Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 28 mei 2013 om 11:49
Pantaniet als je kan moet je een oude wielset monteren. Niet alleen voor de kasseien maar ook voor de rest van de wegen daar.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 28 mei 2013 om 11:56
@Mapsv dat is inderdaad geen slecht idee, die stenen geven geen centimeter mee, en neem ook maar een paar reservetubes mee want jup het "Vlaamse" land heeft het zwaar te verduren gehad deze winter, en er ligt nogal wat kiezeltjes in de bochten en op de wegen daar.
Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op dinsdag 28 mei 2013 om 12:16
@mapsv thanks voor de tip maar die heb ik uiteraard niet :( Ik zal het met m'n Mavic Aksiums moeten doen. Zit er wel aan te denken om die te vervangen door een fatsoenlijke wielset. Denk je dat ze serieuze schade gaan ondervinden van de wegen/kasseien daar? Zal m'n bandjes iig wat minder bar meegeven!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 28 mei 2013 om 13:09
Nee weet niet wat t is.. Je mag me training peaks inloggegevens wel.. maar goed zal strava opzoeken.
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op dinsdag 28 mei 2013 om 13:10
@pantaniet: ik heb nog een set shimano WHR-500 staan die je best mag lenen voor een weekend, ik gebruik ze toch nooit meer. Is 9-speed en shimano body.
Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op dinsdag 28 mei 2013 om 14:58
@lnnrt Thanks voor het aanbod, dat waardeer ik zeer maar ik zou niet te veel moeite doen om mij een wiel te lenen voor een recreatief rondje vlaanderen. Dat gaat misschien wat ver ;-)
Excuseer mijn onwetendheid maar jouw 9-speed wiel zou wel gewoon op mijn fiets kunnen? Heb nu 10-speed Ultegra 6700.
Anyway, als je het echt geen probleem vindt neem ik misschien nog even contact met je op, je woont ook in Utrecht toch?
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op dinsdag 28 mei 2013 om 15:35
Het gaat misschien wat ver, maar ik woon idd ook in Utrecht en dacht: dan worden die dingen ook nog eens gebruikt.
Maar vrees dat het niet gaat, volgens mij passen 10-speed shifters en 9-speed cassette niet. En de ketting kan ook wel eens een probleem worden. Helaas.
Veel plezier in Vlaanderen! Je zal daarna het gladde asfalt op de heuvelrug nog meer gaan waarderen :)
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op dinsdag 28 mei 2013 om 15:42
Mavic Aksium kunnen die kasseien in Vlaanderen prima aan hoor. Geen probleem!
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 mei 2013 om 16:25
@pantaniet:
Aksiums zijn hartstikke degelijk dus ik zou de moeite niet nemen om er iets anders op te zetten. En zo erg zijn die kasseien ook weer niet, overdreven gedoe altijd over dat je wielen kapot gaan.
Gewoon iets tussen de 5,5 en 6,5 bar in de banden en gassen.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 28 mei 2013 om 16:37
Ik rij wedstrijden op kasseien met minimaal 7 bar in me wielen.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 28 mei 2013 om 17:02
Ik ook. Maar in wedstrijden moet je op het asfalt, wat minstens 80% van het parcours is, ook nog hard kunnen rijden. Dat geldt voor een recreatief tochtje minder, dus zou ik gaan voor wat minder druk. Al lijkt 5,5 me wel vrij weinig.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 mei 2013 om 17:39
Ik doe zelf doorgaans voor 6 en achter 6,5. Dat werkt vrij aardig voor mij.
Wedstrijden is idd anders, dan is 7 wel verstandig idd.
Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op dinsdag 28 mei 2013 om 18:03
Nou thanks allemaal, wat een dagje fietsen in Vlaanderen teweeg kan brengen! Leuk om te lezen hoe hulpvaardig iedereen hier is! Zal m'n tocht iig op Strava zetten! En ik knal er 6 bar op met wat reservebandjes! Zin in!
@lnnrt waaraan herken ik je als je me inhaalt op de heuvelrug?
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 28 mei 2013 om 18:11
Mocht je nogmaals goesting hebben om het vlaamse ommeland ben ik altijd bereid om een rondje met je mee te rijden. :)
Misschien nog eens een idee om in de grote vakantie of in het prille najaar een Belgiumeditie op te starten met enkele ge
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 28 mei 2013 om 23:07
Vandaag en gisteren voor het eerst een tijdrit gereden in Nederland. Gister een trainingstijdrit in Oostwold(14.4km) met 41.5 gemiddeld en vandaag DK TT noord(15km) met een gemiddelde van 41.2. En dat zonder TT accesoires, just a race bike ;)
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op dinsdag 28 mei 2013 om 23:18
@kartje.
Was vorig jaar oktober dat we samen met onze talentvolle dame van Oudenaarde via De Muur naar Geraardsbergen reden en daarna per ongeluk de Bosberg ook nog tegenkwamen. Trouwens ook toen vooral op de terugweg wel aardige kasseistroken (Haaghoek!) inbegrepen en achteraf bleek ik toen al 2 spaken te hebben gebroken. Ik reed niet voor niks met open rem. En voor de bandenspanningsmannen, ik had ze opgepompt tot ca. 7 bar en dus achteraf te hard.
Maar kartje, dit was niet de blauwe route van het filmpje. Die leek mij persoonlijk te zwaar en daarom had ik dat 1e blauwe bordje maar weggehaald ;)
Met jou kaartje hebben we daarna eigenlijk het grootste deel van de rode route gereden en de thuiskomst in RVV museum was inderdaad schitterend.
Jou idee om dit met meer Wielerflitsers dit jaar te gaan doen lijkt me prima. Of vanaf Oudenaarde een leuke route of vanaf Wevelgem is het ook zeker de moeite waard voor een mooie tocht incl. leuke hellingen en wat minder kasseien.
Wat mij betreft vanaf augustus t/m oktober beschikbaar
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 29 mei 2013 om 00:00
@jens, zo dat is stevig!
Simplex en kartje, lijkt me leuk. Maar belgie is voor mij zon end karren op een dag. Hotel bij boeken wellicht.
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 29 mei 2013 om 00:01
Rennersbus organiseren ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 29 mei 2013 om 07:10
Mooi plan! Ik schrijf me ook vast in.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 29 mei 2013 om 08:30
Ok tof dat er behoorlijk wat ge
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 29 mei 2013 om 09:05
Hoeveelste werd je Jens? Tijdrit fiets met alles scheelt wel dike 2 per uur
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op woensdag 29 mei 2013 om 10:14
@Zwiggelbig
Laatste haha, deden 15 mee ofzo en was de enige zonder tt materiaal. Uiteindelijk maar 20 seconden trager dan de voor na laatste! Niets om voor te schamen dus ;)
Sven Kramer moest er ook starten, wel bij de elites natuurlijk. Kwam hij even aanscheuren in zen dikke BMW haha
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 29 mei 2013 om 11:41
Okay heb strava! Ramon Zwiggelaar it is. Strax eerste rit. 4 uur maar 130 hf dus zal nog wel geen 25gem zijn :p
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 29 mei 2013 om 11:45
@zwiggel
Top! Wedden dat je in notime een heel peloton aan volgers hebt?
Eerdere ritten kun je trouwens ook uploaden, als je de GPS-files hebt bewaard.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.