[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 493 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door hiddenz op donderdag 26 september 2013 om 12:12

@theepoesje,

sorry maar ik insinueer helemaal niets als je dat zo wilt lezen mag dat. Voor wat betreft je punt over het omkijken ben ik het gewoon niet met je eens als reactie op de discussie vwb wielrennen. Dat je gelijk hebt wat betreft naast elkaar mogen rijden als het veilig is, wil niet zeggen dat als je regelmatig achterom kijkt er geen problemen zullen zijn. Het inhalende verkeer zorgt namelijk voor het onveilig maken van de situatie. Als een wielrenner gewoon een bel heeft kan hij duidelijk maken dat hij er aan komt. Je brengt het zelf zo dat je het goedkeurd dat omdat een tweetal fietsers jou niet gezien hebben als achteroprijdend verkeer jij het recht hebt om naar ze te schreeuwen, nee, je moet bellen, dat is tenslotte het enige geaccepteerde waarschuwingssignaal op de fiets.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 26 september 2013 om 16:04

@simplex

Met alle respect, maar die post was/is onbegrijpbaar.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Retro Lex op donderdag 26 september 2013 om 18:14

@ Simplex Ik had graag je retro Simplex gezien as zaterdag
En ik begrijp niet wat andere onbegrijpbaar vinden van je post. Misschien te veel alinea's

En voor de Die Hard volgers van de Kartje Classic. Ik kom met een 26 en 30 achter.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 26 september 2013 om 18:23

@Retro Lex nu maak je me bang eerlijk gezegd, ik hoop niet te falen. Onthou wel dat het een amusant tochtje moet blijven, er moeten geen doden vallen ;)

Inderdaad snap ook niet wat er zo onduidelijk is aan zijn post. Maar geen nood we zullen Simplex wel nog zien zaterdag in het centrum van de ronde van vlaanderen. :) Hopelijk heb je evenveel plezier zoals wij, en komen we elkaar onderweg ergens tegen :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Theepoesje op donderdag 26 september 2013 om 18:30

@Scotty: ik heb het helemaal niet over een organisatie. Ik heb het ook niet over 12.500 dixies. Het is ZEER laag bij de grond om mij uit te maken voor iemand die zich niet op de fiets gedraagt door wat mijn mening is. Dat noem ik nogal bevooroordeeld. Je kent mij niet, je weet niet hoe ik me gedraag, je weet zelfs niet eens of ik wel echt fiets. In Limburg komen altijd al veel fietsers. Je kan altijd verhuizen als je het echt vervelend vindt, maar niemand vindt het z

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 26 september 2013 om 18:39

@theepoesje
Ik ben los. Moeten ze nu juist wel of juist niet achterom kijken voor de veiligheid? Eerst zeg je van wel, maar daarna opeens weer van niet. Of moeten ze altijd regelmatig achterom kijken, behalve als jij belt?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Retro Lex op donderdag 26 september 2013 om 18:48

@kartje
Je hoeft niet bang te zijn die 28 en 30 is niet het kaliber van mijn minutie.
42 - 30 Komt in de buurt van 39 -28. scheelt bijna een meter per omwenteling tov 42-23.
En als fietser ben ik een echte recreant. Ik fiets voor me plezier en niet om te racen. Maar afstappen zoals ik afgelopen maandag moest, dat wil ik niet.
Zijn triples algemeen geaccepteerd inmiddels of is dat toch voor de Cissy's ????

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 26 september 2013 om 18:52

@Retro Lex
Je liet je maandag anders behoorlijk aan gort rijden door een triple ;) Of bedoel je deze?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Retro Lex op donderdag 26 september 2013 om 18:57

@ Xtince
1 Qua Bieren hou ik van Blonde. Ik verheug me zaterdag al op een Duvel.
2 Maar wie had maandag nog meer een triple dan ? Ik dacht alleen Leo.
3 En een tourtocht langs alle brouwerijen en bij elke eentje Proeven lijkt me ook wel eens leuk. Kijken hoelang dat goed gaat ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 26 september 2013 om 18:59

@Retro Lex
Ik rijd ook met een triple en die zal ik vermoedelijk zaterdag ook echt gebruiken. Op de Heuvelrug hoeft dat uiteraard niet.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Theepoesje op donderdag 26 september 2013 om 19:29

