[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 411 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 17 juli 2012 om 21:16

Het makkelijkste wat je denk ik kan doen wat marmotte benaderd/ evenaart: Galibier vanuit telegraphe op, afdalen en dan via lauteret op en dan als afsluiting la toussuire op. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 17 juli 2012 om 22:03

Ik zit vanaf dinsdag in Allemond aan de voet van de Glandon, dus dan rijd ik hem gewoon echt ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 17 juli 2012 om 22:16

AllemonT ;)
Hoewel vaker ook op sites dit met een D is geschreven

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 18 juli 2012 om 10:30

Haha ja dat vraag ik me ook al enige tijd af of het nou met een T of een D is ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op woensdag 18 juli 2012 om 11:11

Hallo kenners,

Ik zit met een klein dillema. Volgende week maandag ga ik naar Oosterijk en wil ik de De Gro

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op woensdag 18 juli 2012 om 11:24

Als je een beetje conditie hebt, moet het wel lukken met een 39x28. Op sommige stukken zal het wel zwaar zijn. Als je ergens een compact-crank kan scoren (waarom een andere fiets?) zou ik dat zeker niet laten. Ik reed twee weken geleden omhoog met 34x28 en vond dat zwaar genoeg (wel fiets met ca 15-20kg bepakking).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 18 juli 2012 om 12:49

Met een goede conditie kom je boven, helemaal als je gewoon 1 berg op rijdt zoals je beschrijft. Ga je een hele cyclo rijden met meer van zulke cols dan word het een ander verhaal.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op woensdag 18 juli 2012 om 15:11

Dacht laat ik maar weer is wat plaatsen:
Gister lekker (kort) ritje gemaakt:
54 min
36.92 km/h gemiddeld
34 km
162 hfgem
96 cadans gem

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 18 juli 2012 om 18:01

Net even getraind voor de tijdrit in Abbenbroek, heb recent een opzetstuur gekocht en dat rijd toch wel stukken fijner hoor. Heb lekker met een windje mee over de dijk wat blokjes gedaan van 2 km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 18 juli 2012 om 19:24

@Jimmie:
Het gaat natuurlijk vooral om de steilste stukken. De Glockner is volgens het profiel wat ik hier heb 13 km lang rond de 10%.
Weet niet of je ooit geklommen hebt maar dat is vrij fors, met name als je voor het eerst in de bergen rijdt kan dat best even schrikken zijn. Zou daarom eerst een andere makkelijkere klim oprijden om te wennen en je verzetten te testen.
Als je 1 berg oprijdt moet het opzich kunnen maar het hangt echt puur van je conditie af. Bovendien is het net of je bergop graag op een grote plaat rijdt of juist op een koffiemolentje.

Zelf heb ik een triple, zou de meeste cols met een 39-28 ook wel opkomen maar vind het gewoon prettiger klimmen.

Vandaag zelf ook weer een rondje gedaan: Mollard+Tourklim La Toussuire
Merk dat ik een stuk beter ben dan mn vorige rit en dat terwijl ik enorm zware benen had. Ben wel content met mn klimtijden: Klim naar Albiez 7e van de 48 en op La Toussuire 42e van de 375.
Ik zal nooit KOM worden in de bergen maar als ik bij de beste 15% hoor ben ik dik tevreden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 18 juli 2012 om 19:35

Ik ga morgen maar weer eens beginnen met trainen. Nog anderhalve maand tot 1 september moet goed komen.

@Stonedcamel

Gaat lekker daar! Ben benieuwd naar je eventuele tijd op Alpe d'huez! Ga je die nog doen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op woensdag 18 juli 2012 om 21:43

Bedankt voor de tips. Ik fiets het liefst zo licht mogelijk. Mijn conditie is op dit moment erg goed en heb het gevoel na mijn trainingsrit van vandaag dat ik nog niet op dit niveau heb gezeten. Dit is mijn tweede jaar dat ik fiets en merk dat ik veel progressie heb geboekt vergeleken met afgelopen jaar.

