Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 31 oktober 2012 om 16:55
@scotty als ik 3,5 duur moet maar me niet goed voel of stuk minder watts op zelfde hartslag fiets dan doe ik in herstel. Meestal moet het dan gewoon 3,5 in herstel zone en anders korter in herstel.
Meestal voel ik mijmerna weer top, werkt voor mij..
Ik moet nu naar 4 uur per dag.. Alleen kan nog niet 4 uurlang zelfde watts in hartslag zone trappen (druk op pedalen zetten). Net 4 uur gedaan. Maar is inclusief 30min warmup en cooldown!
Ik doe 4 dagen dan rust scotty en dan weer.
Daarom is watt meter zo handig met hartslag meter.. Je kunt gewoon zien of je na rustdag stuk minder trapt als ervoor dan heb je te veel gedaan. Als tellertje laat zien dat je voorruit gaat, moet je logica even loslaten :p
Maar na 3,5 uur krijg ik geen koekjes er meer door..
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op woensdag 31 oktober 2012 om 17:39
Kou? Het s 12 graden!
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op woensdag 31 oktober 2012 om 19:00
Je kunt idd beter als je toch vaak 4 uur wil fietsen, 2 dagen achter elkaar 4 uur, dag rust en dan weer 2 dagen achter elkaar 4 uur fietsen. zou heb je meer rust.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 31 oktober 2012 om 21:07
In deze wil ik zwiggel ook best beschermen, hij geeft namelijk aan dat hij als hij zich te veel moet forceren om z'n normale training te doen, dat hij dan zakt in hartslag. Lijkt me een verstandige aanpak, daar is dus niks mis mee.
Al vraag ik me wel af hoe lang je zo veel uren vol houdt, het lijkt me saai en het kan ook tot grote decompressie lijden. Met andere woorden nooit van mijn leven dat ik dat zou kunnen. Maar wel een goeie basis van een seizoen denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door the student op woensdag 31 oktober 2012 om 21:11
Als je voelt dat je niet goed genoeg bent kan je beter weer omdraaien of max een uurtje fietsen naar huis gaan en dan lekker op de bank liggen. Ipv alsnog 3.5 uur in een lage zone fietsen. Rust moet ook echt rust zijn. In hersteltrainingen geloof ik dan ook niet echt. Een uurtje lostrappen ok, maar alsnog 3.5 uur rijden is wel gekkenwerk.
Oorspronkelijk geplaatst door the student op woensdag 31 oktober 2012 om 21:15
Ik voorspel trouwens dat zwiggel met deze aanpak in maart ong overtraind is geraakt.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 31 oktober 2012 om 21:35
@zwiggelbig
Wanneer begin je eigenlijk met intensieve trainingen? Je bent nu namelijk je vermogen in D1 sterk aan het ontwikkelen, en dat is wel handig voor klassiekers die 4 uur gaan duren. Echter om die 4 uur te halen zul je ook na elke bocht moeten kunnen optrekken, de nodige minuten op het kantje kunnen rijden (boven omslagpunt) en een vermogen ontwikkelen in D2/D3 (in het peloton rijden).
Dit moet je absoluut niet vergeten. Want ik denk dat zeker een renner van jouw formaat nog wel kan werken aan zijn absolute vermogen op hogere intensiteit.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 31 oktober 2012 om 21:48
Ik heb eerst weken lang 4 dagen 60 min gedaan dan rust. Daarna 1:15 daarna 1:30 daarna 145, 2:00, 2:15, 2:30 weken lang, 2:45' 3 uur paar weke, 3,15 week, 3,5 heel lang en nu 4 per dag. Binne 30 min na training probeer ik 4g koolydrate per kg lichaamsgewicht te eten. Gaat nog goed :D wel fatique aan het einde.. En heb me duurzone verlaagd normaal tot 165 ik doe tot 155
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 31 oktober 2012 om 21:53
@herman ja ook nog nooit gedaan hoor trap vaker uurtje los dan bank. En ja klopt, ben nu 53kg dus moet zeker! Geen idee wanneer komt nog. Maar zoals iemand al zei dat effect komt snel.
Ja enkel crits gedaan vorig jaar. Begin loste ik elke bocht. Einde niet meer, is idd zwaaar klote inspanning..
Ik wil alle club en open klassiekers rijden en daar gewoon het duurvermogen voor hebben.. Club renners lossen in open klassiekers om duurtraining.. Rabos doen 20/30 uren in week.. En die rije op kop..
Ik krijg begeleiding van 2 van swerelds beste coaches ter wereld! Waarvan een van dit forum :).
Heb laatst 6kg aan bidoenpoeder van allen lim gekocht.
