Scorito Vuelta 2017

1 2 3 4 ... 226 227
Wielrennertje

Ik vind het een beetje onnodig om nu mensen af te gaan kraken op hun wielerkennis als ze geen koopjes kunnen vinden en sterren nodig hebben. Die mensen zullen hoogstwaarschijnlijk zelf ook wel weten dat ze niet de beste kenners zijn. Maar wie weet spelen ze dit gewoon voor de lol ook al weten ze dat ze niet voor de knikkers mee gaan spelen. Of wie weet spelen ze wel om het wielrennen meer te leren kennen.

JimKro

'@hupske

Ik verwacht maar 4 massasprints eerlijk gezegd. Etappe 6 wordt bijlange na geen massasprint.

Laatst gewijzigd
jort101

Eindelijk weer de Vuelta. Ik ben er weer bij na een verschrikkelijke tour voor mij ;)

jsprunk

Poeh, dit is wel een puzzel. Heel veel mooie renners van 2M+; zoals altijd is weer de vraag: wie durf je weg te laten?

Lage rugpijn

'@ hupske: Ik heb je door vriend , iedereen die erin trapt ben je als concurrent weer mooi kwijt. 😊

ONCE

Ik had 4 miljoen over nadat ik mn eerste 20 namen heb aangeklikt. Het budget en prijzen van de renners tov de tour is veel beter te doen imo

Klootje Kriekeljon

Als eerste sowieso heel veel succes allemaal!

Misschien kan Timdepunter alvast een forum-subpoule aanmaken en die in de allereerste reactie vermelden?

hupske

'@JimKro

Dan heb je nog steeds 5 sprintetappes.

@Lage rugpijn

Haha, het lijkt mij niet verstandig om 9 sprinters in je team te nemen (überhaupt kan je nu nog maar 2 sprinters kopen die je punten bezorgt).

Sprinters zijn over het algemeen wel de enigste renners waarvan je zeker weet dat ze in de top 10 eindigen. Met bergetappes is het altijd lastig of je voor klimmers, aanvallers of klassementsmannen moet gaan.

Maar voor de Vuelta zal ik gaan voor 11 klassement, 6 aanvallers en 3 sprinters :P

Oohja! Froome niet doen! Te duur.

Laatst gewijzigd
janstof

Een snelle blik op de Vuelta van vorig jaar zegt me dat veel aankomsten voor aanvallers/vluchters zijn geweest! Vaak komen de AK-mannen wat later binnen! Is de Vuelta moeilijker te controleren door de ploegen? Komt het door vermoeidheid bij de grote mannen waardoor ze vluchters eerder laten gaan? Of zijn etappes hier minder 'belangrijker' voor de renners die voor het AK gaan in tegenstelling tot de tour? Opvallend ook dat er in de Vuelta van vorig jaar ook veel tijd verschillen zit tussen de toppers, ook per etappe. Misschien moet ik toch maar een extra aanvaller meenemen!

vasnd

Yess op naar Spanje!

Op het eerste gezicht érg veel keuzes te maken mbt klassementsmannen van de 2e rij. Ik hoop op zeer diverse pooltjes-ploegen.

Laatst gewijzigd
Ilgatto

Meeste teams zijn nog lang niet compleet, komen nog wel wat verassingen bij. Daarnaast zijn de topfavorieten voor mij bijna geen van allen zekerheidjes. Interessante ronde dus weer.

Timdepunter

Gaan we weer een poule maken voor forumlezers van wielerflits?

arviidd

Oeps 8m over. Maar ik wacht nog maar even want verwacht nog wel wat sprinters en leuke verrassingen.

Succes allemaal.

nasibal

-knip-

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Veel plezier en succes met samenstellen allen! Ik begin deze Vuelta rustig aan, nog even de beentjes sparen voordat ik vol gas ga poolen.

Wielrennertje

Ik ga ook mn team nog niet samenstellen. Heb alleen even gekeken wat de prijzen etc. zijn. Vroeg beginnen leidt tot domme keuzes als de Vuelta bijna begint heb ik wel geleerd. Ik start wel als de teams een beetje bekend zijn.

Bode80

Bardet is er ook bij!

vincentbosse

Vroege basis maken is mijn advies. Wisselen kan altijd. Even alle opties noteren op een blaadje/excel. Als alles bekend is puzzelen.

Dumoulist

Pfff, ik weet niet wie er nog allemaal bij Quick-Step bij moet komen maar mijn vier renners heb ik daar in ieder geval al.

didapize

Gewoon Movistar, Sky en Orica als top 3 voor de TTT?

Niballie

Gewoon? En BMC dan? En Quick-Step? Heb je even de top 3 van vorig jaar Vuelta overgenomen?

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Zo.... nog even rustig aan gedaan tot zover deze selectieronde, maar nu wordt het tijd voor actie. Het is nog een béta hoor, maar Equipo el tija de sillín staat al fier in de steigers. Echter, als ik de etappes eens bekijk..... poeh.... dat wordt echt een hels karwei om iets fatsoenlijks in elkaar te zetten.

Ik kan vooralsnog geen valide gameplan bedenken. Denk dat het uitgangspunt van 250+ per etappe hier niet zal gaan. Die formule was dan ook 'Tour specifiek' ingericht. Ik moet met iets nieuws komen. Een soort van schijfrem-achtige paëlla die het het verschil gaat maken.

Lastig, maar niet onmogelijk. We zijn begonnen!

Laatst gewijzigd
nasibal

Gewoon Movistar, Sky en Orica als top 3 voor de TTT?

Selectie van Movistar en Sky gezien dit jaar?

jsprunk

Sky gaat prima rijden hoor. Denk dst BMC en QuickStep de rest van het podium vormen.
Orica heeft 3 stuks strafgewicht bij zich met Chaves en 2x Yates, dus daar verwacht ik weinig van.

jort101

Inderdaad. Van Orica niet veel verwachten in de ploegentijdrit. Word "gewoon" Sky, BMC en Quik-Step. Al is er meestal wel een verassing bij.

1 2 3 4 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.