Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 224 225 226 227
StassenR

'@ wesley Dankjewel! vanaf hoeveel procent krijg je deze dan?

wesley1983

Vanaf 99%, dus jij staat daar ruimschoots boven, proficiat trouwens!

Starlynk

De opstelling per etappe ook nog even:

E1: Roche (c), Trentin, Alaphilippe, De la Cruz, Kelderman, Froome, Poels, Nieve, Moscon = 327
E2: Trentin (c), Alaphilippe, Van Asbroeck, De la Cruz, Nibali, Chaves, Roche, Froome, .... = 271
E3: Nibali (c), Froome, De la Cruz, Roche, Chaves, Nieve, Woods, Poels, Moscon = 372
E4: Trentin (c), Van Asbroeck, Froome, De la Cruz, Alaphilipe, Poels, Nieve, Moscon, Roche = 260
E5: Lutsenko (c), Alaphilippe, Froome, Chaves, Contador, Woods, (3 van de 4: Poels, Nieve, Moscon, Roche) = 253
E6: Poljanski (c), Froome, Roche, Poels, Chaves, Rojas, Nibali (2 van de 3: Nieve, Moscon, De Gendt) = 266
E7: Poljanski (c), Rojas, De Gendt, Nieve, Froome, Poels, Moscon, Chaves, Roche = 281
E8: Alaphilippe (c), Froome, Trentin, Contador, De la Cruz, Poels, Nibali, Chaves, Nieve/Moscon = 241
E9: Froome (c), Chaves, Woods, Kelderman, Poels, Zakarin, Roche, Contador, De la Cruz = 420
E10: Trentin (c), Rojas, Roche, Froome, Moscon, Nieve, Poels, De la Cruz, Alaphilippe = 298
E11: Lopez (c), Froome, Nibali, Kelderman, Nieve, De la Cruz, Contador, Poels, Zakarin = 421
E12: Rojas (c), Poljanski, Froome, De la Cruz, Nibali, Contador, Chaves, Lopez, Nieve/Poels/Moscon/De Gendt = 248
E13: Trentin (c), Moscon, Froome, Nibali, Van Asbroeck, Kelderman, Contador, Chaves, Roche = 396
E14: Lopez (c), Froome, Nibali, Poels, Kelderman, Zakarin, Contador, Chaves, Woods = 396
E15: Lopez (c), Froome, Zakarin, Kelderman, Poels, Nibali, Chaves, Woods, Nieve = 443
E16: Froome (c), Kelderman, Nibali, Poels, Zakarin, Contador, Trentin, Nieve, Moscon = 408
E17: Contador (c), Nibali, Lopez, Froome, Zakarin, Nieve, Kelderman, Woods, Poels = 397
E18: Lutsenko (c), Rojas, Trentin, Froome, Nieve, Poels, Moscon, Alaphilippe, Nibali = 265
E19: De Gendt (c), Roche, Froome, Trentin, Nieve, Poels, Moscon, Rojas, Nibali = 254
E20: Contador (c), Froome, Poels, Nibali, Zakarin, Nieve, Moscon, Kelderman, Woods = 449
E21: Trentin (c), Froome, Van Asbroeck, Poels, Nieve, Moscon, Kelderman, Zakarin, Nibali = 285

Maar zoals Pietje hierboven al aangeeft, de aanvallers goed gokken incl. kopman, dat is gewoon niet te doen. Dus Lutsenko, Poljanski, Rojas en De Gendt.. tsja.. realistisch gezien ga je daar nooit de maximale punten mee halen. Het is, zeker in de Vuelta, gewoon veel belangrijker om de top van het klassement te hebben. De top 5 van het klassement stel je gewoon elke dag op, aangevuld met 3 Sky knechten en dan heb je al bijna je team vol... De echt grote hoeveelheid punten hark je toch binnen in de etappes waar de klassementsmannen om de punten strijden dan in de etappes voor de vluchters!

