Het topic der verdachte renners

1 2 ... 123 124 125 126 »
Maillot à Pois
StijnM
Feit is dat Grossschartner door deze tijdrit bij PCS in de ITT ranking gestegen is van 97 naar 17. M...

Die sprong is niet alleen op basis van de tijdrit in Zwitserland.
De vorige ranking was op 31.12.2025, dus al zijn tijdritresultaten van 2026 dragen bij in deze sprong, en dan vooral zijn 3de plek in de klimtijdrit in het Baskenland.

Op de ranking daar weer voor, van 31.12.2024, stond hij 26ste.
Dus je kunt eerder zeggen dat 2025 een dip was dan dat hij nu ineens een geweldige sprong maakt.

StijnM
Maillot à Pois
Die sprong is niet alleen op basis van de tijdrit in Zwitserland.De vorige ranking was op 31.12.2025...

Ik had niet goed gekeken met welk interval die ranking gemaakt wordt, maar zag de oude waarde (overigens 94 en niet 97) ook staat bij de beste tijdritrijders bij de Ronde van Zwitserland, en ging ervan uit dat die lijst vooraf geactualiseerd was.

Maillot à Pois
StijnM
Ik had niet goed gekeken met welk interval die ranking gemaakt wordt, maar zag de oude waarde (overi...

Het is ook wel heel verwarrend. De ranking wordt wekelijks bijgewerkt, maar bij 'previous' blijft telkens de positie van eind vorig jaar staan.
Had ik ook eerst niet door, maar ik vond zo'n grote sprong voorwaarts op basis van een 6de plek wel heel veel.

Romāns Vainšteins

Dus ik mag een vinkje 'onschuldig' achter Grossschartner zetten nu?

Limal

Je mag een vinkje zetten achter 'niet meer of minder verdacht dan andere profwielrenners'.

Maillot à Pois
Romāns Vainšteins
Dus ik mag een vinkje 'onschuldig' achter Grossschartner zetten nu?

Jij mag natuurlijk vinkjes zetten waar je zelf wil, Romans 😉

Mijn bijdrages waren iig absoluut geen pleidooi voor een 'onschuldig' vinkje. Wel dat zijn prestaties wat mij betreft niet dermate vreemd zijn om dat 'schuldig' vinkje te zetten of te insinueren.

Zelf zet ik niet snel vinkjes bij het ene of het andere vakje, ik vind dat ik er daarvoor als volger veel te ver van af sta.

Frans Casagrande

Sinds Jakobsen is gestopt met doping komt hij niet meer vooruit change my mind

kleomantre

Ik zie de discussie vandaag pas maar ik denk dat Maillot à Pois en Limal het goed schetsen hoe ondoorzichtig casussen rondom ITT-resultaten zijn. 

"Tijdrijden is bij uitstek de discipline waar een specifieke voorbereiding, vormpeil en motivatie een enorme impact op een resultaat hebben."  Dit geeft de essentie het beste weer.

Uit het recente(re) verleden kan ik zomaar Trek oplepelen dat zich rond die tour start in Denemarken ging bekwamen op TT's. We zagen in de tijd Mollema ook mooie resultaten afleveren in die discipline. Van een pak eerder herinner ik me het jaar van de Tour start in Duitsland, toen Valverde onderuit ging en z'n knie of been brak. Valverde was dat jaar ook al enorm goed in de TT in Baskeland en iets zegt me dat hij snode plannen had in de Tour gezien het parcours, wat helaas voor hem zich nooit heeft kunnen ontvouwen.

Qua motivatie kan ik er ook wel een paar bedenken. Denk bv aan Van der Poel, die wanneer het er om gaat toch al een enkele maal een strakke TT laat zien (Binck Bank, TdF) of om zich te testen (TdS). Ik kan me ook Kuss herinneren in de Vuelta die toen verrassend goed voor de dag kwam. Dit jaar vormt overigens de TTT een heel belangrijke etappe in de Tour en het lijkt me niet meer dan logisch dat UAE er ook druk mee bezig is om een pak slaag van VLAB te ontlopen.  

Uiteindelijk is de motor het belangrijkst en veel van de genoemde renners hebben in het verleden groot potentieel laten zien. Dat er dan wanneer er ruimte is om voor zichzelf te rijden, ze geen verplichte 'rust' krijgen ivm ondersteunende rol, ze bij gelegenheid voor zichzelf mogen rijden, het moet omdat er door team volop ingezet wordt op bv een TTT of omdat je jezelf er weer eens wat meer in wil bekwamen dan verbaast het mij niks als zo een renner na enkele jaren weer goed voor de dag in een TT kan komen. Er zijn bovendien weinig TT's dus lijkt me ook volstrekt normaal dat je diverse jaren de TT-training wat achterwege laat. Zit je niet aero en ben je niet comfortabel op die fiets en heb je geen zin in lijden, dan val je zo terug in het grijzere middenveld.   

