Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 224 225 226 227
Matt89

Zelfs nog licht gestegen naar 99,5%. Erg blij met mijn eerste gouden bekertje. Ik heb er al een paar keer erg dicht bij gezeten (3 x tussen 98,5% en 99,0%) dus blij dat het nu wel is gelukt.

Chaves, A Yates en Cort waren voor mij zekerheidjes vanaf het moment dat Scorito de deuren opende en ondanks dat zij veel te weinig hebben gescoord kan ik daar toch geen spijt van hebben. Het waren weloverwogen keuzes.

Wel baal ik van renners Jungels, Pozzovivo en in minder mate Alaphilippe. Daarvoor heb ik onder meer Contador, Kelderman, Majka en Woods laten vallen. Vooral het niet kiezen van Kelderman en Contador begrijp ik achteraf niet maar ik zal er bij de start een goede reden voor hebben gehad.

Ik kijk al weer uit naar het Klassiekerspel :-)

Elpiedro

Felicitaties voor de top 10 klanten! Ik ben na een veelbelovend begin (99.6% na week 1) dramatisch afgezakt de laatste week. Toch te weinig klassementsrenners, of te veel renners die niet hun prijs waar maakten (Pozzo, Majka, Jungels, Cort, Costa, Yates). Op naar 2018

elrio

Eindelijk een bekertje! 99.2%, zeker fijn omdat ik in de tour de hele wedstrijd in de 99% zat om de laatste twee dagen nog weg te vallen naar 98.7%. Tevreden met mijn keuzes alleen miste ik MAL en Woods en heb ik 2x de etappewinnaar uit de ploeg gelaten terwijl die wel in mijn team zat. Op naar het voorjaar.

hartstikkebedankt

Geëindigd op #301 en dus ook een bekertje voor mij. Stond halverwege de tweede week nog rond plek 1.200 dus netjes hersteld.

Korte teamevaluatie:

Topkern: Froome, Nibali, Poels, Trentin
Goede keuzes: MA Lopez, Zakarin, Kelderman, Woods, De la Cruz
Oké: Alaphilippe (uiteindelijk vooral door niet juist opstellen een beetje tegenvallend, maar toch nog een bak punten), Manzin
Matig: Majka (voor dat geld uiteindelijk toch niet helemaal naar verwachting), Jungels, LL Sanchez, Blythe, Reguigui
Flop: Adam Yates, Rui Costa, Pozzovivo, Lobato

Matt89

Vanaf wanneer zie je eigenlijk het gouden bekertje achter je naam staan? :-)

vasnd

Leuke ronde gehad, genoten van de koers. Deze hele ronde vanuit Mallorca gespeeld en dat was zo zonder etappes te volgen niet altijd even makkelijk en succesvol in de dagselectie. Uiteindelijk de Angrilu gezien in hét wielerrestaurant van het eiland, tussen de aan het plafond hangende tijdritfiets en wegfiets die Bradley Wiggins in de Tour naar de eindzege geholpen hadden en een aantal van zijn truien. Puur genot. Veel juichende Britten en Spanjaarden! Poolwise weer prima bij de beste 2 procenten. Puntjes laten liggen in de marge en gewoon een paar keuzes beter kunnen maken achteraf maar dat heeft iedereen inclusief de winnaars. Tot volgend jaar!

embargo

'@Matt89 als je beter scoort dan 99%

SanderM21

De laatste week nog een mooie opmars gemaakt van net buiten de top 100 naar plaats 15 (en dus 100,0% :)), meer dan tevreden. Wat helemaal ongekend is het feit dat ik slechts een uitvaller heb (DLC), in de tour had ik ongeveer nog 1 renner die Parijs haalde geloof ik... Zo zie je maar, geluk is toch een belangrijke factor haha.

Ik lees veel mensen die opperen om meer SKY-renners te pakken vanaf nu. Realiseer je wel dat dit enkel in de Vuelta een enorm effect heeft, doordat de AK leider hier altijd nog 1 of 2 truien meer wint. In de Giro en Tour is dit vaak niet het geval en 3 truien zal al helemaal niet voorkomen, dus pas hiermee op :).

@Klootje en Ray: Proficiat! Klootje ook nog een 2de van scorito over de 4 wielerspellen van 2017, dat is toch wel een erg mooie prestatie!

Matt89

'@ embargo, dat weet ik. Ik vroeg mij af vanaf wanneer het zichtbaar is in de app. Ik zie namelijk nog geen gouden bekertje achter mijn naam ;p Verder ben ik niet ongeduldig haha.

zeewolde

Helaas net een paar plaatsen te laag voor een bekertje, die had ik de vorige 2 jaren wel, juist in de Vuelta, scoritowise mijn favoriete ronde.
Dit jaar plaats 391 ( 98.9%) voor mij.
Dit forum heb ik pas deze ronde ontdekt, en ben een beetje een meelezer geweest. Hier en daar een post, niet altijd even succesvol..
Sorry @kevinraar, ik was diegene die zat te beredeneren dat je Trentin niet moet kiezen en dat hij dan de volgende dag de rit wint ....
Wel interessant om jullie inzichten en strategien te lezen. Volgens jaar zal ik iets actiever meedoen denk ik.

Het format van @hartstikkebedankt om de ploeg te evalueren neem ik bij deze over (en kon daarbij het grootste deel van de namen laten staan :) )

Topkern: Froome, Nibali, Poels, Trentin, Moscon
Goede keuzes: MA Lopez, Zakarin, De la Cruz, Chaves
Oké: Alaphilippe , Manzin, Mas(QST) , Vliegen (alleen de eerste 2 dagen gebruikt, maar de nodige punten opgeleverd. )
Matig: Majka, LL Sanchez, Blythe,
Flop: Adam Yates, Pozzovivo, Lobato, Cort.

