Het topic der verdachte renners

1 2 ... 109 ... 118 119
Turtlehead

'@Charlie: heel veel fouter dan Gianetti zijn ze niet te vinden wat mij betreft.

$kedel

Ik geloof dat bijna de hele staf wel een dubieus verleden heeft daar.

FDJ

Nairo Quintana dus in opspraak. Verrassing? Nee, niet echt. I het verleden zag je structureel dat als een land ineens een enorme opkomst heeft van renners en er velen allemaal doorstoten aan de top het niet zuiver is geweest.

Dat begon midden jaren 90 met de Italianen, de Gewiss Ballan periode. De Duitsers met Telekom de volgende. Al snel kwamen de Amerikanen met US Postal en een hele lading klimmers en toppers. Later in het eerste decennium van deze eeuw kwamen de Spanjaarden en daar bleek Fuentes de grote man te zijn. Nu dus de Colombianen waar alles wat doorstroomt de top ook zo ongeveer haalt. Pantano ging er met EPO al tussen uit, Henao kwam een aantal keer wel heel makkelijk met het hoogte excuus weg en nu dus Quintana en ook broertje en Anacona.

Retro Lex

'@ FDJ.
Bij opkomende landen met opeens sterke renners moet ik denken aan Slovenie

FDJ

'@retro lex klopt al is daar de kanttekening vooralsnog dat het om een zij-instromer (Roglic) gaat en een, zoals de Duitsers zeggen, 'Jahrhunderttalent' Pogacar. De rest Blijft daar natuurlijk wel achter. Al doet de Sloveense tak van Operation Aderlass ook erger vermoeden. En de tijdrit van Pogacar heb ik wel vraagtekens bij.

Jacco van Stierop

De laatste jaren podiumplaatsen, talloze top10-noteringen en zelfs een zege in een grote ronde, monumenten winnen, etappezeges in de Tour, 2 dagen gele trui, terwijl men daarvoor op dat gebied jarenlang vrijwel droog stond.
Ik vind die Nederlanders eigenlijk ook wel heel verdacht.

Charlie33

Mauro Gianetti is volgens jullie dus heel verdacht. Waarom hoor ik daar dan weinig over in de nederlandse en belgische media?

SnellePelle

Half Jumbo zijn fossielen uit het doping tijdperk.

SprintMaster

Een simulatie van de tijdrit van Pogacar:

https://twitter.com/Sportarts/status/1312135627031277570/photo/2

En een stuk met de wattages van Roglic:

https://www.ad.nl/tour-de-france/hoe-primoz-roglic-de-tour-kon-verliezen~a6436400/

"De waarden die Roglic achteraf had moeten rijden om Pogacar van de Tourzege te houden, heeft hij nog nooit gereden. Als je de data van Roglic (en Dumoulin, ingezien door deze krant) neemt en de inspanning van Pogacars tijdrit naar de Planche schat, dan kom je voor de jonge Sloveen tussen de 6,1 en 6,5 watt per kilo over bijna een uur – afhankelijk van zijn aerodynamische waardes. "

jooprioolpijp

Even een berichtje uit het Engelse nieuws over de saga Sky & dokter Freeman: https://www.theguardian.com/sport/2020/oct/26/freeman-denies-trying-to-remove-laptop-as-tribunal-takes-bizarre-turn. To be continued.

SprintMaster

Mihai Simion @faustocoppi60 schreef:
NEW CLIMBING RECORD! 36 min 06 sec! Pogacar destroys the Prati di Tivo record, climbing over 2 minutes faster than Froome in 2013! With ~6,6 w/kg for 36:06, he sets one of the best performances for such efforts since 1998! HOLY... #TirrenoAdriatico

http://www.climbing-records.com/2021/03/pogacar-in-full-stratospheric-mode-on.html

