[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 496 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zaterdag 9 november 2013 om 17:19

Rustig hier. Iedereen al in een winterslaap? Of stiekem al in voorbereiding op V-V? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op zaterdag 9 november 2013 om 21:32

Keihard aan het trainen jungs! Nieuw doel (naast V-V natuurlijk): 3 keer Mont Ventoux in juni.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op zaterdag 9 november 2013 om 21:58

Ik blijf ook lekker fietsen, hoewel de drempel om op de fiets te stappen met al die regen wel iets hoger is. Achteraf is het iedere keer heerlijk om toch gegaan te zijn.

Mijn doel, naast V-V uiteraard, voor volgend jaar is in een week een ruime ronde om Londen in Engeland fietsen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zaterdag 9 november 2013 om 22:37

+ 3 kilo en +4 procent vent... :(:(:(:( nog 6 weken en dan...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op maandag 11 november 2013 om 11:15

@ Greenride,

Rij je komend jaar voor meer onderzoek naar hersentumoren?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op maandag 11 november 2013 om 18:01

Nee, voor onderzoek naar MS. 9 juni. Klimmen tegen MS, een klein en jong initiatief.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 11 november 2013 om 18:13

-32 kilo en waarschijnlijk ook wat vet. Helaas de laatste tijd weinig tijd om kilometers te maken op de fiets :(.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 12 november 2013 om 08:01

En toch 32 kilo lichter?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 14 november 2013 om 09:53

Heeft er iemand van jullie ervaring met fietsen in Engeland? Ik ben van plan om daar komend jaar een week rond te fietsen, en ben benieuwd naar ervaringen. Met name over het links fietsen, de holle weggetjes met tegenliggers, en welke type wegen je beter kan vermijden. Alle andere ervaringen en tips zijn uiteraard ook welkom.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 25 november 2013 om 17:44

12 april 2014 - Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal
Noteer de datum alvast in uw agenda voor de Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal 2014. Inmiddels zijn de eerste voorbereidingen gestart en wordt begin december de voorinschrijving weer geopend. Hou hiervoor onze website in de gaten
http://www.axavalleirenners.nl/

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 25 november 2013 om 17:44

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op maandag 25 november 2013 om 22:05

Leuke toertochten in het komende voorjaar:
5 april - Eijsden - Volta Limburg Classic
12 april - Veenendaal - Veenendaal
19 april - Valkenburg - Amstel Gold Race

Afgelopen twee jaar zaten de Volta Limburg Classic (goed alternatief voor de AGR) en de AGR in mijn programma voor het voorjaar. Maar het lijkt mij ook wel leuk om eens Veenendaal - Veenendaal te betwisten met mede-Wielerflitsers ondanks het minder onderscheidende parcours. In dat geval laat ik de Volta Limburg Classic waarschijnlijk schieten. Voor de loting voor de AGR heb ik mij wel weer opgegeven. Ik rijd dan de grootste afstand (250 km). Bij de AGR is het wel vaak erg druk met name op de colletjes. Maar als je met een niet al te straf tempo de grootste afstand rijdt, dan zijn de meeste mensen al lang gepasseerd over de colletjes in de finale (Kruisberg, Eyserbosweg, laatste passage Fromberg, Keutenberg en Cauberg) en is het weer rustig op de weg.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 25 november 2013 om 22:18

Ik heb vorig jaar de Volta classic gereden, ik heb het nog nooit zo koud gehad.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 26 november 2013 om 00:12

@lnnrt
Tijdens de OS ben ik dwars door Kent van Folkstone naar Londen gefietst. Dat was schitterend, geen enkele reden om wegen te mijden. Naar mate Londen dichterbij komt, wordt het uiteraard wel wat drukker op de wegen.

De rit van Londen richting Harwich (iets noordoostelijk) was minder boeiend, al was het bij de kust dan wel weer mooi. Meer ervaring heb ik niet in Engeland, wellicht ook volgend jaar ter gelegenheid van de Tourstart.

