Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 6 oktober 2012 om 14:20
Wanneer is dat?
Ik weet niet of ik naief ben.. Maar het is gewoon persoonlijk.. Ik word altijd door iedereen overlopen, adad blokkere goeie banen/studies. Theorie kan ik maar praktijk niet. Ik wil ook is wat bereiken. Ik heb het nog nooit op kunnen brengen om ergens zo vol voor te gaan. Het lukt me om elke dag me uren te trappen.
Eigenlijks ben ik ook wel blij zat als het me gaat lukken om een klassieker uit te fietsen puur doordat ik een soortgelijke winter fiets als gesink bijv. Daarna kan ik ook al wel met een gerust hart de rest van me leven afwassen.
Net 3 uur door die bagger regen gedaan.
En ja vorig jaar deed ik het ook.. Van oct tot jan. Maar kreeg blessure en nu zo koppig om het weer te doen. Blessurevrij..
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op zaterdag 6 oktober 2012 om 15:08
Begin april. Samen met andere wielerflitsers, aanrader!. Voor de rest, ik snap je gevoel wel. Je wilt in ieder geval het gevoel hebben dat je er alles voor gedaan hebt. Gevaar is dat je er in doorslaat en een tegenovergesteld resultaat bereikt. Iets wat je volgens mij wel eens eerder is overkomen. En voor de rest, veel is lang niet altijd beter, en bouw rustig op. Als je zo door gaat ben je tegen de tijd van de eerste wedstrijden uitgeblust. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 6 oktober 2012 om 16:31
Oh ben er! 22. Dat kwam omdat in kniee had die naar binnen staan en ging squaten., niemand zei het me..
Ik bouw het heel rustig op. Ik fiets alles in 138-150 hf. Zone is tot 160. Nu altijd warm up en cooldown. En alles met watts.
Srm is ook duur, neem een powertap!
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op zaterdag 6 oktober 2012 om 16:38
Hoeveel watt trap je dan als je in de zone van 138-150 zit?
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zaterdag 6 oktober 2012 om 16:41
zwiggel: kun je mij de volledige benaming van uw toestel of een link ernaar geven?
@MartijnMavic: als je mij uw e-mail kunt bezorgen dan mail ik het naar je zodat je het kunt uploaden want heb zelf geen zin om ergens een account te maken om 1 keer iets up te loaden.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 6 oktober 2012 om 17:28
@Rik
Nou me conditie is nog bende dus vlieg er snel overheen. Ik kan normaal trappen en is het 100-130. Maar dat is dus niks. Als ik me pedaaltechniek verander en andere spieren gebruik is het nu tussen de 140-180. En elke dag word het constanter en meer nu nog. Maar dan vlieg ik ook over zone dus wat ik nu doe is niet 3 uur gewoon in zone blijven met lage watts. Maar ik heb hf 130 dan trap ik watts met die pedaaltechniek en hou ik 100cad aan. Dan zit ik nu heeel snel bij 150 terwijl het makkelijk gaat. Dus stop ik met fietsen. Tot hf dropt en doe ik het weer. Tot ik in me zone constante watts kan trappen met die technirk. En ik zweer je het verschil is ENORM! Ik moet naar 180 watt gem iig..
Het mooiste is dat ik alles op trainingpeaks kan zetten en per km me gegevens kan zien en zelf kan bepalen van wel gedeelte ik gem wil.
Cycleopps powertap met joule 2.0 als fietscomputer.
Als ik iphone 5 heb maak ik wel x filmpjes voor de grap. Kunnen jullie zien hoe ik afga :p
Oorspronkelijk geplaatst door MartijnMavic op zaterdag 6 oktober 2012 om 17:35
@noyelje gezien
@zwiggelbig leuk! is een toertocht van 120km! ik weet al welk wiel ik pak!
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zaterdag 6 oktober 2012 om 17:50
@MartijnMavic: ok, het is verstuurd
Oorspronkelijk geplaatst door MartijnMavic op zaterdag 6 oktober 2012 om 18:01
Fietsen op elk trainingsniveau
Bestanden van Noyelje!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 6 oktober 2012 om 18:15
Ik zou het wiel van pannekoek pakken! Ik heb joule 1 en 2. 2 had ik voor 200 van marktplaats. En ja dan nog 2 wielen en hier zit meter in.
Die is heeel oud! Joule 2 laat 6 dingen zien en je kan kiezen. Km! Gem, watts, cadans, stijgings%, hoogtemeters, hartslag . Etc. En intervalle zijn easy. En daarna zet je aan pc en kun je ALLES uitlezen!
Youtube: competetive cyclist joule 2.0
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op zaterdag 6 oktober 2012 om 18:35
Vandaag was het NSK toch? Deden daar nog wat eyserbosmensen aan mee?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 6 oktober 2012 om 18:59
Morgen is pas het NSK
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zaterdag 6 oktober 2012 om 19:25
Moest je voor 160? een wattagemeter kunnen kopen zou ik het nog doen maar daar nog een keer een meter moeten bijkopen zie ik niet zitten.
Vooral omdat mijn fiets nu 2 jaar oud is en ik na volgend seizoen waarschijnlijk wel een nieuwe nodig heb en dat ik er aan denk om voor volgend seizoen een paar wedstrijdwielen te kopen.
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zaterdag 6 oktober 2012 om 19:28
Noot bij de bestanden upgeload door MartijnMavic (waarvoor dank).
Ik heb het trainingsschema topniveau 2 uit het bestand "fietsen op elk trainingsniveau" eens 4 weken gevolgd voor het wedstrijdseizoen en merkte echt wel verbetering tov. alleen maar duurtraining. Wilde het vooral eens proberen omdat je totaal aantal uren in de week niet zo hoog ligt en makkelijk valt te combineren met studies.
Voor dit seizoen zal ik mij eens meer richten op het handboek van Paul Van Den Bosch omdat dit toch wat professioneler is. Het aantal trainingsuren zal ik dan wel moeten aanpassen naar mijn niveau en tijdsbestek.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zaterdag 6 oktober 2012 om 21:49
Succes mannen van het nsk!
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zaterdag 6 oktober 2012 om 22:29
Die S staat voor studenten, neem ik aan?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 6 oktober 2012 om 23:21
Jep. Het wordt grandioos! Vandaag keihard gewerkt om alles in orde te krijgen. Lijkt te gaan lukken!
Op de startlijst staan: Peter94, RubenAV, stoemper, Tomrey1 (was ooit actief hier). Xistnc regelt de liveticker en Spartacus foto's.
Jan heeft via vrienden de motoren geregeld.
Van je WF'ers moet je het hebben!
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 7 oktober 2012 om 20:46
En hoe ging het NSK voor iedereen? Nog positieve reacties gehad? Nog goede uitslagen gereden? En nog negatief nieuws zoals een valpartij?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 7 oktober 2012 om 22:44
235823 op een schaal van 10
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 9 oktober 2012 om 21:30
Vandaag max hartslag test gedaan. Wat een hel is dat zeg!
Ik had hem eerst op 201. Maar haalde vandaag 207. Inspanningstest binnen dus wel anders!
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 9 oktober 2012 om 22:10
@bulcke,
Zo viel je wel lekker zacht:D
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.