Scorito Vuelta 2017

1 2 3 4 ... 226 227
Dom Tumoulin

Ik denk dat je bij de sprinters enigszins je verlies moet nemen en moet accepteren dat ze niet 100 punten per miljoen gaan opleveren maar meer uitgaan van 70/80 per miljoen, althans bij de wat duurdere sprinters. Ben vooral benieuwd welke goedkopere renners er nog gaan komen op sprintgebied. Mannen die je normaal zou typeren als vluchters maar ook wel eens blijken mee te doen in sprints op vlakke aankomsten zijn ook interessant.

Verder denk ik dat het inderdaad vrij lastig te voorspellen is en dat de winnaar van dit spel zijn overwinning grotendeels te danken zal hebben aan de juiste dagopstellingen.

Wicky

Tjonge, dit gaat een moeilijke worden. Vraag is wie er nog fit genoeg is en welke doelen ze hebben. Er doen in ieder geval genoeg top 10 kandidaten mee. En de etappes met veel mogelijkheden voor vluchters of punchers... Renners die de giro of de tour voor een klassement reden. Een niet te dure maar ook niet meer zo goede ex-grote ronde winnaar in de vorm van Contador. Jongeren zoals soler en lopez die nog nooit iets lieten zien maar een gouden toekomst zouden moeten hebben. Renners met een gepasseerde blessure (Alaphilippe, Konig, Majka) maar die nog geen grote ronde reden. Dure 2e lijnsprinters met weinig sprintetappes. En dan de goedkope renners die toch een duur plaatsje in kunnen nemen zoals Vals. Lastig dit jaar. De tour was makkelijker te voorspellen. Vaak ook veel uitvallers in de Vuelta na een lang seizoen.

p.s. let op, geen jongeren maar een combinatietrui en meestal een klimmer die er met de puntentrui vandoor gaat...

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Lastig die mannen van Orica, voor wie zouden ze gaan rijden of blijven ze alle drie klampen?

janstof

'@WCEendt

Ik vind Simon Yates wel meevallen. Heeft de tour in de benen. Zal naar mijn mening geen kopman zijn. Is geen jongerentrui te verdienen voor hem, dus veel minder potentiele punten dan bijvoorbeeld te tour. Kan mogelijk wel veel teampunten krijgen met Cort, Chaves en broer Yates. Ben heel benieuwd naar de rol van S.Yates.

BMC word ook interessant. Sanchez 1 miljoen, Tejay 1,5 miljoen, Caruso 1 miljoen! wie wordt er kopman?

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@janstof Rohan Dennis ;-)

Matt89

Scorito draaft wel steeds verder door qua dure talenten.

2 miljoen voor Soler gaat helemaal nergens over en door die 2 miljoen krijgen 'grote ronde volgers', laat staan 'deelnemers scorito poultjes en geen wielerliefhebbers' hem ook in het vizier. Op die manier wordt het steeds moeilijker om je te onderscheiden, puur op het feit dat je het wielrennen het hele jaar volgt. De enige manier waarop je je dan kan 'onderscheiden' is GELUK. En dat maakt het spel dus steeds minder leuk.

JimKro

Ah de Vuelta Scorito poule. Het is ook dit jaar weer traditioneel lekker klimmers aanklikken.

Gladiool

'@Matt89: Dit viel me dus ook al op. Tendens begon al langzaam bij de Giro en bij de Tour vond ik het al héél erg opvallen. Nauwelijks goedkope renners waarvan je wíst dat ze goed konden presteren. Zoals je vorig jaar in de Vuelta nog gewoon Cort Nielsen had voor 500.000.

siht

Ze zouden eigenlijk ook geen sterren moeten geven. Ga zelf maar opzoek naar de sprinters en de klimmers.
Nu kan elke boerenl*l de bovenste paar sprinters aan klikken omdat ze de meeste sterren hebben.

En ook geen typeringen als: Klimmer, Puncher, Klassementsrenner of Knecht.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Scorito is naar mijn mening dat een lage instapdrempel heeft voordat het leuk is, dat is prima.
Iedere boerenl*l kan wel een paar sprinters aanpakken, maar die kijken niet na prestaties, dus wordt een Cavendish of een bouhanni veel gekozen in de tour. Ik denk dat de mensen die research doen die keuzes niet maken, en eerder voor een Greipel kiezen, die altijd wel iets scoort, of een Kristoff gaan, die deze toer wel móést presteren.
Soms heeft iemand zonder research een lucky guess en pakt cav 5 ritzeges, meestal gebeurt dat niet.

Matt89

Volledig met je eens siht. Dat zou het een stuk leuker en vooral eerlijker maken. En dan mogen ze die uitgebreide voorbeschouwingen ook weglaten. Nu lees ik ook weer wat over Lopez in de voorbeschouwing op Scorito. Ik zou zeggen: noem hem niet, maak hem 1.5 miljoen en al die hobbyisten nemen hem niet en nu wordt die wellicht wel overwogen.