Het links rijden vond ik lastig. Zolang je op dezelfde weg blijft is er niets aan de hand, maar bij kruisingen of bij plotselinge situaties kun je beter even voet aan de grond zetten en de tijd nemen. Holle wegen zijn me niet bijgebleven.

Ritten van A naar B kun je beter goed plannen, want ik heb het een paar keer meegemaakt dat het niet anders dan via de snelweg kon. Toegestaan, maar niet fijn.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op dinsdag 26 november 2013 om 11:53

Dank voor je ervaringen xistnc. Mijn plan is om met een ruime boog westelijk om Londen heen te fietsen, van Harwich naar Dover (via Cambridge, Oxford, Stonehenge en Brighton). Ben zeker van plan om de ritten goed te plannen, vind ik ook leuk om te doen, dus komt wel goed.
Ik vind de N-wegen in Frankrijk al niet fijn, dus de snelwegen in Engeland ga ik zeker proberen te mijden. Ben wel erg benieuwd hoe het links fietsen me gaat bevallen.

Is je plan op de fiets naar Leeds, of de fiets mee in het vliegtuig? En ga je de 11k nog halen dit jaar?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 26 november 2013 om 12:33

Mijn plan is om ergens in het voorjaar een keer naar Engeland te gaan om de streek van de Tourstart te verkennen. En dan waarschijnlijk lastminute, want qua weer laat Engeland zich niet goed plannen. Tijdens de Grand Depart is het toch te druk, heb ik ook dit jaar weer op Corsica ervaren.

Het zal dan ook vermoedelijk het vliegtuig worden. Dan is het in een kleine week goed te doen en dat is precies de periode die qua weersverwachting nog te overzien is.

De 11000km ga ik dit jaar niet redden vrees ik. De afgelopen weken heb ik toch maar toegegeven aan het laten herstellen van een achillespeesblessure. Mijn tochtjes blijven beperkt tot de supermarkt en de fysiotherapeut.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 27 november 2013 om 09:38

Ik heb gisteravond mijn 'debuut' gemaakt op het parcours van De Spartaan. Voor het eerst van mijn leven meegetraind/ gekoerst. Het ging erg goed, ik kon goed meekomen en qua techniek was het ook best ok, zeker voor een eerste keer in de regen en de schemering. Dit smaakt naar meer :)

edit: sterkte met herstellen van je achillespeesblessure xistnc!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op woensdag 27 november 2013 om 12:23

Goed bezig Greenride!

En sterkte met de pees xistnc, pezen zijn echt kutblessures!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 27 november 2013 om 18:18

@Greenride:
Laat ff weten als je weer gaat, dan kom ik ook ff langs :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 27 november 2013 om 18:32

Ok, cool! Dan gaan we fietsen en daarna effe een bakkie. Komende dinsdag ga ik niet omdat ik dan in Engeland ben, dus wordt het de daaropvolgende dinsdag (10 december).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op vrijdag 29 november 2013 om 16:30

pezen zijn echt kutblessures!

Hmm, heb er zelf geen, maar een kutblessure klinkt toch niet erg fijn. Wist niet dat daar ook pezen zaten trouwens..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 29 november 2013 om 17:47

Tsja, het begrip 'peeskamer' moet toch ergens vandaan komen... ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op maandag 2 december 2013 om 19:33

Zo, eindelijk mijn tacx in elkaar gezet. Vanavond eens kijken hoe het me bevalt. Ik denk dat ik toch eens op zoek moet naar een goedkope manier om wat tacx filmpjes te pakken te krijgen. Ik vermoed dat ik wel wat stimulans kan gebruiken.

Sterke meer je pees xistnc. Ik weet helaas uit ervaring hoe vervelend dit kan zijn. Dat wordt een verplicht rustig december

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 5 december 2013 om 14:45

Gaat er iemand nog een KOMmetje neerzetten vanmiddag?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op donderdag 5 december 2013 om 16:16

Ga je mee naar http://www.strava.com/segments/1150463 Ff die nummer twee (en 1) van hun plek af krijgen! Sta nu op een beschamende 16e plek op m'n eigen segmentje.

1 2 ... 496 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.