@xistnc: dan moet je leren begrijpend lezen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 26 september 2013 om 19:41

@xistnc en Retro Lex ik rij ook rond met een triple en ben er heel tevreden van ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 26 september 2013 om 23:40

Double it is zaterdag ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 26 september 2013 om 23:42

Alleen maar Koerheuvels, zaterdag ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 27 september 2013 om 00:12

Zo moet ik dat mentaal wel zien, dan lukt het wel ;) lol

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op vrijdag 27 september 2013 om 18:21

Zal ik dan morgen ook m'n triple maar meenemen? :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 27 september 2013 om 20:25

Morgen 24 uur estafette mountainbiken! Gulbergen24!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Retro Lex op zaterdag 28 september 2013 om 21:31

Vandaag is de tweede editie van de Kartje Classic gereden
Morgen kunnen jullie hiervan een uitgebreid verslag verwachten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 28 september 2013 om 21:43

Dus morgen het antwoord op de prangende vraag "Waarom is dit ook al weer leuk?"...

De route van Kartje's Flanders Classic 2013: klik. Dank aan Kartje voor het initiatief, de organisatie en vooral ook voor het schitterende weer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 28 september 2013 om 22:21

't was in elk geval zeer de moeite waard. Ik wacht met smart op het verslag van Lex

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 29 september 2013 om 11:42

Eerst en vooral bedankt iedereen om de verre verplaatsing te maken naar het wielerland bij uitstek. (met zijn ongelooflijk mooie fietspaden ;) )
Inderdaad kartje's Flanders Classic 2013 was een succes-editie op een paar ongelukjes na,...

Maar mijn verhaal zul je vanavond kunnen lezen, had gisteren geen tijd meer om een verslagje te schrijven.

BTW: simplex we hebben je gezien gisteren, hebben geroepen en gezwaaid maar je zag ons blijkbaar niet. Hoe is het bij jou afgelopen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Retro Lex op zondag 29 september 2013 om 13:12

Slotwoord
De franse term "Cyclisme a deux Vitesses " heeft de hele dag door mijn hoofd gespookt. Het geldt voor mij in heel heel veel situaties. Klimmen en Dalen? Bollend wegdek of Kl@te Kasseien? ( excuzes les mots). Wind mee of tegen ? Sportieve renners of recreanten ?

@ Bijls Nog bedankt voor de Wielerflits drinkbus :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 29 september 2013 om 23:11

Waarom vond het simplexploegje het ook leuk ?
(Verslag van de rode route, deels finale oude RVV)

Hoewel ?leuk? was ook anders. Heb ondervonden dat met het klimmen der jaren, maar nog veel meer de onvoldoende voorbereiding dit het moeilijkste toertochtje uit mijn wielerleven was.
Dit zou mijn 3e tocht met kartje worden. Helaas is dat er niet van gekomen.
Sterker nog, ik heb kartje zelfs niet meer kunnen ontmoeten ondanks onze afspraak zo rond 16.00 uur in CRVV. De aankomsttijdstippen lagen te ver uiteen. De overige zes heb ik wel ontmoet omdat de WK koers van Marianne Vos nog niet beslist was.
Retro Lex nog iets uitgebreider gesproken. We hebben zelfs elkaars retro fiets even bekeken. Na het omkleden troffen we Retro Lex met zijn twee maten nog op de markt op het terras bij de friettent.
De immer enthousiaste Retro Lex merkte nog op dat wij beiden volgend jaar met een nieuwe ploeg zouden kunnen verschijnen onder de naam Tobacco Farm :p (en dan onder een welkome nieuwe Duitse licentie van miljardair Albrecht?)