@jsprunk: Nee, een 5e Sky renner haalde niet genoeg punten. Je moet als knecht toch zelf ook wel een aantal keer in de top 15 eindigen om in de buurt te komen. Dichtst bij kwam Rosa nog op de 33e plaats. Die heeft nog een paar persoonlijke punten gehaald. De rest alleen teampunten en dan zit je maar een paar etappes bij de hoogst scorende 9.

StassenR

Dankjewel Wesley!

ventertje

Leuk om al deze eind evaluaties en berekeningen te lezen! Proficiat iedereen die een gouden bekertje heeft gehaald! Ben zelf op 98% geeindigd, dat is mn beste resultaat ooit dus ook hier een tevreden man!

embargo

Is er iemand die inderdaad de potentiele punten van de top 10 zou willen berekenen? Lijkt me wel leuk om eens te zien hoe het er dan voor had gestaan

dazzler2120

Volgens mij wilde Tempo dat doen... Maar ik maak even de aanname dat hier wat meer tijd in gaat zitten ;)

tempo789

Ja, dat wil ik gaan doen, maar er moet ook nog gewerkt worden. ;)

SanderM21

'@tempo789 Toevallig zin in je enthousiasme om de top 15 te doen, daar zouden Dumo en ik ook heel blij mee zijn haha.
Hulde voor de snelle berekeningen overigens beide en mooi dat jullie samen het nog even net wat scherper konden stellen.

zomaareens

heb 99.7 procent gescoord, krijg je dan een bekertje ofzo? en waar zie je die?

embargo

Top tempo! Ik kijk ernaar uit ;)

Poeksel

Ik ben ook benieuwd.

tempo789

Hierbij een vergelijking tussen de top 15 van het Scorito klassement. Helaas weet ik niet hoe ik dat hier netjes in een tabel krijg, maar hopelijk is het duidelijk leesbaar.

Actual Points Max. Points Percentage
1 Jelle_97 6461 7256 89.0%
2 klootje kriekeljon 6391 7259 88.0%
3 RAYMANKAPEENS 6308 7197 87.6%
4 dspijker 6295 7259 86.7%
5 Lord Apos 6289 7343 85.6%
6 Blommetje 6283 7160 87.8%
7 Flow6 6273 7210 87.0%
8 TheLS 6253 7106 88.0%
9 SVerheul 6248 7201 86.8%
10 Poek 6245 7217 86.5%
11 Theovdakker 6231 7301 85.3%
12 OfWelDan 6231 7232 86.2%
13 Echte Kenner 6206 7297 85.0%
14 el-Pichichi 6189 7328 84.5%
15 SanderM21 6186 7198 85.9%

Stuff

Nummer 5 dus potentieel de beste selectie.

Laatst gewijzigd
Platje

Goed gespeeld rayman, 'maximale' eruit gehaald als ik het zo bekijk

hartstikkebedankt

Niet lullig bedoeld maar het viel dus wel mee met het pechelement van @klootje kriekeljon ten opzichte van de meesten. De nummer 1 heeft alleen nog net een wat hoger rendement gehaald.

embargo

Dat is toch nog iets om trots op te zijn ;)
Komt denk ik vooral door De Marchi en Polanc, al stelde ik die laatste niet op wanneer die veel punten opleverde...

dazzler2120

Sja, het is makkelijk berekenbaar hoeveel 1% is. Stel ze hadden allemaal 89% gescoord, zou het klassement niet veel anders uitzien lijkt me...
Ik maak hier met deze cijfers alleen niet uit op dat plek 5 het beste team had, alleen dat hij het minste rendement uit zijn/haar team heeft gehaald.

Ter beeldvorming, als Kootje 89% had gehaald zou hij op 6455 punten uitkomen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het lastige met 'potentieel de beste selectie' is dat dit al weer volkomen anders was geweest als we 1 sprint meer of minder hadden gekregen, Rohan Dennis in koers was gebleven, Pozzovivo niet was gevallen, etc.

Maar het geeft leuk aan dat dit spel niet alleen een kwestie is van de juiste teamselectie maken, maar zeker ook de juiste dagselecties en kopmankeuzes. Dit is natuurlijk deels skill en deels geluk (je blijft afhankelijk hoe het peloton koerst en of ze dus wel/niet de kopgroep terughalen die etappe etc.).

