[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 408 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 28 juni 2012 om 22:30

@jens
Top dat je er zo nuchter mee omgaat. Je hebt nog tijd zat om jezelf te leren kennen. Wat en wanneer eten is idd erg belangrijk, vraag maar aan de al wat oudere deelnemers aan trainingswedstrijden ;)

@Peter94
Best leuk he, op zo'n manier van A naar B rijden. Nijmegen is ook wel weer eens leuk als afwisseling. De Wageningse Berg ging toen idd super. Het lukt me nu steeds beter om de motor ff aan te houden, als de klim nog niet klaar is maar de vermoeidheid toeslaat. In Nederland is dat vaak voldoende, maar de Alpen zijn uiteraard een ander paar mouwen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 28 juni 2012 om 23:10

Oeh, netjes! Jammer dat je Strava het niet doet...

Da's toch al een paar km/u beter dan vorige tijdrit, toch? Waar zo'n nieuwe combiketel al niet goed voor is. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 28 juni 2012 om 23:23

Ja, echt ruim 4 km/h harder, dus goede progressie! Als het echt aan een combiketel ligt, dan laat ik er nog een paar monteren ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 28 juni 2012 om 23:30

@wat doe jij voor specifieke trainingen? Als ik vragen mag.
En wat is een combiketel? Of stel ik nu een hele rare vraag

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 28 juni 2012 om 23:36

Intensieve trainingen op de TT fiets, waarbij je steeds langere afstanden probeert te rijden op omslagpunt en daarboven.

Haha, combiketel is een ketel die je water verwarmt voor zowel de kraan als de verwarming:) en die werd vandaag vervangen bij mij en was daardoor noodgedwongen thuis aan het werk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 28 juni 2012 om 23:44

Oh gewoon zo'n combiketel, ja dat ken ik wel. Alleen ik zat aan hele andere dingen te denken toen ik het las.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 28 juni 2012 om 23:45

Nu maak je me nieuwsgierig g/d

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 29 juni 2012 om 00:07

Haha ik zie nu opeens dat Annemiek van Vleuten vorig jaar dezelfde tijdrit reed in 16.12. Ik nu in ongeveer 15.05 :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 29 juni 2012 om 15:46

Mooi Spartacus!

Gisteravond weer trainingskoers gereden, leuk om te zien dat iedereen op mijn wiel reed. Ze houden nu rekening met me, geeft ook wel een kick maar kan ook vervelend worden op den duur.

Rustig meegepeddelt, mijn benen waren weer super. Risico niet genomen om mee te sprinten, van deze benen moet ik immers profiteren. Hartslag was weer beduidend lager dan op dinsdag, en het ging weer o zo makkelijk. Belooft heel wat!

43,2 km/h || hfavg 161

@xistnc, nee. Enkel pelotonsprint maken ze foto van....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op vrijdag 29 juni 2012 om 18:43

@xistnc Tja, het komt vanzelf wel. Ben nog maar 16 jaar. De deelnemers die meededen waren allemaal een stuk ouder en hebben dus heel wat meer power in de benen! Daarnaast train ik met jongens die al heel wat jaren mee gaan in het peloton en daar leer ik ook een hoop van.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 29 juni 2012 om 20:30

@jens, waar heb je gisteren gereden? En uit je reactie mag ik concluderen dat je 1ste jaars junior bent.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zaterdag 30 juni 2012 om 01:53

@gd ja ik ben eerste jaar junior! (eer)gister heb ik een criterium gereden in bolsward! Volgende week zondag rijd ik in Veendam!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 30 juni 2012 om 17:55

Vacance Soleil ritje van 160km als een speer gereden met 35,5. Echt als allereerste van de 160km rijders binnengekomen. Alles op een hoop gereden, met een kerel tot het eind gereden. Lekker windje trouwens ;) Het biertje met Der Jan was een goede trofee

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zacht op zondag 1 juli 2012 om 11:43

Goed nieuws voor fietsen op onbekend terrein: Het is nu mogelijk om een stuk kaart van Google Maps te cachen, je kunt moet dit wel even aan zetten onder instellingen-google base. Ben je niet meer afhankelijk van een dataverbinding om onderweg op je mobieltje te kunnen kaartlezen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 1 juli 2012 om 17:10

@zacht Dat is er toch al een tijdje? :P

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op zondag 1 juli 2012 om 23:22

Vandaag mijn nieuwe helm, nieuwe bril en nieuwe fietsbroek ingereden. Geen pijntje meer, enkel op de hellingen maar dat hoort zo. Van de valpartij van woensdag geen last. Nieuw PR op Amerongseberg Noordzijde, had tegenwind op laatste stuk en moest erg diep gaan. Kan dus nog wel harder, zeker als ik niet alleen op kop rij, maar samen met een groepje. Strava

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 1 juli 2012 om 23:49

Vanavond nog flink heuvelrondje gedaan (oa. Grebbeberg, Bergweg en Defensieweg). Wilde beetje testen hoe de vorm was maar het lukt gewoon niet om de hartslag omhoog te krijgen, slechte voortekenen voor La Marmotte dus.

32,5 km/u | 30 km | 165 bpm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op maandag 2 juli 2012 om 19:40

Vandaag weer even 3 en een half uur getraind. En paar uurtjes daarna ging ik nog even tennissen. Alleen dat verliep niet helemaal volgens plan. Op het laatst schoot het namelijk in men bovenbeen(geen kramp), waar ik nu nog erg last van heb. Het is een beetje een stekende pijn. Iemand ervaring mee of advies? (voornamelijk rusten denk ik)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op maandag 2 juli 2012 om 20:31

@Peter, rusten, rusten, rusten en dan knallen dit weekend!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 2 juli 2012 om 20:55

Yes! Na drie weken en twee dagen fietsloos te zijn geweest ein-de-lijk weer eens op een fiets gezeten. Dankzij een practicum in Engeland was dat niet mogelijk. Heerlijk genoten van een rustig tochtje over de dijken en ook nog even de Holleweg meegepakt waar ik onbewust mijn persoonlijk record verbeterde volgens Strava. Het segment loopt daar namelijk na de klim nog een stukje door en ben deze keer daar gewoon stevig doorgereden. Nu lekker rustig opbouwen naar 1 september!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op dinsdag 3 juli 2012 om 09:20

Oei, dat word deze week niet fietsen. Ben net naar de dokter geweest en er zat vocht in m'n knie en een beginnende ontsteking onder mijn knieschijf. Het komt waarschijnlijk door overbelasting. De volgende keer toch maar beetje rustiger aan doen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 3 juli 2012 om 09:28

Je plaatjes zitten wel recht? Zie ook Tabel met lijstje van pijn en mogelijke remedie. Hoewel vocht onder je knie en pijn bij de aanhechtingspees van je knieschijf wel erg verdacht voor is overbelasting en minder voor scheve plaatjes.

Sterkte, een week niet fietsen is niet leuk. Het begint dan wel heel hard te kriebelen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op dinsdag 3 juli 2012 om 09:31

Ja de plaatjes zitten wel recht. Hopen dat ik de verleiding weet te weerstaan en dan volgende week weer een tochtje kan maken!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 3 juli 2012 om 09:34

En nog steeds voorzichtig. Overbelastingsletsel is verraderlijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op dinsdag 3 juli 2012 om 09:37

Ja natuurlijk dan nog voorzichting. De gemiddelde hartslag zal dan niet boven de 135 bpm komen.

1 2 ... 408 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.