[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 207 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op vrijdag 22 juli 2011 om 22:28

@Mapsv

Nee, rekenen we ook niet op. Je hoeft er maar 1 te doen ;) De 1e 100 ofzo... ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 juli 2011 om 23:14

@klimgeit
Mag best, maar na de pauze ben je toch pleite ;)

@Zeewier
Als je internet hebt, waar blijft je verslagje dan? :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zaterdag 23 juli 2011 om 00:57

Ik ga wel mee, meld me bij deze aan. Moet nog wel even kijken hoe ik daar kom.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 23 juli 2011 om 09:16

@notxistnc : dat heb ik geestelijk nodig even een voorsprong, mijn wiel als eerste in de koers ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op zaterdag 23 juli 2011 om 13:08

Hier op mijn vakantieadres op Vlieland geen bike helaas maar hardloopschoenen. Al paar uurtjes hardgelopen afgelopen weken en kijken of het volgend weekend zn vruchten afwerpt op de fiets. Overgang zelf van fietsen naar hardlopen is niet heel top, hoop andersom wel:)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 23 juli 2011 om 13:17

Andersom is stukken fijner, kan ik je vertellen ;)
Van fietsen naar hardlopen heb ik echt een kwartier warming-up nodig om alles soepel te krijgen, zodat ik veilig kan lopen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zaterdag 23 juli 2011 om 16:30

Gaan er mensen van Wielerflits met de auto naar germania klimtocht gaan die mij kunnen op pikken (Eindhoven)?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op zaterdag 23 juli 2011 om 16:36

Pff vandaag gefietst, maar naar 30km omgedraaid. Ben verkouden en aan het hoesten :(
Hopelijk is het voor zaterdag over. Nog mensen wie de overbetuwe tocht ook gaan fietsen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 23 juli 2011 om 19:01

Netjes Herman. Die koersen gaan erg goed zo te zien. Talentje hoor;)

Zelf ook nog een stukje uitgereden met een ploegmaat maar door de harde wind was het af en toe nog wel even stampen. Nu hopen dat alles goed gaat morgen tijdens een thuiswedstrijd :) en daarna Oostenrijk en Monte Zoncolan onveilig maken :)

Ride Time: 01:28.49
Distance: 40.4 km
Avg Speed: 27.3 km/u
Avg Hr: 134 Bpm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op zaterdag 23 juli 2011 om 21:07

Heren, ik krijg volgende week zomaar van mn pa een Tacx naar keuze, hij zelf rijd ook af en toe maar ik ga hem vooral gebruiken. Nu kan ik kiezen voor de Satori of nog wat hoger. De Satori schijnt erg goed te zijn. Wat zeggen jullie van dit apparaat? Is deze ook te gebruiken met van die video's zoals de Alp d'Huez op fietsen bij Tour du Jour? Zoja ook compatible met een Mac computer? Veel dank alvast!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 23 juli 2011 om 22:46

De Satori is puur mechanisch en je kan er dus geen computer op aansluiten. Ook kan je er niets op aflezen. Er zijn wel video's beschikbaar die je gewoon op je pc kunt afspelen waar in het beeld dan vermeld staat op welke stand je je Satori moet zetten tijdens het fietsen, maar dat is dan ook alles.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 24 juli 2011 om 11:32

2 dagen geleden reed ik vanaf de Alpe d'Huez naar Vizille om weer terug naar huis te komen. Toen werd ik ingehaald door 2 Zwitsers en toen volop doorgereden met zijn drieen. Ik zat op mijn kopbeurten steeds ver boven mijn omslagpunt en had het dus echt zwaar. Maar na zo'n 15 km werden we ineens ingehaald door 2 man een dikke man en een gele maar ik denk dus dat die gele Lance Armstrong is. En via zijn twitter kam ik erachter dat hij in de buurt zit.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op zondag 24 juli 2011 om 14:14

@peter94

Heb je Lance er niet even opgelegd ;)

Even een vraag tussen door... is het erg slecht om te trainen als je niet lekker bent? of gewoon zorgen dat ik in mijn zone's blijf? want voel me echt bagger op het moment :(

