[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 468 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 20 mei 2013 om 17:58

Haha Zwiggel, lekker bezig jongen! De eerste bocht gelost worden, dat is wel een kunst.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 20 mei 2013 om 18:19

Vandaag district kampioenschap noord.
Mocht voorin starten. Kon me gelukkig is vasthouden aan de jury bus zodat ik niet al posities verloor door mijn inklikkunsten. Wat een groot verschil is dat zeg! Na een km lag ik al bijna onderuit door een metec renner die me aan de kant wilde beuken en ik tegen hem aanhing. Voor hem had t wel effect want in notime zat die ineens voorin..ik verlies telkens voor een bocht al posities en ben nog best wel een bangerd..
Maar dit keer gingen de bochten me wel goed af in t begin! Halverwege t eerste rondje moest ik er af me ademhaling was helemaal fucked up maar zag t stilvallen dus deed er alles aan om terug te komen en dat lukte gelukkig. Na t eerste rondje zat ik al achterin. Wegen waren heel smal en enige opschuif plekken is als t op de kant gaat en je e voorbij kan knallen..
Maar dan elk keer na een bocht kon ik eerst wel meekomen met t optrekken alleen zit je dan telkens op een lint helemaal stuk te gaan terwijl ze voorin lekker chil zitten. Nou vlak voor einde 2e ronde zat ik laatste wiel en voor me liet jongen gat vallen. Was van nwvg dus dacht kan wel blijven zitten. Maar dat ging dus niet zo goed.. toen kwam er weer een bocht waar ze vol gingen doorttrekken en toen waaierde ik er af.
Als ik er nog 6km bij was gebleven was het toch een verbetering van 100% ten opzicht van me laatste record! Aalten kwam ik tot 15km vandaag 24km! Zit in elk geval progressie in ^^

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 20 mei 2013 om 18:28

Dus nu eraf na pak em beet 6 bochten? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 20 mei 2013 om 18:43

Vandaag DK Zuid-Holland gereden. Hondenweer, was al doorweekt toen ik bij de start kwam. Affijn, bij de start flink wat plekken verloren doordat ik niet ingeklikt kwam maar wel redelijk meegereden. Amateurs en Sportklasse reden samen. Eerste 15 ronden had ik het lastig bij de optrekmomenten na de bochten maar ik merkte dat naarmate de koers vorderde het steeds makkelijker werd. Ook wel wat ik verwacht had eigenlijk, ben niet zo explosief maar met mn duurvermogen zit het wel snor.
Op 4 ronden(8km) van het einde wat naar voren gereden en uiteindelijk op 1km van het einde(sportklasse sprintte 2 ronden voor de amateurs af) weggesprongen en naar een andere eenzame vluchter geprobeerd toe te rijden. Helaas liepen mn benen helemaal vol, kwam ik er net niet bij, en was het op 400meter van de streep afgelopen en werd ik bijgehaald. Daarna sprint laten lopen en achterin het peloton gefinisht. Dik tevreden uiteraard, was mn eerste KNWU wedstrijd (2 weken geleden alleen 42km meegewaaid in Noord-Beveland). Uiteindelijk 18e gefinisht als een na laatste van het peloton.
De terugweg op de fiets was overigens wel bar, gelukkig waaide het niet anders kon ik me de komende 4 dagen ziek melden denk ik :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 20 mei 2013 om 19:00

@stoned wow je eerste koers en dan zo koersen.. netjes. Als je t de volgende keer weer zo lastig hebt in het begin weet je in elk geval dat je het kunt en het tussen je oren zit

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op maandag 20 mei 2013 om 22:35

Vandaag DK noord junioren gereden. 84 km aan 7 rondjes. Eerste echte wedstrijd op NLse bodem.. Benen waren goed en zat ook lekker voorin mee te draaien tot 2 rondes voor het einde. Ik wil naar voren fietsen en krijg geen ruimte. Raak in de berm en probeer daarna de weg weer op te gaan. Op het moment dat ik op het asfalt kom glij ik weg. 3 hechtingen in men kin, en schaafwonden op de heup, hand en knie

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 20 mei 2013 om 23:33

@Jens wel super mooi rondje he. Alleen heel smal

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 21 mei 2013 om 09:00

Klasse Herman!
Heb hier bij WTOS ook al eea gehoord dat je met flink wat pils in de benen je beste resultaten behaalt. Zal dat binnenkort ook eens gaan proberen :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 21 mei 2013 om 10:10

Wow nice Herman! Talentje

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op woensdag 22 mei 2013 om 09:13

@Zwiggel

Je hebt koersen gereden waarin ook amateurs mochten meedoen (denk aan Bolsward).

