[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 431 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 23 oktober 2012 om 20:34

@noyelje, idd vergeten :(.

Colnago worldcup, 1195 euro bij Hopmans met 105 afmontage. afbeelding hopmansfietsgigant.nl

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Chielio op dinsdag 23 oktober 2012 om 20:36

@Gilly: das lullig, ik heb een hekel aan wind

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op dinsdag 23 oktober 2012 om 21:18

@chielio kopje van Bloemendaal. Korte kant is zo'n 300m en de lamge kant ongeveer een kilometer maar niet echt steil.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Chielio op dinsdag 23 oktober 2012 om 21:30

@Sembo: thanks, die kende ik nog niet! 300m = inderdaad niet echt lang, maar ik kan altijd weer naar beneden en weer omhoog.... Nog meer "bergen" in de buurt?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 23 oktober 2012 om 21:40

Bergen aan Zee?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op dinsdag 23 oktober 2012 om 21:42

@chielio volgens mij zijn de duinen bij Bergen (Alkmaar) de hoogste van Nederland maardat is wel een stukje verder

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Chielio op dinsdag 23 oktober 2012 om 22:21

@Sembo & Simplex: ja, inderdaad wel een eindje fietsen (of stiekem met de fiets in de achterbak), maar: de moeite waard?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 24 oktober 2012 om 07:16

@chielo: Ik woon ook in Amsterdam. De duinen bij Bergen ken ik ook nog niet. Die moet ik ook maar eens op gaan zoeken. Als je het kopje in Bloemendaal een keer op wilt zoeken, fiets ik met plezier met je mee. Is altijd een leuk stukje

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 24 oktober 2012 om 16:17

@Mapsv
Mooi aantal hoogtemeters, maar denk niet dat je mij daar zal treffen. Nijmegen is net iets teveel uit de richting.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 24 oktober 2012 om 16:30

Vandaag 27 kilometertjes gereden op de mtb met daarin dik 300 hoogemeters. Alles eruit gegooid, had ik wel weer een keer zin in.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op woensdag 24 oktober 2012 om 17:01

De Duinweg van Schoorl is een kasseienklim die in de ranglijst van lastigste klimmen van Nederland buiten Z-Limburg in de top-5 staat volgens mij.

Kanttekening: De weg is (vraag mij niet waarom) niet toegankelijk voor fietsers. En ja, ik heb daar een keer een boete voor gehad. 80 eurotjes.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 24 oktober 2012 om 18:13

Oke dan zeg ik het maar: Yolo :p;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 24 oktober 2012 om 21:03

Eindelijk weer 3,5 vandaag na paar herstel dagen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 24 oktober 2012 om 21:05

Heb een trainingsschema gemaakt tem eind december waaraan ik me zal proberen te houden. Gaat van 7h30 tot 11h training in de week. En duurtraining 1 keer in de week van 1h30 deze week tot 4h eind december.

Denk vooral dat het goed is omdat ik nu een beter overzicht heb op wat ik doe, anders keek ik enkel naar de voorbije week wat ik deed om op het moment zelf te bepalen wat ik zal trainen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op woensdag 24 oktober 2012 om 23:32

@noyelje,
Je gaat ook wedstrijden rijden neem ik aan? Als je dat gaat doen moet je uitkijken dat je niet te vroeg, te veel gaat trainen. Het seizoen begint namelijk pas eind maart/begin april met de eerste klassiekers.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 24 oktober 2012 om 23:38

Nee Gesink /Dekker: de basis wordt door de echte renners in de winter (vooral nov/dec) gelegd.
Eind januari beginnen overal de eerste trainingskoersen! en seizoen begint al half maart.
Wat Noyelje wil vind ik trouwens op zijn niveau pittig en wellicht hoog gegrepen. Anderzijds je weet zelf het beste wat je nodig hebt en aankunt (vooral mentaal)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op donderdag 25 oktober 2012 om 07:34

