Het topic der verdachte renners

1 2 ... 121 122 123 124
Wouter Aerts

@MaGarin

 

Ik zal niet pretenderen dat ik helemaal thuis ben in alle cijfertjes m.b.t. wattages e.d. Maar kan het heel misschien ook zo zijn dat we (in het geval van Pogaçar) misschien te maken hebben met het grootste wielertalent ooit? Kan het niet zo zijn dat deze man gewoon geboren is om op een fiets te zitten? Ik ben nooit zo van het sporten met elkaar vergelijken, maar bij het tennis bijvoorbeeld is het gros van alle grand slams de afgelopen 20 jaar door slechts 3 mannen gewonnen. Dit simpelweg omdat ze simpelweg er samen ver bovenuit staken qua talent en uiteindelijke kwaliteit.

Opvallend zijn de extreem hoge wattages zeker, maar ik geloof niet dat jij (of welke leek dan ook hier) genoeg inkijk hebt in hoe deze sporters leven, wat ze wel/niet doen of juist laten voor de sport, de ploegen die stukken professioneler te werk gaan dan 10-20 jaar geleden, of het materiaal wat verbeterd is door de jaren heen. Ik vind het wat te makkelijk om wat wattages van nu met eerdere periodes te vergelijken en daarom te zeggen "het moet doping zijn!". 

 

Tot slot: het is gewoon vreemd dat je enerzijds zegt geen klote te geloven van wat je krijgt voorgeschoteld, maar wel zogenaamd een enorme wielerliefhebber bent. Waar zit dan die liefde voor de sport in, als je het al zolang je het volgt voor geen meter vertrouwt? Waar kun je dan nog van genieten, als je denkt dat het merendeel zich volstopt met doping? 

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
esims2.0
En mensen die voortdurend op vermoedens van dopinggebruik reageren met dat mensen met die vermoedens...

Geldt dat beter niet kunnen kijken in een topic ook voor een muziek topic waar sommigen mensen van 'zwarte' muziek houden, als je daar zelf niet van houdt?

Laatst gewijzigd
1joker
FDJ
Zo'n Zonneveld ook. De hypocriet. Rabobank moest kapot, Astana en Vino moesten kapot, Valverde moest...

goed gesproken,

klopt helemaal


Klootje Kriekeljon
Sjonge Jonge
Geldt dat beter niet kunnen kijken in een topic ook voor een muziek topic waar sommigen mensen van '...

https://media1.tenor.com/m/eVZ_uOSR7JsAAAAC/sick-burn.gif

Laatst gewijzigd
esims2.0
Sjonge Jonge
Geldt dat beter niet kunnen kijken in een topic ook voor een muziek topic waar sommigen mensen van '...

1. Ik heb me ook al neergelegd bij het feit dat dat muziektopic compleet beheerst wordt door zwarte muziek van 'zwarte' forumgebruikers.
2. Dit keer deelde Raul een video van Jay-Z in het politieke topic. Dus daar ook al die onbedwingbare behoefte waar ik me aan erger.
3. Ik word in mijn eigen muziektopic of zelfs het Tourspel topic ook al 'teruggepakt'.
4. Ik heb niet eens zozeer een hekel aan zwarte muziek, meer aan de stijl van muziek. De muziek van Eminem vind ik net zo goed afschuwelijk.
5. Over smaak valt in dit geval wel degelijk te twisten. Raul zijn helden zijn per definitie zwarte artiesten die cool, stoer of 'bad' doen. De muziek is secundair.
6. Een eerlijke discussie met jou wordt dit toch niet. Ook niet met SprintMaster bijvoorbeeld, omdat er allerlei rancune meespeelt.

Laatst gewijzigd
Marik
esims2.0
1. Ik heb me ook al neergelegd bij het feit dat dat muziektopic compleet beheerst wordt door zwarte...

Blijf gewoon on topic esims. Voor dit soort onbenulligheden bestaan andere forumtopics. 

esims2.0

Aan punt 6 had ik jouw naam ook kunnen toevoegen.

Wouter Aerts

Kunnen we een beetje on topic blijven zodat ik er nog achter kom waarom MaGarin zoveel ven een sport houdt waarvan hij denkt dat er en masse wordt valsgespeeld? Zijn antwoord wordt echt voer voor antropologen.

Romāns Vainšteins

het antwoord valt in 1 woord te vatten : masochisme

Wouter Aerts

Ja het lijkt me dan inderdaad een soort zelfkastijding. Of hij zoekt na iedere koers eerst de gereden wattages op en als die binnen de door hemzelf gestelde menselijke maat vallen, was het een mooie koers. Zo niet, dan dendert de sport op de afgrond af.

esims2.0
Wouter Aerts
Ja het lijkt me dan inderdaad een soort zelfkastijding. Of hij zoekt na iedere koers eerst de gerede...

Haha stelletje fundamentalisten.

Romāns Vainšteins

Bij elke nieuwe heerser heb je deze storm aan nobele ridders die stellen af te haken maar dat dan toch niet doen. Ikzelf had dat destijds met SKY wel wat eigenlijk, het is echt verstandiger om het over te laten aan de organisaties die er werkelijk over gaan want de tijd van afgevoerde renners in gendarme busjes of ontploffende urine- en bloedsamples is wel voorbij.

kraamhol
Marik
Blijf gewoon on topic esims. Voor dit soort onbenulligheden bestaan andere forumtopics. 

Noem eens 3 forumtopics waar de trash van esi thuishoort?

