Het topic der verdachte renners

1 2 ... 121 122 123 124
Landeirovic
FDJ
Zo'n Zonneveld ook. De hypocriet. Rabobank moest kapot, Astana en Vino moesten kapot, Valverde moest...

Jij bent nog een grotere hypocriet, voor en in het begin van de Tour en zeker na rit 4 liggen zeggen dat Vingegaard gaat winnen dat Pogacar er door gaat zakken etc. Jij volop supporteren voor Visma en Vingegaard. Vingegaard die al 2x de Tour won op zeer knappe wijze. Maar als dan Pogacar op weg is naar de winst na knappe prestaties, wat die van Vingegaard en Evenepoel ook zijn. Dan net op dat moment ga je Pogacar even beschuldigen van Doping of verdenken. En je zet hem zelfs in een rijtje met ploegen en renners die betrapt zijn. Beetje klein van je he?

FDJ
Landeirovic
Jij bent nog een grotere hypocriet, voor en in het begin van de Tour en zeker na rit 4 liggen zeggen...

Hoho fanboy van Pogi en UAE. Je verdraait, zoals zo vaak de boel. Ik heb aangegeven dat normaliter met een Giro in de benen er verzwakking bij Pogacar op gaat treden. Argument daarbij dat sinds de met snoepjes volgepropte Pantani het niemand meer lukte de dubbel te winnen. Contador, Nibali, Froome. Allemaal probeerden ze het en lukte het niet. Alle drie waren op dat moment echt wel groot. Pogacar lijkt alleen maar beter en beter te worden met de Giro in de benen. Alle reden om daar twijfels bij te zetten. 6 ritten in Giro. 3 in de Tour. Zonder te ademen bovenkomen op Plateau de Beille. Dat jij dit als volop supporteren voor Visma ziet, zegt veel over hoe jij de sport beleefd. Elke kritiek op UAE is door een fan van de ander gedaan. 

Totaal onnodig daar nu zo stevig over los te gaan dus want alle reden tot twijfel. Het zou helpen voor je beste Landeirovic iets minder door de Arabische bril te kijken. Vorig jaar was je wekenlang weg. Of was je als fanboy ook dead and gone toen de Loze verreden was? 

Probeer eens discussie zonder emotie als fanboy te voeren. Maakt het voor jezelf ook makkelijker. 

Laatst gewijzigd
FDJ
Romāns Vainšteins
Los van die inhaalslag zitten nog lang, lang, lang niet de best mogelijke atleten op de fiets. Er zi...

Bij Vive le Velo zat Jan Boone en die gaf juist aan dat de huidige prestaties wel degelijk tegen het maximaal mogelijke aan zitten qua fysiek. 

MaGarin
FDJ
Bij Vive le Velo zat Jan Boone en die gaf juist aan dat de huidige prestaties wel degelijk tegen het...

Dit inderdaad, we weten met de moderne wetenschap inmiddels prima wat ongeveer de fysieke grenzen van de mens zijn. En wat we 2 dagen geleden hebben gezien zat daar op zijn zachtst gezegd héél dicht tegenaan, of zelfs erover. Het idee dat we nog lang niet bij de top zitten en alsmaar sneller en sneller kunnen/zullen gaan door alle ontwikkelingen is gewoon niet waar. Niet op een legale manier iig..

Hier nog even wat cijfers:

https://twitter.com/NaichacaCycling/status/18129306005145604742F2714828

https://twitter.com/NairoInGreen/status/1812944819196731819

 

Mensen hebben volgens mij nog steeds niet door wat er nou precies gebeurd is zondag. Kijk nou gewoon eens puur naar de objectieve cijfers hierboven. De aanval van Vingegaard was zo'n beetje de beste en meest extreme aanval in de hele wielergeschiedenis. En die kwam dus van een renner die 3 maanden geleden nog op de IC lag, dat slaat toch helemaal nergens op als je er even 1 seconde over gaat nadenken. En dan was er ook nog een renner die die aanval 'makkelijk' kon volgen en op het einde zelf nog even een aanval kon plaatsen. De hele klim van Pogacar is daarmee eigenlijk de meeste absurde en extreme sportprestatie ooit geleverd door een mens. En dat dat door een renner die al het hele jaar alles en iedereen kapot rijdt, een Giro en 2 weken van een ontzettend zware Tour in de benen heeft. De gemiddelde snelheden in de wielersport rijzen de laatste jaren ook compleet de pan uit..

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dit is dus exact wat ik bedoel 'daar slaan ze (Vingegaard heeft er even goed mee te maken) zich wel doorheen, dit type grafiekjes en tabelletjes. Op zich niet eens erg dat men er op duikt hoor, echter is het de vraag wat vervolgens? Ja, wat nu dan?

 

Marik
FDJ
Hoho fanboy van Pogi en UAE. Je verdraait, zoals zo vaak de boel. Ik heb aangegeven dat normaliter m...

