Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 15 mei 2013 om 11:44
@lnnrt inderdaad Garmin maar dat kost zo waanzinnig veel. Maar ik ben wel van plan als ik afgestudeerd ben die tocht te ondernemen doorheen La Douce France.
De vend
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 15 mei 2013 om 12:31
@kartje
Yep, die Evy. Om haar boek te promoten, maar over het boek is weinig gesproken :p.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 15 mei 2013 om 13:40
@Onie ik lees het hier juist in de krant, Matthijs komt bronstig van haar stem? :p Wow 1,5 miljoen vlamingen maakten al gebruik van haar start to run boeken wat een enorm aantal. En nee ik behoor niet tot die categorie,... :)
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 15 mei 2013 om 23:02
250 kilometer in 3 dagen! #zwiggelmodus
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op woensdag 15 mei 2013 om 23:14
Vierde geworden bij District Kampioenschap Tijdrijden. Stond mega veel wind op de Waaldijk bij Tiel . Laatste 2 km was ik dan ook compleet leeg en kwam ik haast niet meer op gang tegen de wind in. Daarmee podiumplaats verloren. Wel goede les voor volgende keer hoe ik het beter kan indelen. Het blijft een moeilijke discipline!
10,9 km | 41,78 km/h
Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op donderdag 16 mei 2013 om 12:35
Even een kleine vraag over de rusthartslag hier. Deze heb ik eigenlijk nooit gemeten, maar aangezien ik net in het ziekenhuis moest zijn werd de hartslag daar opgemeten. Ik zat op 49. Maar is dit mijn rusthartslag of ligt deze nog lager als ik het 's ochtends gelijk na het ontwaken opmeet? En wat betekent een lage rusthartslag? Hopelijk kunnen jullie mij informeren!
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op donderdag 16 mei 2013 om 12:57
49 is inderdaad je rusthartslag op dat moment, het kan zijn dat deze 's ochtends nog een paar slagen lager zal zijn, maar het zal nooit veel lager zijn. En wat het precies betekent weet ik niet, maar je hoort vaak dat (top)sporters een lagere rusthartslag hebben. Lijkt mij dat het hart dan gewend is aan inspanning en daardoor minder vaak hoeft te pompen.
Van de site van de hartstichting
"Hoe groter en sterker de hartspier is, hoe minder vaak hij samentrekt en ontspant om het bloed door het lichaam te pompen. Daarom:
- klopt het hart bij pasgeborenen zo'n 120 keer per minuut. Bij kinderen en jongeren is dat 80 tot 100 en bij volwassenen 60 tot 70 keer per minuut;
-hebben topsporters een lagere hartslag dan mensen die weinig sporten"
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 16 mei 2013 om 17:24
Niks om je druk over te maken -Remy. Die van mij ligt bij het opstaan op ongeveer 41-42.
Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op donderdag 16 mei 2013 om 17:55
Zorgen maakte ik mij gelukkig niet, maar was uiteraard wel benieuwd wat je er precies uit op kan maken.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 19 mei 2013 om 11:39
Bende.. ok nu vraag ik er ook om om gebasht te worden..
To aaalten ging ik elke week nog verder mee in koers en kwam ik bijna t stuk door tot er getemporiseerd werd. In Aalten hard gevallen 2 weken geen koers. Gisteren helemaal naar Bolsward gereden. Starte 3e rij. Echt iedereen reed me al voorbij tot eerste bocht. Kwam maae niet in de wielen fietste er hele tijd achter. 1e bocht was ik er weer bij maar ik kon echt echt niet meer optrekken en lag er hier al af. 2e bocht was ik er weer bij maar t stuk hard optrekken ging weer niet totaal en binnen 1,5km gelost. Uit koers en maar doorgereden tot ik 3 uur had die dag. Tja nu wel weer vol trainingschema met veel koersen koersritme opdoen!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 20 mei 2013 om 12:20
Gaat Herman strax het DK noord winnen?
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op maandag 20 mei 2013 om 12:49
Prachtig verhaal zwiggelbig, ik heb weer genoten van je belevenissen in de koers!
Ik vraag me alleen af: als je aan de start verschijnt, staan de andere deelnemers je dan bang aan te kijken omdat ze vrezen dat je ze helemaal de vernieling in gaat rijden?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 20 mei 2013 om 14:43
Weet niet. Start zo in annen. Zal er op letten voor je
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op maandag 20 mei 2013 om 14:58
Zwiggelbig neemt het op tegen Sven Kramer en Menno Altena. Dat wordt een ware clash-of-the-titans.
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 20 mei 2013 om 14:59
Menno wie? Kat. Bakkie.
Go get them Zwiggel!
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op maandag 20 mei 2013 om 15:40
Vandaag DK oost voor junioren gereden. Ging makkelijk, Waren een paar sterke teams die de koers stil legden omdat hun teamgenoten in de kopgroep zaten. Kopgroep van 4 heb ik daarna ook niet meer teruggezien.
Zat een klimmetje in op de finishstraat van 200 meter aan 7%, hier de laatste ronde met 43 per uur omhoog gereden wat resulteerde in de 5 plaats van het peloton. (9e overall). Zeer tevreden, want is de eerste koers die ik uitrijd
Oorspronkelijk geplaatst door nietram op maandag 20 mei 2013 om 15:48
@rik321
Daar heeft m'n broertje ook gereden, alleen dan bij de nieuwelingen (WV de IJsselstreek). Zit jij bij de Adelaar ofzo?
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op maandag 20 mei 2013 om 15:49
Ja, ijselstreek rijden we mee samen (combiteam)
Oorspronkelijk geplaatst door nietram op maandag 20 mei 2013 om 15:53
Ja, klopt. Ging er trouwens bij het DK iets niet helemaal goed tussen de junioren en de sportklasse? Zoiets hoorde ik namelijk...
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op maandag 20 mei 2013 om 16:13
Haha, ja. Oldenzaal legde de koers beetje lam, waardoor we ingehaald werden door de sportklasse! beetje blamerend maargoed. Vervolgens toen we er 300 meter achter reden, reden we er weer naartoe en jaagden we met z'n allen dwars door het sportklassepeloton naar voren. En dat terwijl zij aan het afsprinten waren XD
Oorspronkelijk geplaatst door nietram op maandag 20 mei 2013 om 16:15
Haha dat zullen ze van de sportklasse leuk hebben gevonden :p
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op maandag 20 mei 2013 om 16:21
Niet echt grappig toch? Als je je koers lam legt en je laat inhalen door mensen die wel koers willen maken wees dan ook zo netjes om ze gewoon hun sprint te laten rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op maandag 20 mei 2013 om 16:33
Ze konden prima afsprinten. Wisten wij veel dat zij maar 45 km hoefden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.