Conclusie :
Voor de eerste week/anderhalve week mis ik een extra BMC renner, met name Roche
Voor de laatste anderhalve week en de eindafrekening had een Kelderman of Contador er bij een boel verschil gemaakt.

Al met al een leuke Vuelta, met als absoluut hoogtepunt de overwinning van Contador op de Angliru, ook al had ik hem niet in mijn team.
Fenomenaal, als je toch zo afscheid kunt nemen.

Klootje Kriekeljon

Dus overall cycling rank is ook van dat 4e spel? Ah vandaar..

Starlynk

Zoals gevraagd nog het optimale team van dit jaar. Voor 39,75 miljoen had je het volgende team, gesorteerd op belangrijkheid binnen het team (voor verdere uitleg zie Tour de France topic :p):

Froome
V. Nibali
Trentin
Poels
M.A. Lopez
Kelderman
Zakarin
Contador
Nieve
Rojas
Chaves
Moscon
Roche
Alaphilippe
De La Cruz
Woods
Van Asbroeck
De Gendt
Lutsenko
Poljanski

De Gendt en Lutsenko er alleen in o.b.v. de kopmanregel. Marczynski haalt dat net niet, omdat in de 2 etappes die hij won Poljanski en Rojas ook hoog eindigden en hij voor de rest niks gescoord heeft. Heb op dit moment geen tijd om het uitgebreid te analyseren. Misschien later :)

hartstikkebedankt

Goed werk weer Starlynk! Doet mij toch deugd dat TJ van Garderen niet in het optimale team zit haha

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@hartstikkebedankt: toch nog op plekje 24 geëindigd na Marczynski, Oss en Lampaert :)

Lebbes

Uiteindelijk nog op 97.4 % procent geeindigd. Het team had de potentie om wederom coor goud te gaan, alleen heb ik ze af en toe in de steek gelaten.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn hulp op dit forum, twee rondes met jullie mee gedaan en twee bekertjes gewonnen.
Alle toppers van dit forum gefeliciteerd en na een goede winter hoop ik volgend seizoen het gat met jullie te kunnen dichten.

Platje

Toch grappig om te lezen Starlynk, heb maar 10 renners en toch in de top 100 geeindigd

Starlynk

'@Platje: ik heb er 12 maar ben met hangen en wurgen in de 99% geëindigd ;) Team zegt dus zeker niet alles... Je moet ze ook nog perfect opstellen en dat is niet evident zoals we allemaal weten :D

embargo

Ik heb er 11 en ben 5e geworden ;)

tempo789

'@Starlynk
Ik heb ook een 'optimaal team' samengesteld en kom op een net iets ander team. Bij mij staat WOODS er niet in en OSS wel.

Voor 39,5 miljoen had je dit team gehad en had je 7961 punten kunnen scoren.

FROOME Christopher
NIBALI Vincenzo
TRENTIN Matteo
POELS Wout
LOPEZ MORENO Miguel Angel
CONTADOR Alberto
ZAKARIN Ilnur
KELDERMAN Wilco
ALAPHILIPPE Julian
CHAVES RUBIO Johan Esteban
ROJAS José Joaquin
NIEVE Mikel
DE LA CRUZ MELGAREJO David
ROCHE Nicolas
POLJANSKI Pawel
MOSCON Gianni
LUTSENKO Alexey
VAN ASBROECK Tom
OSS Daniel
DE GENDT Thomas

dazzler2120

'@tempo789
Houd je daar ook rekening met het feit dat je maar 9 renners per rit mag opstellen?

JDL75

Het was me een genoegen met jullie deze wielermaanden te delen, veel geleerd en geen windeieren gelegd. Bekertje is binnen🏆! Fijne kerst allemaal en tot in 2018

tempo789

Ik kan ook voor ieder team berekenen wat je maximale score was geweest als je elke dag de juiste opstelling en kopman had gekozen. Voor mijzelf is dat als volgt:

Met dit team had ik 6666 punten kunnen halen, maar door foute keuzes zijn dat er maar 5467 geworden.

FROOME Christopher
NIBALI Vincenzo
TRENTIN Matteo
POELS Wout
CONTADOR Alberto
KELDERMAN Wilco
CHAVES RUBIO Johan Esteban
ROCHE Nicolas
DE LA CRUZ MELGAREJO David
ALAPHILIPPE Julian
MAS NICOLAU Enric
VAN ASBROECK Tom
MAJKA Rafal
SCHWARZMANN Michael
LOBATO DEL VALLE Juan José
BLYTHE Adam
YATES Adam
MORENO FERNANDEZ Daniel
NIELSEN Magnus Cort
POZZOVIVO Domenico

tempo789

'@dazzler2120
Jazeker.

Alle credits voor Starlynk overigens, want mijn model is gebaseerd op zijn model. Ik heb alleen hier en daar een aanpassing gedaan ter verbetering.

dazzler2120

Kan je hem eens voor mij berkenen? Had 5514 punten behaald.
FROOME Christopher
NIBALI Vincenzo
TRENTIN Matteo
POELS Wout
KELDERMAN Wilco
CHAVES RUBIO Johan Esteban
ALAPHILIPPE Julian
MAJKA Rafal
SCHWARZMANN Michael
MORENO FERNANDEZ Daniel
POZZOVIVO Domenico
GARCIA Ivan
COSTA Rui
ATAPUMA Darwin
MANZIN Lorenzo
DENNIS, Rohan
VAN GARDEREN, Tejay
KRUIJSWIJK, Steven
ZAKARIN, Ilnur
CARUSO, Damien

tempo789

Je had maximaal 6369 punten kunnen halen met dat team.

1 2 ... 224 225 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.