En @scotty ja zo'n opbouw ja tot aan 6 uur. En ja mentaal is het kut. Maar eerder had ik zon respect voor armstrong da ie 6 uur PER DAG trainde. Dacht zou ik nooit kunnen. Maar het is allemaal BULSHIT, en nu geloof ik dat ik mentaal wel beter kan zijn dan vuile dopertje..
En wil dit te graag :D bewijzen dat je ver kan komen met details te veel uren en geen dope!
Zie het beetje als.. Stelmje hebt het talent wetenschappelijk maar je moet er 2 jaar fulltime voor leven trainen? Je moet maar die kans krijgen.. En wie is er zo gek dat te gelove en zelf alles op het spel te gooien? Niemand..
Kruikswijk was bij begin belofte bij rabo, wint laatste race belofte voor het eerst. Die kreeg gewoon die kans om het er uit te halen.. En de beste renners ter wereld zijn zij die niet fietsen.
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op donderdag 1 november 2012 om 00:13
Vanmiddag 2 uurtjes gefietst. Normaal bepaal ik zelf meestal mijn tempo en inspanning . Overigens zonder allerlei meetwaarden.
Maar vanmiddag een (@kartje: De nu bekende sterke dame ;) ) talentvolle jonge vrouw meegenomen. Wind uit het zuiden,dus was genoodzaakt regelmatig haar wiel op te zoeken. Niks mis mee hoor!
Terugweg lekker ontspannen uitbollend. Maar ik merk nu steeds vaker dat ik het ga afleggen tegenover de jeugd en de vrouwen.
Leg ik me hierbij neer of ik ga toch overwegen de trainingsschema's van zwiggelbig en andere recente posters als basis voor het volgende seizoen over te nemen.
Wie geeft mij raad? ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Leon op donderdag 1 november 2012 om 09:59
Vergeet niet dat die zwiggel die 4 uur traint met 23 gemiddeld en hartslag 165 ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 1 november 2012 om 10:29
Het is te zien dat je niet meer naar school gaat zwiggel, je maakt zinnen die zelfs analfabeten beter zouden schrijven. Wat je nu wil weten vraag ik me ook af, maar je bent niet goed genoeg om de top te halen. Dus verspil je tijd niet langer en ga terug naar school of ga vakken vullen bij de plaatselijke super.....
Zie dit niet als een belediging maar als een advies.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 1 november 2012 om 10:36
@gilly niet op de man spelen h
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 1 november 2012 om 12:37
Ik haat typefouten.. Maar er is reden dat ik ze zoveel maak.. Vraag er alleen maar niet naar, wil je niet weten..
Ik doe nu dag 1: 4 uur duurspinnen. Dag 2: 4 uur duur met 3x 5min pushintervalls 75cadans zelfde hf. Dag 3: 4 uur duurspinnen. Dag. 4: 4 uur duur met 3x 5min hoge cadans intervallen. 5 min rust en verspreid. Dag5: rust.
Begin alleen moeite te krijgen met voeding.. Allen Lims kookboek aangeschaft. Serieus KOOP die!
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op donderdag 1 november 2012 om 12:45
Nu vind ik het toch wel tijd worden voor een foto van dat buurmeisje
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 1 november 2012 om 13:26
Zoals altijd ben ik het eens met stoemper.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 1 november 2012 om 13:42
@stoemper soms doet fantasie meer met een mens dan een foto ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 1 november 2012 om 14:55
tradionele winterdoop/ tacx kopen moment/ fijn thuiskomen
Wat haat ik trainen in de regen toch.
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op donderdag 1 november 2012 om 21:34
@kartje. Ja, ze heeft nog steeds dezelfde vorm als 2 weken terug toen ze ook jou op de pijnbank legde ;)
@fotoverzamelaars. Heb nog geen foto en ook niet de rechten om deze te plaatsen. Momenteel rijdt ze in een zgn. white labelshirt en zal volgend seizoen een nieuw "sponsor"truitje kunnen gaan aantrekken.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 2 november 2012 om 19:50
Vandaag 100 gelletjes gekregen voor euro per stuk! Vanaf morgen mijn duirzone van 142-155 naar 165 verhogen. Kijken of het dan beter gaat.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 2 november 2012 om 23:48
De tijd van de fictieve personen is weer gekomen...
Wat zou zwiggel aan Sinterklaas vragen, als die helemaal vanuit Spanje komt opdagen.
EPO maakt van een ezel geen renpaard.
Dus van Zwiggel ook geen talent in maart.
Wanneer krijgt Zwiggel eens verstand?
Wellicht als hij eens in de berm beland.
Hartslag 170 maar wel 23 per uur.
Volgende keer een EPOkuur.
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op vrijdag 2 november 2012 om 23:51
Lekker aardig ben je weer, en totaal niet op de man gespeeld!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.