Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 10 mei 2013 om 14:57
Tecklenburg is super leuk als je maar weet waar de mooiste heuveltjes en klimmetjes zitten. Er is een weggetje vanaf de top van teckelenburg naar beneden lang stukje kom je onder viaduct door en eindig je bij een rotonde. Als je daar links af gaat en dan 7km doorrijd kom je ook over een spoorweg als t goed is. Dan moet je ergens links afslaan en als je dan doorrijd kom je bij de langste uit met haarspeldbochten :P
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 10 mei 2013 om 14:59
@Zwiggel Kijk maar een keer welke spieren je in je armen aanspant tijdens acceleratie.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 10 mei 2013 om 15:09
Zelf rondrijden in Tecklenburg is kut als je de weg niet weet, gelukkig weten de organisatoren van de Tecklenburg Rundfahrt de weg wel. Echt een hele toffe toertocht is dat!
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op vrijdag 10 mei 2013 om 18:36
Wou daar ook rijden, maar "helaas" wacht zondag de promotiewedstrijd richting de vierde klasse:D
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 11 mei 2013 om 21:24
Moet altijd duurtraingen doen op 130hf maar dan zijn me gemildedes zo dramatisch.
Vandaag planning 3 uur. Kwam tot 50km 175watt gem 29.3/h 153hf.
Vreselijk veel regen en keiharde wind. Geen handschoenen aan en ging echt helemaal stuk! Kon niet meer remmen en wilde tussenstop maken bij iemand. 1km voor ik daar was ging ik p een vrede manier weer keihard onderuit!! Lekker glijden zoals die lui gisteren.
Snap wiggins dan ook wel. Had t helemaal gehad en pa gebeld.
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 11 mei 2013 om 21:44
En toen?
Wat vindt je pa er eigenlijk allemaal van?
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 11 mei 2013 om 22:37
Nieuw record in plaatsnaambordensprintje vandaag: 1400 Watt ! :)
Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op zondag 12 mei 2013 om 01:06
@zwiggel ik geloof je gewoon niet.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 12 mei 2013 om 03:30
@Pantaniet Wat niet?
@Spartacus dam netjes! Mijne staat op 1050
@xistnc Dat boeit niet. Die snappen er niks van en laten mij alles gewoon zelf uitzoeken. Ik krijg vaak al een preek als ik zeg dat ik ga trainen terwijl het hard regent of sneeuwt of als ik 5 uur op de fiets zit. Jullie daar geen last van?
Pff heb nog nooit zolang nagebibberd als vandaag. Door de regen fietsen vind ik wel heerlijk maar als je ook maar iets niet goed hebt qua handschoenen of korte broek in dit weer en schoenen die helemaal volzitten met water dan word het ineens hels. Respect aan die MSR renners. Ik was afgestapt.. Maar heb dan ook warme genen!
Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op zondag 12 mei 2013 om 12:08
@Zwiggel eigenlijk alles niet, ik denk nog steeds dat je iedereen hier voor de gek houdt. Met je trainingsschema's, kuurtjes en alle andere verhalen. En dan met 153hf 29.3km/h gaan. En zogenaamd Strava niet kennen.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 12 mei 2013 om 13:24
Waarom zou ik voor ik t nu zou googlen moeten weten wat strava is? Ik train en gooi alles op trainingpeaks. Nou volgens mij heb ik dan alsnog de laagste trainingwaardes hier..En met die gegevens fiets ik nog geen half koers uit
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zondag 12 mei 2013 om 13:39
Gisteren Ronde van Noord-Beveland gefietst. Was echt een gekkenhuis, parcours was aangepast en er zat na 3km al een kasseistrook in. Keiharde wind en bijna de hele tijd van de zijkant. Stond helaas vrij ver van achteren bij de start waardoor ik eigenlijk bij voorbaat al kansloos was, zeker met mijn nog beperkte pelotonervaring. Na een km of 3 lag alles al helemaal uit elkaar door de harde wind. Na de kasseien vol doorgebeukt maar doordat ik weinig ervaring heb veel te veel wind gevangen en krachten verspeeld, helaas ook geen goeie samenwerking in de waaiers, na 20km was het eigenlijk over en toen reed ik afwisselend met verschillende groepjes. Ondertussen ook nog een paar flinke slagregens en een hagelbui op mn harses gehad en dat maakt het echt loodzwaar. Na 40km uit de koers genomen, helaas net de 2de ronde niet gehaald. Uiteindelijk was het gemiddelde van de winnaar 38,5 en zijn er 33 van de 122 renners geklasseerd: zegt genoeg.
Zelf had ik 40km met 38,5 gemiddeld en ik was behoorlijk stuk
En toch was het machtig mooi en zou ik morgen weer meedoen :)
Weet iig wat me te doen staat: goed leren sturen en in een peloton leren fietsen, aan de kracht ligt het niet volgens mij.
Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op zondag 12 mei 2013 om 14:06
@ Onie,
Ik stond vorig jaar in de Tecklenburger Rundfahrt geparkeerd op dat enorm steile stukje dat ineens opdoemt na die afdaling in het bos. Ik kon niet meer tijdig terugschakelen vanaf het buitenblad. Dan baal je wel als je een stukje moet lopen! :(
Was Erben Wennemars ook weer van de partij om zijn toertocht te promoten?
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zondag 12 mei 2013 om 14:06
Doe mee met Someren-Peer-Someren, Wouter!
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 12 mei 2013 om 14:13
@Tre Cime di Lavaredo
Heb wel flyers zien liggen van die tocht, maar Erben zelf niet gezien.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 12 mei 2013 om 17:53
Afgelopen weekend Tour de Himmelfart gereden in Denemarken. Mijn eerste wedstrijd van mijn leven. Wist dus totaal niet waar ik mezelf moest en kon plaatsen. Wist dat de Denen en Noren daar echte beren zijn maarja.
Eerste etappe was een omloop van 65 km in 4 rondjes. Eerste rondje bij het peloton kunnen blijven maar moest het in het 2e rondje toch laten gaan. Die etappe 114e geworden.
Tweede etappe was een criterium van 45 minuten met rondjes van 1.7 km. Zat een best klimmetje in en moest het peloton laten gaan na 6 rondes ongeveer. Daarna nog paar rondes doorgereden tot dat ik gedubbeld werd en uit koers moest.
Derde etappe was een tijdrit, mijn eerste tijdrit in mijn leven. Die ging heel slecht. 11.2 km in 18;40. Balen maar weer verder!
Vierde etappe was een omloop van 50 km in 8 rondes. Ook hier zat een pittige beklimming in waar volle bak naar boven werd gereden. In de 5e ronde moest ik hier het peloton laten gaan.
De vijfde en laatste etappe/ koninginnerit was 130 km in 9 rondes. Hier zat echt de pittigste beklimming van de week in. Erg zwaar rondje waar ik uiteindelijk iets meer dan een ronde bij het peloton kon blijven.
Uiteindelijk zijn er van de 190 gestarte renners 63 gefinisht. Ik ben 57e geworden. Toch tevreden en terug mogen kijken op een hele leuke en zware week in Denmark!
Nu de kop er af is wil ik veel meer wedstrijden gaan rijden. Volgende week waarschijnlijk DK Noord in Annen!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 12 mei 2013 om 19:09
Hoezo Is jou eerste koers ooit helemaal in Denemarken?
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 12 mei 2013 om 19:14
Door weinig kilometers te hebben gereden afgelopen winter was mijn plan om vanaf 2e helft dit jaar pas Klassiekers bij de junioren mee te pakken. Onze ploeg rijd elk jaar Tour de Himmelfart in Denemarken en omdat iemand met een schouderblessure af moet haken, ben ik alsnog gevraagd om mee te gaan. Ben zeer benieuwd hoe het daar gaat lopen. Is de eerste rittenkoers voor mij, we zullen het zien. Ik houd jullie op de hoogte!
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op woensdag 15 mei 2013 om 10:30
Zaterdag vertrek ik met mijn broer voor een zesdaagse fietstocht Maastricht-Basel op de racefiets. Helaas wordt er zaterdag zuiderwind voorspeld, dus als er mensen hier op het forum toevallig uit Maastricht komen, en ons het eerste uur uit de wind willen houden, heel graag ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Headcase op woensdag 15 mei 2013 om 10:37
Hee Innrt, wat een leuke tocht, veel plezier. Zie het maar zo: door de tegenwind de eerstedag, doe je hardheid op om de bergen in de laatste dagen aan te kunnen.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 15 mei 2013 om 10:49
De terugweg met de trein mag ik hopen? :p
Is inderdaad een leuk initiatief, had vorig jaar hetzelfde idee met een vriend om een tocht te doen richting het zuiden van Frankrijk, maar geen van beiden is goed in kaartlezen en plots sloeg de schrik in onze benen, want wat als we midden Frankrijk verdwalen? Want ons Frans is ook maar goed genoeg om ons wat uit de nood te helpen. Dus werd het maar een 2daagse in de vertrouwde omgeving van de Vlaamse Ardennen. :p
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op woensdag 15 mei 2013 om 11:04
Terug met de trein inderdaad. Het wordt voor ons de derde keer dat we zo'n tocht maken (We zijn al naar de Vendee en naar Kopenhagen geweest). En wat betreft verdwalen: Garmin is your friend. Ik zou het je echt aanraden om je idee toch nog een keer te overwegen kartje!
En Headcase, tja zo kan je het ook bekijken :)
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 15 mei 2013 om 11:21
Laatste tijd het hardlopen weer een beetje opgepakt en begin het nu echt leuk te vinden (nu zonder Evy, die gister in DWDD zat). Loop nu een kleine 9 minuten sneller over mijn 3,5 km rondje dan 1
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.