----

Verder is het juist goed om een X % van je max. points te laten liggen. Dit is natuurlijk tijdens de ronde niet je insteek, maar het betekent dat je iets te kiezen hebt/had en daar ga je later van profiteren. Heb je bijvoorbeeld 9 sprinters, 9 klimmers en 2 tijdrijders dan is het bijna iedere etappe heel makkelijk selecteren en zal je erg weinig punten 'laten liggen'.

Heb je daarentegen 14 klimmers mee, dan weet je dat je met name in het begin punten gaat laten liggen (want het is even afwachten/aankijken welke renners er écht top zijn), maar dat je in de tweede en derde week de luxe gaat krijgen om nog te kunnen kiezen / je enkele uitvallers kan permitteren. Dan haal je dus een lager % van je max. points, maar een stuk meer daadwerkelijke punten. Ik weet wel wat ik liever heb :p

Juist in de Vuelta heb je naar mijn mening om structureel top te presteren ook deze overvloed aan (potentiële) GC-renners nodig. Wanneer er weinig uitvallers zijn, is dit helaas zonde. Ik heb bijvoorbeeld in het begin van de ronde Zakarin en Contador niet zo vaak opgesteld en laat in de ronde Tejay en de la Cruz niet zo vaak. Maar het zorgt er wel voor dat je wat tegenslag kunt opvangen. Terwijl je ook op incidenteel succes had kunnen gokken door een beperkt aantal GC-renners te selecteren, in de hoop dat je de juiste zou hebben, en op de overige plekken geen back-up te selecteren maar extra sprinters, aanvallers, etc.

----

Tot slot heeft niemand uit de top-100 pech gehad, die hebben juist allemaal geluk gehad met een hoop overperformende renners in hun selectie, weinig uitvallers, gelukkige kopmankeuzes, gelukkige dagselecties, etc. De één nog iets meer dan de ander. Tevens hebben deze luitjes natuurlijk ook een hoop goede beslissingen gemaakt, maar dat spreekt voor zich.

Aadjenr11

Helaas weer wachten nu. Iedereen gefeliciteerd met hun mooie prestaties. Tot volgend jaar!

wesley1983

Aan de cijfers te zien is de nummer 1 toch een verdiende winnaar dan, heeft het meeste rendement uit zijn ploeg gehaald. Zelf ook mijn team laten berekenen en kom aan een 85.3% rendement, niet zo helemaal tevreden over maar kon een pak slechter ook. Mooi werk geleverd Tempo!

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ik zat zelf op een rendement van 84,9%. Wel een beetje wat ik verwacht had. Heb in 7/21 etappes de juiste kopman geselecteerd en dat moet duidelijk beter.

Mijn slechtste etappe was etappe 3, waar ik slechts een 59% rendement scoorde en maar liefst 150 punten verloor. Op zich niet vreemd dat je de eerste bergetappe punten laat liggen met de grote hoeveelheid klimmers, maar Alaphilippe kopman maken ipv de winnende Nibali is wel pijnlijk. Sowieso is Alaphilippe een terugkerend thema... In de 2 etappes dat ik hem kopman had moeten maken, had ik iemand anders en in de 3 etappes dat ik hem wel kopman maakte, had ik beter iemand anders kunnen kiezen. Per saldo heeft me dat al 160 punten gekost... Daarnaast ook bij een aantal etappes niet opgesteld waar ik dat wel had moeten doen... Kan hem de volgende keer net zo goed thuislaten en die 3.5m aan Contador besteden... Helaas kan dat niet meer :(

Een ander pijnlijk puntenverlies was Degenkolb. In etappe 2 was hij mijn kopman met maar liefst 0 punten. Had ik Degenkolb niet in mijn team gehad, dan had ik sowieso Trentin kopman gemaakt, dus dat is al 44 punten.. Daarnaast dan waarschijnlijk Alaphilippe opgesteld voor 30 punten, dus dat is al 74 punten mislopen alleen omdat Der John uberhaupt in mijn selectie zat... Ai... Ook 3,5m die ik toch beter aan Contador had kunnen besteden ;)