Klopt Gladiool. In de Giro 2017 waren er al enkele renners veel te duur voor wat ze hadden gepresteerd. Noem een Gaviria en Ewan. Die hadden beide nog niet zo veel gepresteerd in een grote ronde (/ niet gereden). Als zij niet worden genoemd in een voorbeschouwing op Scorito en niet nagenoeg even duur worden gemaakt als bijvoorbeeld een Greipel worden ze veel minder gekozen. Natuurlijk zijn het enorme talenten maar laat ons daar één grote ronde plezier van hebben :) Nu zeiden zelfs vrienden ik heb Gaviria ook genomen maar had nog nooit van hem gehoord. Nou dan breekt m'n klomp en vervolgens kiezen zij hem nog vaker op het juiste moment als kopman als ik..

Dus: Scorito-stagiair ga je werk doen, en minder wielrennen kijken, en maak het spel weer leuk :D

Laatst gewijzigd
Jori

"gewoon" Cort Nielsen voor 500.000 kwam doordat eerder er Mezgec in stond voor 1.500.000. Echter, die deed niet de Vuelta en de prijs aanpassen later doet scorito niet, daardoor was deze man een koopje.

Moet zeggen dat ik er nu nog steeds veel in de categorie 500.000 tot 1.000.000 zie, maar kleeft ook bij velen wel een nadeel aan.
Vooral ook leuke talenten zoals Oomen, Carapaz, Molano, Kudus. Eerste neiging is direct erop klikken, maar tot slot moet toch maar even de rekenmachine erbij komen :p

1 man die wel nu al de hele ronde door mijn hoofd zal spoken is Dennis. Ideale man voor een parcours als dit met een punch en grote tijdrit en sterke ploegentijdrit, maar kleven toch ook veel nadelen aan gezien zijn aanloop en dat wk het doel is. Al zullen Kelderman en Lopez ook een goede rol hier vervullen. Niet duur geprijsd, totdat ze niet geheel verrassend toch weer vallen en de topklassering weer weg is

Thijmen1411

Scorito wil gewoon zo veel mogelijk deelnemers aantrekken. Dit is dan de beste manier om dat te doen. Met behulp van de tips en sterren die renners hebben, krijgen de mindere wielerkenners ook een idee van wie de betere renners zijn voor welke etappes. Zo trekken ze deze mensen aan.
Ik volg wielrennen zelf ook nog niet heel lang, maar ik kan je zeggen dat sterren een goede indicatie kunnen geven maar sommige mensen ook slecht kunnen informeren. Bij de tour hadden een paar van m'n vrienden (die wielrennen doorgaans niet echt volgen) bijvoorbeeld Van Avermaet opgesteld in etappes die zouden eindigen in een massasprint omdat hij 2 sterren bij sprinten had. De echte kenners wisten natuurlijk wel beter.
Ik denk dat scorito het met de informatie die ze geven het best mogelijk doet doordat ze zo iedereen aantrekken maar de echte kenners zich toch kunnen onderscheiden van de 'niet wielerliefhebbers'. En geluk speelt natuurlijk in elk spelletje een factor ;)

Wielrennertje

Ik zie vooral een hoop brekebeentjes die vrij onzeker zijn. Alaphillipe, Lopez, König etc. klik ik niet aan zonder twijfel. Lopez vind ik sowieso te duur, heeft nog niet laten zien dat hij een klassement kan rijden in een grote ronde. Kelderman is ook een brekebeentje, maar zou ik nog willen overwegen als hij zo goed blijft rijden in Polen.

Gladiool

'@ Jori: Volgens mij stond Cort Nielsen erin als 'knecht' en niet eens als sprinter... :p

@ Matt: Dat dus inderdaad. Renners die naar verwachting nu voor de 1e keer goed kunnen presteren worden opeens heel hoog neergezet. Met Gaviria als prachtig voorbeeld. Ook Kelderman nu, in de Tour 1 miljoen, gevallen, hup voor de Vuelta 2 miljoen :').

Maar het wordt wat veel. Én veel meer prijzen op basis van verwachting, én de sterren, én de voorbeschouwing én steeds meer tekstjes bij de renners over valpartijen etc. Prijzen moeten gewoon gebaseerd worden op prestaties en bekendheid, en niet op de verwachting van een kenner.

RubenVB

Jongens, als jullie geen koopjes kunnen vinden tussen de 500k en 1mljn dan ben je kennelijk onderdeel van de meute die je nu bekritiseert. Dan volg je het wielrennen niet goed genoeg.

Daarnaast heeft nog nooit iemand gewonnen die de meeste sterren aanklikt.. conclusie: Of jullie dekken jullie zelf gewoon in alvast omdat je zelf al dat je niet gaat winnen of je bent gewoon lekker ordinair Nederlands aan het klagen. :-)

P.s. Scorito zijn rating is een mening van Scorito zelf, geen waarheid. Het is aan jou om de mening op waarde te schatten en zelf een inschatting te maken. Dat is het hele spel.

