Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 203 ... 226 227
Rawolf

Ik heb van m'n aanvallers alleen Majka opgesteld, verwacht dat Bahrein katusha trek of astana voor een groots opgezette aanval gaat waardoor het tempo heel de etappe hoog zal zijn. De kopgroep word de springplank voor contador die er op zijn oude dag met de rit overwinning vandoorgaat. Froome valt en niet goed, maar weet door nieve het verschil te beperken en blijft leider.

hupske

Ik zal wel een aftrap doen:
Froome, Nibali, Zakarin, Lopez(c), Kelderman, Trentin, Costa, Kragh en DLC

Op de bank:
Kruijswijk, Majka, A. Yates, Jungels, Roche, Cort en Lobato.

Uitleg:
Froome zal toch wel bij de voorste 20 zitten, zonder twijfel.
Nibali wil de voor de boni gaan
Zakarin moet bij Nibali blijven
Lopez is de meest explosieve
Kelderman moet bij Zakarin en Nibali blijven
Trentin omdat hij al heeft bewezen dit te kunnen
Costa omdat die toch wel een keer een succesvolle aanval moet hebben
Kragh heeft het ook al een keer laten zien. Hopelijk niet meer ziek
DLC gewoon omdat

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Ben vooral benieuwd of Sanchez en Costa (renners waarvan ik niet de enige ben die ze hebben) morgen vol erin beuken of wachten tot vrijdag...

Cerebral36

Froome, Nibali, Kelderman, Lopez, Poels, DLC, Ala, Trentin en Costa. Bank: Chaves, Yates, De Marchi, Jungels, LObato, Cort, Schwarzmann en Manzin . Twijfel alleen over geen Orica opstellen...Lijken weg maar net dan.... EDIT: Denk toch dat ik Trentin eruit haal en Yates erin zet...De rit van Vrijdag lijkt me geschikter voor Trentin. Yates zie ik nog wel iets doen nu Chaves echt definitief weggevallen is.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Trentin kan morgen gewoon wel toch, in deze vorm?

RemcovanderMaas

Froome, Nibali, A. Yates (C), Jungels, Poels, Alaphilippe, Trentin, Kelderman, Lopez
Dat is het idee op dit moment, wat zekere punten gemixt met een gokje.

Karsten

Hmm, voorsprong in de subpoule wordt steeds krapper (nog een ruime 100 punten). Ontbreken van López gaat me echt punten kosten.
Morgen Trentin, Costa, LLS en de beste klassementsmannen mee. Maar dan nog: wie als kopman.... neig dan toch maar naar Froome want een etappe als morgen zou geen probleem moeten zijn (in tegenstelling tot de etappe van vandaag dus) om zijn neus in de top 20 te duwen. Of dan toch maar de Haai, die nog wat tijd zal willen pakken en toch een stukje frisser oogt... daar gaan we eens een nachtje over slapen!

Starlynk

Ik heb ook geen MAL.. daardoor zak ik nu langzaam in het moeras en gaat het me met een beetje pech nog het bekertje kosten.. Nog even volhouden jongens! Morgen kan het ook weer alle kanten op, dus dan zal het wel weer voor de klassementsmannen zijn. Ga Flipje denk ik maar banken in een etappe die op zijn lijf geschreven is, want volgens mij kijkt Flipje helemaal niet in het rondeboek en valt ie gewoon aan als hij er zin in heeft...

kevinraar

froome
poels
de la cruz
jungels
trentin
rojas
kelderman
kruiswijk
nibali
meintjes

moet er 1 uit doen maar wie?
rojas als kopman?

Platje

Froome eruit 😜

kaboutertje

Morgen worden de grootste verschillen gemaakt in de top van het klassement. Wie durft het aan om aanvallers de kans te geven. Er zullen en paar ploegen willen controleren (cannondale, Bahrein, trek?).

Nul verstand

Thanks voor de hulp, heb m'n 9 renners bijna gereed, maar moet alleen nog een keuze maken tussen LLS en Rui Costa... Is dat gewoon a flip of a coin?

hupske

Ah, mee lezen, advies willen, maar niet laten zien wie je opstelt. Ja ervoor stellen wie je mee kan nemen. Maar niet wie je nu echt kiest.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Als jij wil dat ik het laat zien:

Woods (c)
Froome
Nibali
Contador
Zakarin
Majka
Lopez
Poels
LLS Sanchez/Rui Costa

Op de bank:
Chaves, De la Cruz, Roche en Trentin

Teveel keuze heb ik eigenlijk.

Stuff

Voor morgen:
Froome
Nibali
Zakarin
Lopez
Poels
DLC
Trentin
Majka

Nog 1 plekkie voor: Chaves, Yates, Kelderman, Roche, Kragh, Alaphilippe, Moscon of Mas...
Heb echt geen idee. En ook over de kopman moeten we nog even nadenken...

Kraanwater

Zoals al aangegeven kan dit best wel eens een beslissende etappe worden. Willen ze nog kans maken om sky te breken zullen ze elke etappe volle bak moeten gaan en ze zo kapot rijden. Maar gaat dit morgen gebeuren? Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe snel de vlucht weg komt want je kan er bijna vanuit gaan dat Contador wat gaat proberen op de Collada de la Hoz.

