[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 410 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 10 juli 2012 om 00:21

dubbelpost

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 10 juli 2012 om 00:27

@Peter dat weet ik wel zeker! En ik heb je stofwisselingsproblemen ook gelezen en gezien de serieuze voorbereiding en prestatie het laatste jaar is er veel meer uit te halen. Je bent nog zo jong en je krijgt nog zoveel kansen. Maar dit was al een topprestatie als je nog maar 2 jaar serieus fietst.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 10 juli 2012 om 00:34

Ik heb vrijdag op de Col d'Ornon gereden ja, reed toen in Eyserbos tenue dus goed herkenbaar. Tijdens La Marmotte in shirt gereden van de Toerclub omdat, ik zwart te warm vond zaterdag.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 10 juli 2012 om 00:36

Dus heb ik je vrijdag toch gezien rond 12-13 uur ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 10 juli 2012 om 00:43

Ja klopt

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 10 juli 2012 om 00:48

In de tegenovergestelde richting, anders had ik het dan al geweten

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 10 juli 2012 om 10:41

Heb je nog iemand met movistar shirt gezien op de ornon? Dat was ik namelijk

Ik reed alpe d'huez tijdens la marmotte in 1 uur en 50 minuten ofzo? Donderdag ervoor in 58 minuten (tot het dorp). Ik heb alles moeten geven op de Galibier, ik kon niet meer op de alp. Heb daar voor het eers tijdens een beklimming van de fiets moeten afstappen om uit te rusten.

Ik wist ook dat goud er niet meer in zat dus wat vrienden gesmst en m'n ouders gebeld. Ben blij dat ik hm uitgereden heb.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 10 juli 2012 om 14:19

@Mapsv. Nee ik lette in eerste instantie op Eyserbos shirts waarvan de outfit met balkje en kleur trouwens ook lijkt op andere shirts. Verder heb ik op Wielerflits shirt en Raboshirt gelet. Kwam wel een grote vent met Raboshirt op de Alp voorbij die ook nog wat op Arjan leek, maar hij reed op een Trek ;)
Achteraf heb ik dus weinig kunnen herkennen ivm het koersverloop. En die drie shifts van starters waren wel heel erg langgerekt.
Jammer dat het ook bij jou tegenzat en ja de tijd van de Alp is niet meer relevant na zo'n tocht. Knap dat je zilver hebt gehaald.
58 min. is voor een eerste keer een prachtige tijd. Toevallig ook donderdag al gedaan? Dan zou je me voorbij gezoefd zijn ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 11 juli 2012 om 00:57

2-2

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op woensdag 11 juli 2012 om 22:09

Ik zit helaas niet in de Alpen. Van al die verhalen krijg ik kriebels. Ik heb ook wel zin om zo'n berg op te rijden. Ben heel benieuwd hoe hard ik ga.

De Hollandse polders zijn echter ook erg leuk. Zeker met een beetje wind. Dus dat heb ik vanavond maar weer gedaan. Laaste ritje was door de vele regen al weer een week geleden. Desondanks ging het lang niet slecht. Windkracht 4 is hard werken, maar de beloning is er ook na als je hem uiteindelijk mee hebt. Al met al een heerlijk rondje. En een KOM'etje gescoord op de Prins Clausbrug in mijn achtertuin. Helaas was een fietsmaatje zonder Strava nog iets sneller. De laffe herder heeft het hele rondje 10 meter op de kop gereden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 11 juli 2012 om 22:23

HAha, de prins Clausbrug in de VS? :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op woensdag 11 juli 2012 om 22:41

VS? Nee het pittoreske Kanaleneiland in Utrecht. Een prachtwijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op woensdag 11 juli 2012 om 22:43

Prins Clausbrug is de Erasmusbrug van Utrecht ;)
Zelfde architect.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op woensdag 11 juli 2012 om 22:45

Deze brug. Mooi ding. Hoewel je het ook kan beschouwen als een slap aftreksel van de Erasmusbrug.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op vrijdag 13 juli 2012 om 00:18

Vanaf morgen dus een week naar de Ardennen om te trainen. We zitten vlakbij erezee, zo'n 16 km boven la roche en ardenne! Iemand nog gouden tips of beklimmingen die we zeker niet mogen missen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 13 juli 2012 om 07:12

Kijk even op de site van de velomediane, cyclo met start en finish in la roche. Zitten een boel klimmetjes in.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zaterdag 14 juli 2012 om 11:50

Even mijn nieuwe Garmin uitgeprobeerd en hij werkt fijn, leuk speelgoed :).

Overzicht
Afstand: 44,25 km
Tijd: 1:30:04
Gem. snelheid: 29,5 km/u
Winst hoogte: 70 m
Calorie

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op zaterdag 14 juli 2012 om 14:07

Koud! 12.7 graden gemiddeld in juli. Dat is nog niet normaal. Het weer is nog slechter dan de Nederlandse ploegen in de tour. Welke Garmin heb je gekocht? Ik ga in het najaar ook maar eens zo'n kastje halen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 15 juli 2012 om 21:08

Garmin Edge 800, aangezien ik nogal eens wil 'verdwalen'.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zonnedauw12 op zondag 15 juli 2012 om 22:23

wie kan mij helpen wij willen met een grote groep fietsen in de alpen de Calibier, Telegraphe enz en zoeken een hotel in de buurt van Saint-Jean-de-Maurienne of La Chambre
HGH

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 15 juli 2012 om 22:47

Heb geen ervaring met hotels in de Alpen. Wel met campings Bourg d'Oisans. Gewoon even via internet zoeken?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 16 juli 2012 om 18:57

@zonnedauw:
Hotels heb ik geen verstand van maar ik zit momenteel in La Toussuire. In Le Corbier heb je iig een heleboel skiappartementen en hotels, toch kan ik je niet aanraden daar te gaan zitten omdat iedere rit die je rijdt eindigt met een martelgang van 16km bergop.

Vandaag dit gedaan:
Toussuire-Galibier-Toussuire

De Galibier is echt een prachtige klim maar ik denk dat het toch wel een van de zwaarste is die ik ooit heb gereden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 16 juli 2012 om 19:25

Moet je morgen of overmorgen voor de gein is eerst de Glandon rijden dan de Galibier vanaf telegraphe zijde en als je dan nog wat over hebt. Alpe d'huez op.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op maandag 16 juli 2012 om 23:54

Met iets meer als 9 uurtjes moet dat kunnen Mapsv ;)
Zijn alle andere L3B en Marmotten op vakantie, want het is hier wel erg stil! Ook Xistnc is al lang niet on line

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 17 juli 2012 om 20:52

@Maikel:
Rondje Marmotte staat ook nog op de planning ja, die is voor volgende week een keer. Heb momenteel denk ik niet de training in de benen om iets fatsoenlijks te presteren op zo'n rondje maar we gaan het proberen. Was het overigens in eerste instantie voor gisteren van plan maar ik had dan sowieso Galibier, Glandon/Croix de Fer en daarna la Toussuire moeten rijden. Was 190km met 4800hm en dat alles solo. Dat werd me nog ff iets te gortig ;)

Morgen een rondje over de Mollard en uiteraard weeeer finish bergop in La Toussuire. Dit keer maar de klim via Corbier rijden voor wat variatie :)

1 2 ... 410 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.