio uit waren gefietst, koos ik mijn eigen ritme en liet Hermantk en gilly2 gaan. Naar ik begreep werd gilly2 na 6 km door Hermantk gelost. Gilly2 is ook nog niet helemaal in vorm na zijn zitvlakproblemen en ik, tja, ik ben gewoon te zwaar voor het echt klimwerk.

Het eerste stuk liep best redelijk. Dat loopt licht bochtig en vrij kort erna beginnen de eerste haarspeldbochten, gevolgd door een vervelend stuk met tunneltjes waarin het aardedonker is en dus gevaarlijk. Ondanks mijn trage tred werd ik slechts door 1 renner ingehaald. Maar die ging er zo makkelijk ogend soepel overheen, dat moest wel iemand van een hoog niveau zijn. En dat bleek ook zo te zijn: het was niemand minder dan Brajkovic! Hij groette mij vriendelijk maar keek wel even vreemd (logisch: ik zie eruit als een prof qua uitrusting, maar niet qua rijkwaliteiten...). Let wel: ik reed daar zo'n 10 km/h met een hartslag van 170-175, en hij reed met een gangetje van 18 km/h voorbij en met een hartslag van 140! Dat gegeven hoorde ik van Hermantk later die een poosje met hem heeft opgefietst en een heel gesprek met hem had. Dat heeft hij ook gefilmd dus dat zal nog wel online komen ergens.
Tegen gilly2 zei hij nog dat ie helemaal verkeerd op de fiets zat, dus die heeft er weer een excuus bij om minder te presteren.

Uiteindelijk kwam ik boven aan op de Pas Umbrail. Dat ligt net in Zwitserland en daar was het al flink koud. Ik begon te twijfelen: de eerste dag meteen al zo'n klim van 28 km die ik wel redelijk had gereden, maar de laatste km's waren toch wel erg zwaar geworden. Nu afdalen Zwitserland in betekende ook dat ik de moeilijke kant van de Stelvio er ook nog eens moest bij pakken. En eenmaal afgedaald, kan je dus niet meer terug en moet je wel. Het leek me verstandiger dat ik dus maar eens niet deed. Ik besloot dan ook verder te klimmen richting de Stelvio. Dat was nog 3 km verder vanaf Umbrail. Het waren erg zware laatste km's want er stond een koude wind op kop, de lucht werd ijler en de percentages werden het hoogst (10 tot 12,5%).

Eenmaal boven dreigde al een flinke afkoeling (paar graden boven nul) dus snel een restaurant ingegaan om op te warmen.
Gelijk maar even sms gestuurd naar Hermantk en gilly2 dat ik hen zou opwachten op de Stelvio. Zij zaten intussen op een terras in het dal waar het wel zomer was met 25 graden!. Toen begon het lange wachten...

Gilly2 had nog pech met een lekke band en een achterderailleur die uit zichzelf schakelde. Uiteindelijk kwam Hermantk weer als eerste boven en een goed half uur later kwam gilly2. Die heb ik de laatste km's naar boven toe nog even gesupporterd. Die was duidelijk helemaal leeg want ik loste hem zelfs!

Na wat opwarmende drank toch maar de afdaling naar Bormio genomen. Het was intussen al half 6 en nog een stuk kouder geworden. Bij het begin van de afdaling kwamen we nog 2 bekenden tegen: iemand van Astana (we gokken Iglinsky of Gasparotto) en even later Pozzato van Katusha. Allebei weer vriendelijk wuivend en groetend naar ons! Maar wat wil je, we zien er dan ook uit als echte profs natuurlijk.

De afdaling verliep lekker waarbij het leek of er bij elke 100 meter daling een graad temperatuurstijging optrad.
Op de camping snel gedoucht en gegeten bij het campingrestaurant.
Morgen staan de Gavia en Mortirolo van de minder moeilijke kant op het programma. Ik moet nog zien of ik de Mortirolo erbij pak, eerst maar eens kijken hoe ik me voel op de top van de Gavia. Waarschijnlijk komt er ook nog regen en dat gecombineerd met de kou is niet echt aantrekkelijk natuurlijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 26 juli 2011 om 21:56

Prachtig verslag! Leuk om die profs tegen te komen en ik kan me heel goed voorstellen dat ze bij een eerste blik denken dat jullie echte Rabo's zijn. Succes morgen!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 juli 2011 om 22:01

@RubenAV Kom je deze keer ook nog hierheen? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op dinsdag 26 juli 2011 om 22:06

Leuk verslag. Moet toch eerlijk bekennen dat ik wel een beetje jaloers ben op jullie. Mooie omgeving, mooie bergen, bekende renners en Italie kennende heerlijke koffie en geweldig eten....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 26 juli 2011 om 22:14

