[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 409 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 4 juli 2012 om 20:15

Vandaag eindelijk weer wat meters gemaakt. Ik had sinds 21 juni al niet meer op de fiets gezeten. De vermoeidheid won het een tijdje van de motivatie om te fietsen.

Vandaag naar mijn werk en terug gefietst'. Rustig aan, 2 keer 1,5 uur D1 training en dan even lekker doortrekken op de schellingwouderbrug en de Hollandse brug

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 4 juli 2012 om 21:09

Vanavond als ik het goed zag iemand met wielerflits tenue gespot op de sallandse heuvelrug, klopt dat?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 5 juli 2012 om 14:02

Zojuist even langs de fysio geweest voor mijn bovenbeen. Niks ernstigs gelukkig! Hij had het over een heel klein scheurtje of een lichte verrekking omdat ik mijn zadel iets omhoog(3mm) heb gedaan en toen meteen 3 1/2 uur heb getraind. Weer iets om te onthouden voor de volgende keer ;) Ik mag weer fietsen maar wel rustig! Hopen dat het snel genoeg hersteld want zondag rijd ik een wedstrijd in Veendam!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op donderdag 5 juli 2012 om 15:21

@janwillem92,
Op de Holterberg? Dat moet ik zijn geweest!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op donderdag 5 juli 2012 om 23:54

@leon, ahah dan had ik het toch goed gezien. Holterberg ja, train je daar vaker?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnMavic op zaterdag 7 juli 2012 om 00:23

Ideaal zon carbon-frame!rong>" target="_blank" style="text-decoration: underline;">Ideaal zon carbon-frame!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 7 juli 2012 om 00:38

Blog La Marmotte: Le Grand Calme.

Nu maar eens wat proberen te slapen. Moet lukken hier!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zaterdag 7 juli 2012 om 09:57

Mooie inleiding tot een hopelijk prachtige dag. Herkenbaar en realistisch voorzover ik het ken.
In ieder geval deze ontspannen en "calme" Eyserbos renner om 8.10 zien vertrekken. De anderen hoop ik vanmiddag te spotten ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 7 juli 2012 om 22:29

Haha, ik dacht al dat jij het was Simplex!

Helaas verliep de dag niet echt naar wens. Voor Bijls en Spartacus zat La Marmotte er al op na de Glandon. Bijls brak zijn crank vlak onder de top en Spartacus had aan het begin van de (geneutraliseerde) afdaling twee klapbanden.

Peter94, Mapsv en ik reden naar zilver in respectievelijk 8u45, 9u10 en 10u10. Mijn eigen prestatie was een enigszins genante vertoning. Na de Telegraphe was de koek op. De Galibier (harde tegenwind) ben ik opgekropen, met een korte pauze na bijna elke km. Alpe d'Huez zelfde verhaal. Ik was als een kind zo blij dat die 10u10 nog voldoende was voor zilver. Daar is op zich alles mee gezegd, maar toch zal ik de dag later in een blog vastleggen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zaterdag 7 juli 2012 om 23:25

Afgelopen donderdag na advies van de fysio toch even een uurtje herstel gedaan om te kijken hoe het met mijn bovenbeen zat. Na een halfuur moest ik de strijd staken door hagelstenen van duim-grootte. In ieder geval die dag geen pijn gehad aan men been. Vrijdag nog een keer geprobeerd en dat ging weer goed! zelfs nog even een klein sprintje getrokken en nergens last van. Vandaag nog even 2 uurtjes D1 gedaan en weer nergens last van. Morgen koersje in Veendam, hopen dat dat ook goed gaat :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 8 juli 2012 om 10:57

xistnc : Toch een mindere dag als gehoopt geworden bij jullie. Ons veteranenteam (4 x 50+) had 1 uitvaller door ziekte en 1 stopper bij bocht 7 en nog een marmottan. Maar ook prachtige 7:55 voor een vijftigjarige dus goud met een uur over ;)
Ik was om 17:00 al klaar met mijn taken en heb dus daarom niemand vqn jullie meer gezien want er stond een heg tussen ons terras op camping la piscine en het begin klim.
Al met al een prachtige dag geweest en ga nu nog de laatste km,s bijtrappen voor de ranglijst :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 9 juli 2012 om 16:22

