Oorspronkelijk geplaatst door simplex op donderdag 9 augustus 2012 om 23:13
Door na een dag rust voor de benen en het lijf overmorgen 60 km te gaan proberen. En dan ontspannen met de handjes op het stuur!
Oorspronkelijk geplaatst door JoostS op donderdag 9 augustus 2012 om 23:25
@spartacus, nice! Is dat B of A? (en alleen beneden of met klim?) Nog meegedaan met de sprint?
Ik vandaag met de club gereden: 73km | 32.5km/h | 150bom | max 184bpm
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 10 augustus 2012 om 08:29
@JoostS Dat was B en alleen beneden. Dat is altijd op de donderdagavondcompetitie. Heb wel meegesprint, 6e geworden ofzo:)
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op vrijdag 10 augustus 2012 om 15:36
@nieuwewielrenner
Genoeg eten en drinken. Misschien zat je tegen een hongerklop aan, dan sta je ook geparkeerd.
Is er nog iemand die morgen aan de start staat van LBL? Ik zit momenteel in Aywaille, zo'n 2km naast de redoute waar ik gister met men vader(51) even omhoog ben gegaan. Vond ik netjes van hem! Zometeen op naar het hotel in luik en dan rusten tot morgen :) En daarna door naar de alpen!
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 10 augustus 2012 om 16:32
@Jens
Ik had LBL wel in mijn agenda staan, maar ik heb Jan beloofd om mee te doen als wegkapitein aan de Erasmus MC Tour de Rotterdam morgen. Dus helaas... :(
Hoeveel km ga je eigenlijk doen?
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zaterdag 11 augustus 2012 om 14:42
Ben juist terug van 2 weken kluisberg, weer een paar leuke ritjes gedaan en een schitterende mountainbiketocht. Jammer dat ik niet meer kon trainen maar dat ging niet omdat de herexamens eraan komen,. :( Toch een behoorlijke 300 km en 30 km mountainbike.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zaterdag 11 augustus 2012 om 21:49
Eigenlijk 235, maar aangezien ik morgen door ga naar de alpen ben ik afgestapt na 175 km!
Oorspronkelijk geplaatst door montventoux op zondag 12 augustus 2012 om 15:01
Hopsakee. Luik-Bastenaken-Luik 169km in de benen. Heftig tochtje ; )
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zondag 12 augustus 2012 om 16:22
Vandaag weer heerlijk getraind op de mountainbike, begin in goede vorm te komen voor Bart Brentjens Classic en wat aankomende wedstrijden. En om daarna de profs aan het werk te zien, geweldig!
Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op dinsdag 14 augustus 2012 om 00:20
ben vandaag weer eens gaan fietsen...70km! Het ging ech lekker..maar k'voel me nog sreeds wat jenant in dat strak pakje....
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 14 augustus 2012 om 13:05
Op de top van de Alpe d'huez, in exact een uurtje. Niet slecht na dat tochtje van zaterdag. Beetje dom dat ik gister niet heb uitgefietst, maarja..
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 14 augustus 2012 om 15:25
@Jens, uitfietsen is alleen zinvol binnen 48 uur van je inspanning. Daarna heeft het eigenlijk geen nut meer, omdat dan bijna al je afvalstoffen uit je spieren zijn afgevoerd.
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op dinsdag 14 augustus 2012 om 15:36
Vandaag de 'Tour de gesloten spoorwegovergang' gedaan. 4x een spoorwegovergang tegengekomen en allemaal gesloten vanwege een storing -.- . Verder was het wel lekker fietsweer , een kleine 44km aan 28 gemiddeld.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 14 augustus 2012 om 16:23
Gaf m'n moeder de opdracht 2 bidons te kopen, hetzij reclameloos hetzij van ridley. Komt ze terug met Stevens en Isaac bidons... Ruilen Peter of Willem? :')
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 14 augustus 2012 om 17:45
@Mapsv
Snap ook niet dat je je moeder dat laat doen...
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 14 augustus 2012 om 18:03
@Spartacus:
Je weet toch dat door winkels lopen funest is voor je goeie benen? :p
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 14 augustus 2012 om 18:07
Ja je denkt toch niet dat ik dat soort luizenklusjes zelf doe ofwel?
Nee, ze ging naar de fietsenwinkel voor haar eigen fiets (normale fiets) dus vandaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op dinsdag 14 augustus 2012 om 20:17
Is fietsen (mtb'en in mijn geval) slecht voor je rug? En dan met name de brede rugspier, waar ik veel last van heb. Ik combineer mn tochtjes met de sportschool overigens.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 14 augustus 2012 om 20:33
Mountainbiken is zeker slecht voor je rug als je een slechte techniek hanteert. Zit je veel in het zadel bij hobbelig terrein? Draai je een grote versnelling? Dat zijn vaak de twee redenen van rugklachten bij het mountainbiken.
Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op dinsdag 14 augustus 2012 om 20:50
Ah.. ik blijf inderdaad het liefst op mn zadel zitten voor meer grip op mn achterwiel. Ik trap daarnaast ook wel vrij zwaar, maar ik train wel mn benen regelmatig bij. Meer uit het zadel lijkt me geen optie, maar misschien lichter trappen?
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 14 augustus 2012 om 20:59
Uit zadel is zeker een optie, je moet eigenlijk op extreem hobbelig terrein een heel klein beetje boven je zadel zweven als het ware, zodat je fiets de klappen opvangt en niet je rug. En als het echt "wasbordjes" worden uit het zadel en met je armen een soort pomp beweging maken. Lichter trappen zeker ook. Daar moet je gewoon op gaan trainen, zal je ook sneller zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 14 augustus 2012 om 21:40
Net na 10 dagen vakantie eindelijk weer op de fiets gezeten. Wilde eigenlijk naar Papendal maar wegens de regen maar met de toerclub meegegaan. Mijn benen voelden nog verassend goed en ging eigenlijk prima. En gewoon aardig doorgereden al hebben we erg veel moeten inhouden door de ontzettende vele recreatieve fietsers.
70 km | 35,5 km/u | 175 bpm
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 21 augustus 2012 om 16:33
Dus deed een poging om volgend seizoen lse of conti te zijn.. Mocht naR voerendaal mja blessure.. Zeer simpel oplosbare maar telkenns verkeerde diagnose.. :(
Geen koers gereden..
Maar
Vandaag eerste goeie training!
1:33 26.7 gem (constant 27-30) maar waarom valt zoveel lager?
130 watt gem.
@peter: met hoeveel reed je?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 21 augustus 2012 om 18:02
Met 6 maar er deden maar 4 kopwerk waaronder ik
Oorspronkelijk geplaatst door nietram op dinsdag 21 augustus 2012 om 19:08
Zijn er nog mensen die deze tocht gaan rijden? Elfheuvelentocht[/url]
Ynnad en ik rijden (als het weer redelijk is) de 100 km, omdat een vriend van ons meerijdt die de 150 nog niet aandurft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.