[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 416 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op zondag 5 augustus 2012 om 19:26

Ik ben vandaag voor de 2de keer gaan trainen! ik heb ongeveer 60km gedaan? hoe vaak zou ikk nog moet gaan fietsen om 150 te doen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op zondag 5 augustus 2012 om 20:00

50 keer! Wat reed je gemiddeld?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op zondag 5 augustus 2012 om 21:53

Haha jongens toch:) door een leuke bijkomstigheid kan ik me dit goed veroorloven als een leuk cadeau. Wat zouden jullie mij anders aanraden tot prijs van 3500? Fiets nu zeker in de zomer gemiddeld 300km per week en aangezien wielrennen vanaf na de zomer (september) mijn oude sport hockey gaat vervangen wil ik elk weekend wel toertochten gaan rijden van zo'n 150km per tocht met een stel maten. Ik begrijp daarom de commotie niet helemaal:-).

Wat betreft die AM fiets, ik heb er toevallig laatst op mogen zitten bij een feestje van aston martin en ik vond er geen hol aan, is zoals Spartacus al zei tamelijk zwaar en daarnaast absurd duur. Dan maar graag doorsparen voor de DBS Volante heb je veel meer lol :-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 5 augustus 2012 om 22:21

Tja, je kunt het ook gewoon sparen maarja daar gaan wij natuurlijk niet over. Jij haalt die fiets er alleen niet uit dus je hebt het niet nodig. Maar het blijft een leuk speeltje!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JoostS op zondag 5 augustus 2012 om 23:09

Jeej, vandaag mijn eerste trainingskoers gereden. Ik fiets ongeveer 3 jaar nu en dit was altijd al een doel geweest om te doen, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en gewoon meegedaan.
De eerste ronde ging rustig aan, kon ik even aan het parkoers wennen en de manier van rijden (rij wel met de club mee, maar dit is misschien wel anders). Daarna ruim een uur rondjes gedraaid en een paar keer kopwerk gedaan. Er waren een paar pogingen om weg te springen maar ik had mezelf van te voren ingeprent om niet mee te springen, ook al is de verleiding zo groot, daardoor toch genoeg energie bespaart om in me eerste trainingskoers nog een keer weg te springen. Dat deed ik in de laatste ronde na het laatste klimmetje, met nog een meter of 500 te gaan ben ik op de laatste meter vol aangegaan en weg gesprongen. Helaas kwam niemand mee en het peleton zat er niet ver achter. Ik vol doorhalen, maar hoorde ze dichterbij komen. In de laatste 50m werd ik dan toch ingehaald, maar uiteindelijk nog wel 6e geworden. Pfff had nog nooit zo'n grote verzuring gevoeld van zo'n demarrage. Moe maar voldaan weer naar huis gegaan. Ik voel me benen nog steeds.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op maandag 6 augustus 2012 om 20:54

Vandaag nog lekker 75 kilometer door de Gers in zuid Frankrijk gefietst. Morgen begint de rest van mijn vakantie, wat inhoudt dat ik minimaal 10 dagen geen fiets zal aanraken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 6 augustus 2012 om 22:19

@Joost
Goedzo! Ik heb in de vorige zomer na 3 jaar ook pas m'n eerste trainingskoers gereden. Ongeveer zelfde verloop zelfs. ;)
Waar heb je gereden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 7 augustus 2012 om 00:19

Weet iemand nog een goede camping in de buurt van alpe d'huez, galibier, glandon, madeleine etc. Ik zoek eigenlijk iets wat er een beetje tussen in ligt en het liefst met een zwembad :p Maar een echte aanrader op een andere plek is ook zeker welkom :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JoostS op dinsdag 7 augustus 2012 om 01:06

Herman, in Nieuwegein. Stelde niet zoveel voor, was bij de c. Als ik nog een keer mee ga doen, ga ik voor de winst, met iets anders ben ik niet tevreden. Gezien mijn leeftijd zou ik gewoon bij b/a moeten meerijden. Maar ik oefen alvast voor masters 40+, heb nog iets meer als 7 jaar. Maar in iedergeval blij met mijn eerste resultaat :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op dinsdag 7 augustus 2012 om 21:56

Net tijdritje gereden tegen allemaal oude mannen boven de 40 (sorry voor de degene die ik hiermee beledig). Natuurlijk gewonnen met een gemiddelde van 37,1 over 25 km. Best tevreden!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 7 augustus 2012 om 22:06

