[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 412 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op dinsdag 24 juli 2012 om 20:22

Pff, mijn wat is mijn conditie al weer slecht geworden. De laatste weken is fietsen er niet veel van gekomen. Meestal maar 1 keer in de week of zo. Vandaag wel weer 74 km op en neer naar mijn werk gefietst. 's Ochtends liep het voor geen meter. 's Middags liep het wel wat beter, maar ik ben er nu nog moe van.

Gelukkig was het niet alleen maar kommer en kwel. Op een gegeven moment werd ik ingehaald door een scooter die 36 p/u reed. Na een tijdje in zijn wiel gezeten te hebben kwamen we bij een klein heuveltje. Daar ben ik vanuit zijn wiel vol tegenop gesprint, waarbij de teller tot 44 p/u steeg. Dat was me nog niet eerder gelukt heuvel op. Dat geeft de burger weer moed.

Morgen weer op de fiets naar mijn werk ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op dinsdag 24 juli 2012 om 22:17

Iemand hier ervaring met de Fulcrum Racing Quattro's (4)? Is een nieuw model 35mm hoog en eigenlijk wil ik deze gaan aanschaffen bij Hopmans die als enige ermee adverteert op hun site. Voor de rest is er niets over te vinden behalve een topic hierover op fiets.nl

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 25 juli 2012 om 00:05

Vanavond een lekkere trainingskoers gereden op Papendal met eindelijk eens een keer goede benen. Door de warmte en wat andere incidenten werd er vandaag wat langzamer gereden. Voor mij kans dus om vanaf het begin de aanval op te zoeken, in het begin een paar keer aangevallen maar kwam niet verder dan halve rondjes voor het peloton uit. Halverwege de trainingskoers ging het al iets beter, nog rondje of 2 vooruit gereden met andere renner.

Na ongeveer 1 uur koers waren er 4 koplopers en daarachter 2 achtervolgers, ben alleen naar de achtervolgers gereden. Daarna met een vrouw van de C (ze reed bij de achtervolgers) geprobeerd door te rijden naar de kopgroep (wat net niet lukte). Toen ik begeon te rijden hoefde de C nog maar 3 rondes uiteindelijk nog flink doorgereden met haar in mijn wiel (ze zat al stikke dood) naar de finish. En uiteindelijk kwam ze nog mooi voor het peloton binnen. En ze won dus mooi in haar categorie.

Op eind nog geprobeerd te mengen in de sprint maar door mijn slechte positie waarschijnlijk net buiten top 10 gereden. Kwam denk ik van rond positie 30 na laatste bocht en uiteindelijk met 53 per uur finishlijn die heuvelop is geknald.

56,1 km | 188 bpm | 41,2 km/u

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op woensdag 25 juli 2012 om 09:22

Netjes Peter, toch ook leuk dat je iemand aan de overwinning helpt lijkt me.

Ik ga zaterdag de mergellandroute fietsen, iemand die daar onlangs geweest is/woont met tips over wegopbrekingen of andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op woensdag 25 juli 2012 om 13:59

@willempieee,
Ook ik zelf heb er geen ervaring mee, maar ik zit er ook aan te denken om hem te kopen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 25 juli 2012 om 18:22

Gisteren de Col du Sabot gereden, erg gave klim maar eigenlijk net wat te steil voor mij. Ook nogal slecht wegdek dus lastig o in je ritme te komen.

Vandaag rondje Villard-Reculas gereden. Deze ging erg lekker, reed niet eens volle bak door en toch 14.8 gemiddeld op 7%. Morgen een rondje over de Ornon, nog iemand tips daarvoor?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 25 juli 2012 om 18:46

Ohhh die Ornon is een heerlijke col, alleen even steil als je net uit een dorpje komt, en bovenop heerlijke uitzichten. Alleen zou ik niet tot de top rijden aangezien je bij het bordje van: nog een kilometer, een soort grindpad op moet.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op woensdag 25 juli 2012 om 19:29

Heeft er iemand hier wel eens de Teide in Tenerife opgereden? Ga namelijk overmorgen op vakantie en ben van plan de Teide een keer op te rijden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 25 juli 2012 om 19:37

@Maikel: kun je de Ornon niet over? Idee is om eerst de Morte te doen en dan de Ornon. Maar dan is er dus een stukje onverhard?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op woensdag 25 juli 2012 om 19:38

Haha die laatste '?' moest natuurlijk een . zijn.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 25 juli 2012 om 20:12

Je kan door, maar het is een slecht wegdek...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op woensdag 25 juli 2012 om 20:13

De doorgaande route over de Ornon is toch gewoon asfalt? Er zit in elk geval zeker geen moeilijk begaanbaar stuk in.
Je hebt er eigenlijk geen tips voor nodig. Het is een heel mooie omgeving en de klim is vooral een lange loper zonder al te steile stukken. Ik vermoed wel dat jij de wat zwaardere kant neemt (ik vond dat in elk geval een erg lekkere afdaling).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 25 juli 2012 om 20:14

Wij hebben trouwens het steile stuk gedaan, en na het bordje met nog

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op woensdag 25 juli 2012 om 20:25

okee, ik kan me geen slechte weg herinneren, maar misschien reed jij een andere route.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op woensdag 25 juli 2012 om 21:23

@mapsv dan heb jij zeker weten een andere route genomen want ik ben naar de top gefietst op een mooie brede asfaltweg

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op woensdag 25 juli 2012 om 21:26

Die laatste km is op zich een prima weg, maar Mapsv bedoelt dat ze er net nieuw grind op hebben gestrooid. Althans, toen wij er waren rond de Marmotte. Veel risico op lekrijden dus!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op woensdag 25 juli 2012 om 22:48

Aldus een ervaren Spartacus. :|

zorg je voor nieuwe bandjes 11augustus[/url]?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op woensdag 25 juli 2012 om 23:47

@Remco98... Over de Teide is volgens mij wel een leuke klim... He b ik van horen zeggen
@Jan: Alweer terug uit Volterra :P

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 26 juli 2012 om 00:53

@Peter
Ho eens. Finish heuvelop? Dan moet ik ook maar eens naar dat Papendal. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 26 juli 2012 om 08:39

@Herman na de laatste bocht loopt de lijn naar de finish omhoog . En de finish zelf ligt op heel klein holletje maar wel perfect voor op de macht. Schat een hoogtemeter of 5.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op vrijdag 27 juli 2012 om 09:53

Klinkt als een pittig stukje vals plat :s

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op vrijdag 27 juli 2012 om 22:32

Ben geen kenner he,dat weten jullie ondertussen,maar heb ondertussen een pakje gekocht maar waarom zit daar zo een dikke bobbel in? het ambeteerd me wel!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op vrijdag 27 juli 2012 om 22:39

Bobbel?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op vrijdag 27 juli 2012 om 22:47

dat je van buiten ziet

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 27 juli 2012 om 22:59

Neem aan dat je de zeem bedoelt?

1 2 ... 412 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.