@kartje. Juist toen wij startten en de drukke weg moesten oversteken van CRVV naar het fietspad en het 1e bordje zag ik wel vanuit mijn ooghoek wel wat mensen op de parkeerplaats. Maar het roepen en zwaaien is me ontgaan anders zou ik zeker teruggezwaaid hebben. Ik was vermoedelijk al wat anders ?gefocust?. (op de Muur ;) )
Zoals ik hier al had uitgelegd en per mails aan kartje heb ik gekozen voor een ander traject.
-dit had te maken met zwaarte hellingen en wegdekomstandigheden en vooral hoe ik daar mee om zou kunnen gaan. Die viel overigens achteraf heel erg mee in deze al lange droge (oogst)periode.
Van dit andere rode traject van 115 km zou ik indien nodig 2 lusjes kunnen laten vallen.
- Bovendien bestond mijn ploegje uit twee mannen die geen affiniteit met Wielerflits hebben en ook een andere beleving van toertochten en alles eromheen. Ja, we zijn en blijven Brabanders.

Wij gingen dus wat eerder van start voor een route van 115 km. Achteraf stond er 120 km op de teller vanwege beetje foutrijden en het regelmatig terugrijden op hellingen van mijn twee meesterknechten die hun kopman geen moment uit het oog verloren.
Deze twee superknechten waren mijn zoon , die trouwens ook met Strava rijdt, en de regerend Wieler Koning van club en dorp en gouden Marmotterijder 2012
Hoe krijg je ze gevonden als deze overjarige ex-?vedette? alias pannenkoek simplex.

De tocht.
Al na 5 km en nog niet opgewarmd leek het avontuur voor mij al voorbij. De Achterberg gevolgd door de Ladeuze ontnamen mij alle moraal. De benen schoten vol en de ademhaling twijfelde tussen een ultieme hoog ritme of stokken. Mijn maten vonden het trouwens ook een moeilijke start.
Daarna is alles weer redelijk meegevallen.
Onze route verliep over 15 stijgende hellingen, 8 vernoemde afdalingen en op ca. 95 km de bekende kasseistrook Haaghoek. @kartje : De lange Materstroken van vorig jaar konden we nu ontwijken.
Diverse RVV oude finale hellingen kwamen op onze weg voordat we ons pauzepunt (Hemelrijck) na 55 km bereikten. De Muur blijft voor mij een enorme aantrekkingskracht houden. Tevens wilde ik dit monument ook bij de wieleropvoeding van mijn zoon betrekken. Kartje zal het wel herkennen ;)
Vanwege mijn afzien in de voorgaande 50 km zag ik deze keer wel tegen De Muur op.
Dat viel dus weer heel erg mee. Ondanks dat ik op ca. 150 meter voor Hemelrijck nog moest afstappen om de ketting terug op mijn grootste tandwiel te leggen.
De lunch in Hemelrijck was uitstekend en ondanks dat ik vooraf dacht aan inkorten moest ik gewoon mee naar de extra lus met de Bosberg. Er was toen wel enige tegenstelling tussen de beelden in mijn hoofd van Edwig van Hooydonk en het beentempo en het tetsen van het achterwiel.
We hadden onderhand het verste punt bereikt en kregen op de terugweg naar Oudenaarde meestentijds de oostenwind in de rug.
Nog wat meer beklimmingen als op de heenweg met als laatste de Eikenberg.
Deze kasseiklim verteerde ik nu vele malen moeilijker als de vorige keren ca. 20 jaar geleden.
Zoals gezegd leeftijd , onvoldoende training en andere voorbereiding hebben deze prachtige tocht door het Vlaamse landschap mij erg moeilijk gemaakt. Heb 120 km aan het ?rekkertje?gereden.
Ben toch blij dat mijn ?knechten? de regie volledig in handen hadden en mij met gepaste dwang naar de eindstreep hebben gebracht.
En dan volgt toch weer de beloning met dat zalige gevoel van voldoening en een verdiende Belgische pint . Hoewel ik gisteren nog dacht dat dit echt mijn laatste buitenlandse toertocht zou zijn, ben ik door mijn twee maten eigenlijk al overgehaald om volgend jaar (bijv. maart omg. Wevelgem of sept. elders mee te gaan.
Kartje ondanks alles hebben we weer allemaal genoten van het fietsen in Belg

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 29 september 2013 om 23:11

Valt me toch wat tegen, zelfs na het inkorten is het nog behoorlijk lang, ach in het kort kan ik het ook verwoorden: Bedankt voor de toffe dag!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 29 september 2013 om 23:13

Lol simplex in dezelfde minuut je post maken is geen toeval ;)

1 2 ... 493 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.