[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 470 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 27 mei 2013 om 08:47

@stoemper: Jammer dat je het vraagt...

Eerste dag was drama. Op de eerste kasseistrook kreeg ik er geen snelheid in en waaide ik er al af. En die is meteen na de neutralisatie.. Zo slecht ben ik nog nooit geweest.

Tweede dag ging beter. Begon bescheiden achterin maar zat na een kilometer of 10 vooraan. Kon me daar prima handhaven en zo gingen de eerste twee stroken voorbij. Het brak af en toe wel maar ik zat vrij comfortabel aan de goede kant. What a difference a day makes.

Uiteindelijk zwenkte iemand naar rechts, geen idee waarom, en raakte mij vol in de zijkant. Ik moest van de weg af en reed een struik in. Takken uit de spaken gehaald, achtervolgd en in die achtervolging opgeblazen. DNF dus.

Dag twee dus nog teleurstellender dan de eerste. Al vond ik het zelf vrij opvallend hoe groot het verschil was tussen dag 1 en 2 qua vorm. Ik heb daar geen goede verklaring voor.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 27 mei 2013 om 12:52

Bah donderdag natgeregend nu lekker ziek.. zaterdag nog even 45min op hoge hartslag gereden. 195watt gem met 160hf. Wel beetje raar. Die do begon ik al ziek te worden en kon ik niet eens 130watt gem rijden..aar was echt vies zaterdag. Zat de hele tijd onder de vliegjes..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op maandag 27 mei 2013 om 13:02

Slim om als je ziek bent op hoge hartslag te trainen..

Gister me eerste kwart traithlon gedaan. Niet ontevreden over de tijd, maar even afwachten op de officiele uitslag/tijd. Vooral het fietsen was zwaar met die harde wind..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 27 mei 2013 om 13:30

zwiggel ga is lekker fietsen, ipv dat gebral over een wattje hier en een wattje daar

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op maandag 27 mei 2013 om 13:32

@ Ridd Ley: Ok

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 27 mei 2013 om 13:56

@stoemper, wel uitgereden beide dagen? Dat is netjes, zeker bij deze wind. Rijd je met een ploeg mee?

Na 10 of 15 km hoorde ik vlak achter me wat gekraak bij de kartbaan, was dat de valpartij? Hoe lang duurde het voordat je terug was?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op maandag 27 mei 2013 om 14:01

Jeps, eerste dag 10km voor het einde, na net achter een (hele zware) val te hebben gezeten, weer teruggekeerd bij het peloton en in de buik als 42ste gefinishd. Tweede dag in de slotfase meegesprongen met de eerste achtervolging op de kopgroep die toen vooruit reed en uiteindelijk 15de geworden. 16de algemeen.

Valpartij waar ik bijzat de tweede dag was inderdaad bij de kartbaan. Vlak voor de kasseienstrook was ik terug. Ik gok een kleine 10km achtervolgen. Ik rijd voor de studentenwielerploeg uit Groningen, Nabu Hosting-Tandje Hoger.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 27 mei 2013 om 15:31

En genoten van het mooie Nuenen en Eindhoven, dat is natuurlijk het belangrijkste.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 27 mei 2013 om 17:12

Sinds v-v, schaam schaam, weer is een rondje getrapt uitgenodigd door het zonnetje. Ging redelijk, m'n cassette slipte nogal op de heuveltjes als ik op de pedalen ging staan. Opzich jammer want zie in strava dat het nog wel redelijk ging.

Moet echt zien of ik een leuk vakantie/najaarsdoelletje kan gaan fixen, anders schiet dat trainen er bij mij bij in...

http://app.strava.com/activities/56568266
gegevens van strava, gem. hartslag wat aan hoge kant met 150, maar opzich logisch.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 27 mei 2013 om 22:13

Velomediane claude criquielion, ga daar ook aan meedoen denk ik.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 27 mei 2013 om 22:34

@zwiggel: ik kon me bij de KNWU site inschrijven voor de Ronde van Haren komend weekend als amateur en wat schetst mijn verbazing: jij staat ook op de startlijst! Van je geloof gevallen? Als echte elite kun je natuurlijk niet tussen amateurs starten..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 27 mei 2013 om 22:56

@Ridd Ley rugnummer is plek in de uitslag

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 27 mei 2013 om 23:28

Oh dat wordt lachen. Staat zwiggel tussen de amateurs die hij te slecht vindt voor zichzelf...

Zwiggel, kun je je programma doorgeven? Dan kunnen we een prono organiseren mbt het aantal kilometers voor je uit koers wordt gehaald.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op maandag 27 mei 2013 om 23:42

Ik zit me nu alweer te verkneukelen op de mooie verslagen die gaan komen. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Noppes op maandag 27 mei 2013 om 23:45

Jongens, niet zo pesten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op dinsdag 28 mei 2013 om 00:29

@ Mapsv: zeker genoten van dat Brabantse land. Vooral de vluchtheuvels, middenbermen en wegversmallingen waren uiterst vermakelijk. Wel miste ik de local hero aan de start...