@Herman, die trainingen van 4 uur op jou Strava, zijn die echt of maak je die tochtjes op de brommer? Vind ik best veel voor de tijd van het jaar :p. En 2 uur 's nacht, dat zijn geen tijden voor een wielrenner ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 25 oktober 2012 om 07:56

@gesink

Ik doe ook al 17uur per week.. Heel easy dat wel..
En over paar weken 15min per week per dag erbij. 3,5 3:45 tot ik op 6 zit. 4 dage per week 1 rust.
Met regel als ik minder watt trap herstelrit. :D

Kan ik herman miss volgen in Groningen hehe
Maar ik had halfjaar ook niks gedaan he..
In winter kun je zoveel winst boeken..

Zie je in groningen Herman!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 25 oktober 2012 om 08:13

@gesink/dekker: Zie net dat 10h30 per week max is. Ik heb 2 krachttrainingen van 1h op rollen (die meestal wel iets zal uitlopen), 1 duurtraining van 2h, 1 duurtraining van 4h en 1 krachttraining van 2h30 op de weg.

Seizoen begint inderdaad pas in maart maar ik heb examens in januari dus probeer ik al een voorsprong te nemen. In januari kan ik niet veel verbeteren maar wel conditie behouden dus daarom.

@Herman: rij je Gent-Staden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 25 oktober 2012 om 12:40

@Leon
Die maak ik in klein groepje, maar is dan omdat ik weer per ongeluk een lusje teveel pak. 4 uur is nog niet echt de bedoeling nu. Maar voel me nog fit en volgende week relatieve rust, dus komt goed. ;)
Over dat tijdstip. Het blijft winter, dus af en toe een biertje drinken moet ook. :p

@zwiggel
Tot in Groningen dan, wordt een ware hel. ;)

@Noyelje
Wsl brustem-st Troiden en Saint-s

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 25 oktober 2012 om 14:45

Brustem-St Truiden, dat noemen de beloften bij ons een kermiskoers, die zijn ongeveer 110km lang.
Die dag is er ook Gent-Staden, dat is eigenlijk een klassieker waar iedereen mag aan meedoen. Interclubniveau maar is iets minder lang (140km terwijl interclub 150-170km is). Maar wel oppassen naar valpartijen toe door het grote aantal starters en meestal ook slecht weer waardoor het soms een echte waaierkoers is en renners onderkoeld moeten afstappen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 25 oktober 2012 om 22:58

Eersteuur vandaag 150 watt gem. Teller geeft steeds hoger aan. DAar ben ik nog veel te onconstant.. Pedelle als ik eet etc..

Ga vanaf maandag naar 4 uur per dag... Jeeeej, ik heb nog nooit klassieker gefietst Herman dus heb jou wiel!

Ik had vorig jaar zulke domme los momenten..
Komt een bocht, iedereen komt zo bocht uit omdat er wind is.
|
|
| en ik die geen idee heeft waar de wind vandaan komt, komt
| hier uit.. En daar ben ik dan 52kg toen vol in de wind.. Niemand liet me er tussen dus gelost..

Ja lach maar..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op donderdag 25 oktober 2012 om 23:22

-

edit2: Vandaag trouwens maar weer een ritje gemaakt. 16km en 200hm, had meer kunnen zijn als ik niet was vergeten om de startknop weer in te drukken na mijn pauze xD. Morgen de week afsluiten met nog een uurtje. Eens kijken of we 250 hoogtemeters kunnen vinden :p.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 oktober 2012 om 01:29

@noyelje
Dus lijkt het me terecht dat we naar St. Truiden gaan. St. Severin 120-140km gegarandeerd uitrijden en dan st. Truiden ook iets van 120km grote kans op uitrijden. Prima om op voort te bouwen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 26 oktober 2012 om 09:01

@Herman: Inderdaad, ooit wil ik Gent-Staden rijden maar dat zal dan voor na mijn studies zijn denk ik.

1 2 ... 431 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.