@Spartacus: GRAAG! Ik word helemaal gek van het weer hier. Vervoer is alleen een ernstig probleem, dus het gaat 'm helaas niet worden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 juli 2011 om 22:16

@RubenAV Ik wil je best van de trein of het vliegtuig in Milaan halen hoor.
PS Kijk maar niet naar het weerbericht hier ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 juli 2011 om 22:17

@Vigiroso
Kan je nog wat oude kaas komen brengen? Hier in Italie hebben ze alleen jonge kaas.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 juli 2011 om 22:17

@Jimmieklg
Inderdaad, nu nog het mooie Italiaanse weer ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 26 juli 2011 om 22:31

De Stelvio was mooie ervaring, maar ik heb een sora en dat geeft problemen. Houdsbaarheid datum is verlopen ofzo. Ik stond gewoon op de pedalen en als ik kracht zette schakelde de derailleur vanuit zichzelf op of af. Bij tre fontana zat de ketting tussen de derailleur en spaken, een italiaan die nauwelijkas engels sprak was bereid me te helpen. Voorzover ik het kon verstaan woonde hij daar. Na een minuut of 5 kwam hij terug met een tang en heeft hij de ketting er weer uitgehaald. Hij hoefde er niets voor te hebben. Hij duwde mij weer op gang en groette nog een keer met ciao. Het liep echt lekker in het bos want ik reed de hele tijd 13-14. Das gewoon goed voor mij nu, misschien mis ik nog wat kracht koershardheid kilometera en inhoud tov Herman. Maar dat zijn geen excuses, het zijn feiten. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen. Het bos liep echt lekker, maar nadat ik het bos uitkwam(8km voor de top) reed ik nog maar 9 per uur. Ik kon doen wat ik wou maar het ging niet harder, hongerklopje ofzo. Tot overmaat van ramp was ik ook nog out of water, wat enkele krampen veroorzaakte. De weg naar de top duurde een eeuwigheid voor mij, althans zo leek het. Normaal vind ik klimmen mooi makkelijk en trap ik lekker, maar vandaag kreeg ik een flinke opdoffer en heb ik voor mijn gevoel voor het eerst afgezien met klimmen.

Rustig gedaald voor mijn doen, nu lekker slapen! See ya tommorrow...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 26 juli 2011 om 23:04

Mooie verhalen, mannen! Jaloers!

Veel plezier morgen. En bedenk daarbij gerust dat het hier demotiverend k*tweer is.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 26 juli 2011 om 23:14

Ach wat betreft temperaturen is het toch niet zo slecht hier!
Maar Brajkovic en zeker Pozzato heb ik hier nog niet gesignaleerd. Wij doen het bijv. met Marianne Vos.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 27 juli 2011 om 00:11

Het weer getrotseerd 54 kilometer, 29,4 gemiddeld. Laatste 10 kilometer nog even uitgefietst.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 27 juli 2011 om 00:17

Geplaatst door simplex op dinsdag 26 juli 2011 om 23:14
Wij doen het bijv. met Marianne Vos.

Genoteerd! :$

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 27 juli 2011 om 10:06

Gegevens gisteren:
5u15 ; 112,5km ; 21,1 km/u ; 157 hpm

Umbrail:
1u18 ; 19,2km ; 16,8km/u ; 6,7%

Stelvio:
1u58 ; 24,3km ; 12,4km/u ; 7,4%

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op woensdag 27 juli 2011 om 11:09

@Gilly, fiets goed op je lichaam laten afstellen is zal idd enorme winst bij jou opleveren. Die " Sora" klinkt idd als een geslachtziekte, maar ook dit is hoogstwaarschijnlijk afstellingsprobleem. Probeer eens je achterderaillieur kabel langzaam met testen iets strakker te zetten. Meeste gevallen is de rek erin gekomen, met overslaan als gevolg.
En als je ketting er op het kleinste verzet afloopt, zul de maximale stand van eveneens je deraillieur moeten bijstellen. Dit zijn de twee schroefjes die boven elker zitten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op woensdag 27 juli 2011 om 18:39

@Spartacus,
Helaas, zit er niet in dat ik even langs wip, heb geen vacantie, moet 3 dagen werken, Hotels bevooraden in Amsterdam.
Je kan wel Parmanzaanse kaas krijgen deze is wel oud, maar daar moet je wel van houden.
Jongens veel plezier. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 27 juli 2011 om 19:09

Morgen de Croix de fer op. Een ritje van zo'n 120 km hopelijk niet teveel last van regen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 27 juli 2011 om 20:40

RIP ons.
Morgen meer, we zijn kapot.

1 2 ... 208 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.