Ik kan er niet meer omheen: Remco Evenepoel. Een 20 jarige snaak die door de lockdown maanden aan een stuk niet bergop heeft kunnen trainen, rijdt na Burgus nu ook nog Polen aan flarden.
Indien hij in de Giro ook bewijst dat grote 2000 meter cols geen probleem zijn dan gaat het wielrennen heel saai worden.
Stop ermee ! Je verziekt je leven en dat van anderen. Je geniet niet meer van de koers op die manier. Topsport is de kantjes eraf lopen waarschijnlijk nog steeds. Als er nog eentje erover gaat, smijten we hem eruit voor lange tijd, maar ik wil er geen aandacht meer aan besteden, geen minuut ...
heel gek is het toch niet dat Evenepoel genoemd wordt? Ik kijk er ook regelmatig naar en heb er heel erg mijn twijfels bij. Nu is hij Belg en heeft hij hier dus een aardige fanschare, maar ik had de reacties wel eens willen lezen van dezelfde fanboys als het Evenepoelov of Evenepoeletti uit Rusland of Italië was geweest die dit allemaal als 20 jarige liet zien. Dan had dit topic volgestaan met reacties.
Ziet er toch niet koosjer uit. Bramati haalt niet "alles" uit de zak weg, hij grijpt specifiek naar één object en doet dat zo onopvallend en snel mogelijk. Hier klopt iets niet. Hij heeft het voorts, in paniek, gehad over hoe ze wisten dat Evenepoel gevallen was "omdat de data weg vielen". Je mag geen data doorsturen tijdens de koers. Als blijkt dat hier sprake is van mechanische doping (en dat is een mogelijkheid), dan vrees ik voor de koers in België. Je wil het niet geloven omdat het een jonge Belg is. Als het een Colombiaan of Raul Alarcon was, dan rolden we al over elkaar heen.
Zo zijn er wel meer mogelijkheden.
Ik zie Bramati gewoon heel relaxt iets uit zijn zak halen, dat daar dan vervolgens zoveel achter gezocht word dat het uiteindelijk tot een officieel onderzoek komt is typisch wielrennen.
Dit zegt Bramati hier zelf over bij Sporza:
"Ik heb niks illegaals weggenomen. Toen het duidelijk was dat Remco op een brancard gelegd zou worden, heb ik alles weggenomen: zijn radiozender, zijn gellekes en zijn repen en in mijn zak gestoken."
Ik geloof er niks van dat hier iets onrechtmatigs gebeurd. Maar sinds Patrick na een aanvankelijke aarzeling nu samen met Plugge optrekt in het verbeteren van de veiligheid en daarbij wederom fors heeft uitgehaald naar de UCI, kan ik mij voorstellen dat de UCI hiermee een tikkie terug geeft aan Lefevere. Lappartient kan op deze manier de aandacht afleiden en twijfel zaaien. Dit soort filmpjes onschuldig of niet kunnen een lang leven leiden.
'@Lalsacien: vandaar dat men Roglic en zijn ploeg uit zijn evenwicht moest brengen door zijn fiets te slopen. Men wilde net als in 2007 geen saaie Tourwinnaar. En het verhaal wordt natuurlijk helemaal mooi omdat een (te) dominante ploeg uiteindelijk verliest. Men was blijkbaar ook wel klaar met hoe Sky/Ineos reed.
Mijn stelling is dan ook: de Tour/UCI kiest voor een deel de kampioenen die men wil. Kijk ook even wat er gebeurde toen Froome's salbutamol zaak speelde. Toen dat uit de wereld was kreeg Froome er in een keer nog een Vuelta zege bij. Alsof men wilde zeggen: wat er ook gebeurd, wij vinden Froome een groot kampioen.
In 2000 heeft men ervoor gekozen om Armstrong niet aan te pakken ondanks de hercontroles van oude stalen. Uiteindelijk hebben ze hier bakzeil moeten halen en kon men er niet onderuit. Iedereen voelt dat Froome's zaakje ook stinkt, dat zal ook wel een keer naar buiten komen. En zo blijven we maar aan de gang. Wat er zaterdag en daarvoor gebeurd is weten we niet. Maar ook met de tijd van Dumoulin zou Roglic het niet gered hebben. Dat geeft te denken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.