Daarnaast heb ik lopen goochelen met De la Cruz en Roche.. Op zich goed dat ik ze in mijn team had, maar het zijn natuurlijk wel echt de lastige keuzes of je ze nou wel of niet moet opstellen? Je weet dat ze er een keer doorheen gaan zakken, maar in welke etappe dan? Paar keer duidelijk niet de juiste keuzes gemaakt. Ook Kelderman 2x niet opgesteld terwijl hij top 10 reed.. Goed, allemaal leerpunten voor volgend seizoen!

Belangrijkste blijft toch de teamselectie (in tegenstelling tot wat sommige mensen hier somsbeweren), want ik had 95% rendement moeten halen om te winnen en dat is gewoon niet realistisch (ook gezien de scores in de top 15). Het was in ieder geval weer een leuke ronde en ik heb al zin in volgend jaar! :)

Klootje Kriekeljon

Hartstikkebedankt ik snap de ergernis na zo'n reactie.
Daarom ook niet meer op in gegaan/alle reacties die je kon verwachten geïncasseerd, want had het gewoon beter niet kunnen zeggen. Punt. Maar inmiddels is dit verhaal daardoor wel een compleet eigen leven gaan leiden, god allemachtig zeg.
In tegenstelling tot de grote hoeveelheid hier dagelijks terugkerende reacties van allerlei mensen met de strekking 'had ik die maar opgesteld dan had ik nu dit en dat', heb ik in ieder geval geen één keer geklaagd over foute dag-opstellingen, kopmannen of andere zelfgemaakte keuzes.
Het -zoals jij het noemt- pechelement waar ik (zeker goed zuur van was en) toen over klaagde (inmiddels spijt van, soow!) is toevallig wel de opmaat geweest naar het verschil tussen (fiets) winnen en plek 2. Dat voelde ik toen en dat is ook uitgekomen.
Mocht jij de komende jaren in een directe strijd om plek 1 verwikkelt zijn en ook zoiets meemaken, dan zal ik jou niet om je oren blijven slaan met een in het moment van echte teleurstelling geplaatste reactie. Kanker dan gerust even, ik zou dat heel goed begrijpen. 100%

Tempo bedankt voor je huiswerk, mooi om alles met cijfers toegelicht te zien. De cijfers rijmen ook volledig met het verwachtingspatroon/gevoel van deze 3 weken hier.
Er moet volgens mij wel 1 kleine kanttekening geplaatst worden bij het overzicht: in principe heeft iedereen (op de nummer 1 na) moeten variëren in de laatste week om zo mogelijk nog iets te kunnen forceren. De meesten zullen dus noodgedwongen zijn afgestapt van wat ze normaal zouden hebben uitgespeeld en dat heeft het uiteindelijke percentage nog wel behoorlijk beïnvloed natuurlijk.

wesley1983

'@klootje: haha mooi man en nu tijd na de ontgoocheling om de trots opzij zetten om te zeggen proficiat nummer 1, je had ook een goed team. Er kan maar eentje winnen en de percentages tegenover anderen hebben alleszins aangetoond dat je tevreden mag zijn na je dagselecties, dat je er iets van kent! Dat Dennis daags voor de tijdrit opgaf sprak natuurlijk in je nadeel en heeft je waarschijnlijk de fiets gekost, maar voor hetzelfde geld viel er in week 1 iemand van je bergteam en kon je het daar al vergeten doordat je weinig backup - gcrenners had, dus wees blij dat je zolang kunnen strijden hebt.

Klootje Kriekeljon

:) Wesley klopt idd. en dat is ook al gebeurd. Zelf tevreden met mijn mooie plekkie. Mooi percentage, dan heb je weinig laten liggen.. Maar ook het gegeven dat je achter iemand eindigt met nog meer (89%) is vanuit diezelfde opvatting geruststellend. Want die weet dus duidelijk wat ie doet.

1 2 ... 224 225 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.