Cyclingmaster Tour de France

1 2 3 4 5 6
aardappeljager

'@Klootje

Je betaald 5% van de waarde aan startgeld. Dat wordt een renner dus minder waard als de etappe start.
De top 15 van een etappe krijgt vervolgens weer wat toegevoegde waarde.
#1 1.000.000
#2 820.000
#3 700.000
#4 600.000
#5 510.000
#6 425.000
#7 350.000
#8 280.000
#9 220.000
#10 170.000
#11 130.000
#12 100.000
#13 75.000
#14 60.000
#15 50.000

Het is dus zaak om te zorgen dat een renner aan het eind van de etappe meer waard is dan voor de etappe.

Renner van 5miljoen kost 250k startgeld. Een top 8 klassering is dus nog steeds winst.

Wel gaat het om zoveel mogelijk winst. Dus renner van 5 miljoen die 8e wordt levert minder op dan renner van 1 miljoen die 12e wordt.

Door dit systeem worden de goed presterende renners steeds duurder en worden keuzes lastiger naarmate de tour vordert.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Aardappeljager, daarom dacht ik dat ik een goede dag had..
Arnaud Demare € 563.413
Daniel Mclay € 200.050
Dylan Groenewegen € 267.725
Edvald Boasson Hagen € -15.476
Marcel Kittel € 770.508
Michael Matthews € 151.530
Nacer Bouhanni € 314.741
Rüdiger Selig € 142.622
Sonny Colbrelli € -153.631

BossaJr

Je moet niet vergeten dat hoe hoger een sprinter eindigt, des te (exponentieel) de sprinter meer verdient. Om het heel gemakkelijk te maken, kun je sinds eind 2016 ook gewoon het livescreen bekijken wat de meest rendabele renners waren van de laatste etappe. Op dit moment ziet de lijst er als volgt uit:

# Naam Resultaat
1 Marcel Kittel 770.508
2 Arnaud Demare 563.413
3 André Greipel 462.641
4 Alexander Kristoff 404.150
5 Nacer Bouhanni 314.741
6 Dylan Groenewegen 267.725
7 Daniel Mclay 200.050
8 Michael Matthews 151.530
9 Rüdiger Selig 142.622
10 Dion Smith 100.983
11 Marco Haller 21.311
12 John Degenkolb 12.029
13 Rick Zabel -8.034
14 Edvald Boasson Hagen -15.476
15 Adrien Petit -20.948
16 Dimitri Claeys -29.017
17 Thomas Degand -29.017
18 Laurent Pichon -29.017
19 Jaco Venter -29.017
20 Bakhtiyar Kozhatayev -29.017

Bron: https://www.cyclingmaster.nl/livescreen.php

Dus ja: alleen al door te kiezen voor McLay en Matthews (minder vaak geselecteerd) ipv Greipel en Kristoff, loop je ongeveer 5 ton mis! En dan hebben we het nog niet over Boasson Hagen, waarmee je verlies maakt.

aardappeljager

Dat livescreen kende ik niet. Doe alles vanaf mijn telefoon en had dat nog niet gevonden.

Maar de top 9 selecteren werkt meestal goed ;)

aardappeljager

Is het leuk een overzicht te hebben van wie wie is in de subleague. Zodat we weten welke forumnaam bij welke speler hoort?

Aardappeljager = Chasse Patate.

pirazzi

Geen Boasson Hagen en geen Degenkolb en Démare pas elfde, dat zal geen top 100 zijn vandaag.

Klootje Kriekeljon

Met de tips van jullie vandaag voor een andere samenstelling gekozen. Heb nu een hernieuwd goed pre-uitslagen-zijn-berekend-gevoel. Heb goed gescoord vandaag denk ik. Zo niet, geef ik het op. ;)

Silent Hill

Je kan verder blijven spelen, kk.
PPF is echt wel goed bezig, vandaag weer. Duidelijk gepiekt naar de Tour.

