Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 23 mei 2013 om 13:27
@stoned Wat bedoel je met lichaamsbouw?
Ik rij ook wel trainingkoersjes en die begin ik nu al bijna altijd uit te rijden voor de hardheid..
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 23 mei 2013 om 13:50
Die trainingskoersjes kun je ook rijden als je amateur bent. Onderschat dat niveau niet hoor! Kan je nog een hoop leren en hardheid op doen. Als je je eerste koersen gaat rijden bij de elite/beloftes ga je af! Daarvoor moet je al de nodige basis hebben. Vind het knap van je dat je het volhoudt maar vraag me af of het de juiste optie is. Hoe oud ben je eigenlijk?
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 23 mei 2013 om 13:55
Ridd Ley, logisch verhaal, maar verspilde energie. Zwiggelbig heeft blijkbaar een plan gemaakt en gaat daar niet van afwijken. De tijd zal het leren.
Zijn er nog mensen die Les Trois Ballons gaan fietsen 8 juni?
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op donderdag 23 mei 2013 om 13:58
Moi. Vorig jaar 9 uur over gedaan, maar ik begreep dat het parcours is veranderd.
(Overigens ga ik niet als er hondenweer wordt voorspeld)
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 23 mei 2013 om 14:35
@Ridd Ley, nog niet ingeschreven dus?
Route inderdaad veranderd. Geen finish bergop meer. Wel een stukkie langer geloof ik, 213km.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 23 mei 2013 om 15:29
Staan er meer mensen zondag aan de start in het Land van Bartje?
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 23 mei 2013 om 17:04
Les Trois Ballons, mooi! Vorig jaar reed ik net boven de 8 uur, terwijl ik nog 10 minuten voorlag op het schema van 8 uur voordat ik aan La Planche begon. Dat was echt een killer, maar die is dit jaar geschrapt. Veel succes in ieder geval!
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 23 mei 2013 om 17:44
@jens,
Ik mocht/kon hem rijden maar heb zelf besloten om er vanaf te zien. Afgelopen weekend een zwaar weekend gehad met een internationale meerdaagse, driedaagse van Axel. Met verschillende landenteams over heel de wereld en maar 3 nederlandse ploegen en 4 districtsteams uit Nederland.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 23 mei 2013 om 21:42
@Gesink/dekker
Aha, jammer! Rijd je nieuwelingen of junioren? en welk team?
Zelf probeer ik na men val van maandag, zondag gewoon te knallen tijdens Land van Bartje. Maandag een trainingstijdrit. Wat ook wel nodig is haha! en dinsdag misschien DK TT. Zoveel mogelijk wedstrijden rijden want volgend jaar zijn we al elite/belofte :(
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 23 mei 2013 om 21:52
@jens,
Ik rij bij de junioren van Westland Wil Vooruit, en heb dit jaar de ronde van stampersgat gewonnen bij de junioren. Dat was een criterium van 2 kilometer. Nu weet je gelijk me naam:p
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 23 mei 2013 om 21:59
@zwiggel:
Ik reed mn eerste trainingskoers gelijk uit en in train max 8 uur per week...
Met lichaamsbouw bedoel ik dat je een kleine dwerg bent en je dus verdraaid goed moet zijn wil je het in een peloton vol beren van amateurs volhouden, laat staan bij de elite. Als je groot en sterk bent heb je het al wat makkelijker wat dat betreft.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 23 mei 2013 om 22:08
@stoned
Moet ik mij met 177 nu ook aangesproken voelen ???? ;)
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 23 mei 2013 om 22:12
@Maikel:
Jij bent ook een kleine dwerg maar jij doet het verdraaid goed ;)
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 23 mei 2013 om 22:13
Scotty, Riddley, ik ben van de partij op 8 juni. Vorig jaar goud, maar alleen met volledig gebruik van mijn seniorenbonus: 9u38 ofzo. Streeftijd dit jaar is 8u59, maar iets daarboven is ook prima.
In ieder geval hebben we dit jaar voldoende in typisch Vogezische omstandigheden kunnen trainen ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 23 mei 2013 om 23:14
@Gesink/dekker
Oke, ik rijd pas sinds 2 weken weer wedstrijden. Heb daar dus niet meegereden maar na onderzoek ben ik er achter gekomen ;) Wat rijd je nog dit seizoen?
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op vrijdag 24 mei 2013 om 08:52
@xistnc doe je weer een reisje met een WF mannen? Was altijd leuk om te lezen. :)
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 24 mei 2013 om 09:16
@kartje
Ik reis dit jaar vanuit het zuiden richting de Vogezen. Na de Giro hoop ik een plek te vinden met een flinke zonkans.
Maar wanneer kom je nou zelf een keertje meedoen? Dat is n
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op vrijdag 24 mei 2013 om 09:41
Zoals ik de vorige jaren heb meegegeven valt Les 3 ballons heel slecht met mijn examens, maar normaal gezien heb ik volgend jaar geen examens in de maand juni (maar eerder in de maand april) dus ik zal er alles aan proberen te doen om dan eens echt mee te doen, en mezelf over die bergen heen te sleuren. :p
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op vrijdag 24 mei 2013 om 13:28
@xistnc, voor een flinke zonkans moet je niet naar de Vogezen ben ik bang.. Maar laten we er op hopen!
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op vrijdag 24 mei 2013 om 18:28
@xistnc. ook ik moet dit jaar passen voor de Vogezen om te kijken en te fietsen. Maar met wat zon aldaar krijg je een prachtige tijd!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 25 mei 2013 om 11:58
142km.. lekker bezig!
Man tijdens trainingkoers donderdag helemaal nat geregend en nu lekker ziek.. Moest 5 uur trainen maar dat word hem dus niet helaas!
@stoned Klopt.. Ik werd zaterdag ook gewoon bam aan de kant gebeukt door een grote lange conti renner die in paar tellen voorin zit en ik blijf achterin kloten.. Maar kan ik niet gewoon schouders trainen?
Off: Ik heb Dura Ace c50 te koop voor wie wilt. 800. Zijn tubes.
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op zaterdag 25 mei 2013 om 15:57
Hahaha, train jij lekker je schouders. Dan zit je vast sneller voorin!
En die wielen, die zijn zo goed al nieuw zeker. Er is maar een paar bochten meegefietst, haha. :p xD
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op zondag 26 mei 2013 om 22:26
He Ridd Ley, hoe ging het in Brabant?
Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op zondag 26 mei 2013 om 22:28
Wat zijn die fietsweekenden in Zuid-Limburg toch heerlijk. Ook omdat dit weekend Limburgs Mooiste weer op de planning stond en er na een week weersvoorspelling met neerslag, er zaterdagochtend een waterig zonnetje stond en 's middags de temperaturen tot een graad of 15 opliepen. Vrijdag en vandaag helaas in wat slechter weer moeten fietsen, maar zo vaak ben ik er niet! Dit was ondertussen mijn 3e keer en elk jaar weer een paar kilometers extra. Ik was blij te constateren dat ik bergop vooral mensen voorbij reed en na 150km nog een flinke versnelling op de Rohrberg kon plaatsen. Nu weer toewerken naar de volgende tocht en steeds verder komen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.