@SC

Boven komen doe ik opzich wel, maar wil er ook van genieten en er plezier in hebben. Met mijn medewielrenner vergeleken ben ik een veel sterkere klimmer. Denk dat ik er verstandig aan doe om zijn tempo te fietsen in het begin. Iig bedankt voor de tips en ik ga er nog eens goed over nadenken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op woensdag 18 juli 2012 om 22:55

De Glockner is overigens een erg mooie maar, zoals StonedCamel al aangeeft, ook een relatief zware col. Ik vond hem lastiger dan bijv de Galibier, al had ik toevallig ook veel tegenwind die dag. Met dit soort cols is het sowieso niet altijd van voet tot top genieten, ongeacht de versnellingen die je hebt. De afdaling is echter extra leuk.

@StonedCamel: de Agnel al gedaan?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 18 juli 2012 om 23:08

Dusss er zijn col's zwaarder dan de Galiber? Serieus ? :p Kan ik me niet voorstellen :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 18 juli 2012 om 23:50

Toch is dat zo Mapsv. Zelfs in Frankrijk en in de buurt van de Galibier. Een col is net zo zwaar zoals je deze aangaat. Kennis van percentages en zeker ook de lengtes bepalen voor een belangrijk deel hoe makkelijk of zwaar je een col verteert.
Maar dat weet jij best wel :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op donderdag 19 juli 2012 om 01:16

De zwaarte van een col hangt ook gewoon af van toevalligheden (wind, regen, vorm van de dag etc.). Alle Alpencols van >2500 mtr die ik ken hebben iets 'speciaals zwaars'. De Galibier ging mij toevallig goed af, omdat er maar weinig echt steile stukken in zitten. Maar het is allemaal vrij relatief.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 19 juli 2012 om 11:59

Inderdaad. Ik vond de Galibier zwaar, omdat ik de laatste 8km wind tegen had. De Stelvio was echter nog helser, al komt dat misschien weer omdat ik de andere kant al had beklommen op een hoog tempo.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zaterdag 21 juli 2012 om 17:59

@Jens: Yannick Eijssen misschien?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op maandag 23 juli 2012 om 22:09

Vrijdag ga ik voor zo'n 10 dagen naar de ardennen. Zijn daar nog veel wielerflitsers actief? Of is iedereen nu op hoogtestage in frankrijk of italie?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 23 juli 2012 om 22:48

Terug van hoogtestage in de Pyrenee

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 23 juli 2012 om 23:49

@Stoemper, kijk Spartacus opscheppen met zijn 7310 hms....

Volgend jaar doen wij die in 1 tochtje.....

Alpenbrevet 276 km, daarna ben je eerder dood dan levend.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 24 juli 2012 om 08:55

@Spartacus
Vet dat je naar die Cirque bent gereden, moet genieten zijn geweest!

@Jan
Volgens mij is er voldoende animo vanuit WF voor Abbenbroek. Ik geloof dat Spartacus/Ruben en Mapsv/Peter al hebben laten doorschemeren mee te willen doen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op dinsdag 24 juli 2012 om 09:34

Gisteren avond terug gekomen uit Oostenrijk. Zondag de Stubachtal op gefiets. Deze ging erg lekker en de laatste paar kilometer redelijk door kunnen trappen. Bovenop ging het regenen en in de afdaling was de temperatuur naar de 6 graden gegaan. Kramp in de handen en benen gehad. Dit was een hele rare ervaring. Voor de rest een leuke klim waar geen auto reed en geen mens tegen kwam.

Zondag de Gro

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 24 juli 2012 om 10:30

Gisteren van La Toussuire naar Allemont gefietst voor deel 3 van mn maand in de Alpen. Zometeen even de Col dus Sabot opfietsen, iemand ervaring mee? Volgens mij wel een pittig ding.
Gisteren ook nog de Glandon Noord gereden op weg hierheen. 45e tijd op Strava, van de 600 ofzo :-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op dinsdag 24 juli 2012 om 12:30

Col du Sabot is een prachtige klim. Bovenaan kun je bij de parkeerplaats nog 20 meter lopen en dan zie je de Croix de Fer en Glandon liggen. Schitterend.

Doe het niet met slecht weer, door de koeienstront, steentjes en roosters is het niet echt lekker afdalen als het nat/mistig is. Bij mooi weer, zeker niet overslaan!

1 2 ... 411 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.