Prati di Tivo:
2021:14,7 km@7,0%---36:06---average speed 24.43 km/h(Tadej Pogacar)-RECORD
2013:14,7 km@7,0%---38:22---average speed 22.99 km/h(Chris Froome)
---38:28---average speed 22.93 km/h(Mauro Santambrogio)
---38:33---average speed 22.88 km/h(Vincenzo Nibali)
---38:35---average speed 22.86 km/h(Michal Kwiatkowski)
---38:37---average speed 22.84 km/h(Horner-Contador)
2012:14,7 km@7,0%---38:56---average speed 22.65 km/h(Vincenzo Nibali)
---39:12---average speed 22.50 km/h(Kreuziger-Horner)

Uitgaande van maximaal 6.4 W/kg over een uur zit Poga met 6.6 W/kg over 36 minuten weer precies op het randje van wat schoon mogelijk is. Maar wel na meer dan 100km in de benen.

Totaal zo'n 19 renners sneller dan het record. Wat zegt dit?

matwiel

'@SprintMaster: Dat ie wat beter zijn best had moeten doen....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Weet niet of dit heel veel zegt... renners zijn tegenwoordig denk ik nog lichter, materiaal is beter, er werd ook vanaf de voet van de klim hard gereden, er was rugwind... denk dat je de podcast inhetwiel eens moet luisteren waar Thijs Zonneveld ook op deze vraag in gaat.

lo squalo dello Stretto

Hoop dat het vooral aan de rugwind ligt. 19 renners die het vorige record verbeteren is wel echt zot.

Turtlehead

Ik nomineer onze Portugese vrienden van W52. Met dank voor de herinneringen die ze boven brachten aan gelukkiger tijden (voor mij persoonlijk, niet voor de wielersport), toen iedereen nog buitenbladje bergop reed.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

EDIT: is reeds een nieuwsbericht over

Laatst gewijzigd
Turtlehead

Ik nomineer vriend Pogacar dan maar even in dit topic, omdat hij me dit jaar onweerstaanbaar terug doet denken asn Ricco die buitenblad de berg opknalt.
Zo onwaarschijnlijk heb ik sinds die tijd niet veel meer meegemaakt, maar gisteren en vandaag wel.

FritsvanHoefelen

Als je achter op de lichtste versnelling zit, dan rijd je lichter dan de zwaarste van het binnenblad. Aldus Theo Bos

Turtlehead

Dat van die versnellingen is wel anders dan 20 jaar terug uiteraard, met die moderne set-up mogelijkheden.
Evengoed: het snelheidsverschil is voor mij extreem opvallend.

ghostwriter

Persoonlijk verdenk ik Roglic en Pogacar meer dan welke andere wielrenners dan ook. Roglic omdat hij veel te constant is om zonder doping te doen (dat hebben we toch allemaal wel geleerd van het verleden?) en Pogacar vanwege zijn niveau op zo'n jonge leeftijd en de mensen om hem heen. Het feit dat deze twee opvallend goed presterende wielrenners ook nog eens vrienden zijn maakt het volgens mij alleen maar extra verdacht.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik verdenk de wielrennerij al enige tijd van het op bergtoppen op onnatuurlijke wijze dikker maken van bloed en het vreten van artificiële nepsuikers, de obscure entourage van alle ploegen met veel geld maken dit vermoeden niet minder.

Chasse_patate

Vooral wat er dan uit zijn achterzak gehaald wordt door Bramati!

emaillist

ferf

Turtlehead

'@zacht: íets van een toelichting?
Een dopeur presteert met enige regelmaat opvallend goed (naast wellicht diepe dalen). Lars van der Haar presteert slechts heeeeel af en toe goed.

PS zeer goed dat jedit topic weer eens van nieuwe levensadem voorziet. We gaan het nog nodig hebben is mijn voorspelling.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Dit topic verdient wel een schopje uit de krochten van dit forum dacht ik zo.

Dus, moeten we het maar eens over Pogacar en zijn omkadering gaan hebben of niet?

1 2 ... 109 ... 118 119

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.