Die jongens reden de koers in veel gevallen uit terwijl jij er al snel uit lag.

Mag ik vragen waar je het op baseert dat de Amateur klasse (op dit moment) te 'laag' voor je is?

Ik zou zeggen: schrijf je in voor Someren-Peer-Someren en laat maar zien dat je daar kunt finishen, of zelfs meedoen om de prijzen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 22 mei 2013 om 09:20

@stonedcamel ik kan dat beamen :p Als ik toertochten rij waarbij ik de dag ervoor net iets te zwaar ben weggeweest rij ik steeds mijn medefietsvrienden eraf, terwijl dat anders mij niet zo goed lukt. :p
@Herman netjes hoor!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 22 mei 2013 om 11:51

@kartje, volgens mij komt dat gewoon doordat de verwachten van jezelf dan erg laag zijn..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 22 mei 2013 om 14:22

@Ridd Ley:
Zwiggel bassert dat op dat hij een keer pas half koers gelost werd bij de amateurs geloof ik.
Ik vermoed dat ik met mijn sportklasse conditie hem er nog af rij...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op woensdag 22 mei 2013 om 15:08

@ Stoned: vermoed? Jongen, jij reed gewoon supergoed in Beveland. Zwiggel was daar al na 3 km hard gelost.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 22 mei 2013 om 22:00

Voor mij hoeft Zwiggel niet onder te doen in ieder geval. Vandaag na al wel 10 km gelost! Ik kon totaal geen kracht zetten en geen cadans houden. Dacht dat m'n rem aanliep zo slecht ging het, ik heb hm nog open gedraaid tijdens de wedstrijd. Vlak daarna moest ik van de fiets om over te geven. Ongelofelijke off day. Geen friet meer eten voor de wedstrijd

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 22 mei 2013 om 22:11

@Scotty dat kan ook, maar zo heb ik nog eens mijn beste prestatie neergezet op de 10 km hardlopen. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 23 mei 2013 om 00:00

@maps ik weet wel een rare training.. vervang een duurtrai ing maar hou zelfde uren aan
En doe dan 5minuten zwaar verzet en dan 5minuten licht verzet. In je zones blijven dat bepaald cadans. Is je duurtraining 4 uur dan gewoon 4u doen.

Maarre ik basseer t op t feit dat ik fucking goed bent. Want wr is geen enkele amateur die 97km rijd met 25gem aan 148 wattage hartslag 141! Jaja..

Maar even serieus. Me laatste koers was al 80% verbetering! Ik zou niet echt gemotveerd zijn voor amateurs. En daarbij al die lui fietsen vlak veeeeel harder dan mij. Zelfs die oude mannen kunnen belachelijk hard fietsen. En dit is veel leuker om zo voor gek te staan en soms tussen hele goede lui van lse of continentals. En als je t dan uiteindelijk flikt om mee te komen en later te lossen dan een ander die een op een sterker is in training dat is zoooo mooi! En ik verbaas me er telkens over hoeveel discipline ik heb om zoveel te trainen.. heb nog nooit wat volgehouden..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op donderdag 23 mei 2013 om 06:57

Heb je er weleens over gedacht om je aan te melden voor een rubriek over jouw belevenissen in "Man bijt hond". Dat zou een giller zijn!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op donderdag 23 mei 2013 om 08:37

@greenride, Top idee! als een soort rapper sjors maar dan fietsend.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op donderdag 23 mei 2013 om 08:40

@zwiggel

Je rijdt liever bij de elite omdat amateurs te hard fietsen?

Klinkt ontzettend logisch. Ik denk dat ik Blanco ga bellen om de Tour de France te rijden want in de Sportklasse moet ik er steeds af.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 23 mei 2013 om 09:13

@Ridd Ley:
Laat hem maar joh, die jongen is zo stronteigenwijs, die wil dat niet snappen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 23 mei 2013 om 11:35

Laat mij maar lekker afgaan bij de elites.. als ik volgend jaar klassiekers maar uitrij

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 23 mei 2013 om 11:46

Nou zwiggel, ik wens je veel sterkte maar ik vrees dat je daar gewoon lichaamsbouw, talent en vooral heel veel zelfkennis en realiteitszin voor mist...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 23 mei 2013 om 11:47

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Noppes op donderdag 23 mei 2013 om 12:04

Als ik zwiggelbig was zou ik tot mijn oorlellen volstoppen met CERA.

1 2 ... 468 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.