Laatst gewijzigd
Matt89

'@ RubenVB er zitten inderdaad zowel in de 500k, 750k als 1m leuke renners in waarvan sommige een gunstige prijs hebben en sommige in mijn ogen een te lage prijs (ga nu geen voorbeelden noemen...). Dat ben ik helemaal met je eens. Blijft wel staan dat een Soler (ik hou hem even aan als voorbeeld) ook in die prijscategorie hoort te staan en dat is een renner met wie je het verschil kan maken. 2 miljoen is echt een klap geld voor die onzekerheid en dat is het hele punt met een te grote geluksfactor in het spel.

Blijft natuurlijk ook staan dat ik lekker, Nederlands, aan het klagen ben en dat ik nu een gouden beker wil winnen :D

RubenVB

'@Matt89 ->Wanneer jouw mening is dat Soler zijn 2 miljoen niet waard is, dan neem je hem niet!

Vindt je hem wel het waard, dan neem je hem wel! <-Het ligt natuurlijk ook aan je andere renners, maar ik ben niet met je eens dat je geen verschil met hem kan maken! Juist wel! Veel ervaren Scorito spelers zullen hem al snel niet nemen door de prijs en de onzekerheid. Als hij dadelijk 5e in de Vuelta wordt is het dus zijn geld waard! Is hij het niet, is hij een dure gok.

De niet volgers zullen in de dagetappes fouten maken. Volgers zoals ik trouwens ook wel een haha(met kiespijn)

Aan het eind van de streep win je door de juiste keuzes te maken. Voor het begin en tijdens de ronde.

Ik sluit af met de hamvraag: Soler 2 miljoen? Het waard of niet? ( verwijst naar eerste stuk tussen de -> <-)

Matt89

Het wordt nu wel erg gespitst op één renner en of hij zijn geld waard is. Daar kom ik zo even op terug. Het gaat mij er vooral om dat Scorito door een dergelijk prijskaartje aan deze (talentvolle / voor de meerderheid van Scorito niet bekende) renners te hangen er voor zorgt dat het moeilijker wordt om je te onderscheiden op basis van kennis, omdat zij nu ook in de picture komen bij 'niet volgers' en dat is nou juist zo jammer. Nu wil ik niet zeggen dat mijn kennis zo goed is maar ik volg het wielrennen (World Tour) wel intensief en zie Soler dit jaar echt groeien in de 1-weekse rondes op WT-niveau.

Ik denk trouwens zeker dat Soler zijn geld waard gaat zijn, er van uitgaande dat hij 200 punten moet scoren. Als je ziet hoe hij dit jaar reed in Parijs-Nice, Catalonië en Zwitserland en nu relatief uitgerust aan de Vuelta kan beginnen zonder een kopman, nou dan had ik hem misschien ook wel voor 3m genomen ;)

Laatst gewijzigd
Bode80

'@RubenVB

Wat betreft die 2m voor Soler ligt het idd aan je andere renners. Heb je gelijkwaardige of betere alternatieven en ook nog tegen een lagere prijs dan valt ie natuurlijk af...

Dekenner01

Het wordt nu wel erg gespitst op één renner en of hij zijn geld waard is. Daar kom ik zo even op terug. Het gaat mij er vooral om dat Scorito door een dergelijk prijskaartje aan deze (talentvolle / voor de meerderheid van Scorito niet bekende) renners te hangen er voor zorgt dat het moeilijker wordt om je te onderscheiden op basis van kennis, omdat zij nu ook in de picture komen bij ‘niet volgers’ en dat is nou juist zo jammer. Nu wil ik niet zeggen dat mijn kennis zo goed is maar ik volg het wielrennen (World Tour) wel intensief en zie Soler dit jaar echt groeien in de 1-weekse rondes op WT-niveau.

Ik denk trouwens zeker dat Soler zijn geld waard gaat zijn, er van uitgaande dat hij 200 punten moet scoren. Als je ziet hoe hij dit jaar reed in Parijs-Nice, Catalonië en Zwitserland en nu relatief uitgerust aan de Vuelta kan beginnen zonder een kopman, nou dan had ik hem misschien ook wel voor 3m genomen ;)

Grappig dat je niet wilt dat Scorito de 'darkhorses' verklapt maar dat je op dit forum wel gewoon uitgebreid verslag van hem doet.

ONCE

Er zitten genoeg leuke rennertjes tussen van 500/750k, het blijft alleen een enorme gok wie er waar en daadwerkelijk punten voor je gaat halen. 8 van de 10 gaan ongetwijfeld niet aanhaken bij het hogere niveau

dnizzz

dé darkhorse én musthave van deze Vuelta is natuurlijk: Jetse Bol!

hartstikkebedankt

Net even wat aangeklikt en ik denk dat het budget goede opties biedt om een mooie balans tussen duurdere renners en must-haves, avonturiers en gefundeerde keuzes te maken. Zoveel renners die potentie hebben om behoorlijk te overperformen en aan de andere kant toch een hoop onzekere 1 tot 3 miljoen renners. Sprinters blijven altijd een uitdaging in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
hupske

Veel mogelijkheden. Er zijn wel veel als heuveletappe aangegeven, maar veel van die etappes kunnen wel gewone sprintetappes worden.Etappe 2, 4, 6, 7, 13 en 21 kan je waarschijnlijk je sprinters wel opstellen.

1 2 3 4 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.