Hey kijk eens aan, ik ben niet de enige.

Marik
Romāns Vainšteins
Dit is dus exact wat ik bedoel 'daar slaan ze (Vingegaard heeft er even goed mee te maken) zich wel...

Op de vraag die ik stelde afgelopen zondag heeft niemand mij nog een normaal antwoord kunnen geven. Daarom even aan jou Romans: wanneer is een prestatie wel verdacht in jouw ogen?

Romāns Vainšteins

Ik laat het over aan de verantwoordelijke organisaties, geloof ook oprecht in de opgeworpen controle-organen. Hier op persoonlijke basis achteraanjagen schaar ik onder 'burgerwachtje spelen'. Ik ben vanaf Induraín ingestroomd en heb al zo veel verbetering gezien dat ik daar erg tevreden over ben.

De sleutel ligt bij het artificiële toepassingen beheren (ketonen, monoxide, tramadol new style), daar een beetje snel in kunnen beslissen en wanneer je dat doet het ook daadwerkelijk kunnen controleren. Hierbij moet de visie zijn: als iets niet eruit te vissen is, laat het over de hele linie gelijk zijn.

Ik denk echt dat Pogacar en Vingegaard gewoon de meest talentvolle en meest toegewijde ronderenners van het moment zijn en snap dat ze de rest laten staan.

Laatst gewijzigd
Marik
Romāns Vainšteins
Ik laat het over aan de verantwoordelijke organisaties, geloof ook oprecht in de opgeworpen controle...

Dank voor je antwoord. Dus als ik het even mag samenvatten: het maakt niet uit hoe snel een renner rijdt of hoe groot het verschil is. Jij gaat er altijd vanuit dat de prestatie schoon is?

Landeirovic
Marik
Hey kijk eens aan, ik ben niet de enige.

Och hier, ben je al bekomen van je triestig weekend? Je was sinds zondag avond ineens spoorloos verdwenen :D

Marik
Landeirovic
Och hier, ben je al bekomen van je triestig weekend? Je was sinds zondag avond ineens spoorloos verd...

Hahaha nee hoor Lando, ik ben er altijd wel. Je hebt last van wat projectie, maar dat is je vergeven.

MaGarin
Romāns Vainšteins
Ik laat het over aan de verantwoordelijke organisaties, geloof ook oprecht in de opgeworpen controle...

`Ik denk echt dat Pogacar en Vingegaard gewoon de meest talentvolle en meest toegewijde ronderenners van het moment zijn en snap dat ze de rest laten staan.´

 

Ik wil dit opzich ook best geloven hoor, maar dat betekent niet direct dat ze ook schoon zijn. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

Romāns Vainšteins

Ik sluit dat ook niet uit maar erger me er simpelweg in het geheel niet aan. Ga gewoon uit dat eventuele bedondering eerlijk verdeeld is. En hoe snel ze precies rijden en in hoeverre men dat wel/niet voor mogelijk houdt, het maakt me niet boos, blij verdrietig, gefrustreerd of wat dan ook.

MaGarin
Romāns Vainšteins
Ik sluit dat ook niet uit maar erger me er simpelweg in het geheel niet aan. Ga gewoon uit dat event...

Ik durf echt wel met zekerheid te zeggen dat de bedondering niet eerlijk verdeeld is. Is ook nooit zo geweest in de wielersport. Dat is een beetje hetzelfde argument als alle mensen die het voor Lance opnamen omdat al zijn concurrenten ook aan de doping zaten dus dan zou hij alsnog gewoon de beste zijn. Er is geen ´level playing field´ op het gebied van doping en dat zal er ook nooit zijn. Al is het alleen maar door de grote financiele verschillen tussen de ploegen. Vroeger konden maar een handjevol ploegen ketonen gebruiken omdat het gewoon te duur was voor de rest. Hetzelfde zie je nu met de CO-rebreathers, ook die is er maar bij een handjevol ploegen.

 

Prima ook dat je je er niet aan ergert en blijkbaar geen emotie bij voelt, maar hoe is dat precies relevant..?

Romāns Vainšteins

Dat is precies even relevant als jij die hysterisch, inclusief superlatieven en een vinger die zo hard bibbert dat je er van vliegen gaat, vanuit de hoogste boom zit te krijsen dat het hé-le-maal mis is.

Romāns Vainšteins

En als het zo is dat dat 'handjevol ploegen' die voorsprong heeft? Dan leef ik daar wel mee. Als wannabe-tourwinnaar moet je dan dus een plek binnen dat handjevol zien te bemachtigen, part of the deal. Sowieso komen de beteren daar terecht en krijg je dus alsnog de juiste battle.

Dat kan je rustig combineren met tégen een aantal zaken zijn (ik ben ook niet van de astmapuffers, liesslagaderverwijdingen en neusgatontstoppende ingrepen). Van mij mag het allemaal nog een stukje strakker maar verpest de koers niet voor me.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
MaGarin
Bij gebrek aan een artikel op de voorpagina dan maar hier: https://escapecollective.com/exclusive-t...

