Tour de France Scorito: budgetspel

1 2 ... 8 9 10 11 »
hartstikkebedankt

Ik vond het ook een leuk experiment, mijn team leverde alleen een heleboel dure uitvallers in met daarnaast toch wat goede puntenpakkers.

Het uitvallen van Valverde, Thomas, Fuglsang en Bennett aan de AK-kant en Sagan en Demare aan de sprintkant was alleen wat teveel van het goede (16,75 van de 30 miljoen) om echt een goede klassering te halen en ik ben uiteindelijk 27e geworden. Matthews, Daniel Martin en Uran hebben de meubelen nog enigszins kunnen redden. Küng, Benoot en Selig bleken leuke renners voor hun waarde.

Een van de meer ideale teams was volgens mij de volgende geweest (30 miljoen gaf toch aardig wat mogelijkheden..):

Froome - 5
Meintjes - 2
D. Martin - 2
Kwiatkowski - 1.5
Landa - 1.5
Barguil - 1
Uran - 1
Nieve - 0.75
Benoot - 0.75

Stybar/Bauer/Gilbert - 1
Kung - 0.75
Impey - 0.5

Kittel - 4.5
Matthews - 3
Groenewegen - 2
Boasson Hagen - 1.5
Arndt - 0.75
Cimolai - 0.75
Selig - 0.75

20e man van max. 1 miljoen die ergens bijgeplaatst kon worden

;of een alternatief waarbij je Froome vervangt door Aru en Bardet en ergens nog een beetje budget afsnoept.

Laatst gewijzigd
JimKro

'@Hartstikkebedankt

Leuk overzicht, met dat team zou je inderdaad een hele hoop punten gehaald hebben.

@WCEendt

Volgens mij zijn de Giro en de Vuelta altijd met budgets rond de 40 miljoen. De Tour dan rond de 50. In de Tour zijn er dan ook wel meer dure renners te kiezen. Overigens heb ik nooit problemen gehad met het 'normale' budget van Scorito. Maar ik vind een budgetpoule als extra spel wel een hele leuke toevoeging!

Poeksel

Voor de Vuelta weer een budgetspel, Mathieu Moller?

jsprunk

Ik ben voor een budgetspel!

1 2 ... 8 9 10 11 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.