Verklaring exteem lange tijd over afdaling Galibier: m'n achterrem deed het niet meer, zo vond ik uit in de eerste bocht. Dus toen moest ik terug naar boven, en die is na een tijdje daar opgelost door een mechanieker van Mavic.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 9 juli 2012 om 16:23

+ je pauze onderaan de voet van de Alpe

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 9 juli 2012 om 16:27

Ok, monsterlijke snelle galibier klim trouwens Peter!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 9 juli 2012 om 18:15

Knap mannen, ik doe het jullie niet na!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op maandag 9 juli 2012 om 18:32

Goede prestatie mannen,Jammer voor Spartacus en Bijls wat een pech!, weet hoe zwaar dit is, heb hem zelf gereden in 2004, helaas niet uit gefietst vanwegen extreem slecht weer, meer dan 70% uitvallers toen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 9 juli 2012 om 21:48

Zonde van die pech maar puike prestatie om hem uit te rijden!
Heb zelf zaterdag ook een cyclo gereden, Le Saleve Bornes Glieres, 144km 3100hm met finish op een zeer pittige col.
Moet wel gaan leren lossen aan het begin van zon cyclo want na 50km zat ik nog steeds op 35 gemiddeld en het was bepaald niet vlak, ik kan het alleen maar niet over mn hart verkrijgen om dan zo'n mooie groep te laten lopen. Helaas flink wat averij opgelopen door losse voorbladen en niet kunnen eten de eerste drie uur.
Uiteindelijk gefinisht in 6 uur 11 met 23.5 gemiddeld ofzo, was wel aardig stuk aan het eind, vooral door die rotklim op het einde en ik merk dat ik stukken minder goed in vorm ben dan bijv toen ik L3B reed. Toch maar weer wat gestructureerder proberen te trainen.
De winnaar was binnen met een gemiddelde van dik 32, nummer 5 was oud Frans kampioen Dimitri Champion
Verder wel grappig om een keer zo'n kleine cyclo te rijden, was wel heel goed georganiseerd maar er reden maar 60 man de lange afstand en iets van 170 de korte. Ik was ook volgens mij de enige niet-Fransman :p

Morgen een lange rit naar de volgende camping maken op La Toussuire met onderweg de Col de Tamie en de Col de Madeleine, bij elkaar ook goed voor 153km en 4000hm.

Ik vermaak me wel hier in de Alpen :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op maandag 9 juli 2012 om 21:48

Aankomende vrijdag ga ik met 3 vrienden een week trainen in de ardennen. Momenteel zijn de jongens aan het bepalen welk merk bier er moet komen. Wordt een leuk trainingsweekie dus -.-

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 9 juli 2012 om 23:31

Proficiat gasten echt waar petje af, zeker voor de gouden prestatie van Peter94! Echt waar doe zo verder! Ikzelf heb me gisteren nogmaals op de fiets gehesen, jammer na amper 15 km al plat gereden richting huis, helaas geen achterband gevolg een uur mogen wachten op mijn ouders. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op dinsdag 10 juli 2012 om 00:03

Ligt dit nu aan mij Peter of heb jij de Alpe in 36 minuten opgereden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 10 juli 2012 om 00:07

@Bijls zijn dat mijn gedachten of heb je 9u40 minuten erover gedaan? Of telt hij alleen de tijd dat je getrapt hebt?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 10 juli 2012 om 00:07

Als bijv. ene JD wacht ik de blog af.
Pas als alle feiten en vooral tegenslagen bekend zijn krijgt Johan de kans zijn vernietigende edoch "deskundige" analyses op team Wielerflits los te laten.
Als dit op z'n Johans geschied, hebben we dan volgend jaar naast Rabo ook geen team WF meer?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 10 juli 2012 om 00:14

@Bijls je kunt beter de echte tijden vergelijken 16u19m en 17u48m, daaruit kun je concluderen dat ik 1u27m over de Alpe heb gedaan. Dat moet echt sneller!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 10 juli 2012 om 00:18

Inderdaad Peter, dat kan jij echt veel beter.
1.27 is een oude mannen tijd, weet ik uit ervaring ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 10 juli 2012 om 00:21

Al sinds de week voor L3B ziekjes, dus nu al in week 5. En daardoor is mijn hele conditie gesloopt, heb L3B en LM gewoon op basisconditie gereden. En ben blij dat zaterdag gewoon heb kunnen uitrijden, volgend jaar haal ik wel een uur van mijn tijd af en rijd ik gewoon goud!

1 2 ... 409 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.