Het topic der verdachte renners

1 2 ... 108 ... 118 119
Sagan=hulk

Ik kan er niet meer omheen: Remco Evenepoel. Een 20 jarige snaak die door de lockdown maanden aan een stuk niet bergop heeft kunnen trainen, rijdt na Burgus nu ook nog Polen aan flarden.

Indien hij in de Giro ook bewijst dat grote 2000 meter cols geen probleem zijn dan gaat het wielrennen heel saai worden.

Marcus Aurelius

Stop ermee ! Je verziekt je leven en dat van anderen. Je geniet niet meer van de koers op die manier. Topsport is de kantjes eraf lopen waarschijnlijk nog steeds. Als er nog eentje erover gaat, smijten we hem eruit voor lange tijd, maar ik wil er geen aandacht meer aan besteden, geen minuut ...

FDJ

heel gek is het toch niet dat Evenepoel genoemd wordt? Ik kijk er ook regelmatig naar en heb er heel erg mijn twijfels bij. Nu is hij Belg en heeft hij hier dus een aardige fanschare, maar ik had de reacties wel eens willen lezen van dezelfde fanboys als het Evenepoelov of Evenepoeletti uit Rusland of Italië was geweest die dit allemaal als 20 jarige liet zien. Dan had dit topic volgestaan met reacties.

Wheely

Nou dat is wel een heel speciaal wondermiddel dan wat ze REV hebben gegeven. Ik kan me niet eens voorstellen dat er iets bestaat wat zo veel verschil kan maken en dan zou hij nog de enige moeten zijn in het peloton wat het gebruikt.

coolietje

Misschien is REV wel voor de helft cyborg of de eerste genetisch gemanipuleerde atleet ;)

Maar alle gekheid op een stokje, ik denk dat Remco gewoon zo’n topper is die maar 1 keer in een generatie geboren wordt...

Landeirovic

Klopt de Messi van de koers!

FritsvanHoefelen

Mogen ploegen ook genoemd worden?

Lalsacien

Om goed te kunnen rijden moet je het eerst in een andere sport hebben geprobeerd. Schansspringen en voetballen bijvoorbeeld 😉

mus van de maasstad

https://www.ad.nl/wielrennen/uci-wil-weten-wat-er-uit-achterzak-evenepoel-werd-gehaald~a31f431d/

Laat het speculeren maar beginnen. Ik vind het maar weer vaag. Waarom zou je als ploegleider je druk maken over wat er in zijn zakken zit terwijl hij net het ravijn in is gedonderd?

Sagan=hulk

WielerFlits heeft het nieuws precies ook gemist, terwijl bij een tweet van Remco zijn ze er als de kippen bij.

On: Ik vond het ook heel bizar dat dit letterlijk het eerste was wat Bramati deed.

Peetvader

Gewoon alles weghalen uit zijn achterzakken zodat dit niet tegen zijn rug drukt wanneer hij op de brancard ligt.

Wat zou een renner die constant gefilmd wordt trouwens in zijn achterzak kunnen zitten hebben dat illegaal is. Het zou sowieso gefilmd worden.

xistnc

Een mogelijk negatief nieuwsbericht over Evenepoel moet eerst nog langs allerlei commissies, dus dat duurt even. Ondertussen gooit ook Lefevere olie op het vuur. Terwijl de uitleg vermoedelijk heel simpel en praktisch is. Beperk je dan ook tot die simpele uitleg, zou ik zeggen.

FritsvanHoefelen

Benieuwd hoe Johan Bruyneel dit aangepakt zou hebben

GreenDay

Ziet er toch niet koosjer uit. Bramati haalt niet "alles" uit de zak weg, hij grijpt specifiek naar één object en doet dat zo onopvallend en snel mogelijk. Hier klopt iets niet. Hij heeft het voorts, in paniek, gehad over hoe ze wisten dat Evenepoel gevallen was "omdat de data weg vielen". Je mag geen data doorsturen tijdens de koers. Als blijkt dat hier sprake is van mechanische doping (en dat is een mogelijkheid), dan vrees ik voor de koers in België. Je wil het niet geloven omdat het een jonge Belg is. Als het een Colombiaan of Raul Alarcon was, dan rolden we al over elkaar heen.

