[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 465 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 6 mei 2013 om 22:42

Nee hoor, ik heb jou al het kopwerk laten doen vanavond :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 7 mei 2013 om 22:34

Zwiggelbig kom je op 1 juni de Wageningse Muur rijden? Is een klimcriterium dat moet je wel liggen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op woensdag 8 mei 2013 om 08:12

Gister ondanks de slechte weersvoorspellingen toch trainingswedstrijdje gereden. Achteraf geen spijt, want heb geen druppel gezien.
Koers ging lekker voor mijn gevoel, kon constant bij de eerste 20 zitten en ben ook met de meeste kopgroepjes meegesprongen. Uiteindelijk zat ik in het wiel van definitieve kopgroepje, kreeg ik steek en moest ik me terug laten zakken. Laatste ronde nog wel gedemarreed, maar werd bijgehaald op 150 meter van de finish.

Blij dat het zo makkelijk ging als junior.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 8 mei 2013 om 08:31

Hebben ze dan klimmen in Wageningen? :o

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 8 mei 2013 om 09:06

Waarschijnlijk gaat dat de eerste rondes toch veel te veel op de macht voor zwiggel en dan ligt hij er weer af.
Als het niet op de macht gaat overigens ook, maar dan op het stukje erna.

Zaterdag Ronde van Noord-Beveland, mn eerste klassieker en eigenlijk ook mn eerste echte koers dus we beginnen gelijk goed :)
Zin in iig!

Edit: weersvoorspelling: weercijfer 5, 14 graden, lichte regen en windkracht 5 ZW. Dat wordt interessant ($)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 8 mei 2013 om 09:53

@StonedCamel Mooie wedstrijd is dat hoor. Zal wel een mooie waaierkoers worden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 8 mei 2013 om 10:12

Het zal flink pijn gaan doen iig, dat is zeker. Ben aardig in vorm en heb behoorlijk progressie geboekt afgelopen weken, maar als het op de kant gaat vrees ik dat ik niet genoeg pelotonervaring heb om er goed door te komen, zeker bij windkracht 5 in een Zeeuwse polder.
Maar we gaan zien.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 8 mei 2013 om 10:35

Een week niet vol getraind door me valpartij. Gister weer trainibgkoersje eentje met 2 heuveltjes op de meerdijk in Emmen. Die had ik npg nooituitgereden. Gister wel eindelijk. Alleen zwaar moeite met ademhaling. Net dontorsverklaring gekregen voor Inspanningsastma eveb dispensatie aanvragen en kijken hoe t gaat dan.

Zat er nu dus keer laatste ronde nog bij. 2 hadden gaathe reed t dicht vanaf laatste posiie 1e heuveltje. Kwam er bij kijk om komt peleton er weer aan. Nou toen was ik flink chagdrijnig dat ik t liet lopen, dar is toch wel moeilijk mebtaal!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 8 mei 2013 om 10:38

@ruben neuh eerst mijn basisniveau even ver dubbelen wil niet weer afgaan :p ik ben nog steeds maar 54kg.. moet paar kg in spieren aankomen maar blijf maar op 54 hangen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 8 mei 2013 om 10:55

Naar de gym? Buikspieren en triceps. Belangrijkste spieren in je bovenlichaam voor wielrenners.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 8 mei 2013 om 12:43

Ik denk niet dat het zo simpel is om zomaar even een paar kilo spieren bij te kweken. Lukt bij mij ook niet. In 1 jaar veel gefietst had ik 2kg spieren bij maar was ook 2kg vet kwijt dus bleef op hetzelfde gewicht.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 8 mei 2013 om 13:27

Het kan wel, maar dan moet je wel minstens 3x per week gerichte krachttraining doen volgens mij. Weet niet heel veel van krachttraining verder, maar volgens mij is het vooral belangrijk dat je het minimaal 3x per week doet als je echt sterker wilt worden. Met alleen fietsen kom je er inderdaad niet.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 8 mei 2013 om 15:43

Bij mij lukt dat juist te goed :) Ik hou de gewichten nu maar gelijk en doe meer herhalingen om meer kracht erin te krijgen ipv omvang.

Met sprinten voel je dat je via je core en je armen meer kracht kan door zetten in je omwentelingen. Dus ben wel voorstander van krachttraining voor wielrenners.

On:

Vandaag 60 kilometer gedaan met een maat na een stuk van 10km met wind mee dik 40 + te hebben gereden afgesprint met 61.5 per uur. Nog nooit zo hard gegaan in Nederland op het vlakke.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 8 mei 2013 om 17:37

Ik ben het met Mapsv eens vwb krachttraining. Ik merk zelf ook enorme vooruitgang in mijn vermogen op de fiets. Ik heb een half jaar krachttraining gedaan en ik fiets een stuk harder en kan ook harder sprinten. En mijn broeken zitten strakker om mijn bovenbenen :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 8 mei 2013 om 18:23

Heb laatst inderdaad ook een keer wat gelezen van een onderzoek. In het voorseizoen is het allang aangetoond dat het goed is maar dat ging erover dat het ook tijdens het seizoen belangrijk was, geloof dat ze tov de referentiegroep gemiddeld iets van 30 Watt meer verbeterden bij een inspanningstest. Weet de precieze resultaten niet meer maar de moraal was iig dat krachttraining helpt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 8 mei 2013 om 20:28

Dus tijdens het seizoen ook krachttraining. Vraag is dan alleen hoe je dit in uw trainingsschema invoegt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 8 mei 2013 om 21:36

Heb even gezocht, hier is het artikel wat ik bedoelde:
Artikel

Hier de volledige, inderdaad in vrijwel alles beter:
Springer artikel

Weet overigens niet zeker of de link voor iedereen werkt want heb hem via de uni.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 8 mei 2013 om 22:35

Link werkt, duidelijk verhaal.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 8 mei 2013 om 22:46

Hm, als ik die link open krijg ik alleen de samenvatting van het artikel nu ik mn verbinding met de uni uit heb staan. Artikel zelf is een PDF van 20 pagina's oid, krijg je die ook Greenride?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 8 mei 2013 om 23:02

#Greenride, ik heb anders een springeraccount wel verbonden aan mijn school. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 10 mei 2013 om 12:06

Gister 5 uur heeeel rustig gedaan met 6x5m 178hf. 1x 5min 254wattgem hartslag.

Ja je hebt wel gelijk wat betreft meer kg aan spieren. Eerst alle vet kwijt spieren kweken en dan ben je nog zelfde gewicht.. waarom helpt triceps trainen eigenlijk?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op vrijdag 10 mei 2013 om 13:01

Zit je al op Strava Zwiggel?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 10 mei 2013 om 14:20

Geen idee wat het is Pantaniet

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 10 mei 2013 om 14:30

@zwiggel:
Jij leeft een beetje onder een steen he? Het halve forum zit op Strava, post Strava links en jij weet niet wat het is...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op vrijdag 10 mei 2013 om 14:36

Over Strava gesproken, ik heb 'mijn' KOM gisteren heroverd!

Morgen Tecklenburg rijden, eens kijken of ik mijzelf een beetje over de heuvels kan slepen.

1 2 ... 465 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.