[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 402 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 12 juni 2012 om 17:37

Dat is inderdaad het plan. We vertrekken als de zon op komt en hopen terug te zijn voor die onder gaat. Daarom gaan we op 23 juni, net na de langste dag. Dan is het om 0500 al licht buiten. Zon komt op om 5.18 en gaat onder om 22.06. Om 0500 kan je wel zonder licht fietsen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 juni 2012 om 17:41

Ja, dan moet je idd van ongeveer 5u00 tot 22u30 kunnen fietsen. Met wat pauzes heb je dan toch een kruissnelheid van zo'n 28 per uur nodig. Knap!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 12 juni 2012 om 17:49

Haha, veel succes met je zitvlak na de tocht. Episch is het in ieder geval wel.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 12 juni 2012 om 17:51

Hopelijk gaan we het redden. Hoe je lijf reageert op zo'n afstand valt moeilijk te zegen. Een kruissnelheid van 28km/h is inderdaad noodzakelijk. Anders wordt het lastig en gaat het te lang duren.

Het is nu vooral een knap plan. Als ik 's avonds terug ben en het het volledige parcours heb gefietst mag je wel 'knap' zeggen, nu is het nog wat vroeg.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op dinsdag 12 juni 2012 om 19:05

Leuke onderneming.

Als er een volgwagen mee gaat dan neem ik aan dat je wel wat meer materiaal meeneemt dan twee bandjes en een plakset? (bijv: kettingpons, reservespaak met spanner, reserve buitenband, goede pomp etc.).

[s]Volg je de bewegwijzerde zuiderzeeroute? Of heb je zelf iets uitgestippeld? Om aan 450 km te komen kies je niet de kortste weg lijkt me, tenzij je eeen stuk moet rijden om op de route te komen. [/s]
edit ik zie nu de route. Een tip: tussen hoorn en enkhuizen is dijk waarover de geplande route loopt, volgens mij afgesloten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 12 juni 2012 om 22:27

Net even een trainingskoersje gereden op Papendal. Wilde vandaag mijzelf een rustig houden dus maar 2 keer aangevallen en lekker rustig in het peloton meegedraaid. Op drie rondes van het eind nog keer weggekomen alleen en halve ronde op kop gereden maar werd daarna weer terug gehaald. Daarna viel het stil in het peloton en kwamen van alle kanten de renners mij voorbij en lukte het niet meer op goed vooraan te komen voor de sprint. Volgende keren ga ik dus maar weer lekker aanvallen!

57,7 km | 182 bpm | 42,5 km/u | 92 cad

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 juni 2012 om 22:30

Mafkees B)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 12 juni 2012 om 22:32

?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 juni 2012 om 22:34

Had je daar nu alweer de benen voor?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 12 juni 2012 om 22:36

Na gisteren een hersteltraining gedaan te hebben voelden de benen vandaag weer normaal aan. Het ging vrij gemakkelijk op Papendal zelfs.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 juni 2012 om 22:39

Mijn benen voelen aan als twee planken met belles filles...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 13 juni 2012 om 15:10

Heb hier al is opgevangen dat mensen strava gebruiken, ik heb daar een vraagje over. Heb het van de week gedownload en tussen het leren door paar korte ritjes gemaakt, echter pakt hij geen segments mee, terwijl ik een route rijd die volgens de kaart een aantal segments op de sallandse heuvelrug pakt. Iemand ook hier last van? Of doe ik wat verkeerd.

Mijn ritje vandaag:
http://app.strava.com/rides/10717419

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op woensdag 13 juni 2012 om 15:18

Hi JanWillem, segmenten pakt ie automatisch, daar kun je niets fout in doen. Bij jouw rit heeft ie trouwens ook gewoon een segment gemeten. Deze http://app.strava.com/rides/10717419#187879249 .

Daarnaast moet je je realiseren dat segmenten 1richting zijn. dus als je er van de andere kant overheen fietst telt ie niet. Dit uiteraard ivm klim/afdaling.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Garin op woensdag 13 juni 2012 om 15:22

Inderdaad pakt ie de segementen maar 1 richting op. Maar dan nog zou je 'Diepe Hel' bijvoorbeeld ook moeten hebben. Daar loopt het lijntje van jouw rit alleen niet precies over de weg, kan zijn dat ie hem daardoor net gemist heeft.

Die app doet bij mij ook wel eens raar, gisteren gaf hij bijvoorbeeld aan dat ik 2500 km ofzo had gereden, vanaf ergens in Rusland tot huis :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 13 juni 2012 om 15:25

@pantaniet, snap ik, maar bijvoorbeeld de motieweg en diepe hel, moeten er in zitten. Ik heb gezien dat ie er 1 gemeten heeft. Al is die niet zo interessant:P. Nouja ik zie wel.

Vanaf sports tracker kan je importeren naar strava, aha dat kan ik ook is gaan doen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 13 juni 2012 om 15:31

Daar loopt het lijntje van jouw rit alleen niet precies over de weg, kan zijn dat ie hem daardoor net gemist heeft.

Dit. Heel irritant. Hopelijk komt daar een oplossing voor.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op woensdag 13 juni 2012 om 15:35

Soms vind Strava nog wel hidden segments, maar dan moet je daar wel even op klikken. Ik weet niet of dat ook een oplossing is voor dit probleem.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 13 juni 2012 om 15:39

Ik heb bij mn rit van zoeven een soortgelijk probleem.
Heb de Cote de Maeslant 10x van de ene en 10x van de andere kant opgereden. Hij legt ze echter allemaal op 1 segment.
Beetje jammer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op donderdag 14 juni 2012 om 14:55

@JW92

Nog gelukt met importeren?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 14 juni 2012 om 16:18

De grote drie van Rabo

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 14 juni 2012 om 16:43

De grote drie, slaat dat op je kledingstukken? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op donderdag 14 juni 2012 om 17:09

Net nog even een mooi ritje gemaakt. Niet slecht voor een 14-jarige dacht ik zo:

75,0 km| 149 bpm | 31,2 km/u |

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 14 juni 2012 om 17:29

@remco98
Netjes, rijd je ook wedstrijden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 14 juni 2012 om 21:45

Na dagen kwakkelen met een griepje vanavond weer eens voorzichtig een rondje gefietst. Nog steeds futloze spieren met pijn. Hopelijk gaat het snel over want er moet weer getraind worden voor La Marmotte!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op donderdag 14 juni 2012 om 23:36

@kwak, nee dat is het nog niet

1 2 ... 402 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.