Laatst gewijzigd
$kedel

Zo zijn er wel meer mogelijkheden.
Ik zie Bramati gewoon heel relaxt iets uit zijn zak halen, dat daar dan vervolgens zoveel achter gezocht word dat het uiteindelijk tot een officieel onderzoek komt is typisch wielrennen.

Dit zegt Bramati hier zelf over bij Sporza:
"Ik heb niks illegaals weggenomen. Toen het duidelijk was dat Remco op een brancard gelegd zou worden, heb ik alles weggenomen: zijn radiozender, zijn gellekes en zijn repen en in mijn zak gestoken."

Laatst gewijzigd
krypton

Tsja, dat zegt toch niks? Of denk je dat Bramati het had gezegd als het iets illegaals was geweest? 🤦🏻‍♂️

Murcia

Ik geloof er niks van dat hier iets onrechtmatigs gebeurd. Maar sinds Patrick na een aanvankelijke aarzeling nu samen met Plugge optrekt in het verbeteren van de veiligheid en daarbij wederom fors heeft uitgehaald naar de UCI, kan ik mij voorstellen dat de UCI hiermee een tikkie terug geeft aan Lefevere. Lappartient kan op deze manier de aandacht afleiden en twijfel zaaien. Dit soort filmpjes onschuldig of niet kunnen een lang leven leiden.

$kedel

'@krypton

Er gebeurd gewoon niets verdachts, verder kan je hier weinig nuttigs over zeggen.

S. Morgenstern

Nee, ook dat er niets verdachts gebeurt kun je niet zeggen.

Lalsacien

Armstrong werd gedekt tijdens de Tour in 1999. Zijn verhaal was te mooi om waar te zijn. Wat erna kwam is geschiedenis.
Pogacar is een meer aansprekende renner dan Roglic. Ik hoop niet dat de UCI hier weer de hand in heeft....

Turtlehead

'@Lalsacien: ik zou niet weten hoe en waarom de UCI iets verdachts zou hebben gedaan.
Dat iedere Sloveense wielrenner 100% clean is zou ik zeker óók niet durven beweren.

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Wekenlang bijzondere prestaties zien en dan nu zoiets speculeren. Raar

SprintMaster

'@Lalsacien: vandaar dat men Roglic en zijn ploeg uit zijn evenwicht moest brengen door zijn fiets te slopen. Men wilde net als in 2007 geen saaie Tourwinnaar. En het verhaal wordt natuurlijk helemaal mooi omdat een (te) dominante ploeg uiteindelijk verliest. Men was blijkbaar ook wel klaar met hoe Sky/Ineos reed.
Mijn stelling is dan ook: de Tour/UCI kiest voor een deel de kampioenen die men wil. Kijk ook even wat er gebeurde toen Froome's salbutamol zaak speelde. Toen dat uit de wereld was kreeg Froome er in een keer nog een Vuelta zege bij. Alsof men wilde zeggen: wat er ook gebeurd, wij vinden Froome een groot kampioen.
In 2000 heeft men ervoor gekozen om Armstrong niet aan te pakken ondanks de hercontroles van oude stalen. Uiteindelijk hebben ze hier bakzeil moeten halen en kon men er niet onderuit. Iedereen voelt dat Froome's zaakje ook stinkt, dat zal ook wel een keer naar buiten komen. En zo blijven we maar aan de gang. Wat er zaterdag en daarvoor gebeurd is weten we niet. Maar ook met de tijd van Dumoulin zou Roglic het niet gered hebben. Dat geeft te denken.

Laatst gewijzigd
Charlie33

In de Duitse media wordt kritisch bericht over de aanwezigheid van Mauro Gianetti als ploegleider van UAE / Pogačar. Met zijn dopingverleden als renner en ploegleider van Mayo, Ricco, Piepoli en Cobo is dit niet zo'n gekke gedachte. Wat vinden jullie?

Klootje Kriekeljon

Iemand die in een coma raakte nadat hij met experimentele zooi aanklootte. Riis is er niks bij.

1 2 ... 108 ... 118 119

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.