Pietje Precies

Tof berichtje Klootje!

Ik (en op basis van wat andere reacties, met mij enkele anderen) vond je de laatste tijd een beetje een zuurpruim. Misschien wel doordat je dan enkel iets postte over pech, zonder de uitleg erbij (qua bijvoorbeeld Dennis en Lampaert).

Deze post van je heeft naar mijn mening een hele andere toon en je hebt helemaal gelijk dat een beperkt aantal renners voor het verschil moet gaan zorgen in de top. Wat dat betreft moet je een beetje geluk gaan hebben. Hoeveel goede keuze's je qua algehele selectie, dagselectie, kopmankeuze, etc ook maakt: de ronde is te kort en de random van de sport (valpartijen, ziektes) te groot om de rol van geluk volledig uit te filteren.

De échte kenners scoren dan ook vooral stelselmatig hoog. Ik zag dat je in de Scorito wielerstand van alle poules dit jaar 2e staat, knap hoor! Vervolgens heb ik ons even in de H2H gedaan en daaruit blijkt dat je voorgaande jaren een stuk minder goed scoorde. Je hebt duidelijk een goede winter gehad, toch hopelijk niet in de snoeppot gegraaid...?

Anyway, Costa had best gekund vandaag en ik snap dat je een renner zoekt om het verschil te maken. Ik vond de etappe van vandaag wel erg zwaar voor Costa (gezien zijn matige vormpeil) en de etappe van morgen een stuk geschikter. Maar ja, dat idee had ik qua Alaphilippe ook.

Succes nog!

wesley1983

De rit nog niet gezien wegens late shift deze week, wat is er gebeurt met Chaves? Er volledig doorgezakt? Een keer beginnen kijken, ben benieuwd.

kaboutertje

Chaves totaal onzichtbaar geweest op de slotklim. Viel op de voorlaatste klim al snel aan met A. Yates, maar konden geen gat slaan op het peloton, geleid door David Lopez. Chaves zal morgen dan ook op de bank plaatsnemen.

Laatst gewijzigd
wesley1983

kaboutertje: thx, zo te zien qua uitslag wat geluk gehad dat mijn kopman Majka toch nog meedeed op het einde aangezien hij niet mee was in de ontsnapping.

Poeksel

'@PP: de Scorito wielerstand van alle poules dit jaar? Een jaarklassement bedoel je? En zo ja, waar vind ik die?

Stuff

'@Poeksel

In de app. Naar je scorito index gaan, dan op de ranglijst klikken (icoontje met podium) en dan bovenaan op overzicht. Dan zie je per spel (voetbal tennis fietsen) de ranking.

zeewolde

'@Kevin meintjes eruit. Rojas kopman is idd een leuke gok.
@nul verstand Costa nemen. LLS voor vrijdag.
@stuff kelderman rijden ze er niet af op die laatste klim en hij kan goed aankomen in een groepje.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Morgen is idd een lastige etappe om te voorspellen. Ik doe denk ik een mix klassement en aanvallers. Ik denk dat nibali en Contador morgen zullen proberen tijd te pakken. Zeker na vandaag. Hiernaast fietst Contador als het goed is nog maar 4 dagen. Dus waarom niet alles of niets. Het zou daarom zomaar kunnen dat dagen die al de klassements mannen opsteld morgen de grote winnaar gaat zijn.

Voor morgen heb ik tot nu toe: nibali (c), froome, Contador, kelderman, poels, aru, roche, majka en jungels.

Op de bank: alaphillipe, a. Yates, Chaves, moscon en trentin o.a.

Jungels is puur een gok en ook mn troef om extra punten te scoren.
Voor roche is dit een mooie etappe en kan wat ruimte krijgen evenals majka.
Ik twijfel nog over aru. Ik verwacht hem niet bij de beste 10 in verschillende scenario's. Maar wel kans op teampunten lls etc. Moscon is zekere punten. Alaphillipe kan hoog eindigen maar maak hem geen captain plus inspanning vandaag. Van de orica mannen zie ik haigh nog eindigen en die heb ik niet. En trentin verwacht ik zelf niet.

Maar eigenlijk valt er voor elke renner wel en scenario te bedenken om ze op te stellen morgen. Wellicht dat ik aru nog inruil. Nachtje over slapen....

Treenert

Het scenario van vandaag toch weer redelijk goed voorspeld gister: Froome die zou lossen.

We kijken nog maar weer eens in de 'glazen bol'(wat een gelul!): Voor morgen voorzie ik een overwinning voor plek 11, 12 of 13 van het algemeen klassement. Costa en LLS zitten allebei ook in de ontsnapping maar komen conditioneel of anders tekort, rijden wel top 20. Froome herstelt redelijk en capituleert, in dag 41 van 2 koersen, pas zaterdag (wat een kutbult is dat!!!). Morgen en zaterdag maar eens zien of het weer een beetje klopt. :)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 203 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.