Het topic der verdachte renners

1 2 ... 110 ... 118 119
vevie

Hoeven we het niet over te hebben. De tijd zal het leren. Ik vind het zelf vrij ongeloofwaardig, maar we kunnen niks anders doen dan ernaar kijken en (voorlopig) onze schouders ophalen. Uiteindelijk komt altijd alles in deze sport aan het licht. Mocht hij een snoeperd zijn, dan zal hij, trouwens, zeker niet de enige zijn. Overigens geloof ik ook best wel dat hij gewoon, met of zonder, beter is dan de rest.

pirazzi

Tot de omkadering van Pogacar behoort o.a. Aart Vierhouten.
Toevallig was hij vandaag te beluisteren op de radio.
Pogacar heeft meer talent dan de rest volgens hem, dat geloof ik ook wel.

TheBigShow

Beste klimmer ter wereld rijdt Landa en Vingegaard eraf: Wielerflits -> VeRDaChT
Veldrijder van 80kg rijdt grote ronde winnaars eraf: Wielerflits-> Fantastich!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Welke ronde grote winnaars?

RainbowJersey

Sinds wanneer is Aart Vierhouten zo'n betrouwbare op en top man dan?

doeme80

MVDP

kleomantre

Ik nomineer nu alvast de (voltallige) Quickstep ploeg van voor het vertrek van hun teamarts, de wonderdokter van Gilbert en Vanendert, naar Movistar. Misschien wat voorbarig maar er is vooralsnog zeker sprake van een behoorlijke terugval. Als die aanhoudt kan het niet meer onder de noemer ziekte en p000ech vallen.

FDJ

'@kleomantre mwah zo tegenvallend is het niet toch als je de afgelopen jaren in de breedte inlevert in dit werk (Gilbert, Terpstra en Jungels wonnen voor Quick Step 5 monumenten bv) en daar niet adequaat op inspringen en de concurrentie zich wel versterkt zoals Jumbo Visma. Dan zijn tegenvallende resultaten ook wel logisch. Alaphilippe sloeg zelfs het volledige Vlaamse voorjaar over. Heb je nog 1 echte kopman over met Asgreen en twee outsiders met Lampaert en Senechal plus een Stybar waar de leeftijd begint te spelen.

SprintMaster

Op YouTube vond ik een interessant kanaal waar veel verhalen verzameld zijn over verdachte prestaties. Onder andere over de tijdrit van Foliforov (en het Gazprom geld ) in de Giro 2016.
https://www.youtube.com/watch?v=8R8BruAHys8&ab_channel=CyclingStories

Verder veel oude verhalen: de salbutamol affaire van Indurain in een kleine Franse koers in 1994, Ugrumov met een hematocriet waarde van 63.5 in de Tour van 1994, de Dauphiné in 2004, de Giro van 2009 en de meest ongeloofwaardige Giro winnaar van de laatste 10 jaar.

Tot slot nog een overzicht van de beste wielrenner geboren in elk jaar van 1960 t.em. 2000:
https://www.youtube.com/watch?v=AXslsSXJnLk&ab_channel=CyclingStories
Slechts één Nederlander haalde de lijst, 5 Belgen.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Interessante vondst van dit kanaal: Filippo Ganna! In de Tour de la Provence werd hij derde in de tweede etappe in een sprint voor punchers, vlak achter Alaphilippe. In de etappe erna met aankomst bergop zat hij tot 5km in de favorieten groep en verloor maar iets meer dan 1 minuut op Quintana. In de UAE Tour werd hij 11e in de 4e etappe met aankomst bergop, op slechts 3 seconden van Pogacar. Daarna is hij onder de radar verdwenen.

https://www.youtube.com/watch?v=XpK7WwrHOzw&ab_channel=CyclingStories

Laatst gewijzigd
Renaissance

Wanneer gaan we onderkennen dat wat Pogacar doet niet normaal is? Heb hem al een aantal keren gekscherend Dopacar genoemd maar vertrouw het voor geen meter. We kijken toch al lang genoeg wielrennen om te weten dat wat hij doet niet normaal is? Het zou hetzelfde zijn als dat MvdP of WvA alles winnen waar ze hun zinnen op zetten, dat is gewoon ongeloofwaardig en ongehoord. Mocht het zo zijn dat hij niet aan de troep zit dan zou ik wel eens medische testen op hem willen zien waardoor het kan dat hij zo ongelooflijk veel beter is dan elke andere renner.

