Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 29 mei 2013 om 23:28
@ Stoned 183. He hoe klok je een tijd op een heuvel dan? Moet je dan drukken fietsen en tel hele tijd in je hand houden en op tijd weer stoppen?
Volgens mij klopt die van de Cauberg nooit.. Record staat op 2:17 en 3e loopt al naar de 2:30. Bijna 10.000 keren is die opgereden. Ik had eens 2:14.. Zal wel verkeerd geklokt hebben dan. Vanaf de bocht tot de amstel finish
@Jens duur? Valt wel mee.. Ken mensen met veel duurder hoor.. Ik had een fulltime baan bij apple toen geld geleend en een Koga met di2 van skil gekocht. 4500. Maar werd na maand ontslagen.. So daar zat ik met koga. Deze winter ingeruild voor een pinarello paris ivm blessures.
En rij met een powertap..
Maar ik ga bijna niet meer op stap en skip vakanties met vrienden en wintersport so dat spaart best veel geld!
En ja ik train best wel veel.. Deze week 15-20 uur.
Maar pro's doen hersteltrainingen 2-3 uur en duurtrainingen 6-7 uur, dat is pas veel!
En ja ik heb nog nooit een koers uitgereden :P
Maar 2 jaar geleden gestart bij amateurs en vorig jaar had ik van December tot Juli niet gefietst door blessure..
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 29 mei 2013 om 23:33
Ja Stoned, ik ben ook wel benieuwd. Kun je dat duidelijk uitleggen?
Oh, eh, Zwiggo... Nee, je hoeft je telefoon niet in je hand te houden. GPS doet alles voor je, als je apparaat (en dan bedoel ik je telefoon of je computer, duh) maar 'zichtbaar' is voor minstens 3 (of 4?) satellieten, zoals een TomTom in de auto.
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 29 mei 2013 om 23:43
Gaat allemaal vanzelf zwiggel. Je hebt nu ook een segmentje gepakt. Ga er naar vanuit dat jij destijds verkeerd gemeten hebt. Strava faalt wel eens maar doorgaans werkt het aardig.
Als je nog een gps bestand hebt van een rit door limburg o.i.d kun je die alsnog uploaden. Ik zie je rondje van vandaag... fiets je wel eens rond Nijverdal en de heuvelrug aldaar? Wat zei je bij de bank, leen me ff 5000... over 2 jaar ben ik prof?
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 29 mei 2013 om 23:47
@zwiggel:
Die Cauberg waar jij kijkt is denk ik de WK versie, dus met een heel stuk extra.
En pro's krijgen betaald. 4500 als je 500 euro in de maand verdient is belachelijk duur, je kunt ook prima duurtrainingen met 25 per uur afwerken op een goedkope fiets.
@jw:
Pannenkoek werkt bij de bank denk ik, die had zijn cijfers gezien B)
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 29 mei 2013 om 23:53
@stoned hahaha dat zal
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 29 mei 2013 om 23:56
Haha nee man.. Ik had toen een fulltime baan.. Maar ik had nog mijn eigen racefiets die gaven ze inruil van 900 en een ATB die ze inruil gaven van 600. So werd 3000 bijbetalen. Woonde in huis dus dacht 3 maand werken en ik kan wel betalen. Eerste maandloon binnen en 2 geleend van ouders. Nja dat ging dus niet zo goed.. Maar uiteindelijk viel t mee. Maar ja ben wel fucked up veel geld al kwijt aan t fietsen.. Probeer t nu wat te beperken..
Pff.. Dat is wel flink stukje sneller..
@rik Netjes! Voelt goed he
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 30 mei 2013 om 00:05
@Zwiggel
Dat vind ik nogal duur haha! Verder respect voor je dat je je kop niet laat hangen. Mentaal zit het wel goed, nu alleen nog stappen zetten.
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op donderdag 30 mei 2013 om 08:39
@zwiggel
Voelt goed? juist niet. Als je zo dichtbij bent had ik natuurlijk graag KOM gehad.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 30 mei 2013 om 14:41
Net even 2 uur gedaan en vanavond nog naar populaires. Ook 3uur totaal. Maar strava goout gewoon je gem omlaag als je stilstaat. Ging ff langs ouders. Maar telt door.. Zijn er ook gekke die dwars door rood knalle om gem hoog te houde?