Ik geef Großschartner en Wellens dan ook gewoon het voordeel van de twijfel op dat vlak. Veel opmerkelijker is dat Wellens tegenwoordig tegen de hitte kan, waar dat eerder nog als een belangrijk prestatieverlagende factor werd aangevoerd, maar goed dat geheel terzijde. In de categorie opmerkelijk zou je ook Campenaerts kunnen aanvoeren, die tegenwoordig van grote ondersteunende waarde is. Hij voert vaak de later de forcing dan teamgenoten met betere klimbenen. Bovendien is Campy ook al een oud-gediende die zich blijkbaar eveneens opnieuw heeft kunnen uitvinden.   

Laatst gewijzigd
StijnM
kleomantre
Ik zie de discussie vandaag pas maar ik denk dat Maillot à Pois en Limal het goed schetsen hoe ondoo...

De afsluiting met "gewoon" zal veel twijfelaars wel over de streep trekken.

Woutomaat

Een paar dagen terug kwam Pog bij de club van vijf! Maar kan iemand mij uitleggen waarom die club van vijf er is? De eerste vier zijn allemaal betrapt of beschuldigd van doping. Dat wist ik ergens wel, maar toen ik het vandaag weer las, kwam het toch even binnen dat die hele club van vijf met doping in verband wordt gebracht en dat Pog daar, naar alle waarschijnlijkheid, die vier ook achterna gaat.

Ik vraag me dan ook af waarom hun overwinningen niet zijn afgenomen. En waarom wordt Merckx nog steeds de GOAT genoemd? Dat besef dat ze allemaal onder de doping zaten, komt toch hard bij me binnen. Het stelt me teleur dat echt alle toppers van vroeger doping gebruikten.

Dan ben ik ook gelijk benieuwd: zit Pog ook onder de doping? Hoe denken jullie daarover? Ik heb zelf een duidelijke mening, maar wat is die van jullie en wat zijn de argumenten?

Mijn mening is dat UAE zeer waarschijnlijk onder de doping zit, en daar heb ik meerdere argumenten voor.

Ten eerste de gebeurtenissen rond Soler en die dopingdokter. Ten tweede de staf van Pogi. Ik vertrouw ze echt voor geen cent, door hun verleden, gedrag en alles eromheen. Als ik dan ook weer dat hoofd van Gianetti zie, dan zou dat echt de laatste persoon op aarde zijn aan wie ik iets zou toevertrouwen.

Ten derde hoe fris Pog over de finish komt. Dat is niet normaal; het is alsof hij een zondagmiddagritje door het park heeft gereden. Ten vierde het enorme verschil met de concurrentie. Iemand kan talent hebben, heel veel zelfs, maar er is ook een grens van wanneer iets niet meer menselijk.

Ten vijfde de mentaliteit waarmee ze rondrijden in het peloton. Dat heeft voor mij veel weg van US Postal. Ze willen alles winnen en komen vaak erg arrogant over. Bijvoorbeeld rit 9, waar Wellens op kop rijdt, gewoon omdat hij er zin in heeft. Jongens, kom op zeg, dat is toch belachelijk! En vooral dat ze niet gewoon toegeven dat ze alles willen winnen.

En dat brengt me bij punt zes: bij interviews vertelt iedereen weer een ander verhaal. Voor mijn gevoel liegen ze de boel gewoon bij elkaar.

Change my mind! Waarom kloppen mijn argumenten wel of niet en wat zijn die van jullie?

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Frans Casagrande
Sinds Jakobsen is gestopt met doping komt hij niet meer vooruit change my mind

Ik denk niet zo zeer dat dat de oorzaak is! Hij heeft lange tijd geen vooruitgang kunnen boeken door een blessure waar de rest enorme vooruitgang boekt, ik laat even in het midden waardoor, maar het is logisch dat hij in 2 jaar tijd een enorme achterstand heeft opgelopen!

Woutomaat

Ik weet het dit is het topic de verdachte renner maar van wie weten we 100% zeker dat het zonder doping is? Ik durf achter EF wel met zekerheid een vinkje te zetten! Wat jullie? En over welke niet usual suspect weet jullie wel zeker weten dat hij doping gebruikt?

Maillot à Pois
Woutomaat
Ik weet het dit is het topic de verdachte renner maar van wie weten we 100% zeker dat het zonder dop...

En waar komt je zekerheid over EF dan vandaan?

GlebS

Erg bijzonder dat in het artikel op WF nergens wordt verteld dat Danilo Napolitano, die voor 20 jaar is geschorst voor het doperen van junioren en beloften, gewoon werkzaam is/was voor de vrouwen- en beloftenploeg van UAE. Vast toeval dat hij uitgerekend bij dat team werkzaam was!

Hij dacht nog even snel zijn Instagram en Linkedin te veranderen voordat iemand het zag, maar was uiteraard te laat. 

1 2 ... 123 124 125 126 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.