@JoostS
Nieuwegein is toch erg leuk om te beginnen op de Nedereindse Berg. Zeker als er ook 'omhoog' gereden wordt kan zo'n koersje toch best wel zwaar worden met wind bovenop. Ik fiets er ook wel eens, dus misschien treffen we elkaar daar nog es!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op woensdag 8 augustus 2012 om 09:08

@rik321 mijn gemiddelde eumm heb geen km'teller ik denk ongeveer een 25km/u

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op woensdag 8 augustus 2012 om 10:00

ik denk dat je beter eerst aan je snelheid kunt gaan werken voordat je gelijk 150 km wil gaan rijden

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op woensdag 8 augustus 2012 om 10:43

@nieuwewielrenner
150 kilometer op een aangename manier fietsen kan je niet zomaar. Je zitvlak moet wennen aan het lange zitten. En ook je benen moet het aankunnen. Mijn eigen ervaring is dat pijn en irritatie aan het zitvlak veel vervelender is dan stuk gaan met de rest van je lijf. Dus ik zou eerst maar eens een paar keer 60-80 kilometer fietsen om te kijken hoe dat gaat. Door dit te doen went je lijf aan de lange inspanning. 150 km is een flinke tocht, maar, zeker als je nog weinig getraind hebt, is een afstand van 80 km ook een prestatie waar je trots op mag zijn.

Probeer ook eerst een keer de mijlpaal van de 100 te halen voordat je doorgaat naar de 150 km. Je moet weten of je lijf het aankan voordat je zoiets gaat ondernemen. Zorg voor voldoende eten en drinken onderweg.

Door meer te trainen gaat ook je kruissnelheid omhoog. Daardoor kan je de langere afstanden ook wat sneller afleggen. Kortom, neem de tijd voor zoiets. Plan een dag in september voor je lange toch en train tot die tijd 2-3 in de week 60-80 km en maar een keer een langere tocht. Dan ben je over een maand wellicht in staat om 150 te fietsen. Het zal dan nog niet van harte gaan, maar je gaat het vast wel halen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op woensdag 8 augustus 2012 om 12:29

Lol, gisteravond eindelijk weer eens een trainingskoers gefietst op Papendal, ging niet echt lekker omdat er een aantal flinke kleppers aan de start stonden. Daarna ging het regenen en vreesde ik voor een lekke band omdat mijn buitenbanden redelijk versleten zijn, gelukkig kon ik nog thuiskomen. Daar wilde ik mijn banden schoonmaken zodat ik mijn fiets naar binnen kon rijden. Wrijf ik

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op woensdag 8 augustus 2012 om 15:36

@kwak bedankt voor tips, ben nog maar 2x gaan fietsen, (25en50km) waarscheinlijk ga ik morgen 70km proberen te rijden

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op woensdag 8 augustus 2012 om 16:08

@kwak @nieuwewielrenner
Er zijn hier in Friesland best veel mensen die zonder te trainen de elfstedentocht in 1x doen. Tenzij je niet echt sportief bent, maar het is niet echt moeilijk, als je maar rustig aan doet. Het zal zonder te trainen trouwens geen pretje zijn voor je zitvlak. Dus ik zou wel gewoon de tips van @kwak opvolgen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 8 augustus 2012 om 18:19

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door reusjen op donderdag 9 augustus 2012 om 09:27

Afzien moet je ook leren, dus als je na 60 km helemaal stuk zit dan is 150 km fietsen nog heel erg ver hoor. Ik zou het niet gokken en gewoon even goed trainen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 9 augustus 2012 om 13:38

Ben nu op weg naar de Eneco tour in Bergen op zoom, nu maar hopen op een mooie finale!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op donderdag 9 augustus 2012 om 19:00

Ai ai, lig met ingescheurde enkelbanden op de bank, daar gaat mijn topvorm:( Iemand enig idee na hoelang je weer kan fietsen hiermee?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 9 augustus 2012 om 19:01

Jep een dokter, staat mij iets bij dat we die eentje op dit forum hebben...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op donderdag 9 augustus 2012 om 19:12

De huisarts kwam weer met de standaard info. Rust, koelen en rustig weer opbouwen. Kon een schatting tussen 2 en 8 weken doen, maar dat is wel heel ruim genomen;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 9 augustus 2012 om 21:32

Trainingskoersje gereden op Nedereindse Berg. Ging best lekker, beentjes voelden goed.
52.5 km | 43.2 km/h | max 56.2 km/h | 92 rpm | 166 bpm | max 182 bpm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op donderdag 9 augustus 2012 om 23:09

Ik ben vandaag 70km gaan fietsen! Man ik was echt kapot de eerste 50ging lekker maar daarna volledig ingestort . hoe kan ik dit voorkomen?

1 2 ... 416 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.