Klootje Kriekeljon

Ja ik zie het, leuk. Geeft Team Kriekeljon wat hernieuwde moraal. Ja die is errug goed bezig, maar was toch ook al in de Giro?

Peter Post Forever

Nee was vorig jaar in de Vuelta vorig jaar, gaat nu inderdaad erg lekker!! Morgen wordt echter een veel grotere gok dan al die (saaie) sprintetappes!

Klootje Kriekeljon

Ik hoop dat je m wint ;)

BossaJr

Sastre's Apostelen doen het momenteel heel slecht. Deze tussenstand is verreweg de slechtste klassering in 15 jaar dit spelletje spelen.. Ben nu 800+.

Bij Tourcoach was m'n slechtste score ooit 172e, zie:
https://ibb.co/mvytZa
En dat screenshot pak ik er altijd maar bij, want aangezien een deel van jullie weet dat ik de spelorganisator van Cyclingmaster.nl bent, wil men toch altijd even weten wat je prestaties waren bij andermans spellen. :)

Laatst gewijzigd
BossaJr

'@Chasse Patate, alle zes de info-blokjes op de Cyclingmaster-site zit een shortcut achter.

Markt sluit om = selectie wijzigen (mits ingelogd)
Laatst verwerkt = daguitslag
Livescreen = livescreen (incl. aantal geselecteerde renners vd dag en meest rendabele renners)

En de drie andere blokjes leiden naar het team dat winnaar, stijger vd dag of daler vd dag is.

pirazzi

Laat ik eens de renners selecteren die genoemd worden in de voorbeschouwing van Wielerflits op etappe 8:
Favorieten volgens WielerFlits
**** Stephen Cummings
*** Lilian Calmejane, Gianluca Brambilla
** Diego Ulissi, Robert Gesink, Tim Wellens
* Jesus Herrada, Fabio Felline, Jan Bakelants, Alexis Vuillermoz

Dat zijn 10 renners dus dan neem ik Fabio Felline niet, die moet in de buurt van Alberto Contador blijven.

ivo001

Pas maar op, ik kom eraan! Van plek 30 in wf naar plek 6 opgeklommen.

Jammer dan Ten Dam, Ulissi en De Gendt nog terug zakten.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Komt er nog een nieuwe subleague Wielerflits Special Forces zoals in de Giro? :p

BossaJr

'@Ivo, goed bezig, ik zie het!

@Pirazzi: dat is natuurlijk voor iedereen vrij om dat te organiseren. Ik ben iig de laatste persoon van de Wielerflits-subleague die zich rondom de top 3 mag mengen dit keer! :-)

aardappeljager

Vandaag gaan er behoorlijke verschillen op kunnen treden. Mensen die voor obtsnappibg zijn gegaan vs ak kiezers

pirazzi

Moelijk te voorspellen etappe, natuurlijk kun je kandidaten voor de bollentrui selecteren maar omdat er na de laatste col nog 26 km te rijden is kunnen ze ingehaald worden en buiten de top 15 eindigen.

ivo001

Inmiddels 3e binnen de WF poel, precies op tijd.

Mensen nog zin om een WF special forces team aan te maken om voor het subleague klassement te gaan?
Deadline is 10 juli 2017, 23:59 uur.

Ceramiche Ariostea

Stijgende lijn te pakken na gisteren een goede dag te hebben gehad vandaag verder gestegen naar plaats 4 in de subleague. Tevreden de rustdag in

pirazzi

Pech door het uitvallen van Porte, sta nu 8ste dus een nieuwe subleague hoeft niet meer.

arviidd

Shit team vergeten vandaag.

aardappeljager

Gegokt en verloren vandaag. Gelukkig wel Uran en Bennet in mijn team

timoo

Ik ben eindelijk aan het klimmen na een slechte start, plek 39 in het dagklassement en nu op plek 103 in het algemene klassement en plek 3 in de wielerflitspoule. Door een derde plek met de giro sta ik nu op plek 5 in de hall of fame van dit jaar.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.