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 30 mei 2013 om 14:50
@zwiggo
Strava telt stilstaan niet mee. Kijk maar naar het verschil tussen 'time' en 'elapsed time'. Daaraan kun je zien dat je 18 minuten bij je ouders bent geweest.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 30 mei 2013 om 14:51
Je ziet overigens op je telefoon als je hem uitzet wel het gemiddelde over je totale tijd. Dat corrigeert hij als hij synchroniseert.
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op donderdag 30 mei 2013 om 15:03
@zwiggel
Er zijn vast gekken die risico's nemen om maar een goede tijd neer te kunnen zetten.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 30 mei 2013 om 21:26
Ooh top thanks! Zo hier is iemand goed naar de klote.. Vanochtend 2 uur gedaan. En net naar trainingkoers gereden. Uur koers. Maar 3x gedubbeld :p Denk dat ik wel wereldrecord heb! Hoogste hartslag in populaires? 178gem! 5 uur totaal.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 30 mei 2013 om 21:28
Welke trainingskoers heb je gereden? Iemand die ook wel eens baantje Groningen rijdt? Vandaag voor het eerst gegaan maar valt me echt reuze mee in tegenstelling tot Leeuwarden!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 30 mei 2013 om 21:38
@Jens Ik zou denken dat Groningen zwaarder zou zijn dan Leeuwarden.. Hoogeveen was ik. Vind Emmen de leukste met die 2 heuveltjes.
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op donderdag 30 mei 2013 om 21:50
@ jens: het ging vandaag dan ook niet zo hard. Ik heb ook keren gehad dat het vol op de kant werd getrokken. Tip: ga anderhalf uur van te voren weg en rijdt een +/- 50km in. Dan heb je er meer aan.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 30 mei 2013 om 22:09
In leeuwarden starten maar een man of 30, dat maakt het wat zwaarder denk ik. Doe ik al @stoemper ;) Naar lwd gaan we altijd 1 1/2 uur heen en zelfde weer terug. Maar in Groningen ben ik wat dichterbij dus kan ik zelf bepalen hoelaat ik weg ga!
Oorspronkelijk geplaatst door Leon op donderdag 30 mei 2013 om 22:12
De ene trainingskoers is niet moeilijker of makkelijker dan de ander. Je bepaalt zelf hoe zwaar je het maakt ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 30 mei 2013 om 22:57
@Leon dat is zeker waar. Maar daarom is er nog wel een basisniveau..
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 30 mei 2013 om 23:27
Ik raad iedereen aan om dit te lezen!
www.telegraph.co.uk/sport/othersports/cycling/9283386/Bradley-Wiggins-reveals-Team-Skys-explosive-secret-that-has-put-him-in-contention-for-Tour-de-France.html
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op vrijdag 31 mei 2013 om 08:55
@zwiggel: Want? Het geheim is dat trainen werkt? Of dat trainen op El Teide werkt? Dat doen de profs al jaren, ook omdat Dhr. Ferrari daar een vaste kamer had.
Eerlijk gezegd vind ik het artikel een hoog fan-gehalte hebben en heeft het weinig met journalistiek te maken.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 1 juni 2013 om 14:34
Ah man.. Ben in Haren voor criterium maar ben me toch potje moe! Goed gegeten , geslapen maar echt lui. Na koers maar hele dag me bed in. En dat hier enkel mannen zijn met kuiten 5x zo dik als ik werkt ook niet mee aan de motivatie!
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zaterdag 1 juni 2013 om 14:40
@zwiggelbig,
Je moet niet naar de kuiten van anderen kijken, sommige hebben zulke grote kuiten dat je denkt dat ze super hard kunnen rijden maar het enige wat ze dan kunnen is meerijden en wachten tot de sprint om plek zoveel. Kuiten zeggen niks!
Oorspronkelijk geplaatst door Theepoesje op zaterdag 1 juni 2013 om 15:12
@zwiggelbig: ik weet dat gemiddelde snelheden vrij weinig zeggen, maar met jouw gemiddeldes is het bij voorbaat al kansloos om aan wedstrijden mee te doen... Jouw gemiddeldes rijd ik binnen een maand trainen zonder moeite en ik ben totaal geen talent.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.