SprintMaster

De lijst van buitenaardse prestaties van Pogacar begint denk ik met de 20e etappe in de Vuelta 2019 toen hij de groep favorieten met o.a. Roglic en Valverde in volle finale 1.5 minuut voor bleef. Alles daarna is al veel besproken.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Ik snap op zich dat je je vragen stelt bij de prestaties van Pogacar, maar vind je tegenvoorbeelden opmerkelijk. Van Aert en Van der Poel hebben beiden al dingen gedaan die alle wielerwetten tarten en overklassen de tegenstand op hun terrein. Wat maakt Pogacar voor jou verdacht en hen niet?

vevie

Idd, als je heel eerlijk bent dan moet je WVA en MVDP even ongeloofwaardig vinden. Zoals jij dit nu hier neer pent, gaan buitenlanders op buitenlandse fora waarschijnlijk los op renners als WVA, MVDP en Alaphillippe. Als je alleen naar Pogacar veel dubieuzer kijkt omdat hij, hoogstwaarschijnlijk, je favoriete renners naar huis fietst… dan ben je sowieso heel opmerkelijk bezig. Het D-woord kun je beter gewoon skippen. Laten we er gewoon naar kijken en later zien we wel. In deze sport blijkt toch altijd weer dat als er daadwerkelijk vals gespeeld wordt, het toch aan het licht komt.

Jan

Hirschi .....

Kristofke

Een renner die de tijdrit, massasprint, zware bergrit (Ventoux 2x), kasseien, lange vlucht en tussendoor werkt voor zijn kopmannen. Die is niet verdacht? Een week lang vol in de inspanning gaan en telkens de tegenstand bijna vernederen. Het is zoals Pidcock eigenlijk echt wilde verwoorden, hij speelt met hun xxx. Snap niet dat in België en Nederland hier zelden over gesproken wordt?
Wat een toeval ook dat hij net voor de start nog een knieprobleem had.

Silent Hill

Cortisone-kuurtje voor de knie zo vlak voor de Tour ... dat kwam niet slecht uit, natuurlijk. En op medisch voorschrift ... ideaal !

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Laten we er gewoon naar kijken en later zien we wel. In deze sport blijkt toch altijd weer dat als er daadwerkelijk vals gespeeld wordt, het toch aan het licht komt.
Probleem is dat als het later uitkomt diegene wel met de roem en eer is gaan strijken. Wat moet je bijvoorbeeld met zo'n Riis die tjokvol doping (hematocriet van 60!) de Tour won en dan na de verjaringstermijn toegeeft dat hij vals gespeeld heeft? Hij mag gewoon de zege houden!

Ik vind wel dat Pogacar in deze terecht de kop van Jut is omdat hij zich, net als L.A., de status van beste renner aanmeet en het daaraan gekoppelde astronomische salaris. Op WVA en mogelijk ook anderen zal wel wat aan te merken zijn maar die zitten toch heel wat lager in de boom.

Laatst gewijzigd
Kristofke

Pogacar is net een bescheiden, rustige en vrolijke jongen. Helemaal niet zo arrogant als een Lance Armstrong. Lance werd genekt door zijn arrogantie, anders had hij nooit moeten opbiechten en hing er nu nog steeds een zweem van twijfel rond hem. Maar hij moest renners persoonlijk terughalen, ex-teammaten belachelijk maken, mensen die negatief over hem praten of schrijven bedreigen en ex-medewerkers een hoer noemen. Dan krijg je op een bepaald moment de bal in je gezicht terug.
Dit doet Pogacar helemaal niet, is een genot om naar te kijken. Ik zie vooral veel gelijkenissen tussen US Postal en Jumbo-Visma, maar je moet ze ook willen zien. De staaltjes in Parijs-Nice, Wout die een week lang iedereen belachelijk maakt die met de fiets rijdt, ... Pogacar ziet er lichamelijk ook uit wat je van een klimmer mag verwachten. Dat had Lance Armstrong ook niet en Wout van Aert die met zijn gewicht de klimmers de les komt spellen? Doe de kleppen weg en bekijk de zaken objectief.

mwarensman

Sprintmaster,
Dus jouw bitterheid over de uitkomst met Riis is reden dat iedere renner die topprestaties levert beslijkt moet worden met verdachtmakingen?
Zou je niet overwegen om concrete verdenkingen over het gebruik van doping te gebruiken om renners op een lijst te zetten?

Het frappante is namelijk dat de afgelopen jaren voornamelijk (pro) conti renners betrapt zijn, en alle troll verdenkingen richting Bahrain nog niks opgeleverd hebben.

Vanuit de Nederlandse wetgeving is het ongefundeerd beslijken van personen laster en vervolgbaar. Iets om in overweging te nemen.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Martijn
Jij bent jouw carrière hier begonnen onder de nickname 'pakhaas' waarbij je ook allerlei renners in de wilde weg beschuldigde. Misschien vergeten?

mwarensman

En dus? Zou dat mij van elke andere mening moeten uitsluiten?

De anonimiteit van de accounts hier is in mijn ogen de reden dat veel van dit soort ongefundeerde uitspraken gedaan worden. Des te meer reden om dat bespreekbaar te maken.

SprintMaster

'@Martijn: dat Riis zonder meer ploegleider kon worden na wat hij heeft uitgespookt slaat natuurlijk nergens op. Net zoals het geval Gianetti... Zolang dat mogelijk is kan ik het wielrennen niet serieus nemen.

Laatst gewijzigd
Kristofke

'@sprintmaster Bij welke ploeg zitten ploegleiders/managers/verzorgers die geen verleden hebben met doping?

mwarensman

Tja, zoals net opgemerkt, die zitten ook in de meest Roomse team.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 110 ... 118 119

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.