@ RiddLey: Haren is combikoers elite/beloften/amateurs

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op dinsdag 28 mei 2013 om 09:25

Voor de vlaamse vrienden, ik ga zaterdag in de omgeving van Oudenaarde fietsen. Zat zelf aan 1 van de 3 RvV lussen te denken. Wel zo handig natuurlijk. Raden jullie dat aan of beter een eigen route? Heb wel een garmin. Lange vlakke kasseistroken houd ik niet zo van ;-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 mei 2013 om 09:54

@pantaniet:
Die RvV lussen zijn wel chill, moet je wel die van de finale nemen die is natuurlijk het leukst . Let wel: (no offense Vlamingen) ze zijn weliswaar bewegwijzerd maar dat zegt in Vlaanderen niet altijd even veel, ben daar toch wel een paar keer de route kwijtgeraakt omdat de bordjes op zn Belgisch stonden opgesteld :p
Garmin zou daar wel een oplossing voor zijn iig.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 28 mei 2013 om 10:16

@pantaniet die rondes zijn wel tof, elke route heeft zijn kenmerken dus als je van meer kasseien houdt of van de bergjes kun je een andere route nemen. Simplex en ikzelf hebben vorig jaar (denk ik ) de blauwe route gevolgd en het eerste bordje was weg. :p Blijkbaar vinden sommige toeristen het leuk om zo'n plakkaat mee te nemen naar huis als souvenir. Dus zijn we naar het (mooie) RVVmuseum geweest waar alle routes starten en daar een kaart gekocht voor een spotprijs van 2 euro en daarop kun je wel iets beter de route volgen. :p
edit: mijn info is al achterhaald, er is een nieuwe bewegwijzering en sinds mei van dit jaar kun je zelf je tijden laten registreren via een chip.

linkje met meer info

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op dinsdag 28 mei 2013 om 11:03

Thanks voor de tips beiden! Denk dat ik dan voor rood ga met blauw als back-up als het weer niet meewerkt die dag. Zal de route iig ook op mn Garmin zetten!

Waarom is die blauwe trouwens de pittigste? Heeft toch veel minder klimmetjes dan de rode?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 mei 2013 om 11:14

Heeft er vooral mee te maken dat de Paterberg, Koppenberg en Kwaremont erin zitten denk ik. In de rode lus is alleen de muur zwaar.
Overigens, bedenk ik me nu: de Muur was laatst dicht, weet niet of dat nog zo is maar daar kun je denk ik niet over. De klim die ernaast ligt is ook zwaar maar wel wat minder mooi, je kunt volgens mij ook vrij makkelijk een stukje rood rijden, die routes raken elkaar ergens halverwege als ik het goed heb.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 28 mei 2013 om 11:17

@pantaniet dat komt omdat je in de blauwe route, de Paterberg, koppenberg en de oude Kwaremont over moet. Ook de kluisberg is niet te onderschatten (lang en iets minder steil dan de vlaamse kant). In de rode lus heb je natuurlijk de MUUR en een andere pittige bergjes maar die iets minder lastig zijn dan de blauwe;
edit: wat Stondedcamel heeft aangehaald. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 28 mei 2013 om 11:32

@ Stoned hahaha best joh.. Maarre.. Omlopen liggen mij veeel beter dan stomme criteriums. Ik los daar dus soms echt al na een rondje en soms na 10 rondjes of 20 echt afhankelijk van het parcour.. Maar meestal is t binnen 10.. Omlopen kom ik dan al veel verder mee.. Maar die kan ik niet zoveel vinden of zijn heel ver weg.. Maar dat vind ik t pas waard wanneer ik standaard eerste 30km mee ge komen :D Jaja dat lijkt op niks.. Maar ik ben niet zo'n krachtpatser als de meeste hier van jullie.. Ben maar een klein illig ventje van 54kg :| Die een hekel heeft aan de wind.. Tenzij die aan het kitesurfen is maar op de fiets... Yak
Omloop van de kompenije | Elite
Wielermeerdaagse Noordenveld in Peize | Elite
Ronde van Gorredijk Elite/belofte/amateurs
Omloop van Bedum Elite/belofte/amateurs
Acht van Annen Elite/belofte/amateurs
Ronde van Eelde Elite/belofte/amateurs
Ronde van Haren Elite-Mannen/Beloften/Amateurs

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op dinsdag 28 mei 2013 om 11:43

@stoned en kartje thanks wederom, twijfel nog wel steeds maar ga het op de dag zelf beslissen!

@zwiggel, zit je nou al op Strava? Je weet wat het is. Half Wielerflits zit er op (zelfs ik als recreatieve fietser) en het halve peloton ook (kun je wat van leren en trainingschema's en wattages afkijken).

Ik zou jou daar iig graag volgen. Totdat ik jouw verrichtingen op Strava kan volgen denk ik nog steeds dat je ons hier allemaal zit te trollen. Zwiggelbig: real or hoax?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op dinsdag 28 mei 2013 om 11:43

Kompenije? Dat is op de dag van het NK, moet je daar niet rijden Zwiggel?

1 2 ... 470 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.