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 24 juli 2011 om 14:25

@Jimmie, ik zou beter wat rust nemen. Totdat je weer topfit bent. Als je nu door blijft trainen blijf je de hele tijd aant kwakkelen met je gezondheid is mijn ervaring. Peter heeft dat ook meegemaakt in het begin van dit jaar....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zondag 24 juli 2011 om 14:31

Gilly heeft helemaal gelijk, ik heb het ook mee gemaakt. Ben toen anderhalve week gestopt met trainen. Dan krijgt je lichaam de kans om te herstellen. Als je door blijft trainen blijf je kwakkelen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op zondag 24 juli 2011 om 14:31

Bedankt, dan pak ik deze week rust en ben ik hopelijk voor zaterdag weer een beetje fit. Echt wel balen dit. Voelde me de laatste tijd sterker worden en gisteren fietste ik echt als een oude vaatdoek....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zondag 24 juli 2011 om 20:28

Als je ook naar een week niet beter voelt, niet forceren. Je basis is echt niet naar anderhalve week weg.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op zondag 24 juli 2011 om 22:13

@Gilly, Herman en Spartacus.

Veel plezier in Italie.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op maandag 25 juli 2011 om 16:38

Vandaag gewerkt van 5h tot 13h, dus geen frisse benen maar toch goeie training afgewerkt.
2h15min
74.5km
33.1km/h
hr: 159

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op maandag 25 juli 2011 om 18:04

Voelde mij vanmorgen opeens een stuk beter dan de afgelopen dagen. Het mooie weer heeft mij toch verleid om een stuk te gaan fietsen samen met mijn maatje.

Je ken het... Een stukje werd iets verder en uiteindelijk een goeie 153 km gefietst. Voelde mij vandaag weer sterk en fit. Heeeerlijk gevoel nu weer :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 25 juli 2011 om 18:25

Spartacus, gilly2 en Hermantk zijn intussen beland op een camping vlakbij Bormio. Op de weg er naar toe reden we met de auto al over de Stelvio met de 48 haarspeldbochten.
Morgen staat die op de agenda, om er beetje in te komen.
Ahum, het is een verschrikkelijk lange klim waar geen eind aan komt en best steil verloopt.
Ik heb er nu al schrik in. Er lag overigens geen sneeuw op de top van de col (op een enkele klein plekje na). Wel was het maar 2-3 graden op de top. Dat wordt dus goed aankleden morgen!

Het weer beneden is redelijk goed, zo'n 18 graden, bewolkt maar droog. Om te fietsen eigenlijk prima. We hebben vannacht gereden met een kleine slaappauze van 2 uur, dus we zijn nu redelijk bekaf. De pastamaaltijd (made by gilly2) zit er net in, dus we gaan maar vroeg naar bed vanavond.
Morgen volgt een verslag van een van ons over de route over de Stelvio!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op maandag 25 juli 2011 om 18:44

@Spartacus @Gilly2 @Hermantk

Succes morgen op de klim. Hopelijk blijft het een beetje aangenaam weer voor jullie!! Van welke kant pakken jullie deze berg? Keek even op wiki, maar deze berg is echt geen grap (a)

Oostzijde
Startplaats Prato Allo Stelvio
Hoogteverschil 1846 m
Lengte 26.000 m
Stijgings-% 7,7 %
Steilste km 9,2 %

Westzijde
Startplaats Prato Allo Stelvio Bormio
Hoogteverschil 1540 m
Lengte 22.000 m
Stijgings-% 7,0 %
Steilste km 9,5 %

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 25 juli 2011 om 18:52

@Jimmieklg
We beginnen eerst vanuit Bormio, dan klimmen we de Stelvio op vanaf de westzijde, maar niet tot de top; we slaan namelijk af naar Zwitserland via de Pas Umbrail. We dalen dan naar het noorden en rijden naar Prato Allo Stelvio en beklimmen dan vanaf de oostzijde de Stelvio helemaal en dalen vervolgens naar Bormio terug.
Geen grap inderdaad...en dat is nog maar het begin...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 25 juli 2011 om 18:58

30 kilometer op de mountainbike met een kapotte snelheidsmeter gemiddelde volgens diezelfde meter 300 per uur:p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op maandag 25 juli 2011 om 20:57

pfff stelletje Elites!

Hoest met de kont van Gilly? Zal er de komende dagen niet beter op worden met.. :|

1 2 ... 207 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.