Ik vind het een beetje onnodig om nu mensen af te gaan kraken op hun wielerkennis als ze geen koopjes kunnen vinden en sterren nodig hebben. Die mensen zullen hoogstwaarschijnlijk zelf ook wel weten dat ze niet de beste kenners zijn. Maar wie weet spelen ze dit gewoon voor de lol ook al weten ze dat ze niet voor de knikkers mee gaan spelen. Of wie weet spelen ze wel om het wielrennen meer te leren kennen.
'@JimKro
Dan heb je nog steeds 5 sprintetappes.
@Lage rugpijn
Haha, het lijkt mij niet verstandig om 9 sprinters in je team te nemen (überhaupt kan je nu nog maar 2 sprinters kopen die je punten bezorgt).
Sprinters zijn over het algemeen wel de enigste renners waarvan je zeker weet dat ze in de top 10 eindigen. Met bergetappes is het altijd lastig of je voor klimmers, aanvallers of klassementsmannen moet gaan.
Maar voor de Vuelta zal ik gaan voor 11 klassement, 6 aanvallers en 3 sprinters :P
Oohja! Froome niet doen! Te duur.
Een snelle blik op de Vuelta van vorig jaar zegt me dat veel aankomsten voor aanvallers/vluchters zijn geweest! Vaak komen de AK-mannen wat later binnen! Is de Vuelta moeilijker te controleren door de ploegen? Komt het door vermoeidheid bij de grote mannen waardoor ze vluchters eerder laten gaan? Of zijn etappes hier minder 'belangrijker' voor de renners die voor het AK gaan in tegenstelling tot de tour? Opvallend ook dat er in de Vuelta van vorig jaar ook veel tijd verschillen zit tussen de toppers, ook per etappe. Misschien moet ik toch maar een extra aanvaller meenemen!
Zo.... nog even rustig aan gedaan tot zover deze selectieronde, maar nu wordt het tijd voor actie. Het is nog een béta hoor, maar Equipo el tija de sillín staat al fier in de steigers. Echter, als ik de etappes eens bekijk..... poeh.... dat wordt echt een hels karwei om iets fatsoenlijks in elkaar te zetten.
Ik kan vooralsnog geen valide gameplan bedenken. Denk dat het uitgangspunt van 250+ per etappe hier niet zal gaan. Die formule was dan ook 'Tour specifiek' ingericht. Ik moet met iets nieuws komen. Een soort van schijfrem-achtige paëlla die het het verschil gaat maken.
Lastig, maar niet onmogelijk. We zijn begonnen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.