Interessant stuk, net helemaal doorgelezen. Apart dat Wielerflits er bijna niks mee doet, zie er wel meerdere stukken over op bijvoorbeeld Cyclingnews. 

One sports scientist confirmed he had seen an athlete – in a sport he would not name – inhaling carbon monoxide for performance gains and conveyed his concern the practice could prove a blight on the Paris Olympics.

Als dit waar is (en ik heb geen reden om aan te nemen waarom zo'n wetenschapper zou liegen) dan is dit wel een serieus probleem. En hoewel het een duur geintje is verdienen ze in genoeg sporten genoeg om het makkelijk te kunnen aanschaffen, ook als losse atleet zijnde. Ik ben er niet gerust op dat dit al niet gebeurd.

 

Dit is ook interessant.  Pogi switcht in 1 dag van "rebreather? da ken ik nie!" naar "ahhh joh is gewoon een testje niks aant handje". Vreemd.

Laatst gewijzigd
MaGarin
Il Leopardo della Primavera
Interessant stuk, net helemaal doorgelezen. Apart dat Wielerflits er bijna niks mee doet, zie er wel...

Dat laatste is ook wel slecht geacteerd van Pogacar inderdaad. Eerst zegt hij dit:

“When I heard this, I was thinking about the car exhaust, I don’t know. I don’t know about that much, so I have no comment [behind]. I don’t know what it is. I was always thinking about what goes out from the exhaust of a car,” Pogačar told reporters, adding laconically: “Maybe I’m just uneducated.”

Vervolgens krijgt hij een dag later door dat zijn ploeg het gebruik van die dingen gewoon al bevestigd heeft en komt hij met dit:

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
MaGarin
Dat laatste is ook wel slecht geacteerd van Pogacar inderdaad. Eerst zegt hij dit: “When I he...

ja, het is vrij bijzonder. Het zou mij niks verbazen als Pogi dagelijk aan zo'n ding ligt te lurken in ieder geval. Hetzelfde geldt voor Jonas overigens. Ik geloof niet dat Pogi alleen door een nieuw trainingschema zo veel beter is geworden. Overigens ook interessant dat WF nog niks over Mou en dat verhaal heeft gepost.

Romāns Vainšteins

Volgens mij is het allemaal vrij eenvoudig: door artificieel zuurstoftekort te creëren dwing je je lichaam, standje overleven, om meer zuurstof te kunnen transporteren. In de lijn met je de zwikzwak hengsten op 2500 hoogte, of snaveltje toe in een zuurstofarme tent. Dit soort gezeik moeten we, net zoals doodsnoodsuikers, nepastmapuffers, doortrappijnstillers en verwijdende operaties zo snel mogelijk van af, natuurlijk. Echter denk ik dat je hiervoor buiten de renners om moet gaan en je pijlen direct op teams en overkoepeling richten, de standaardinstelling moet zijn dat renners bevelenopvolgende zombies zijn.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Volgens mij is het allemaal vrij eenvoudig: door artificieel zuurstoftekort te creëren dwing je...

Ja in principe wel. Je verhoogt je hemoglobinelevel dus je kan meer zuurstof transporteren. Het is wel echt grijs gebied, want volgens de regels mag je niet de opname, transport of delivery van zuurstof artificieel verbeteren. Desondanks is er nog geen harde 'nee' geweest: "A spokesman for Antidoping Norge confirmed to Escape that it had told Rønnestad the method was not banned, but cautioned that its advice did not evaluate the study on ethical grounds. "

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het is natuurlijk een kostenbesparing ten opzichte van bergtopzitten, en ook minder foutgevoelig en met kans op schade (ziekte etc). Maar groot punt is mijns inziens dat het niet als 'lichaamseigen' gezien worden kan. Overigens geen enkele twijfel dat er meer aan de lurkers hangen (visma sowieso, die doen er alles voor) of dat deze lurkers nu besteld zijn. Misschien dat FDJ het niet doet.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Maar inderdaad moet dit maar even lekker met wortel en al uit de grond getrokken worden en pontificaal op tafel gesmeten. Belaag de witte jassen van de topteams en onofhankelijke wetenschappers, belaag de UCI het WADA etc. Altijd zo onnozel en inefficiënt om deze info via renners op te willen halen. Levert alleen ruis en inocmplete/irrelevante ('het smaakt een beetje als 7up, hihihi') informatie op.

esims2.0

Hemoglobinelevel, delivery, artificieel, wat een fraai stukje angelsaksisch proza.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Hemoglobinelevel, delivery, artificieel, wat een fraai stukje angelsaksisch proza.

lol esims is mad omdat ik twee verschillende talen door elkaar gebruik. Welkom in real life bro.

1 2 ... 121 122 123 124

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.