MaGarin

Kunnen jullie niet even een eigen topic genaamd oprichten genaamd het 'Het grote, niet inhoudelijke, persoonlijke aanvallen topic' en daar al jullie drek richting elkaar uitstorten? Het is ook echt altijd hetzelfde liedje, vroeg of laat neemt het vaste clubje elk topic over met dit soort offtopic gelul vol persoonlijke aanvallen...

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ook jijzelf graag ontopic blijven:

Wat zou je het liefst zien nu dan? En waar ligt je 'kan niet'- grens?

Wie moeten er allemaal uit nu? Wanneer is het weer eerlijk?

kraamhol
MaGarin
Kunnen jullie niet even een eigen topic genaamd oprichten genaamd het 'Het grote, niet inhoudelijke,...

Kun jij niet een eigen topic maken genaamd 'how can I make this about boter'? Je vervuilt zo'n beetje ieder topic en artikel met die...ja met wat eigenlijk?

esims2.0
kraamhol
Noem eens 3 forumtopics waar de trash van esi thuishoort?

Zei degene die een 'zwarte' video plaatste in mijn Tourspel topic.

esims2.0
Romāns Vainšteins
Bij elke nieuwe heerser heb je deze storm aan nobele ridders die stellen af te haken maar dat dan to...

Toestanden van hotelkamers doorzoeken en renners afvoeren in busjes heeft niemand het over. Jij probeert nu je gelijk te halen via 'common ground'. Ik zei overigens fundamentalisten omdat Wouter Aerts eerst de ruimte liet voor verschillende meningen, maar toen er iemand met hem meepraatte, verklaarde hij MaGarin min of meer voor gek. Je kunt vinden dat hij te vaak dezelfde mening herhaalt, maar de wielersport verdient het voordeel van de twijfel niet meer, zei iemand een tijdje geleden terecht. Als Wouter Aerts het heeft over de afschrikking van de affaire Armstrong, dan is hij wellicht de Tour van 1999 vergeten toen Armstrong als de messias onthaald werd. De Tour die volgde op de Tour van 1998 vol met schandalen. Iedere keer dezelfde reflex dat we nu toch wel hebben afgerekend met doping in het wielrennen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Subjectief esims.

wat mij betreft verdienen ze dat voordeel namelijk wel: bloedpaspoort filtert alle hc doping er uit en wat ze nu flikken wordt openbaar gemaakt. De bal ligt bij de beschuldigers die ik met niets zie aankomen: geen enkele indicatie van wat precies maar enkel rondom 'kannie' een rookgordijn opwerpend dat vooral 'andere tijden sport' aanhaalt.

Romāns Vainšteins

En begrijp me goed: ik ben tegen ketonen, pijnstillers en dat monosxide gezeik. Maar het wel of niet toestaan ligt bij de overkoepeling: als je boos bent is dat het doelwit.

MaGarin
Romāns Vainšteins
Ook jijzelf graag ontopic blijven: Wat zou je het liefst zien nu dan? En waar ligt je 'kan niet'- g...

Wat zou je het liefst zien nu dan?

- Een volledig dopingvrije sport, al is dat voorlopig helaas nog een utopie

En waar ligt je 'kan niet'- grens?

- Wanneer een renner dit seizoen praktisch alles wint waaraan hii deelneemt en met een Giro in de benen alle gedopeerde klimrecords aan gort rijdt is dat mijlenver over de 'kan-niet' grens. Om over de renner die 3 maanden geleden bijna dood was maar niet te spreken.

Wie moeten er allemaal uit nu?

- Wie heeft het over 'er uit moeten'?

Wanneer is het weer eerlijk?

- Als niemand meer doping gebruikt, maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel.

 

MaGarin
Romāns Vainšteins
Subjectief esims. wat mij betreft verdienen ze dat voordeel namelijk wel: bloedpaspoort filtert all...

Het bloedpaspoort is een complete farce.

Sowieso, in je eerdere post had je het over dat we het maar aan de desbetreffende organisaties moeten laten. Die logica werkt alleen als je daadwerkelijk vertrouwen hebt in die organisaties en gelooft dat ze goed werk doen.

Wat uiteraard niet zo is. De UCI en het WADA, om maar een voorbeeldje te noemen, zijn volledig gevuld met corrupte en incompetente figuren die enkel uit zijn op macht en zelfverrijking. 

Romāns Vainšteins

Maar dan is er toch niets aan te doen McGarin? Dan ligt toch de keuze bij jezelf om af te haken of toch maar te accepteren en te kijken.

daarbij vind ik stellingen als

'het bloedpaspoort is een farce' en 'ze zijn allemaal corrupt daaro'

nogal simplistisch en volkomen gratuit. je kan met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren, sub-jec-tief. ik vermoed dat je ongeveer even veel weet van deze materie als raul van rapport roemer (doe ook ik het nu he, ohoooo)

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Het bloedpaspoort heeft wel gewerkt. Echter heb je nu een generatie die er meteen mee te maken kreeg. Het zou dan mogelijk zijn om er om heen te werken door bepaalde waardes van jongs af aan iets te verhogen. Alleen zul je dat dan, logischerwijs, moeten blijven doen. Dit klinkt als heel omslachtig. Wellicht is het simpeler, namelijk een andere trainingsaanpak van jongs af aan. Vergeet niet dat het wielrennen een vrij conservatieve sport was. Dan zou er nu sprake zijn van een grote inhaalslag. 

Romāns Vainšteins

Los van die inhaalslag zitten nog lang, lang, lang niet de best mogelijke atleten op de fiets. Er zit nog schrikbarend veel marge op de poppetjes.

1 2 ... 121 122 123 124

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.