Oorspronkelijk geplaatst door nietram op vrijdag 8 juni 2012 om 20:31
Net terug uit Frankrijk, Alpe d'HuZes was vet! 4x boven geweest en als team meer dan ?16.000,- opgehaald :)
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op vrijdag 8 juni 2012 om 21:49
@Nietram in welke tijdsspanne was het?
Sowieso al een prachtprestatie, dat zijn van die verhalen die je nog aan je kleinkinderen kunt vertellen. :p
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 8 juni 2012 om 22:05
@nietram
Gefeliciteerd, held! En nu weer naar school, jij spijbelaar ;)
Volgend jaar mee naar de Vogezen? B)
Oorspronkelijk geplaatst door nietram op zaterdag 9 juni 2012 om 09:08
@kartje
De klim was 15,8 km lang. De 1ste keer ging in 1uur 7min, de 2de in 1uur 15min, de 3de in 1uur 17min en de 4de zijn we als team naar bovengereden; 1uur 39min. :D In totaal 6uur 38min op de fiets gezeten, gemiddelde snelheid was 16,2 (inclusief afdalingen, maar daarin mochten we niet heel hard naar beneden). In totaal 107,8 km gefietst en de laatste keer met de kabelbaan naar beneden gegaan, dat is ook een hele belevenis :p
@xistnc
Wanneer zitten jullie volgend jaar in de Vogezen?
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 10 juni 2012 om 11:41
Gister heb ik even mee getraind met de juniorenploeg van stormvogels! Erg leuk. Hoogst waarschijnlijk sluit ik me bij dit team aan en rijd ik dit jaar nog wedstrijden waar je geen licentie voor hoeft te hebben. In de winter kan ik mooi even testen of ik het goed kan combineren met mijn nieuwe opleiding.(als ik donderdag een goed bericht krijg) dan kan ik volgend jaar wel een licentie aanschaffen!
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op zondag 10 juni 2012 om 13:35
Vier keer, dat is heel netjes. Weinig verval ook in je tijden. Goed opgebouwde rit. Veel plezier met nagenieten. Dat heb je verdiend.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 10 juni 2012 om 20:00
Dit noem je nu supercompensatie: Na afgelopen zondag geen tijd gehad en te slecht weer geweest, dus echt fit vertrokken. Weinig tijd omdat mijn vrouwtje een 10 km loop had. Op 80% 90km met 34 gemiddeld door Brabant gereden. Als ik me kwaad had gemaakt had er zekers 36 ingezeten denk ik
Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op maandag 11 juni 2012 om 20:19
Ik heb even jullie hulp nodig! Ik zoek een leuke toertocht voor in augustus/september rond de 100-150km. Heb al een beetje rondgekeken, maar de meeste tochten zijn klein opgezette tochten en ik zoek iets in de trant van Limburgs Mooiste! Welke tocht raden jullie mij aan?
Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op maandag 11 juni 2012 om 22:34
IJskoud douchen na een training... is dat nog ergens goed voor? En wie doet het nog meer van jullie? Sommige verklaren mij voor gek, maar ik doe het al sinds ik me kan herinneren. Maar laatste tijd toch wat meer pijntjes.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 12 juni 2012 om 09:17
Volgend weekend sta ik voor een hachelijk onderneming: rondje IJselmeer van 450 km. Mijn langste toch ooit is 270 km door Limburg. Maar dit is nog wel even iets anders. Iemand tips en tricks om deze dag door te komen?
Genoeg eten en drinken is evident en er gaat een volgauto mee. Dus dat moet goed komen.
Mijn plan tot nu toe:
Ik heb nieuwe buitenbandjes dus het lekrijden zal wel loslopen, wel neem ik twee binnenbandjes en toch ook maar een plaksetje mee. Zitvlak goed insmeren met vet. Ketting en kransjes schoonmaken met tandenborstel en daarna smeren. Plaatjes staan recht, maar ik heb een inbus mee voor het geval dat. Kabels zijn nog goed. Verder rustig fietsen (D1) maar niet te traag want dan duurt het erg lang.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 12 juni 2012 om 09:40
Volgens mij heb je overal aan gedacht. Zou wel zorgen dat bij je eten een paar gelletjes zitten om je over een dood punt heen te helpen. Die eten bovendien makkelijk want de kans is groot dat je na een km of 250/300 niet meer kunt eten. Sowieso ook dorstlesser erin natuurlijk.
Verder blik op oneindig en trappen :p
En probeer ervoor te zorgen dat je het eerste stuk wind tegen hebt, dat maakt het ook een stuk makkelijker.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 12 juni 2012 om 09:45
@xistnc
Een basislicentie. Dus dat zit wel goed met de verzekering. Maar anders moet ik meer dan 150,-(licentie+chip) betalen voor een paar weken uitproberen..
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 juni 2012 om 09:51
@Kwak
Kies (als het kan) voor wind mee op de Afsluitdijk. En kies ten noorden van Urk voor de binnendijkse weg, als de wind tegen zit. Hetzelfde geldt voor het stuk langs het Veluwemeer.
Stippel je route in de omgeving van Kampen goed uit, je rijdt daar makkelijk fout.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 12 juni 2012 om 10:19
Zojuist nog even een medische keuring gepland. Daarna staat niets mij meer in de weg om de volgende 2 cyclo's te rijden.
Saleve Bornes Glieres (144km 3100hm)
Arvan Villards (125km 3600hm)
Geen Marmotte dus, maar wel 2x over een mooi parcours met finish bergop. Heb alleen nog veel te weinig getraind :
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 12 juni 2012 om 12:00
De tips over de wind zal ik ter harte nemen. Wind tegen op de Afsluitdijk wordt je niet vrolijk van. Voor de route hebben we een renner mee met een Garmin Edge 800 (?). Dus dat zal wel goed gaan.
Gelletjes kan ik mee nemen, maar ik vind ze echt weerzinwekkend. Ik krijg spontaan braakneigingen van de substantie en de smaak. Ik eet liever een banaantje of een reepje. Bidonnetjes vul ik met water en met dorstlesser. Ik heb genoeg bussen aanmaakpoeder.
En verder inderdaad verstand op nul, blik op oneindig en trappen. En trappen. En trappen. En trappen....
Hoewel ik er tegen op zie heb ik er wel zin in. Tamelijk episch al zeg ik het zelf.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 12 juni 2012 om 15:16
L3B hakt er wel in... Mag anderhalve week niet fietsen met een overbelaste knie... Daarna volle voorbereiding La Marmotte.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 12 juni 2012 om 16:31
Zeker episch Kwak :)
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 12 juni 2012 om 17:27
@StonedCamel
Dat 'episch' is een running gag van mijn fietsclubje. Die lezen het hier vast niet, maar ik moet het er toch in houden. Toch prettig dat jij het ook episch vindt. :)
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 juni 2012 om 17:30
@Kwak
Hoe doen jullie dat met de rijtijden? Ik kan me niet voorstellen dat jullie zin hebben om met licht op je fiets te vertrekken of terug te komen. En 450km, daar heb je toch zeker een uur of 17 voor nodig. Of is het om 5 uur 's ochtends al licht?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.